Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

gwarancja na towar

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-11-12 22:47 gwarancja na towar Krzysztof
Wtam, czy mógłby mi ktoś doradzić w takiej sprawie. Sprzedałem (jako osoba
prywatna, nie firma) na Allegro gościowi nowy sprzęt o wartości 140zł, na
który udzieliłem 7 dni gwarancji rozruchowej co było zaznaczone w opisie
aukcji. Po tych 7 dniach gość do mnie pisze, że sprzęt się zepsuł i chce
nowy lub zwrot pieniędzy, a to że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu
udzieliłem, go nie obchodzi, bo sprzęt działał tylko 3 dni. Teraz straszy
mnie sądem, a nawet przysłał emailem coś takiego jak wezwanie przedsądowe.
Czy ma gość rację żądając wymiany sprzętu? Chcęc zaznaczyć, że jestem osobą
uczciwą, i gdyby miał rację to bez mrugnięcia wymieniam sprzęt lub zwracam
kasę, ale rguły aukcji były czytelne - 7 dni gwarancji.
Pozdrawiam Krzych

2007-11-13 01:06 Re: gwarancja na towar Marcin Debowski
Dnia 12.11.2007 Krzysztof napisał/a:
> Wtam, czy mógłby mi ktoś doradzić w takiej sprawie. Sprzedałem (jako osoba
> prywatna, nie firma) na Allegro gościowi nowy sprzęt o wartości 140zł, na
> który udzieliłem 7 dni gwarancji rozruchowej co było zaznaczone w opisie
> aukcji. Po tych 7 dniach gość do mnie pisze, że sprzęt się zepsuł i chce

A rękojmie wyłączyłeś? Pewnie nie. W każdym razie, zacznij od tego, aby
wykazał podstawę prawną swojego żądania. Jeśli gwarancja - to odpiszesz,
że termin minął. Jeśli rękojmia to zaczniesz od wertowania archiwum tej
grupy a w razie wątpliwości dopytasz.

--
Marcin
2007-11-13 01:17 Re: gwarancja na towar PlaMa
Krzysztof pisze:

> Po tych 7 dniach gość do mnie pisze, że sprzęt się zepsuł i chce
> nowy lub zwrot pieniędzy, a to że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu
> udzieliłem, go nie obchodzi, bo sprzęt działał tylko 3 dni.

To czemu nie zgłaszał? Jak udowodni, że tylko 3 dni to zwróć kasę.

> Teraz straszy
> mnie sądem, a nawet przysłał emailem coś takiego jak wezwanie przedsądowe.

Podał podstawę prawną swoich roszczeń?
2007-11-13 01:19 Re: gwarancja na towar PlaMa
Marcin Debowski pisze:

> A rękojmie wyłączyłeś?

rękojmia jest świadczeniem pomiędzy dwiema "firmami" a on napisał jasno

>> Sprzedałem (jako osoba prywatna, nie firma)

> Pewnie nie. W każdym razie, zacznij od tego, aby
> wykazał podstawę prawną swojego żądania.

true

> Jeśli gwarancja - to odpiszesz, że termin minął.

true

> Jeśli rękojmia to zaczniesz od wertowania archiwum tej grupy a w razie wątpliwości dopytasz.

JAKA RĘKOJMIA?!


pozdrawiam.
PlaMa
2007-11-13 01:38 Re: gwarancja na towar Marcin Debowski
Dnia 13.11.2007 PlaMa napisał/a:
> Marcin Debowski pisze:
>> A rękojmie wyłączyłeś?
> rękojmia jest świadczeniem pomiędzy dwiema "firmami" a on napisał jasno

Teraz jeszcze podaj przepis który o tym mówi.

--
Marcin
2007-11-13 03:07 Re: gwarancja na towar PlaMa
Marcin Debowski pisze:

> Teraz jeszcze podaj przepis który o tym mówi.

On jest osobą prywatną, fizyczną czy jak tam lubisz to określać. Nie
obowiązuje go ani niezgodność towaru z umową ani rękojmia.


pozdrawiam.
PlaMa
2007-11-13 04:08 Re: gwarancja na towar Marcin Debowski
Dnia 13.11.2007 PlaMa napisał/a:
> Marcin Debowski pisze:
>> Teraz jeszcze podaj przepis który o tym mówi.
> On jest osobą prywatną, fizyczną czy jak tam lubisz to określać. Nie
> obowiązuje go ani niezgodność towaru z umową ani rękojmia.

Ogólnie: rękojmia - sprzedaż lub usługa.
Sprzedaż: odpowiedzialność sprzedawcy z tyt. rękojmi (Kodeks Cywilny) lub
niezgodności z umową (przepisy szczegółowe).

Przykładowo: Art. 22 z 1. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
Uznajemy, że "sprzedaż konsumencka" (art. 535) jest sprzedażą z udziałem
konsumentów według rozumienia z art. 22 czyli nalezy sprawdzić przepisy
szczególne a więc Ustawa z dnia 27 lipca. Ale tam zakres zdefiniowany jest
tak:

"Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności
przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa
tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą
(towar konsumpcyjny)."

Czyli sprzedaż konsument-konsument nie podpada pod tę ustwę co oznacza, że
obowiązuje rekojmia z KC (zakres nie zdefiniowany przepisami
szczególnymi). Zobacz zresztą, że to nie jedyny przypadek przy którym nie
załapujesz się na sprzedaż konsumencką. Np. sprzedaż nieruchomości -
możesz miec tu nawet układ konsument-przedsiębiorca i będzie obowiązywać
rękojmia (art. 568).

--
Marcin
2007-11-13 15:02 Re: gwarancja na towar Gotfryd Smolik news
On Tue, 13 Nov 2007, PlaMa wrote:

> Marcin Debowski pisze:
>
>> Teraz jeszcze podaj przepis który o tym mówi.
>
> On jest osobą prywatną, fizyczną czy jak tam lubisz to określać.

Nie wiem jak Marcin, ale mi się zdarza występować w roli przedsiębiorcy
jako prywatnej osobie fizycznej :O
Masz pewnikiem na myśli "osobę nie występującą w roli przedsiębiorcy",
jak mniemam, tego nie da się inaczej ująć (niż "nie przedsiębiorca").

> Nie obowiązuje go ani niezgodność towaru z umową

Nie obowiązuje.

> ani rękojmia.

To się mylisz. Bo właśnie "konsumencka niezgodność" jest WARUNKIEM
nie podpadania pod przepisy o rękojmi.
Oczywiście rękojmię można osobno wyłączyć, ale pod przepis się
"podpada" (i to z wyłączeniami w ustawie).

pzdr, Gotfryd
2007-11-13 19:21 Re: gwarancja na towar Krzysztof
Witam
Dziękuje wszystkim za opinie. Po mailu od gostka który domaga się wymiany
towaru lub zwrotu kasy mimo że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu
udzieliłem napisałem do niego takiego maila" Na słuchawki udzielam 7-dniowej
gwarancji rozruchowej i jest to zaznaczone w opisie aukcji. Niestety ten
czas minąl więc Pana prośbę o zwrot pieniędzy lub wymianę słuchawek uważam
za niezasadną. Jeśli otrzymał Pan słuchawki uszkodzone (głębokie rysy)
trzeba było wtedy bezzwłocznie do mnie napisać lub zadzwonić, a słuchawki
zostałyby wymienione.". A oto jego odpowiedz "okres użydkowania słuchawek
wynosił 3 dni. Nie przyjmuje do wiadomości zakończecia okresu gwarancji na
sprzedany towar. Żądam wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy. W przypadku
odmowy swoich roszczen będę dochodził na drodze prawnej"
Czyli sumując nie ma on podstawy prawnej dla swego roszczenia,prawda?
Pozdrawiam Krzych

Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości
news:fhak9t$8t6$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Wtam, czy mógłby mi ktoś doradzić w takiej sprawie. Sprzedałem (jako osoba
> prywatna, nie firma) na Allegro gościowi nowy sprzęt o wartości 140zł, na
> który udzieliłem 7 dni gwarancji rozruchowej co było zaznaczone w opisie
> aukcji. Po tych 7 dniach gość do mnie pisze, że sprzęt się zepsuł i chce
> nowy lub zwrot pieniędzy, a to że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu
> udzieliłem, go nie obchodzi, bo sprzęt działał tylko 3 dni. Teraz straszy
> mnie sądem, a nawet przysłał emailem coś takiego jak wezwanie przedsądowe.
> Czy ma gość rację żądając wymiany sprzętu? Chcęc zaznaczyć, że jestem
> osobą uczciwą, i gdyby miał rację to bez mrugnięcia wymieniam sprzęt lub
> zwracam kasę, ale rguły aukcji były czytelne - 7 dni gwarancji.
> Pozdrawiam Krzych
>

2007-11-13 19:36 Re: gwarancja na towar Krzysztof
Witam
Dziękuje wszystkim za opinie. Po mailu od gostka który domaga się wymiany
towaru lub zwrotu kasy mimo że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu
udzieliłem napisałem do niego takiego maila" Na słuchawki udzielam 7-dniowej
gwarancji rozruchowej i jest to zaznaczone w opisie aukcji. Niestety ten
czas minąl więc Pana prośbę o zwrot pieniędzy lub wymianę słuchawek uważam
za niezasadną. Jeśli otrzymał Pan słuchawki uszkodzone (głębokie rysy)
trzeba było wtedy bezzwłocznie do mnie napisać lub zadzwonić, a słuchawki
zostałyby wymienione.". A oto jego odpowiedz "okres użydkowania słuchawek
wynosił 3 dni. Nie przyjmuje do wiadomości zakończecia okresu gwarancji na
sprzedany towar. Żądam wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy. W przypadku
odmowy swoich roszczen będę dochodził na drodze prawnej"
Czyli sumując nie ma on podstawy prawnej dla swego roszczenia,prawda?
Pozdrawiam Krzych

Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości
news:fhak9t$8t6$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Wtam, czy mógłby mi ktoś doradzić w takiej sprawie. Sprzedałem (jako osoba
> prywatna, nie firma) na Allegro gościowi nowy sprzęt o wartości 140zł, na
> który udzieliłem 7 dni gwarancji rozruchowej co było zaznaczone w opisie
> aukcji. Po tych 7 dniach gość do mnie pisze, że sprzęt się zepsuł i chce
> nowy lub zwrot pieniędzy, a to że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu
> udzieliłem, go nie obchodzi, bo sprzęt działał tylko 3 dni. Teraz straszy
> mnie sądem, a nawet przysłał emailem coś takiego jak wezwanie przedsądowe.
> Czy ma gość rację żądając wymiany sprzętu? Chcęc zaznaczyć, że jestem
> osobą uczciwą, i gdyby miał rację to bez mrugnięcia wymieniam sprzęt lub
> zwracam kasę, ale rguły aukcji były czytelne - 7 dni gwarancji.
> Pozdrawiam Krzych
>


nowsze 1 2

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Re: Zapłacenie za towar

mk 2006-03-19 10:29

Towar wadliwy

Ryszard 2006-03-29 22:05

Re: Zapłacenie za towar

mk 2006-03-19 10:29

Towar wadliwy

Ryszard 2006-03-29 22:05

gwarancja - towar zepsul sie 2x

Marx 2006-09-06 18:03

kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki?

Marx 2006-09-08 16:29

Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą

Iluminat 2006-11-07 13:52

Nie odebrany towar

diddo 2006-12-12 13:56

Towar niezgodny z umową

Budzik 2007-05-21 22:08

uszkodzony towar w paczce

Carpiediem 2007-11-07 20:54