Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

do kogo reklamacja ?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-05-05 16:28 do kogo reklamacja ? Archeo
Witam
Jeżeli drastycznie (24 godziny) został opóźniony wylot czarterowy na wczasy
wykupione w biurze podróży, gdzie i w jakim terminie składać reklamacje ?
Biuro twierdzi, że to była wina przewoźnika i umywa ręce...
Pozdrawiam
Archeo

2006-05-05 16:44 Re: do kogo reklamacja ? Lookasik

Użytkownik "Archeo" napisał w wiadomości
news:e3fnin$qde$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
> Jeżeli drastycznie (24 godziny) został opóźniony wylot czarterowy na
> wczasy
> wykupione w biurze podróży, gdzie i w jakim terminie składać reklamacje ?
> Biuro twierdzi, że to była wina przewoźnika i umywa ręce...
IMHO nie ma racji

Art. 474. Dłużnik odpowiedzialny jest jak za własne działanie lub
zaniechanie za działania i zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie
wykonywa, jak również osób, którym wykonanie zobowiązania powierza. Przepis
powyższy stosuje się także w wypadku, gdy zobowiązanie wykonywa
przedstawiciel ustawowy dłużnika.

oczywiscie biuoro moze sie bronic ,ze opoznienie nastapilo w wyniku
okolicznosci , za ktore rowniez przewoznik nie ponosi odpowiedzialnosci np
pogoda


pozdrawiam
Ł
2006-05-06 22:19 Re: do kogo reklamacja ? Marta Wieszczycka
Archeo napisał(a):
> Witam
> Jeżeli drastycznie (24 godziny) został opóźniony wylot czarterowy na wczasy
> wykupione w biurze podróży, gdzie i w jakim terminie składać reklamacje ?
> Biuro twierdzi, że to była wina przewoźnika i umywa ręce...
> Pozdrawiam
> Archeo

Ich twierdzenie jest oczywiście niesłuszne, ponieważ w świetle ustawy o
usługach turystycznych touroperator nie ma możliwości wyłączenia
odpowiedzialności za zaniechania swoich kontrahentów.
Oczywiście jeżeli, jak napisał Lookasik, przyczyną był stan pogody
uniemożliwiający odlot, wówczas mielibyśmy do czynienia z siłą wyższą,
za którą touroperator odpowiedzialności nie ponosi.

Oczywiście sugestie, że przyczyną była niewłaściwa pogoda można
stosunkowo łatwo obalić, jeśli obiektywne źródła tego nie potwierdzą, a
samoloty innych linii, czy nawet także tej linii w tym samym czasie bez
trudu startowały.

Reklamację składasz w biurze podróży, możesz także na ręce pilota, jeśli
impreza jeszcze się nie zakończyła. Czasem się nie przejmujesz. Jeśli
nawet biuro podróży wpisało Ci do umowy konieczność złożenia reklamacji
w ciągu np. tygodnia czy miesiąca od zakończenia imprezy, zapis ten Cię
nie obowiązuje. Co ważne, powinieneś w ramach reklamacji napisać, czego
sobie w związku z zaistniałą sytuacją życzysz (np. obniżenia ceny
imprezy o określony procent), będzie Ci potrzebne również potwierdzenie
faktu jej złożenia.
Jeśli ją zignorują, to po 30 dniach uznaje się, że przyznali Ci rację.

--
Marta
http://doradcy-prawni.pl


2006-05-06 23:13 Re: do kogo reklamacja ? Marta Wieszczycka
Dokończenie
Jeśli natomiast Ci odpowiedzą, powołując się jednak na przyczyny, za
które ustawowo ponoszą względem Ciebie odpowiedzialność, wówczas
będziesz miał ułatwioną sprawę przed sądem.

--
Marta
http://doradcy-prawni.pl
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Dla kogo ulga w podatku od spadku?

Piotr 2005-11-03 10:40

Kogo obsłużyć, kogo nie [znowu]

Renata Gołębiowska 2005-12-30 09:29

ubezpieczenie: od kogo dochodzić...

mvoicem 2006-05-15 19:01

niesprawne hamulce - zadoscuczynienie, od kogo ?

vega76 2006-09-19 12:52

Kogo pozwać?Jaki sąd jest właściw

wombi 2006-09-27 19:34

Konsulatacja umowy - u kogo?

r 2006-10-16 08:10

Do kogo odwołanie ?

Sylwia 2006-11-26 19:50

Na kogo przechodzi prawo do spadku?

RaFi B 2007-01-14 12:24

Kogo moze obsluzyc kasjer ?

ra9om1ak 2007-01-18 22:32

kogo wina - stłuczka

karkow 2007-04-07 10:43