poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-04-02 13:34 | Gwarancja na świetlówki. | ąćęłńóśźż |
Czy na swietlówki (rurowe lub PLL) obowiązuje jakaś gwarancja, czy jest to sparwą jedynie producenta albo sprzedawcy? Czy inne sa prawa nabywcy - osoby fizycznej - a inne przedsiębiorcy z tytułu takiej ewentualnej gwarancji lub rekojmi? Jako "konsument" wiem, że mam 12 miesięcy gwarancji na swietlówkę lub żarówkę energooszczędną z marketu, a główny kłopot dla nabywcy to niezgubienie paragonu. Ale co jesli świetlówki kupuje spółdzielnia lub wspólnota, i nastepnie przepalają się jedna po drugiej mimo deklarowanego czasu swiecenia 6000-12000 godzin?? JaC |
2009-04-02 13:45 | Re: Gwarancja na świetlówki. | Liwiusz |
ąćęłńóśźż pisze: > Czy na swietlówki (rurowe lub PLL) obowiązuje jakaś gwarancja, czy jest to sparwą jedynie producenta albo sprzedawcy? > > Czy inne sa prawa nabywcy - osoby fizycznej - a inne przedsiębiorcy z tytułu takiej ewentualnej gwarancji lub rekojmi? > > Jako "konsument" wiem, że mam 12 miesięcy gwarancji na swietlówkę lub żarówkę energooszczędną z marketu, a główny kłopot dla nabywcy to niezgubienie paragonu. > > Ale co jesli świetlówki kupuje spółdzielnia lub wspólnota, i nastepnie przepalają się jedna po drugiej mimo deklarowanego czasu swiecenia 6000-12000 godzin?? > JaC W przypadku konsumenta obowiązuje 24-miesięczna ochrona. Szczególnie łatwo się reklamuje do 6 miesięcy, kiedy to domyślnie wada tkwiła już w momencie kupna. Czasem kupowałem tak zwane żarówki energooszczędne i pomimo dobrej firmy (Philips), często psuły się one przed upływem pół roku. Jako że były kupowane w Tesco, zwracałem je i dostawałem zwrot gotówki od ręki. W przypadku, kiedy kupującym byłaby spółdzielnia, możemy starać się reklamować z tytułu rękojmi. Czasem jeszcze takiej "gwarancji" udziela sam producent - na pudełku małymi literkami "gwarantuje" żywotność przez określony czas przy określonej długości świecenia. Może warto również do niego się zwrócić? Poza tym w przypadku żarówek energooszczędnych - rzadko kiedy informacja taka jest umieszczana na pudełku, ale ich żywotność znacznie obniża częste włączanie i wyłączanie. Zatem jeśli żarówki są instalowane na klatkach schodowych, gdzie często są włączane/wyłączane, to to może być powodem ich obniżonej trwałości. Na rynku są żarówki, które są ponoć odporne na tego typu użytkowanie, ale zamiast 20zł, kosztują 50zł. -- Liwiusz |
||
2009-04-02 13:52 | Re: Gwarancja na świetlówki. | ąćęłńóśźż |
A u kogo: U dostawcy (firmy elektrycznej dokonującej usługi przeglądów i zakupującej świetlówki na nasz rachunek w naszym imieniu)? U sprzedawcy (detal/hurtownia, konkretnie to nawet niejakie "Grodno" - mam usłyszeć jak wygląda drzewo?)? U producenta (no do Piły mamy jechać)? JaC ----- > W przypadku, kiedy kupującym byłaby spółdzielnia, możemy starać się reklamować z tytułu rękojmi. |
||
2009-04-02 13:59 | Re: Gwarancja na świetlówki. | Liwiusz |
ąćęłńóśźż pisze: > A u kogo: > U dostawcy (firmy elektrycznej dokonującej usługi przeglądów i zakupującej świetlówki na nasz rachunek w naszym imieniu)? > U sprzedawcy (detal/hurtownia, konkretnie to nawet niejakie "Grodno" - mam usłyszeć jak wygląda drzewo?)? Do sprzedawcy. > U producenta (no do Piły mamy jechać)? Do producenta, to z gwarancją, jeśli takowej udzielił. Wyślijcie im kilka świetlówek, opiszcie sprawę. W niektórych firmach podchodzą do tego typu spraw poważnie i naprawdę przejmują się opiniami klientów. Warto by przetestować Piłę. Nie wiem jakie ilości kupujecie, ale może warto na przyszłość ogłosić coś na kształt przetargu i niech firmy dają oferty wraz z wyraźną gwarancją? -- Liwiusz |
||
2009-04-02 17:49 | Re: Gwarancja na świetlówki. | scream |
Dnia Thu, 02 Apr 2009 13:45:26 +0200, Liwiusz napisał(a): > W przypadku konsumenta obowiązuje 24-miesięczna ochrona. Szczególnie > łatwo się reklamuje do 6 miesięcy, kiedy to domyślnie wada tkwiła już w > momencie kupna. Czasem kupowałem tak zwane żarówki energooszczędne i > pomimo dobrej firmy (Philips), często psuły się one przed upływem pół > roku. Jako że były kupowane w Tesco, zwracałem je i dostawałem zwrot > gotówki od ręki. W przypadku Tesco i innych marketów cała sprawa ma wielkie szanse powodzenia, natomiast w przypadku bardziej świadomego sprzedawcy lub co gorsza kiedy reklamacje rozpatruje przedstawiciel/dystrybutor/producent taka reklamacja NIGDY nie zostanie uznana i zawsze Ci powiedza, ze sieć miała złe parametry. -- best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
||
2009-04-02 20:23 | Re: Gwarancja na świetlówki. | Filip Ozimek |
Liwiusz pisze: > Do producenta, to z gwarancją, jeśli takowej udzielił. Wyślijcie im > kilka świetlówek, opiszcie sprawę. W niektórych firmach podchodzą do > tego typu spraw poważnie i naprawdę przejmują się opiniami klientów. > Warto by przetestować Piłę. Świetlówki markowane Piła pochodzą z Chin, więc zapewne nie ma ich co wysyłać do dystrybutora w Polsce. -- Filip. |
||
2009-04-02 21:19 | Re: Gwarancja na świetlówki. | Liwiusz |
scream pisze: > Dnia Thu, 02 Apr 2009 13:45:26 +0200, Liwiusz napisał(a): > >> W przypadku konsumenta obowiązuje 24-miesięczna ochrona. Szczególnie >> łatwo się reklamuje do 6 miesięcy, kiedy to domyślnie wada tkwiła już w >> momencie kupna. Czasem kupowałem tak zwane żarówki energooszczędne i >> pomimo dobrej firmy (Philips), często psuły się one przed upływem pół >> roku. Jako że były kupowane w Tesco, zwracałem je i dostawałem zwrot >> gotówki od ręki. > > W przypadku Tesco i innych marketów cała sprawa ma wielkie szanse > powodzenia, natomiast w przypadku bardziej świadomego sprzedawcy lub co > gorsza kiedy reklamacje rozpatruje przedstawiciel/dystrybutor/producent > taka reklamacja NIGDY nie zostanie uznana i zawsze Ci powiedza, ze sieć > miała złe parametry. Tylko że w przypadku wykrycia wady przed upływem 6 miesięcy od dnia kupna, musieliby to udowodnić, w skrajnym przypadku przed sądem. -- Liwiusz |
||
2009-04-02 21:49 | Re: Gwarancja na świetlówki. | ąćęłńóśźż |
Ale ten termin dotyczy tylko tzw. konsumentów, czy wszystkich nabywców - w tym ułomną osobę prawną jaką jest wspólnota mieszkaniowa? JaC ----- > Tylko że w przypadku wykrycia wady przed upływem 6 miesięcy od dnia kupna, musieliby to udowodnić, w skrajnym przypadku przed sądem. |
||
2009-04-02 22:03 | Re: Gwarancja na świetlówki. | Liwiusz |
ąćęłńóśźż pisze: > Ale ten termin dotyczy tylko tzw. konsumentów, czy wszystkich nabywców - w tym ułomną osobę prawną jaką jest wspólnota mieszkaniowa? Dokładnie dotyczy to sprzedaży osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. -- Liwiusz |
||
2009-04-02 22:32 | Re: Gwarancja na świetlówki. | ąćęłńóśźż |
Najwyraźniej lokatorzy powinni świetlówki na klatkach schodowych i w garażu wymieniać osobistym nakładem ;-)) JaC ----- > Dokładnie dotyczy to sprzedaży osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
gwarancja |
M | 2006-04-18 14:53 |
gwarancja.... |
AxAy | 2006-05-05 23:07 |
Gwarancja |
Wojtek | 2006-07-02 09:42 |
Gwarancja |
Leszek | 2006-07-06 09:26 |
Gwarancja |
dwaka | 2006-07-27 20:48 |
kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki? |
Marx | 2006-09-08 16:29 |
Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą |
Iluminat | 2006-11-07 13:52 |
gwarancja.. |
młody | 2007-01-18 18:34 |
Gwarancja |
Danny | 2007-11-20 09:51 |
gwarancja nei obejmuje calego przedmiotu objetego gwarancja |
Konrad N>S> | 2008-04-02 13:13 |