Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Badpixel w nowym aparacie

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-10-25 01:38 Badpixel w nowym aparacie gophi.at.chmurka.net
Cześć,

Kumpel kupił dzisiaj nową puszkę (EOS 400D) w FotoJokerze (zamówił w sklepie
online i odebrał osobiście) i teraz zauważył, że ma jednego białego badpixela
na wyświetlaczu. Da się to reklamować? W instrukcji piszą że można reklamować
od 0,01%. Może jakaś rękojmia albo inny kruczek prawny? Macie z tym jakieś
doświadczenia?

Pozdr.

--
[[:pl:user:gophi]]
2007-10-25 01:44 Re: Badpixel w nowym aparacie PawelM
...może sproboj wpierw po dobroci, grzecznie. ze aparat dotarl i jest
badpixel.
i chcesz wymienic na sprawny w 100%. jesli skelp bedzie OK i bedzie
zalezalo
na kliencie to wymieni. jesli nie to powiedz,ze zrobisz im "reklame" w
internecie
i sprawe kierujesz dalej...
Pzdr.

2007-10-25 04:19 Re: Badpixel w nowym aparacie witek
Adam Wysocki wrote:
> Cześć,
>
> Kumpel kupił dzisiaj nową puszkę (EOS 400D) w FotoJokerze (zamówił w sklepie
> online i odebrał osobiście) i teraz zauważył, że ma jednego białego badpixela
> na wyświetlaczu. Da się to reklamować? W instrukcji piszą że można reklamować
> od 0,01%. Może jakaś rękojmia albo inny kruczek prawny? Macie z tym jakieś
> doświadczenia?
>
Może jednak lepiej zacząć od sklepu?
2007-10-25 06:26 Re: Badpixel w nowym aparacie gophi.at.chmurka.net
In pl.rec.foto.cyfrowa witek wrote:

>> Kumpel kupił dzisiaj nową puszkę (EOS 400D) w FotoJokerze (zamówił w sklepie
>> online i odebrał osobiście) i teraz zauważył, że ma jednego białego badpixela
>> na wyświetlaczu. Da się to reklamować? W instrukcji piszą że można reklamować
>> od 0,01%. Może jakaś rękojmia albo inny kruczek prawny? Macie z tym jakieś
>> doświadczenia?
>>
> Może jednak lepiej zacząć od sklepu?

Już raz była przeprawa z FotoJokerem (fakt że z inną placówką) odnośnie
badpixela na wyświetlaczu innego aparatu (PowerShota A630) - bezskutecznie.
Jakich argumentów używać w rozmowie z nimi, jakby znowu nie chcieli przyjąć
aparatu (bo w końcu to jest mniej niż 0,01% powierzchni)?

--
[[:pl:user:gophi]]
2007-10-25 06:42 Re: Badpixel w nowym aparacie Marcin Debowski
Dnia 25.10.2007 Adam Wysocki napisał/a:
> In pl.rec.foto.cyfrowa witek wrote:
>>> Kumpel kupił dzisiaj nową puszkę (EOS 400D) w FotoJokerze (zamówił w sklepie
>>> online i odebrał osobiście) i teraz zauważył, że ma jednego białego badpixela
>>> na wyświetlaczu. Da się to reklamować? W instrukcji piszą że można reklamować
>>> od 0,01%. Może jakaś rękojmia albo inny kruczek prawny? Macie z tym jakieś
>>> doświadczenia?
>> Może jednak lepiej zacząć od sklepu?
> Już raz była przeprawa z FotoJokerem (fakt że z inną placówką) odnośnie
> badpixela na wyświetlaczu innego aparatu (PowerShota A630) - bezskutecznie.
> Jakich argumentów używać w rozmowie z nimi, jakby znowu nie chcieli przyjąć
> aparatu (bo w końcu to jest mniej niż 0,01% powierzchni)?

MZ żadnych. Wyłącznie dobra wola sklepu. Nawet jakby zapisu o .01% nie
było, to niestety, jest to cecha takich wyświetlaczy.

--
Marcin
2007-10-25 08:33 Re: Badpixel w nowym aparacie Marcin_'Cooler'_Kuliński
Adam Wysocki pisze:

>>> Kumpel kupił dzisiaj nową puszkę (EOS 400D) w FotoJokerze (zamówił w sklepie
>>> online i odebrał osobiście) i teraz zauważył, że ma jednego białego badpixela
>>> na wyświetlaczu. Da się to reklamować? W instrukcji piszą że można reklamować
>>> od 0,01%. Może jakaś rękojmia albo inny kruczek prawny? Macie z tym jakieś
>>> doświadczenia?
>>>
>> Może jednak lepiej zacząć od sklepu?
>
> Już raz była przeprawa z FotoJokerem (fakt że z inną placówką) odnośnie
> badpixela na wyświetlaczu innego aparatu (PowerShota A630) - bezskutecznie.
> Jakich argumentów używać w rozmowie z nimi, jakby znowu nie chcieli przyjąć
> aparatu (bo w końcu to jest mniej niż 0,01% powierzchni)?

Zapis o 0,01% znajduje się w gwarancji, tak? Wobec tego rozmawiaj ze
sklepem jako klient, którego żaden ze sprzedawców nie uświadomił, że
sprzedawany przez nich przedmiot może mieć wady w rodzaju
niedziałającego poprawnie na części swojej powierzchni wyświetlacza. To
jest właśnie niezgodność towaru z umową, jaką ze sprzedawcą zawiera
kupujący, i wynikająca z niej odpowiedzialność pierwszego wobec
drugiego. Innymi słowy przy zakupie online powinno być czarno na białym
napisane, że LCD może mieć np. 5 walniętych subpikseli, a matryca 3, i
to obok siebie, i że jest to normalne. Jeśli nie ma tych informacji na
stronie sklepu, na opakowaniu produktu czy jego ulotce reklamowej, to
sprzedawca zataił informacje, których kupujący nie mógł być świadomy w
chwili zawarcia umowy kupna.
2007-10-25 08:36 Re: Badpixel w nowym aparacie AdamS
Adam Wysocki wrote:

W instrukcji piszą że można reklamować
> od 0,01%.

A jak piszą w gwarancji.

Miałem podobną sytuację co prawda był to tylko A75 i inny sklep ale
serwis usunął bad piksela w ramach gwarancji.


--
Pozdrawiam AdamS
2007-10-25 09:01 Re: Badpixel w nowym aparacie Piotr Suchowski
Adam Wysocki pisze:
> Cześć,
>
> Kumpel kupił dzisiaj nową puszkę (EOS 400D) w FotoJokerze (zamówił w sklepie
> online i odebrał osobiście) i teraz zauważył, że ma jednego białego badpixela
> na wyświetlaczu. Da się to reklamować? W instrukcji piszą że można reklamować
> od 0,01%. Może jakaś rękojmia albo inny kruczek prawny? Macie z tym jakieś
> doświadczenia?

Wyślij do canona na mapowanie matrycy (dziwne że eosy nie mają jeszcze tego w menu) i
problem z głowy. No chyba że bardzo lubisz się awanturować, wówczas polecam wycieczkę do
sklepu fotojokera, siedziby, do sądu, do strasburga i do papieża.

--
pgp: 0x5E1F9631
jid: format@jid.pl
2007-10-25 09:43 Re: Badpixel w nowym aparacie Winetoo
Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" napisał
w wiadomości news:ffpdbj$ctr$1@inews.gazeta.pl...

>> Już raz była przeprawa z FotoJokerem (fakt że z inną placówką) odnośnie
>> badpixela na wyświetlaczu innego aparatu (PowerShota A630) -
>> bezskutecznie. Jakich argumentów używać w rozmowie z nimi, jakby znowu
>> nie chcieli przyjąć aparatu (bo w końcu to jest mniej niż 0,01%
>> powierzchni)?
>
> Zapis o 0,01% znajduje się w gwarancji, tak? Wobec tego rozmawiaj ze
> sklepem jako klient, którego żaden ze sprzedawców nie uświadomił, że
> sprzedawany przez nich przedmiot może mieć wady w rodzaju niedziałającego
> poprawnie na części swojej powierzchni wyświetlacza. To jest właśnie
> niezgodność towaru z umową, jaką ze sprzedawcą zawiera kupujący, i
> wynikająca z niej odpowiedzialność pierwszego wobec drugiego. Innymi słowy
> przy zakupie online powinno być czarno na białym napisane, że LCD może
> mieć np. 5 walniętych subpikseli, a matryca 3, i to obok siebie, i że jest
> to normalne. Jeśli nie ma tych informacji na stronie sklepu, na opakowaniu
> produktu czy jego ulotce reklamowej, to sprzedawca zataił informacje,
> których kupujący nie mógł być świadomy w chwili zawarcia umowy kupna.

Ilość walniętych pikseli aby wyświetlacz był uznawany za w pełni sprawny
określa norma (nie pamiętam czy ISO, czy europejska). Tak więc ten aparat
jest w pełni sprawny więc nie ma mowy o niezgodności towaru z umową.

Zawsze jak kupuję aparat to w sklepie sprawdzam wyświetlacz w końcu to tylko
dwie minuty, a ile mniej kłopotu.

Mnie w fotojokerze sam sprzedawca mówił, żebym sobie jeszcze dodatkowo
spokojnie w domu zobaczył i jeśli do następnego dnia coś znajdę to mi
wymieni na inny egzemplarz.

Pozdrawiam
Winetoo

2007-10-25 12:16 Re: Badpixel w nowym aparacie AdamCCS

> Już raz była przeprawa z FotoJokerem (fakt że z inną placówką) odnośnie
> badpixela na wyświetlaczu innego aparatu (PowerShota A630) -
> bezskutecznie.
> Jakich argumentów używać w rozmowie z nimi, jakby znowu nie chcieli
> przyjąć
> aparatu (bo w końcu to jest mniej niż 0,01% powierzchni)?
=================
Jak się zastanowić - to jaki problem ?
Wyświetlacz to nie monitor.
Jeśli zdjęcia są OK a to najważniejsze to bym to olał temat i pstrykał.
AdamCCS

nowsze 1 2 3

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

problem z nowym płatnikiem

Arek 2006-04-10 20:45

problem z nowym płatnikiem

Arek 2006-04-10 20:45

zajęcie wynagrodzenia w nowym miejscu pracy

Magda 2007-05-11 11:23

Jakie limity inwestycyjne w nowym projekcie ustawy o OFE ?

Arek 2007-07-20 23:20