poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-11-19 20:30 | C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie | Grzegorz M |
Witam, Chciałem rozwiązać umowę z C+ (z końcem stycznie 2010), ale w rozmowie telefonicznej zostałem przekonany do pozostania i zgodziłem się na przedłużenie umowy z C+. Aneks obowiązuje od 1 lutego 2010 do 28.2011. Byłem przekonany, że jest to traktowane tak samo jak podpisanie umowy przez telefon tj. bedę miał 10 dni na rezygnację z tego zobowiązania. Aneks dotyczy innej oferty tzn. są inne warunki niż wcześniejsza umowa. Czy konsultanci C+ mają rację i nie przysługuje mi prawo do rezygnacji w ciągu 10 dni? W zasadzie rezygnacja z aneksu miała na celu zdobycie czasu na przemyślenie i ewentualne wyczekanie lepszej oferty, choć to co mi zaoferowali jest też całkiem sensowne. Jednak intuicyjnie dla mnie "C+" nie ma racji, a nie lubię, gdy ktoś wciska mi "kit". Argumenty jednego z konsultantów były takie, że nie jest to umowa na odległość, bo to ja zadzwoniłem do C+, a on jest w biurze, więc nie jest poza firmą (niezłe :)). Profilaktycznie rezygnację z umowy i aneksu wysłałem jednak pocztą, ale ciekawi mnie jak to wygląda zgodnie z prawem. Z góry dziękuję za informacje osób, które mają styczność z tego typu przypadkami :) pozdrawiam Grzegorz PS. Poprzednią wiadomość anulowałem, ale jeśli ktoś ma dwa razy, to przepraszam :) > ----- Original Message ----- > From: > To: > Sent: Wednesday, November 18, 2009 5:10 PM > Subject: Re:Wiadomosc od abonenta nr 4978xxxxxx > > > Szanowny Panie, > > odpowiadając na e-mail, uprzejmie informuję, iż 9 listopada 2009 roku > podczas rozmowy telefonicznej Umowa została przedłużona na kolejnych 13 > miesięcy kalendarzowych liczonych od 1 lutego 2010 roku. W związku z tym, > Okres Minimalny Pana Umowy upływa 28 lutego 2011 roku. > > Odnosząc się do kwestii prawnej dotyczącej możliwości rozwiązania Umowy w > ciągu 10 dni, wyjaśniam, że zapis ten ma zastosowanie w przypadku > zawierania Umowy. Podczas rozmowy z 9 listopada 2009 roku Umowa zawarta 17 > grudnia 2008 roku została przedłużona na podstawie nagranego Aneksu. W > związku z tym nie jest to traktowane jako zawarcie nowej Umowy. Tym samym > nie ma podstaw prawnych do odstąpienia od przedłużonej w ten sposób Umowy > w terminie 10 dni. > > Wierzę, iż powyższe wyjaśnienia okażą się pomocne. > > W przypadku pojawienia się pytań, proszę o kontakt. > > Z poważaniem, > > xxxx imie i nazwisko konsultanta xxxxx > Dział Relacji z Abonentami > > ------------------------------------------------------------- > CENTRUM TELEFONICZNE ABONENTÓW > Tel.: 0 801 066 066 lub 022 310 45 45 > Fax: 022 310 45 44 > > Skorzystaj z Internetowego Centrum Abonentów: http://www.ica.cyfraplus.pl > > http://www.cyfraplus.com.pl > ------------------------------------------------------------- > CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o., al. gen. W. Sikorskiego 9, 02-758 Warszawa > Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy KRS > KRS 0000051835, NIP: 526-22-46-271 > kapitał zakładowy 300.000.000 zł > ------------------------------------------------------------- > > Wypowiedzenie umowy > > > Proszę o rozwiązanie umowy godnie z terminem jej zakończenia tj. z końcem > stycznia 2010. > Jednocześnie proszę o anulowanie mojej zgody (aneksu) na przedłużenie > umowy wyrażonej w czasie rozmowy telefonicznej w dniu 12.11.2009 - > odstąpienie od umowy zawartej na odległość, zgodnie z Art. 2 ust. 3 ustawy > z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o > odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. > |
2009-11-19 22:15 | Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie | gasper |
Użytkownik "Grzegorz M" news:he471d$mst$1@nemesis.news.neostrada.pl... > Jednak intuicyjnie dla mnie "C+" nie ma racji, a nie lubię, gdy ktoś wciska > mi "kit". Argumenty jednego z konsultantów były takie, że nie jest to umowa > na odległość, bo to ja zadzwoniłem do C+, a on jest w biurze, więc nie jest > poza firmą (niezłe :)). powiedz, ze dzwoniles do rzecznika praw konsumentow i twierdzi co innego :) |
||
2009-11-19 23:11 | Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie | Grzegorz M |
Użytkownik "gasper" news:he4ch1$l89$1@inews.gazeta.pl... > Użytkownik "Grzegorz M" > news:he471d$mst$1@nemesis.news.neostrada.pl... >> Jednak intuicyjnie dla mnie "C+" nie ma racji, a nie lubię, gdy ktoś >> wciska >> mi "kit". Argumenty jednego z konsultantów były takie, że nie jest to >> umowa >> na odległość, bo to ja zadzwoniłem do C+, a on jest w biurze, więc nie >> jest >> poza firmą (niezłe :)). > > powiedz, ze dzwoniles do rzecznika praw konsumentow i twierdzi co innego > :) póki co wysłałem zapytanie m.in do rzecznika i innych tego typu. UOKiK podziękował za zgłoszenie i wspomnieli coś o zainteresowaniu się sprawą, ale w charakterze ogólnym (nie zajmują się przypadkami pojedynczych osób) - więc pewnie to jakaś standardowa formułka jak coś sensownego odpiszą, topodzielę się tą informacją, ale jestem także ciekaw co sądzi na ten temat szanowne grono czytające tą grupę :) |
||
2009-11-20 07:33 | Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie | Michał Gut |
dvhk?:) |
||
2009-11-24 21:51 | Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie | Grzegorz M |
Użytkownik "Grzegorz M" news:he471d$mst$1@nemesis.news.neostrada.pl... > Witam, > > Chciałem rozwiązać umowę z C+ (z końcem stycznie 2010), ale w rozmowie > telefonicznej zostałem przekonany do pozostania i zgodziłem się na > przedłużenie umowy z C+. Aneks obowiązuje od 1 lutego 2010 do 28.2011. > Byłem przekonany, że jest to traktowane tak samo jak podpisanie umowy > przez > telefon tj. bedę miał 10 dni na rezygnację z tego zobowiązania. > Aneks dotyczy innej oferty tzn. są inne warunki niż wcześniejsza umowa. > > Czy konsultanci C+ mają rację i nie przysługuje mi prawo do rezygnacji w > ciągu 10 dni? > jakieś propozycje? |
||
2009-11-30 23:52 | Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie | Grzegorz M |
Użytkownik "Grzegorz M" news:he471d$mst$1@nemesis.news.neostrada.pl... > Witam, > > Chciałem rozwiązać umowę z C+ (z końcem stycznie 2010), ale w rozmowie > telefonicznej zostałem przekonany do pozostania i zgodziłem się na > przedłużenie umowy z C+. Aneks obowiązuje od 1 lutego 2010 do 28.2011. > Byłem przekonany, że jest to traktowane tak samo jak podpisanie umowy > przez > telefon tj. bedę miał 10 dni na rezygnację z tego zobowiązania. > Aneks dotyczy innej oferty tzn. są inne warunki niż wcześniejsza umowa. > > Czy konsultanci C+ mają rację i nie przysługuje mi prawo do rezygnacji w > ciągu 10 dni? > Zgodnie z odpowiedzią Rzecznika Praw Konsumenta mam 10 dni od daty dostarczenia mi wersji wydrukowanej (są wyjątki, o tym w cytowanej odpowiedzi). W piątek otrzymałem email z C+ z odpowiedzią na reklamację, że rozpatrują moją rezygnację. W sumie to mogli by odrzucić - mógłbym ich jeszcze pomęczyć :) Pracownik biura Rzecznika Praw Konsumenta odpisał (cytat): W nawiązaniu do Pana e-maila wyjaśniam: Zgodnie z art. 56 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne Art. 56. (93) 1. Świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. 93) Art. 56 zmieniony przez art. 1 pkt 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. (Dz.U.09.85.716) zmieniającej nin. ustawę z dniem 6 lipca 2009 r. 2. Z zastrzeżeniem ust. 5, umowę o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, zawiera się w formie pisemnej. 2. Umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawiera się w formie pisemnej. Wymóg formy pisemnej nie dotyczy umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawieranej przez dokonanie czynności faktycznych obejmujących w szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci dostawcy usług. 3. Umowa, o której mowa w ust. 2, powinna określać w szczególności: 3. Umowa o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, z zastrzeżeniem ust. 5, powinna określać w szczególności: 1) nazwę strony umowy, w tym nazwę (firmę), adres i siedzibę dostawcy usług; 2) świadczone usługi, dane o ich jakości, w tym o czasie oczekiwania na przyłączenie do sieci lub terminie rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych; 2) rodzaj świadczonych usług; 3) zakres obsługi serwisowej; 3) termin oczekiwania na przyłączenie do sieci lub termin rozpoczęcia świadczenia usług; 4) dane szczegółowe dotyczące cen, w tym pakietów cenowych oraz sposoby uzyskania informacji o aktualnym cenniku; 4) okres, na jaki została zawarta umowa; 5) czas trwania umowy oraz warunki przedłużenia i rozwiązania umowy; 5) pakiet taryfowy, jeżeli na świadczone usługi obowiązują różne pakiety taryfowe; 6) wysokość kar umownych w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi telekomunikacyjnej; 6) sposób składania zamówień na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje usługi; 7) tryb postępowania reklamacyjnego; 7) okres rozliczeniowy; 8) informację o możliwości rozwiązania sporu w drodze mediacji lub poddania go pod rozstrzygnięcie sądu polubownego. 8) tryb i warunki dokonywania zmian umowy oraz warunki jej przedłużenia; 9) zakres świadczonych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową; 10) dane dotyczące jakości usług; 11) zakres obsługi serwisowej; 12) sposób i termin rozwiązania umowy; 13) zakres odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, wysokość odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty; 14) zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji; 15) informację o polubownych sposobach rozwiązywania sporów; 16) sposób uzyskania informacji o aktualnym cenniku usług oraz kosztach usług serwisowych. 4. Umowa o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej poza elementami, o których mowa w ust. 3, powinna określać numer przydzielony abonentowi, a w przypadku przyłączenia do publicznej stacjonarnej sieci telefonicznej także adres zakończenia sieci. 5. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawieranych poprzez dokonanie czynności faktycznych obejmujących w szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci dostawcy usług. 5. Dane, o których mowa w ust. 3 pkt 9-16, na podstawie wyraźnego postanowienia umowy, mogą być zawarte w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych. 6. Dostawca usług może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy, o których mowa w ust. 3 pkt 2, 4-7 i 9 za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie. W takim przypadku dostawca usług obowiązany jest utrwalić oświadczenie abonenta złożone w powyższy sposób i przechowywać je przez okres 12 miesięcy. Jednocześnie dostawca usług obowiązany jest do potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, w formie pisemnej, w terminie 14 dni od dnia jego złożenia. Abonentowi przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, bez podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie pisemnej w terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. 7. Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, o którym mowa w ust. 6, jeżeli dostawca usług, za zgodą abonenta, rozpoczął świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy. 8. W razie braku potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 6, termin, w którym abonent może odstąpić od dokonanej zmiany warunków umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy. Jeżeli jednak abonent po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do 10 dni od dnia otrzymania tego potwierdzenia. 9. Do zmiany warunków umowy w trybie, o którym mowa w ust. 6, nie stosuje się art. 60a. Proszę zwrócić uwagę na ust. 6, 7 i 8 powyższego przepisu. Dostawca usług może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy w zakresie wskazanym powyżej w postaci telefonicznej. Abonentowi na warunkach wskazanych powyżej przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy. Tylko w warunkach ustępu 7 dojdzie do wyłączenia prawa odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy. |
||
2009-12-01 01:25 | Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odl | Chris |
Dnia Tue, 24 Nov 2009 21:51:04 +0100, Grzegorz M napisał(a): > jakieś propozycje? Tez jestem na etapie sporu z Cyfrą+ o to samo. Mój przypadek jest tutaj: http://groups.google.com/group/pl.rec.telewizja/browse_thread/thread/98b21157 f69e33ed/2b110268dd375be?q=#02b110268dd375be -- Pozdrowienia, Krzysztof |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Aneks do umowy najmu |
Artur Ch. | 2005-12-22 18:54 |
Nieuczciwy zapis pracodawcy? - prośba o opinie |
Tomasz K. | 2005-12-30 17:48 |
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość |
Adam | 2006-04-20 09:25 |
Aneks do umowy o pracę. |
AdamS | 2006-05-10 09:23 |
Aneks do umowy - ksero |
m | 2007-01-11 18:31 |
aneks do umowy ubezpieczenia OC+AC |
ellukes | 2007-02-08 23:34 |
Zawarcie umowy na odległość |
Bartek Zawistowski | 2007-12-05 10:17 |
Rozwiązanie umowy zawartej na odległość - cd.. |
Bartek Zawistowski | 2007-12-13 11:14 |
aneks do umowy o pracę na czas określon |
Ewelina | 2007-12-13 20:00 |
amplico i aneks do umowy |
mvoicem | 2008-10-16 18:34 |