poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-10-22 12:56 | Re: działalność gospodarcza, a odpo | Arek |
Użytkownik Liwiusz napisał: > "organem powołanym do [...] egzekwowania roszczeń danego rodzaju" Ale komornik nie jest organem od egzekwowania roszczeń . Nie dam się pokroić, że mam rację, ale do tej pory wydawało mi się, że te organy to naczelnik urzędu skarbowego i podobne szajsy, ale w żadnym razie komornik. Póki co nadal tak sądzę. -- pozdrawiam Arek http://www.reputacja.net |
2008-10-22 13:02 | Re: działalność gospodarcza, a odpo | Liwiusz |
Arek pisze: > Użytkownik Liwiusz napisał: >> "organem powołanym do [...] egzekwowania roszczeń danego rodzaju" > > Ale komornik nie jest organem od egzekwowania roszczeń . A przepraszam, kim wg Ciebie jest zatem komornik? > > Nie dam się pokroić, że mam rację, ale do tej pory wydawało mi się, > że te organy to naczelnik urzędu skarbowego i podobne szajsy, ale w > żadnym razie komornik. > > Póki co nadal tak sądzę. Może przejdź się lepiej do empiku i zajrzyj do pierwszego komentarza kc. Trudno jest mi dyskutować z tak oczywistymi oczywistościami :) Bo nie sądzę, abyś miał w zanadrzu jakieś orzeczenie na Twoją korzyść? -- Pozdrawiam! Liwiusz |
||
2008-10-22 13:04 | Re: działalność gospodarcza, a odpo | Liwiusz |
Arek pisze: > Użytkownik Liwiusz napisał: >> "organem powołanym do [...] egzekwowania roszczeń danego rodzaju" > > Ale komornik nie jest organem od egzekwowania roszczeń . > > Nie dam się pokroić, że mam rację, ale do tej pory wydawało mi się, > że te organy to naczelnik urzędu skarbowego i podobne szajsy, ale w > żadnym razie komornik. > > Póki co nadal tak sądzę. Zresztą wpisz w google komornik przerwanie biegu przedawnienia, przykładowy wynik: http://e-prawnik.pl/przedawnienie-1/przerwanie-biegu-przedawnienia-wszczeci e-egzekucji,odpowiedzi,prawo-cywilne-1 Jak znajdziesz coś zgodnego z Twoim rozumowaniem, to daj, to podyskutujemy. -- Pozdrawiam! Liwiusz |
||
2008-10-22 13:10 | Re: działalność gospodarcza, a odpo | Arek |
Użytkownik Liwiusz napisał: > A przepraszam, kim wg Ciebie jest zatem komornik? Wykonuje w drodze przymusu orzeczenia i rozstrzygnięcia sądowe. W żaden sposób nie jest organem od egzekwowania roszczeń. > Może przejdź się lepiej do empiku i zajrzyj do pierwszego komentarza > kc. Trudno jest mi dyskutować z tak oczywistymi oczywistościami :) Bo > nie sądzę, abyś miał w zanadrzu jakieś orzeczenie na Twoją korzyść? Nie mam. Mówię, że zdumiało mnie Twoje stwierdzenie, że czynności komornika przerywają bieg przedawnienia. Może masz rację, ale nie chce mi się w to wierzyć, sprawdzę przy okazji. -- pozdrawiam Arek http://www.reputacja.net |
||
2008-10-22 13:12 | Re: działalność gospodarcza, a odpo | Arek |
Użytkownik Liwiusz napisał: > http://e-prawnik.pl/przedawnienie-1/przerwanie-biegu-przedawnienia-wszczecie-egzekucj i,odpowiedzi,prawo-cywilne-1 Tyle, że w tym linku wyraźnie widać absurdalność podejścia, że czynności komornika są takim przerwaniem przedawnienia. -- pozdrawiam Arek http://www.reputacja.net |
||
2008-10-22 13:13 | Re: działalność gospodarcza, a odpo | Liwiusz |
Arek pisze: > Użytkownik Liwiusz napisał: >> A przepraszam, kim wg Ciebie jest zatem komornik? > > Wykonuje w drodze przymusu orzeczenia i rozstrzygnięcia sądowe. > > W żaden sposób nie jest organem od egzekwowania roszczeń. Cudujesz :) >> Może przejdź się lepiej do empiku i zajrzyj do pierwszego komentarza >> kc. Trudno jest mi dyskutować z tak oczywistymi oczywistościami :) Bo >> nie sądzę, abyś miał w zanadrzu jakieś orzeczenie na Twoją korzyść? > > Nie mam. Mówię, że zdumiało mnie Twoje stwierdzenie, że czynności > komornika przerywają bieg przedawnienia. > > Może masz rację, ale nie chce mi się w to wierzyć, sprawdzę przy okazji. Sprawdź koniecznie :) -- Pozdrawiam! Liwiusz |
||
2008-10-22 13:14 | Re: działalność gospodarcza, a odpo | Liwiusz |
Arek pisze: > Użytkownik Liwiusz napisał: >> http://e-prawnik.pl/przedawnienie-1/przerwanie-biegu-przedawnienia-wszczecie-egzekucj i,odpowiedzi,prawo-cywilne-1 > > > Tyle, że w tym linku wyraźnie widać absurdalność podejścia, że czynności > komornika są takim przerwaniem przedawnienia. Gdzie tu widzisz absurdalność? -- Pozdrawiam! Liwiusz |
||
2008-10-22 18:45 | Re: działalność gospodarcza, a odpowied | Kocureq |
Liwiusz pisze: > Po wydaniu wyroku (nakazu zapłaty) należność predawnia się w ciągu 10 > lat. Zatem tytuł wykonawczy wydany w 2008r. przedawni się w 2018r. Jeśli > jednak w 2017r. komornik rozpocznie egzekucję, to następuje przerwanie > biegu przedawnienia. I jeśli w 2020r. komornik umorzy taką egzekucję (na > przykład ze względu na jej bezskuteczność), 10-letni termin > przedawnienia będzie biegł na nowo (do 2030r.). Jeśli w tym czasie > egzekucja znów będzie rozpoczęta, termin przedawnienia ulegnie kolejnemu > przedłużeniu. Więc mamy ten 2017, jak przerwać bieg przedawnienia? Zmusić komornika do działania? Jak? Czy też złożyć o coś (o co?) znowu sprawę w sądzie? -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
||
2008-10-22 20:56 | Re: działalność gospodarcza, a odpowied | Liwiusz |
Kocureq pisze: > Liwiusz pisze: >> Po wydaniu wyroku (nakazu zapłaty) należność predawnia się w ciągu >> 10 lat. Zatem tytuł wykonawczy wydany w 2008r. przedawni się w 2018r. >> Jeśli jednak w 2017r. komornik rozpocznie egzekucję, to następuje >> przerwanie biegu przedawnienia. I jeśli w 2020r. komornik umorzy taką >> egzekucję (na przykład ze względu na jej bezskuteczność), 10-letni >> termin przedawnienia będzie biegł na nowo (do 2030r.). Jeśli w tym >> czasie egzekucja znów będzie rozpoczęta, termin przedawnienia ulegnie >> kolejnemu przedłużeniu. > > Więc mamy ten 2017, jak przerwać bieg przedawnienia? Zmusić komornika do > działania? Jak? Złożyć do niego wniosek o wszczęcie postępowania egzekucyjnego. > Czy też złożyć o coś (o co?) znowu sprawę w sądzie? Nie trzeba fatygować sądu. -- Pozdrawiam, Liwiusz Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
rozwód a działalność gospodarcza |
ela.m | 2005-12-27 17:09 |
Fundacja a działalność gospodarcza |
Fungio | 2006-03-17 20:19 |
działalność gospodarcza i pytania... |
REDark | 2006-04-01 11:28 |
Działalność gospodarcza - data |
Martinez | 2006-04-09 10:01 |
Działalność gospodarcza |
Łukasz | 2006-10-27 18:22 |
Działalność Gospodarcza - samozatrudnienie |
Charlie | 2007-01-15 22:35 |
Student a działalność gospodarcza |
jeremiasz | 2007-03-24 23:08 |
działalność gospodarcza |
darek | 2007-04-05 14:36 |
Działalność gospodarcza |
P^L^B | 2007-08-28 12:18 |
Działalność gospodarcza i wspólnik |
Stefan C. | 2007-09-07 17:16 |