poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-11-12 22:47 | gwarancja na towar | Krzysztof |
Wtam, czy mógłby mi ktoś doradzić w takiej sprawie. Sprzedałem (jako osoba prywatna, nie firma) na Allegro gościowi nowy sprzęt o wartości 140zł, na który udzieliłem 7 dni gwarancji rozruchowej co było zaznaczone w opisie aukcji. Po tych 7 dniach gość do mnie pisze, że sprzęt się zepsuł i chce nowy lub zwrot pieniędzy, a to że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu udzieliłem, go nie obchodzi, bo sprzęt działał tylko 3 dni. Teraz straszy mnie sądem, a nawet przysłał emailem coś takiego jak wezwanie przedsądowe. Czy ma gość rację żądając wymiany sprzętu? Chcęc zaznaczyć, że jestem osobą uczciwą, i gdyby miał rację to bez mrugnięcia wymieniam sprzęt lub zwracam kasę, ale rguły aukcji były czytelne - 7 dni gwarancji. Pozdrawiam Krzych |
2007-11-13 01:06 | Re: gwarancja na towar | Marcin Debowski |
Dnia 12.11.2007 Krzysztof > Wtam, czy mógłby mi ktoś doradzić w takiej sprawie. Sprzedałem (jako osoba > prywatna, nie firma) na Allegro gościowi nowy sprzęt o wartości 140zł, na > który udzieliłem 7 dni gwarancji rozruchowej co było zaznaczone w opisie > aukcji. Po tych 7 dniach gość do mnie pisze, że sprzęt się zepsuł i chce A rękojmie wyłączyłeś? Pewnie nie. W każdym razie, zacznij od tego, aby wykazał podstawę prawną swojego żądania. Jeśli gwarancja - to odpiszesz, że termin minął. Jeśli rękojmia to zaczniesz od wertowania archiwum tej grupy a w razie wątpliwości dopytasz. -- Marcin |
||
2007-11-13 01:17 | Re: gwarancja na towar | PlaMa |
Krzysztof pisze: > Po tych 7 dniach gość do mnie pisze, że sprzęt się zepsuł i chce > nowy lub zwrot pieniędzy, a to że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu > udzieliłem, go nie obchodzi, bo sprzęt działał tylko 3 dni. To czemu nie zgłaszał? Jak udowodni, że tylko 3 dni to zwróć kasę. > Teraz straszy > mnie sądem, a nawet przysłał emailem coś takiego jak wezwanie przedsądowe. Podał podstawę prawną swoich roszczeń? |
||
2007-11-13 01:19 | Re: gwarancja na towar | PlaMa |
Marcin Debowski pisze: > A rękojmie wyłączyłeś? rękojmia jest świadczeniem pomiędzy dwiema "firmami" a on napisał jasno >> Sprzedałem (jako osoba prywatna, nie firma) > Pewnie nie. W każdym razie, zacznij od tego, aby > wykazał podstawę prawną swojego żądania. true > Jeśli gwarancja - to odpiszesz, że termin minął. true > Jeśli rękojmia to zaczniesz od wertowania archiwum tej grupy a w razie wątpliwości dopytasz. JAKA RĘKOJMIA?! pozdrawiam. PlaMa |
||
2007-11-13 01:38 | Re: gwarancja na towar | Marcin Debowski |
Dnia 13.11.2007 PlaMa > Marcin Debowski pisze: >> A rękojmie wyłączyłeś? > rękojmia jest świadczeniem pomiędzy dwiema "firmami" a on napisał jasno Teraz jeszcze podaj przepis który o tym mówi. -- Marcin |
||
2007-11-13 03:07 | Re: gwarancja na towar | PlaMa |
Marcin Debowski pisze: > Teraz jeszcze podaj przepis który o tym mówi. On jest osobą prywatną, fizyczną czy jak tam lubisz to określać. Nie obowiązuje go ani niezgodność towaru z umową ani rękojmia. pozdrawiam. PlaMa |
||
2007-11-13 04:08 | Re: gwarancja na towar | Marcin Debowski |
Dnia 13.11.2007 PlaMa > Marcin Debowski pisze: >> Teraz jeszcze podaj przepis który o tym mówi. > On jest osobą prywatną, fizyczną czy jak tam lubisz to określać. Nie > obowiązuje go ani niezgodność towaru z umową ani rękojmia. Ogólnie: rękojmia - sprzedaż lub usługa. Sprzedaż: odpowiedzialność sprzedawcy z tyt. rękojmi (Kodeks Cywilny) lub niezgodności z umową (przepisy szczegółowe). Przykładowo: Art. 22 z 1. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Uznajemy, że "sprzedaż konsumencka" (art. 535) jest sprzedażą z udziałem konsumentów według rozumienia z art. 22 czyli nalezy sprawdzić przepisy szczególne a więc Ustawa z dnia 27 lipca. Ale tam zakres zdefiniowany jest tak: "Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny)." Czyli sprzedaż konsument-konsument nie podpada pod tę ustwę co oznacza, że obowiązuje rekojmia z KC (zakres nie zdefiniowany przepisami szczególnymi). Zobacz zresztą, że to nie jedyny przypadek przy którym nie załapujesz się na sprzedaż konsumencką. Np. sprzedaż nieruchomości - możesz miec tu nawet układ konsument-przedsiębiorca i będzie obowiązywać rękojmia (art. 568). -- Marcin |
||
2007-11-13 15:02 | Re: gwarancja na towar | Gotfryd Smolik news |
On Tue, 13 Nov 2007, PlaMa wrote: > Marcin Debowski pisze: > >> Teraz jeszcze podaj przepis który o tym mówi. > > On jest osobą prywatną, fizyczną czy jak tam lubisz to określać. Nie wiem jak Marcin, ale mi się zdarza występować w roli przedsiębiorcy jako prywatnej osobie fizycznej :O Masz pewnikiem na myśli "osobę nie występującą w roli przedsiębiorcy", jak mniemam, tego nie da się inaczej ująć (niż "nie przedsiębiorca"). > Nie obowiązuje go ani niezgodność towaru z umową Nie obowiązuje. > ani rękojmia. To się mylisz. Bo właśnie "konsumencka niezgodność" jest WARUNKIEM nie podpadania pod przepisy o rękojmi. Oczywiście rękojmię można osobno wyłączyć, ale pod przepis się "podpada" (i to z wyłączeniami w ustawie). pzdr, Gotfryd |
||
2007-11-13 19:21 | Re: gwarancja na towar | Krzysztof |
Witam Dziękuje wszystkim za opinie. Po mailu od gostka który domaga się wymiany towaru lub zwrotu kasy mimo że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu udzieliłem napisałem do niego takiego maila" Na słuchawki udzielam 7-dniowej gwarancji rozruchowej i jest to zaznaczone w opisie aukcji. Niestety ten czas minąl więc Pana prośbę o zwrot pieniędzy lub wymianę słuchawek uważam za niezasadną. Jeśli otrzymał Pan słuchawki uszkodzone (głębokie rysy) trzeba było wtedy bezzwłocznie do mnie napisać lub zadzwonić, a słuchawki zostałyby wymienione.". A oto jego odpowiedz "okres użydkowania słuchawek wynosił 3 dni. Nie przyjmuje do wiadomości zakończecia okresu gwarancji na sprzedany towar. Żądam wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy. W przypadku odmowy swoich roszczen będę dochodził na drodze prawnej" Czyli sumując nie ma on podstawy prawnej dla swego roszczenia,prawda? Pozdrawiam Krzych Użytkownik "Krzysztof" news:fhak9t$8t6$1@nemesis.news.tpi.pl... > Wtam, czy mógłby mi ktoś doradzić w takiej sprawie. Sprzedałem (jako osoba > prywatna, nie firma) na Allegro gościowi nowy sprzęt o wartości 140zł, na > który udzieliłem 7 dni gwarancji rozruchowej co było zaznaczone w opisie > aukcji. Po tych 7 dniach gość do mnie pisze, że sprzęt się zepsuł i chce > nowy lub zwrot pieniędzy, a to że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu > udzieliłem, go nie obchodzi, bo sprzęt działał tylko 3 dni. Teraz straszy > mnie sądem, a nawet przysłał emailem coś takiego jak wezwanie przedsądowe. > Czy ma gość rację żądając wymiany sprzętu? Chcęc zaznaczyć, że jestem > osobą uczciwą, i gdyby miał rację to bez mrugnięcia wymieniam sprzęt lub > zwracam kasę, ale rguły aukcji były czytelne - 7 dni gwarancji. > Pozdrawiam Krzych > |
||
2007-11-13 19:36 | Re: gwarancja na towar | Krzysztof |
Witam Dziękuje wszystkim za opinie. Po mailu od gostka który domaga się wymiany towaru lub zwrotu kasy mimo że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu udzieliłem napisałem do niego takiego maila" Na słuchawki udzielam 7-dniowej gwarancji rozruchowej i jest to zaznaczone w opisie aukcji. Niestety ten czas minąl więc Pana prośbę o zwrot pieniędzy lub wymianę słuchawek uważam za niezasadną. Jeśli otrzymał Pan słuchawki uszkodzone (głębokie rysy) trzeba było wtedy bezzwłocznie do mnie napisać lub zadzwonić, a słuchawki zostałyby wymienione.". A oto jego odpowiedz "okres użydkowania słuchawek wynosił 3 dni. Nie przyjmuje do wiadomości zakończecia okresu gwarancji na sprzedany towar. Żądam wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy. W przypadku odmowy swoich roszczen będę dochodził na drodze prawnej" Czyli sumując nie ma on podstawy prawnej dla swego roszczenia,prawda? Pozdrawiam Krzych Użytkownik "Krzysztof" news:fhak9t$8t6$1@nemesis.news.tpi.pl... > Wtam, czy mógłby mi ktoś doradzić w takiej sprawie. Sprzedałem (jako osoba > prywatna, nie firma) na Allegro gościowi nowy sprzęt o wartości 140zł, na > który udzieliłem 7 dni gwarancji rozruchowej co było zaznaczone w opisie > aukcji. Po tych 7 dniach gość do mnie pisze, że sprzęt się zepsuł i chce > nowy lub zwrot pieniędzy, a to że mineły te 7 dni gwarancji jakiej mu > udzieliłem, go nie obchodzi, bo sprzęt działał tylko 3 dni. Teraz straszy > mnie sądem, a nawet przysłał emailem coś takiego jak wezwanie przedsądowe. > Czy ma gość rację żądając wymiany sprzętu? Chcęc zaznaczyć, że jestem > osobą uczciwą, i gdyby miał rację to bez mrugnięcia wymieniam sprzęt lub > zwracam kasę, ale rguły aukcji były czytelne - 7 dni gwarancji. > Pozdrawiam Krzych > |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Re: Zapłacenie za towar |
mk | 2006-03-19 10:29 |
Towar wadliwy |
Ryszard | 2006-03-29 22:05 |
Re: Zapłacenie za towar |
mk | 2006-03-19 10:29 |
Towar wadliwy |
Ryszard | 2006-03-29 22:05 |
gwarancja - towar zepsul sie 2x |
Marx | 2006-09-06 18:03 |
kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki? |
Marx | 2006-09-08 16:29 |
Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą |
Iluminat | 2006-11-07 13:52 |
Nie odebrany towar |
diddo | 2006-12-12 13:56 |
Towar niezgodny z umową |
Budzik | 2007-05-21 22:08 |
uszkodzony towar w paczce |
Carpiediem | 2007-11-07 20:54 |