Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-01-11 18:59 akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego Tiger
No wlasnie... Czy mozna nie zgodzic sie (wyrazic brak akceptacji) dla
wdrozenia przez OT nowego regulaminu i cennika - i tym samym zachowac umowe
na starych warunkach (regulamin + cennik) z zastrzezeniem, ze Operator moze
ja wypowiedziec, jezeli zechce, ale na razie ma obowiazywac na starych
warunkach? Dotyczy UPC i Chello.

Pozdrawiam,

Tiger

2006-01-11 19:01 Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego kam
Tiger napisał(a):
> No wlasnie... Czy mozna nie zgodzic sie (wyrazic brak akceptacji) dla
> wdrozenia przez OT nowego regulaminu i cennika - i tym samym zachowac umowe
> na starych warunkach (regulamin + cennik) z zastrzezeniem, ze Operator moze
> ja wypowiedziec, jezeli zechce, ale na razie ma obowiazywac na starych
> warunkach? Dotyczy UPC i Chello.

Nie , chyba że w umowie/poprzednim regulaminie masz takie uprawnienie.
Jeśli nie, to zgodnie z art.384[1] kc, jeśli nie wypowiesz umowy, nowy
regulamin będzie wiążący.

KG
2006-01-11 23:18 Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego castrol
kam napisał(a):

> Nie , chyba że w umowie/poprzednim regulaminie masz takie uprawnienie.
> Jeśli nie, to zgodnie z art.384[1] kc, jeśli nie wypowiesz umowy, nowy
> regulamin będzie wiążący.

W tym wypadku akurat nie, w umowie jest jasno napisane ze regulamin jest
integralna czescia podpisywanej umowy. Wiec wszelkie zmiany regulaminu
sa zmiana samej umowy ktora sie podpisywalo.

Pozostaje jeszcze kwestia skutecznego poinformowania o tych zmianach. Z
tego co wiem to upc wysyla taka informacje listem zwyklym wiec jest ono
nie wazne i w tym wypadku nadal obowiazuje regulamin z dnia podpisywania
umowy.

--
Pozdrawiam
Jacek
2006-01-11 23:24 Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego kam
castrol napisał(a):
> W tym wypadku akurat nie, w umowie jest jasno napisane ze regulamin jest
> integralna czescia podpisywanej umowy. Wiec wszelkie zmiany regulaminu
> sa zmiana samej umowy ktora sie podpisywalo.

Takie stwierdzenie raczej niczego nie zmienia, nadal jest to wzorzec
umowny wydawany przez jedną ze stron. Gdyby było inaczej, to musiałbyś
podpisywać każdą zmianę.

> Pozostaje jeszcze kwestia skutecznego poinformowania o tych zmianach. Z
> tego co wiem to upc wysyla taka informacje listem zwyklym wiec jest ono
> nie wazne i w tym wypadku nadal obowiazuje regulamin z dnia podpisywania
> umowy.

A na jakiej to podstawie miałoby być nieważne?

KG
2006-01-11 23:35 Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego castrol
kam napisał(a):

> A na jakiej to podstawie miałoby być nieważne?

Pytanie za 100 punktow?? W jaki sposob klient ma zapoznac sie ze zmiana
w umowie skoro informacji o tej zmianie nigdy nie otrzymal??

--
Pozdrawiam
Jacek
2006-01-11 23:42 Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego kam
castrol napisał(a):
> Pytanie za 100 punktow?? W jaki sposob klient ma zapoznac sie ze zmiana
> w umowie skoro informacji o tej zmianie nigdy nie otrzymal??

Nie otrzymał a możliwość udowodnienia że otrzymał to zupełnie co innego.

KG
2006-01-11 23:47 Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego castrol
kam napisał(a):

> Nie otrzymał a możliwość udowodnienia że otrzymał to zupełnie co innego.

Tyle ze udowodnienie ze otrzymal bedzie spoczywac na swiadczeniodawcy, w
tym wypadku na UPC, a wiec list zwykly w zaden sposob skuteczny nie bedzie.

--
Pozdrawiam
Jacek
2006-01-11 23:50 Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego kam
castrol napisał(a):
> Tyle ze udowodnienie ze otrzymal bedzie spoczywac na swiadczeniodawcy, w
> tym wypadku na UPC, a wiec list zwykly w zaden sposob skuteczny nie bedzie.

Będzie...

KG
2006-01-11 23:52 Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego Maciej Bebenek
castrol napisał(a):
> kam napisał(a):
>
>> Nie otrzymał a możliwość udowodnienia że otrzymał to zupełnie co innego.
>
>
> Tyle ze udowodnienie ze otrzymal bedzie spoczywac na swiadczeniodawcy, w
> tym wypadku na UPC, a wiec list zwykly w zaden sposob skuteczny nie bedzie.
>

Operatorzy stosują z reguły pewne rozwiązanie, które pośrednio przerzuca
odpowiedzialność na klienta. Otóż wszelkie zmiany wysyła się razem z
fakturą. Jeżeli klient nie otrzyma faktury "w zwyczajowym" okresie, ma
obowiązek zgłosić to operatorowi. Inteligentniejsi operatorzy stosują
jeszcze dodatkowe "zabezpieczenie", którego nie wypada podpowiadać tu
tym mniej inteligentnym ;-)

M.
2006-01-11 23:57 Re: akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego Tiger
> Będzie...

Nawet jezeli sytuacja jest taka, ze Operator w ciagu 4-miesiecznej
"wspolpracy" z klientem zamiast na adres zameldowania klienta dwukrotnie
wyslal faktury na zly adres (adres instalacji, gdzie nie ma skrzynki
pocztowej - "lokal uzytkowy") mimo pouczen?

Szczerze mowiac spodziewam sie (i mam ku temu podstawy), ze nowy regulamin
tez do mnie nie dojdzie, a poczta otrzyma list, ktory bedzie musiala zwrocic
z adnotacja "adres nieprawidlowy". Dodam, ze numer lokalu uzytkowego zostal
dopisany do bazy Chello wedlug wewnetrznej numeracji lokali uzytkowych
Spoldzielni, od ktorej lokal jest wynajmowany. Jest to numer porzadkowy dla
kolejnego lokalu uzytkowego w calej spoldzielni (X blokow) i nie ma skrzynki
pocztowej, jak rowniez jego numeracja znacznie przekracza numeracje mieszkan
w danym bloku.

Pozdrawiam,

Tiger

nowsze 1 2 3

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Kłamstwo u operatora telekomunikacyjnego

Adam 2005-10-11 11:56

zapytanie dot. prawa telekomunikacyjnego

gregor 2005-12-24 10:21

Do znawców Prawa Telekomunikacyjnego

Robert J. 2006-03-27 10:48

Do znawców Prawa Telekomunikacyjnego

Robert J. 2006-03-27 10:48

SMSy reklamowe od operatora

stebi 2006-05-20 15:04

Brak cennika a wygórowane (chyba) ceny...

Tomasz Gębala 2006-08-28 09:46

Inteligo - zawarcie umowy przez Internet, akceptacja regulaminu i jego Inteligo - zawarcie umowy przez Internet, akceptacja regulaminu i jego zmiany

lukasz.biegaj 2006-09-15 19:57

TPSA - rezygnacja z powodu wejścia nowego regulaminu

Mr X 2006-12-19 16:31

platnosc za usluge u Operatora

Ania_Kr 2006-12-28 19:47

Link do cennika Poczty Polskiej na stronie firmowej...

Maciek C 2007-04-06 16:21