poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2014-01-03 22:02 | Autorska umowa o dzieło, procent z zysków i | Mateusz Papiernik |
Dzień dobry! Na wstępie się przywitam, bo nie miałem jeszcze przyjemności postować na tej grupie :) Nęka mnie ostatnio pewien problem, a właściwie wątpliwość. Sam zawarłem w życiu kilka umów o podobnej treści, takie umowy zawierają też moi przyjaciele. Umowy pochodzą z różnych wydawnictw - ale każde jest dostatecznie duże, żeby sobie nie strzelać w stopę. Wiedzą co robią. W każdym przypadku zawarta umowa to umowa autorska nosząca znamiona umowy o dzieło. Opiewa na stworzenie utworu w rozumieniu ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych. Utworem w każdym przypadku jest stworzenie/napisanie publikacji/książki/tłumaczenia takowej. Każda umowa zawiera klauzule o udzieleniu licencji na konkretne pola wykorzystania tworzonego dzieła o konkretnym zasięgu czasowym i terytorialnym (prawo do niewyłącznej publikacji w takim a takim nakładzie, etc.). Każda umowa jako wynagrodzenie stanowi procent od zysku z publikacji dzieła, bez jednorazowej opłaty. Formułowane jest to w taki sposób: #v+ 1. Z tytułu rozpowszechniania Dzieła autor otrzyma wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 10% dochodu ze sprzedaży Dzieła 2. Wynagrodzenie prowizyjne będzie naliczane Autorowi przez okres 5 lat począwszy od pierwszego kwartału kalendarzowego, w którym Wydawca uzyskał przychód z tytułu rozpowszechniania Dzieła. 3. Wynagrodzenie prowizyjne Autora będzie obliczane raz na kwartał według stanów na koniec każdego kwartału kalendarzowego. Autor otrzymywać będzie wykaz faktycznie osiągniętych przez Wydawcę wpływów z tytułu rozpowszechniania Dzieła (rozliczenie). 4. Wypłata wraz z rozliczeniem będzie dokonywana nie później niż 30 dni od końca kwartału kalendarzowego. 5. Wynagrodzenie Autorowi zostanie przelane na wskazany przez niego rachunek bankowy. 6. Wydawca zobowiązuje się monitorować przychody z tytułu rozpowszechniania Dzieła w każdym kwartale. Autor ma prawo wglądu w dokumentację księgową Wydawcy w zakresie niezbędnym do ustalenia wysokości przysługującego wynagrodzenia. #v- Oczywiście, drobne różnice w każdej umów się zdarzają - ale sedno sprawy prezentowane jest identycznie. Do tego wszystkie umowy zawierają zapis o treści: #v+ 1. Autor oświadcza, że nie prowadzi działalności gospodarczek w zakresie objętym Umową i przysługuje mu w związku z tym 50% zryczałtowane koszty uzyskania przychodu. #v- W żadnej z umów nie ma zapisu, który w większości umów o dzieło jakie znam, w których jednorazowe wynagrodzenie jest ściśle ustalone umową się zawiera - czyli, że podstawą wypłacenia wynagrodzenia jest rachunek wystawiony przez zleceniobiorcę (autora). Teraz do sedna, czyli moje pytanie. Efektem każdej z umów jest cykliczny przelew na konto, który przychodzi raz na kwartał/miesiąc/pół roku (zależnie od umowy). Co kwartał faktycznie od każdego wydawcy przychodzi tabelka z rozliczeniem, ile się należy. W żadnym momencie natomiast nie pojawia się rachunek. Na koniec roku przychodzi PIT-11 i wszystko rozlicza się tak jak typowe umowy o dzieło. Trwa to sobie tak od wielu lat u różnych znajomych i żaden z US nigdy tego nie kwestionował. Jaka jest podstawa prawna wypłat okresowych na rachunek Autora bez rachunków w jakiejkolwiek postaci? Gdzie szukać? Google w ogóle jest mało pomocne w temacie umów o dzieło, których wynagrodzenie nie jest płatne jednorazowo lub w określonej ilości rat. Chciałbym teraz wystąpić w roli drugiej strony medalu i podobną umowę podpisać z Autorem dzieła, ktore chciałbym wydać. Dlatego też szukam, w jaki sposób skonstruować stosowną umowę, która pozwoli na rozliczenie procentowe względem zysku i nie będzie wymagała od Autora kwartalnego wystawiania rachunków, przy założeniu, że Autor jest osobą fizyczną. Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki. Pozdrawiam! -- Mateusz Papiernik mati@maticomp.net, http://www.maticomp.net "One man can make a difference" - Wilton Knight |
2014-01-03 23:12 | Re: Autorska umowa o dzieło, procent z zysków i | Gotfryd Smolik news |
On Fri, 3 Jan 2014, Mateusz Papiernik wrote: > Dzień dobry! > > Na wstępie się przywitam, bo nie miałem jeszcze przyjemności postować na > tej grupie :) > > Nęka mnie ostatnio pewien problem, a właściwie wątpliwość. Sam zawarłem > w życiu kilka umów o podobnej treści, takie umowy zawierają też moi > przyjaciele. Umowy pochodzą z różnych wydawnictw - ale każde jest > dostatecznie duże, żeby sobie nie strzelać w stopę. Wiedzą co robią. > > W każdym przypadku zawarta umowa to umowa autorska nosząca znamiona > umowy o dzieło. Opiewa na stworzenie utworu w rozumieniu ustawy o > prawach autorskich i prawach pokrewnych. Utworem w każdym przypadku jest > stworzenie/napisanie publikacji/książki/tłumaczenia takowej. > > Każda umowa zawiera klauzule o udzieleniu licencji [...] > > Każda umowa jako wynagrodzenie stanowi procent od zysku z publikacji > dzieła, bez jednorazowej opłaty. Formułowane jest to w taki sposób: > > #v+ > 1. Z tytułu rozpowszechniania Dzieła autor otrzyma wynagrodzenie > prowizyjne w wysokości 10% dochodu ze sprzedaży Dzieła [...] > 4. Wypłata wraz z rozliczeniem będzie dokonywana nie później > niż 30 dni od końca kwartału kalendarzowego. [...] > 6. Wydawca zobowiązuje się monitorować przychody z tytułu > rozpowszechniania Dzieła w każdym kwartale. [...] > W żadnej z umów nie ma zapisu, który w większości umów o dzieło jakie > znam, w których jednorazowe wynagrodzenie jest ściśle ustalone umową się > zawiera - czyli, że podstawą wypłacenia wynagrodzenia jest rachunek > wystawiony przez zleceniobiorcę (autora). > > Teraz do sedna, czyli moje pytanie. Efektem każdej z umów jest cykliczny > przelew na konto, który przychodzi raz na kwartał/miesiąc/pół roku > (zależnie od umowy). Co kwartał faktycznie od każdego wydawcy przychodzi > tabelka z rozliczeniem, ile się należy. W żadnym momencie natomiast nie > pojawia się rachunek. > > Na koniec roku przychodzi PIT-11 i wszystko rozlicza się tak jak typowe > umowy o dzieło. Moment, moment. Jakie tam umowy o dzieło, skoro powinny to być przychody z praw majątkowych? Powszechnie wiadomym jest, że skarbówki tego się nie czepiają, bo wpisanie kilka linijek wyżej i tak kończy w tej samej sumie, a do tego 50% KUP jest ujete w sposób "swobodny", znaczy dotyczy różnych źródeł przychodu poza wyłączonymi (do wyłązonych należy DG, ale nie należy np. umowa o pracę), niemniej ale to NIE SĄ przychody z umów wykonywanych osobiście :) (znaczy o dzieło i zleceń). Mamy zbieg tytułów (umowa o dzieło, z której wynagrodzenie przysługuje z tytułu praw majątkowych), przepis o prawach majątkowych jest "późniejszy w ustawie" więc to on jest bardziej szczegółowy, ergo, taki przychód jest "majątkowy", niezależnie od ustalenia czy prawo do wynagrodzenia podlega pod "dzieło wg KC" czy nie (o czym niżej) :D Ale ad rem: > Jaka jest podstawa prawna wypłat okresowych na rachunek Autora bez > rachunków w jakiejkolwiek postaci? > > Gdzie szukać? W przepisach. Wziąłem ci ja sobie np. przepisy dotyczące zasad dokumentowania w przypadku KPiR (sam prowadzę :)). No i czytamy: http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,721,,20110101,rozporzadzenie- ministra-finansow-z-dnia-26082003-r-w-sprawie.html +++ § 12. 1. Zapisy w księdze dokonywane sš [...] [...] 3. Podstawš zapisów w księdze sš dowody księgowe, którymi sš: 1) faktury[...] 2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzajšce fakt dokonania operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i zawierajšce co najmniej: a) wiarygodne okrelenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę i adresy) uczestniczšcych w operacji gospodarczej, której dowód dotyczy, b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji gospodarczej, której dowód dotyczy, z tym że jeżeli data dokonania operacji gospodarczej odpowiada dacie wystawienia dowodu, wystarcza podanie jednej daty, c) przedmiot operacji gospodarczej i jego wartoć oraz ilociowe okrelenie, jeżeli przedmiot operacji jest wymierny w jednostkach naturalnych, d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji gospodarczych - oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiajšcy powišzanie dowodu z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie. --- No to mam pytania. Który z powyższych przepisów: - zabrania wystawienia rachunku *Z GÓRY* - stoi w sprzeczności z art.628 KC - zabrania ujmowania rachunku NA TEJ SAMEJ KARTCE co umowa, na podobnej zasadzie, na której f-ra VAT może jednocześnie stanowić dokument wydania oraz dowód zapłaty, byleby na tym papierku były wszystkie potrzebne informacje? Stan początkowy mamy taki, że uprawniony do wynagrodzenia (autor) w sumie NIE WIE jaka kwota mu przysługuje. Wynagrodzenie jest wg.628 KC, rzekłnym: wzorcowo. Co stoi wobec tego na przeszkodzie, aby rachunek brzmiał: +++ Imię Nazwisko Adres (pozostałe potrzebne dane) "wynagrodzenie z tytułu prowizji: 10% sprzedaży" Data, podpis +++ ...przy czym data jest WCZEŚNIEJSZA, niż pojawienie się należności? Celem ostatecznego zamieszania ;) cytat z kolejnej ustawy: http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,23,63,767,,,ustawa-z-dnia-29081997-r -ordynacja-podatkowa.html +++ Art. 87. § 1. Jeżeli [...] wystawić rachunek [...] [...] § 3. Podatnicy wymienieni w § 1, od których zażšdano rachunku przed wykonaniem usługi lub wydaniem towaru, wystawiajš rachunek nie póniej niż w terminie 7 dni od dnia wykonania usługi lub wydania towaru. --- No, mi wychodzi, że wystawienie rachunku z tytułu "samoistnej należności" (powstającej BEZ udziału autora), z tytułu WCZEŚNIEJ wykonanego dzieła, choć *poźniejszej* należności, zabronione nie jest. Kto przeciw, w którym miejscu i dlaczego? Pomijam już zupełnie możliwość zakwalifikowania kosztu bez f-ry i r-ku, na podstawie "dowodów pośrednich" wystarczająco dokumentujących fakt zajścia "zdarzenia gospodarczego" oraz powstania należności, skupiłem się na wersji że rachunek został wystawiony! Z góry, a co. > Google w ogóle jest mało pomocne w temacie umów o dzieło, > których wynagrodzenie nie jest płatne jednorazowo lub w określonej > ilości rat. Nie wiem czy to pomoże, ale spróbuj właściwą działką, czyli "prawami majątkowymi". Bo to jest art.10.1.7 i art.18 PDoOF, a nie art.10.1.2 i art.13 onejże, tej: http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60021,20140101,zrodla-przycho dow.html Zwróć uwagę: autorowi nie płacą ZA WYKONANIE oznaczonego dzieła. To z p. widzenia cywilnoprawnego. Dostaje wynagrodzenie "samo z siebie", wyłącznie z tytułu praw. Co najwyżej "stosuje się przepisy dotyczące rzeczy" :) (jeśli akurat podlega pod takie zastrzeżenia, obecne w KC). Mimo, że IMO (zdecydowanie) *również* jakby wynagrodzenie było "za wykonanie", ale w związku z przekazaniem praw majątkowych (w tym licencji!), to też byłby to "przychód z praw", z powodu treści PDoOF. Zwracam uwagę, że klasyfikacja "autorskie prawa majątkowe vs licencja" to jest wewnętrzby podział w ustawie Prawo Autorskie i nie obowiązuje "na zewnątrz" tej ustawy, o ile w przepisie wyraźnie nie powiedziano inaczej. Licencja to jest "prawo majątkowe" w rozumieniu wielu ustaw, choć nie "autorskie prawo majątkowe" w rozumieniu PA. > Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki. Mam nadzieję że wystarczająco zamieszałem ;) Dla jasności, żadnej z wersji takiej transakcji nie ćwiczyłem (ani po stronie autorskiej ani "kosztowej") osobiście, niemniej uzasadnienie jak wyżej wygląda na trudne do podważenia, plus wskazuje "drugą linię obrony" (koszt na podstawie "innych dowodów"). > Pozdrawiam! Wzajemnie - Gotfryd (DG, KPiR, VAT) |
||
2014-01-04 02:16 | Re: Autorska umowa o dzieło, procent z | Mateusz Papiernik |
On 2014-01-03 23:12, Gotfryd Smolik news wrote: > Moment, moment. > Jakie tam umowy o dzieło, skoro powinny to być przychody z praw > majątkowych? Ha. To w takim razie zgubiłem więcej niż drobiazg i szukałem nie w tym stogu siana. Dzięki! > Mam nadzieję że wystarczająco zamieszałem ;) Absolutnie! Zapoznam się i z aktami prawnymi które podrzuciłeś, i poszukam z nowymi założeniami - pewnie dostanę więcej wyników, które naprowadzą mnie w dobre miejsca. Tak mi świtało, że to może być inaczej klasyfikowane, ale nie miałem pojęcia jak. > Dla jasności, żadnej z wersji takiej transakcji nie ćwiczyłem > (ani po stronie autorskiej ani "kosztowej") osobiście, niemniej > uzasadnienie jak wyżej wygląda na trudne do podważenia, plus > wskazuje "drugą linię obrony" (koszt na podstawie "innych > dowodów"). Na pewno to wezmę pod uwagę. Pozdrawiam! -- Mateusz Papiernik mati@maticomp.net, http://www.maticomp.net "One man can make a difference" - Wilton Knight |
||
2014-01-07 09:27 | Re: Autorska umowa o dzieło, procent z zysków i br | nkab |
W dniu piątek, 3 stycznia 2014 22:02:44 UTC+1 użytkownik Mateusz Papiernik napisał: > Dzień dobry! > > > > Na wstępie się przywitam, bo nie miałem jeszcze przyjemności postować na > > tej grupie :) > > > > Nęka mnie ostatnio pewien problem, a właściwie wątpliwość. Sam zawarłem > > w życiu kilka umów o podobnej treści, takie umowy zawierają też moi > > przyjaciele. Umowy pochodzą z różnych wydawnictw - ale każde jest > > dostatecznie duże, żeby sobie nie strzelać w stopę. Wiedzą co robią. > > > > W każdym przypadku zawarta umowa to umowa autorska nosząca znamiona > > umowy o dzieło. Opiewa na stworzenie utworu w rozumieniu ustawy o > > prawach autorskich i prawach pokrewnych. Utworem w każdym przypadku jest > > stworzenie/napisanie publikacji/książki/tłumaczenia takowej. > > > > Każda umowa zawiera klauzule o udzieleniu licencji na konkretne pola > > wykorzystania tworzonego dzieła o konkretnym zasięgu czasowym i > > terytorialnym (prawo do niewyłącznej publikacji w takim a takim > > nakładzie, etc.). > > > > Każda umowa jako wynagrodzenie stanowi procent od zysku z publikacji > > dzieła, bez jednorazowej opłaty. Formułowane jest to w taki sposób: > > > > #v+ > > 1. Z tytułu rozpowszechniania Dzieła autor otrzyma wynagrodzenie > > prowizyjne w wysokości 10% dochodu ze sprzedaży Dzieła > > 2. Wynagrodzenie prowizyjne będzie naliczane Autorowi przez okres 5 lat > > począwszy od pierwszego kwartału kalendarzowego, w którym Wydawca > > uzyskał przychód z tytułu rozpowszechniania Dzieła. > > 3. Wynagrodzenie prowizyjne Autora będzie obliczane raz na kwartał > > według stanów na koniec każdego kwartału kalendarzowego. Autor > > otrzymywać będzie wykaz faktycznie osiągniętych przez Wydawcę wpływów z > > tytułu rozpowszechniania Dzieła (rozliczenie). > > 4. Wypłata wraz z rozliczeniem będzie dokonywana nie później niż 30 dni > > od końca kwartału kalendarzowego. > > 5. Wynagrodzenie Autorowi zostanie przelane na wskazany przez niego > > rachunek bankowy. > > 6. Wydawca zobowiązuje się monitorować przychody z tytułu > > rozpowszechniania Dzieła w każdym kwartale. Autor ma prawo wglądu w > > dokumentację księgową Wydawcy w zakresie niezbędnym do ustalenia > > wysokości przysługującego wynagrodzenia. > > #v- > > > > Oczywiście, drobne różnice w każdej umów się zdarzają - ale sedno sprawy > > prezentowane jest identycznie. > > > > Do tego wszystkie umowy zawierają zapis o treści: > > > > #v+ > > 1. Autor oświadcza, że nie prowadzi działalności gospodarczek w zakresie > > objętym Umową i przysługuje mu w związku z tym 50% zryczałtowane koszty > > uzyskania przychodu. > > #v- > > > > W żadnej z umów nie ma zapisu, który w większości umów o dzieło jakie > > znam, w których jednorazowe wynagrodzenie jest ściśle ustalone umową się > > zawiera - czyli, że podstawą wypłacenia wynagrodzenia jest rachunek > > wystawiony przez zleceniobiorcę (autora). > > > > Teraz do sedna, czyli moje pytanie. Efektem każdej z umów jest cykliczny > > przelew na konto, który przychodzi raz na kwartał/miesiąc/pół roku > > (zależnie od umowy). Co kwartał faktycznie od każdego wydawcy przychodzi > > tabelka z rozliczeniem, ile się należy. W żadnym momencie natomiast nie > > pojawia się rachunek. > > > > Na koniec roku przychodzi PIT-11 i wszystko rozlicza się tak jak typowe > > umowy o dzieło. > > > > Trwa to sobie tak od wielu lat u różnych znajomych i żaden z US nigdy > > tego nie kwestionował. > > > > Jaka jest podstawa prawna wypłat okresowych na rachunek Autora bez > > rachunków w jakiejkolwiek postaci? > > > > Gdzie szukać? Google w ogóle jest mało pomocne w temacie umów o dzieło, > > których wynagrodzenie nie jest płatne jednorazowo lub w określonej > > ilości rat. > > > > Chciałbym teraz wystąpić w roli drugiej strony medalu i podobną umowę > > podpisać z Autorem dzieła, ktore chciałbym wydać. Dlatego też szukam, w > > jaki sposób skonstruować stosowną umowę, która pozwoli na rozliczenie > > procentowe względem zysku i nie będzie wymagała od Autora kwartalnego > > wystawiania rachunków, przy założeniu, że Autor jest osobą fizyczną. > > > > Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki. > > > > > > Pozdrawiam! > > -- > > Mateusz Papiernik > > mati@maticomp.net, http://www.maticomp.net > > "One man can make a difference" - Wilton Knight Według mnie firma powinna wysyłać pismo co kwartał do autora żeby wystawił rachunek na podaną kwotę. Andrzej. |
||
2014-01-07 23:18 | Re: Autorska umowa o dzieło, procent z zysków i br | Gotfryd Smolik news |
On Tue, 7 Jan 2014, nkab@toya.net.pl wrote: > Według mnie firma powinna wysyłać pismo co kwartał > do autora żeby wystawił rachunek na podaną kwotę. A co ma zrobić, jeśli rachunek dostała WCZEŚNIEJ? (IMO po prostu zrealizować). pzdr, Gotfryd |
||
2014-01-08 11:00 | Re: Autorska umowa o dzieło, procent z zysków i br | nkab |
W dniu wtorek, 7 stycznia 2014 23:18:18 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał: > On Tue, 7 Jan 2014, nkab@toya.net.pl wrote: > > > > > Wedďż˝ug mnie firma powinna wysyďż˝aďż˝ pismo co kwartaďż˝ > > > do autora ďż˝eby wystawiďż˝ rachunek na podanďż˝ kwotďż˝. > > > > A co ma zrobiďż˝, jeďż˝li rachunek dostaďż˝a WCZEďż˝NIEJ? > > (IMO po prostu zrealizowaďż˝). > > > > pzdr, Gotfryd To autor wątku sugerował, że podsumowanie przychodów miałoby następować np. co kwartał. Autor pracy nie zna zapisów ksiegowych firmy dla kótrej pracuje więc firma powinna go poinformować o jego przychodach w umówionym okresie rozliczeniowym. Nawet taka instytucja jak ZAiKS powinna tak działać w stosunku do swoich kontrachentów aby nie było stytuacji, gdzie ZAiKS robi z zebraną forsą co chce (podobno utopili miliony na giełdzie). Andrzej. |
||
2014-01-08 13:10 | Re: Autorska umowa o dzieło, procent z zysków i br | Gotfryd Smolik news |
On Wed, 8 Jan 2014, nkab@toya.net.pl wrote: > To autor wątku sugerował, że podsumowanie przychodów > miałoby następować np. co kwartał. Owszem. Ja zaś sugerowałem, że w przepisie jest wyraźnie zapis, pozwalający na inne niż kwotowe ustalenie wynagrodzenia. > Autor pracy nie zna zapisów > ksiegowych firmy dla kótrej pracuje więc firma powinna go poinformować > o jego przychodach w umówionym okresie rozliczeniowym. Ale uzależnianie od tej informacji żądania rachunku prowadzi do absurdu - wydawca mógłby opóźnić termin płatności tylko dlatego, że *jego* informacja nie dotarłaby do zainteresowanego. IMVHO, oczywiście strony MOGĄ iść tą drogą. Ale to nie oznacza, że wydawca miałby prawo do zignorowania rachunku wystawionego wcześniej, do którego kwotę miałby sam (na podstawie umowy) wyliczyć. > Nawet taka instytucja jak ZAiKS powinna tak działać A to jest chyba okazja na inny flejm :) pzdr, Gotfryd |
||
2014-01-09 09:11 | Re: Autorska umowa o dzieło, procent z zysków i br | nkab |
W dniu środa, 8 stycznia 2014 13:10:29 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał: > On Wed, 8 Jan 2014, nkab@toya.net.pl wrote: > > > > > To autor wďż˝tku sugerowaďż˝, ďż˝e podsumowanie przychodďż˝w > > > miaďż˝oby nastďż˝powaďż˝ np. co kwartaďż˝. > > > > Owszem. > > Ja zaďż˝ sugerowaďż˝em, ďż˝e w przepisie jest wyraďż˝nie zapis, pozwalajďż˝cy > > na inne niďż˝ kwotowe ustalenie wynagrodzenia. > > > > > Autor pracy nie zna zapisďż˝w > > > ksiegowych firmy dla kďż˝trej pracuje wiďż˝c firma powinna go poinformowaďż˝ > > > o jego przychodach w umďż˝wionym okresie rozliczeniowym. > > > > Ale uzaleďż˝nianie od tej informacji ��dania rachunku prowadzi do > > absurdu - wydawca mďż˝gďż˝by opďż˝niďż˝ termin pďż˝atnoďż˝ci tylko dlatego, > > ďż˝e *jego* informacja nie dotarďż˝aby do zainteresowanego. > > > > IMVHO, oczywiďż˝cie strony MOGďż˝ i�� tďż˝ drogďż˝. > > Ale to nie oznacza, ďż˝e wydawca miaďż˝by prawo do zignorowania > > rachunku wystawionego wczeďż˝niej, do ktďż˝rego kwotďż˝ miaďż˝by sam > > (na podstawie umowy) wyliczyďż˝. > > > > > Nawet taka instytucja jak ZAiKS powinna tak dziaďż˝aďż˝ > > > > A to jest chyba okazja na inny flejm :) > > > > pzdr, Gotfryd W ogóle uważam, że w dobie internetu każda firma powinna umożliwić bieżący wgląd do zapisów dot. kontrahenta. Ale jak firmie się nie chce to utworzenie pliku .txt i wysłanie emailem za potwierdzeniem jest naprawdę proste w realizacji. Brak potwierdzenia wskazywałoby na nieobecność kontrahenta (np. wyjazd, choroba) a po potwierdzeniu i braku rachunku w umówionym czasie np. na 5zł oznaczać mogłoby, że kontrahent rezygnuje z wynagrodzenia i byłyby to inne przychody firmy. Andrzej. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Umowa o dzieło |
Wojtek | 2005-10-12 08:07 |
umowa o dzieło |
ds | 2005-11-15 10:58 |
umowa o dzieło |
Beata D. | 2006-04-24 09:46 |
umowa o dzieło/plagiat |
Tomasz Grobelny | 2006-11-23 20:36 |
Umowa o dzieło |
picom | 2007-01-30 16:16 |
Umowa o dzieło |
mrjozo | 2007-08-02 16:45 |
umowa o dzieło vs. FV |
japo | 2007-11-12 12:49 |
Umowa o dzieło |
Icek | 2008-09-10 12:56 |
DG i umowa o dzieło |
reverso | 2009-01-16 17:16 |
Umowa o dzieło... |
WaskiDiver | 2009-03-10 11:08 |