Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Czy jakiaś ustawa określa kiedy klientowi należy się odliczenie?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-07-14 13:17 Czy jakiaś ustawa określa kiedy klientowi należy się odliczenie? IRK
Witam,

W wyniku awarii klienci są pozbawieni dostępu do sieci. w/g regulaminu
przysługuje im bonifikata proporcjonalna do czasu trwania. Jednak zawsze to
było naliczanie w dniach - np klient nie działał 3 dni - otrzymuje upust
1/10 abonamentu.

Ale co w przypadku gdy klient domaga się odliczenia za 35 minut nie
działania?

Czy prawo telekomunikacyjne określa jakiś minimalny czas za ktory należy się
odliczenie?

Pozdrawiam.


2006-07-14 13:30 Re: Czy jakiaś ustawa określa kiedy k TLZ
IRK napisał(a):
> Witam,
>
> W wyniku awarii klienci są pozbawieni dostępu do sieci. w/g regulaminu
> przysługuje im bonifikata proporcjonalna do czasu trwania. Jednak zawsze to
> było naliczanie w dniach - np klient nie działał 3 dni - otrzymuje upust
> 1/10 abonamentu.
>
> Ale co w przypadku gdy klient domaga się odliczenia za 35 minut nie
> działania?
>
> Czy prawo telekomunikacyjne określa jakiś minimalny czas za ktory należy się
> odliczenie?

PT nie, Twój regulamin. Doprecyzuj ten punkt, że odszkodowanie należy
się po przekroczeniu 24 godzin. A na razie odlicz gościowi za 35 minut
:P - jak u mnie za 24h sa 2zł, to za 35 minut 5 groszy sie należy (u
mnie) :P - straszna suma, nie?!

--
TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz
2006-07-14 21:50 Re: Czy jakiaś ustawa określa kiedy k Maciej Bebenek
IRK napisał(a):
> Witam,
>
> W wyniku awarii klienci są pozbawieni dostępu do sieci. w/g regulaminu
> przysługuje im bonifikata proporcjonalna do czasu trwania. Jednak zawsze to
> było naliczanie w dniach - np klient nie działał 3 dni - otrzymuje upust
> 1/10 abonamentu.
>
> Ale co w przypadku gdy klient domaga się odliczenia za 35 minut nie
> działania?
>
> Czy prawo telekomunikacyjne określa jakiś minimalny czas za ktory należy się
> odliczenie?

W tego typu przypadkach klient może domagać się dwóch rzeczy:

- bonifikaty w opłatach okresowych
- odszkodowania z tytułu przerwy w świadczeniu usługi.

Za wyjątkiem usługi powszechnej (w tym usługi telefonicznej) regulowanej
w art. 105 PT, sposób naliczania i wysokość bonifikaty i/lub
odszkodowania powinna zawierać umowa czy regulamin.

Dlaczego powinna? Bo w przeciwnym przypadku klient może domagać się
dowolnych kwot, a przy braku umownego uregulowania operator staje się
stroną słabszą w potencjalnym sporze sądowym. Jeżeli w przypadku
bonifikaty można zdroworozsądkowo założyć (i chyba każdy sąd to kupi),
że za jeden dzień przerwy w świadczeniu usługi należy się 1/30 opłaty
miesięcznej, to z odszkodowaniem jest już trochę inna sprawa. Klient
mógł ponieść straty w wysokości odbiegającej od kwot, jakie miał na
myśli operator.

W przypadku sporu sądowego pod uwagę mogą być brane ogólne reguły
Kodeksu cywilnego, z terminami włącznie.

M.
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Kiedy jest się studentem?

Boa 2005-11-23 23:42

Czy należy się odszkodowanie?

Mateusz Straße 2006-02-13 19:29

kiedy na decyzji stawia się pieczęć urzędową

Navi 2006-03-24 20:48

kiedy na decyzji stawia się pieczęć urzędową

Navi 2006-03-24 20:48

komu należy się spadek?

ewastWYTNIJTO 2006-05-27 19:57

co się należy przy "umowie zleceni"a

irena 2006-10-06 15:23

SG zarekwirowała mi auto - odszkodowanie się należy?

dan_antoniio 2007-04-24 09:30

Do kiedy należy spożyć...?

SPRZEDAM 2007-04-24 11:36

kiedy należy wypłacić ekwiwalent za urlop

Marek 2007-04-30 11:48

Kiedy zawiera się umow

Arek Margraf 2007-05-09 07:27