Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

hurtownia nie wydała towaru

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2011-01-27 17:48 hurtownia nie wydała towaru Michał
Witam !

Z góry przepraszam za długi opis, ale chciałbym dokładnie przedstawić swój
problem:

Jestem pracownikiem sklepu.
W hurtowni został zamówiony towar który hurtownia sprzedaje w opakowaniach
zbiorczych.
Jedno opakowanie zbiorcze zawiera 10 mniejszych opakowań z towarem.
W hurtowni tej zawsze zamawiamy po jednym opakowaniu zbiorczym tego towaru.
Na dokumencie WZ hurtownia wypisuje ten towar jako pojedyncze opakowania
czyli 10 szt.

Pewnego dnia podczas dostawy towaru kierowca z hurtowni dostarczył jak
zawsze jedno opakowanie zbiorcze,
ale na dokumencie WZ nie było wypisane jak zawsze 10, tylko 100 szt.

Popełniłem błąd, ponieważ przyjmując dostawę towaru w pośpiechu, nie
zauważyłem tej pomyłki.
Na dokumencie była jedna pozycja, którą odruchowo podpisałem.

Pomyłka wyszła dopiero po tygodniu, kiedy hurtownia przysłała fakturę na 100
opakowań, a księgowa w systemie magazynowym
nie odnalazła takiej ilości towaru.

Zadzwoniłem do hurtowni, i poinformowałem ich o zaistniałej pomyłce,
jak się okazało błąd popełniła osoba przyjmująca zamówienie, wypisując 100
zamiast 10 szt.
Kolejny błąd popełnił magazynier wydający towar kierowcy,
najprawdopodobniej z przyzwyczajenia wydał on jedno opakowanie zbiorcze,
czyli 10szt. towaru, zamiast 100 które zostały wypisane na dokumencie WZ.
Zostałem zapewniony telefonicznie, że błąd zostanie poprawiony.
Dodam, że towar jest tej wielkości, że dostarczenie go w ilości 100 szt.
wymagałoby 10 patel i bardzo dużego samochodu,
więc od razu było wiadomo, że taka ilość towaru nie mogła zostać dostarczona
do sklepu.

Minęło pół roku i okazało się, że przez ten czas nikt w hurtowni nie
wyjaśnił pomyłki a hurtownia raz jeszcze pod koniec roku upomniała się o
zapłatę
za 100 szt. towaru.

Byłem osobiście w hurtowni i rozmawiałem z magazynierem.
Pamięta on w/w pomyłkę lecz twierdzi, że kierownik hurtowni przekazał mu
informację, że "temat jest już załatwiony".
Zaproponowałem, aby magazynier wydał mi brakujące w dostawie 90 szt. towaru
którym jesteśmy obciążeni na fakturze,
ja zorganizuję transport tego towaru do sklepu, i problem zostanie
rozwiązany.
Magazynier stwierdził, że nie jest to mozliwe, ponieważ w między czasie w
hurtowni miała miejsce inwentaryzacja,
i w/w towar został wprowadzony ponownie na stan magazynu - na inwentaryzacji
został on przeksięgowany z nadwyżek, na niedobry magazynu.

Podsumowując:
- hurtownia ma podpisany dokument WZ, na którym potwierdziłem przyjęcie 100
szt towaru, co dało im prawo do wystawienia faktury,
a ja zostałem obciążony przez moją firmę różnicą 90 szt. towaru ktory
pozostał na magazynie w hurtowni,
- wszyscy pracownicy hurtowni łącznie z magazynierem znają sprawę i wiedzą o
pomyłce, ponieważ każdy z nich ma świadomość że nie było możliwości
aby została dostarczona do sklepu tak ogromna ilość towaru,
- magazynier hurtowni przyznaje wprost, że towarem którego wartością ja
jestem obciążony, zostały wyrównane ubytki magazynu na inwentaryzacji,
- magazynier twierdzi, że gdybym zgłosił się do niego przed inwentaryzacją,
wydałby mi ten towar ponieważ wiedział o jego nadwyżce na magazynie,
ale teraz towar jest już wprowadzony na stan hurtowni, i nie może go
wydać.

Rozmowy z magazynierem, oraz z kierowcą hurtowni który jasno potwierdził że
takiej ilości towaru nigdy do sklepu nie przywoził odbyły się przy
świadkach.

Do czasu w/w pomyłki relacje z hurtownią układały się bardzo dobrze. Byliśmy
zadowoleni ze współpracy, dlatego byłem przekonany
że jestem w stanie wyjasnić pomyłkę telefoniecznie, i tak zrobiłem.
Szczególnie, że pomyłka była oczywista.

Bardzo proszę o poradę, czy potwierdzenie na dokumencie WZ ilości przyjętego
towaru zamyka mi możliwość jakiegokolwiek dochodzenia swoich racji ?

Sprawa jest o tyle dziwna, że magazynier hurtowni przez kilka miesięcy miał
świadomość o nadwyżkach na magazynie,
i nie podjął żadnych prób ich wyjaśnienia. Dodam, że hurtownia i sklep
mieszczą się w tym samym mieście, mieliśmy ze sobą stały kontakt
telefoniczny etc...

Czy w działaniach magazyniera można dopatrywać się celowej próby
wprowadzenia odbiorcy towaru w błąd ?

Czy Grupowicze widzą jakąkolwiek szansę wyjaśnienia tej sprawy na drodze
prawnej ? Wartość towaru nie wydanego przez hurtownie to kilka tysięcy
złotych.

pozdrawiam !
Michał

2011-01-27 18:52 Re: hurtownia nie wydała towaru Robert Tomasik
Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości
news:ihs7l0$jaj$1@news.onet.pl...

> Czy Grupowicze widzą jakąkolwiek szansę wyjaśnienia tej sprawy na drodze
> prawnej ? Wartość towaru nie wydanego przez hurtownie to kilka tysięcy
> złotych.

Ja bym poprosił o pisemne oświadczenie od magazyniera (że towaru nie
wysłał) i kierowcy (że nie przewoził). To daje podstawę do obalenia każdego
roszczenia cywilnego o zapłatę za ten towar. Od strony Twojej firmy po
prostu ktoś powinien odrzucić ich roszczenie jako oczywiście bezzasadne i
tyle.
2011-01-27 19:03 Re: hurtownia nie wydała towaru cyklista
Użytkownik Michał napisał:

>
> Czy w działaniach magazyniera można dopatrywać się celowej próby
> wprowadzenia odbiorcy towaru w błąd ?
>

Ja bym się nie dopatrywał, mogło to też być zwykłe olewacto i
zapomnienie. Teraz krycie własnej dupy bo by powstała takie manko w
magazynie z którego trzeba się tłumaczyć.

> Czy Grupowicze widzą jakąkolwiek szansę wyjaśnienia tej sprawy na drodze
> prawnej ? Wartość towaru nie wydanego przez hurtownie to kilka tysięcy
> złotych.


Pytanie jakie masz dowody na to co napisałeś. Jak tylko rozmowy i
podpisaną WZ to będzie ciężko bo w sądzie wszyscy będą twierdzić że ci
ten towar w takiej ilości wydali. Pewną wskazówką może być taka właśnie
nadwyżka w remanencie, ale to cienka sprawa i zależna od tego czy da się
to sprawdzić i przedstawić jako dowód.

Też sam przegapiłeś sprawę, nie zamawia się nowego towaru zanim
hurtownia nie załatwi do końca dostawy starego. Jakbyś na piśmie po
miesiącu lub dwóch napisał prośbę o korektę do błędnie wystawionej
faktury to już był by jakiś ślad. Teraz po prostu na piśmie żądaj
wydania brakującego towaru lub wystawienia korekty, jak tego ci odmówią
to pozostaje tylko sprawa sądowa.
2011-01-27 19:43 Re: hurtownia nie wydała towaru Michał
>

Dziękuję za odpowiedzi.

Zgaadza się, że sam bardzo przegapiłem sprawę, ale zmyliły mnie wcześniejsze
dobre stosunki z tym dostawcą,
pomyłka była tak oczywista, że byłem przekonany o możliwości skutecznego
telefonicznego wyjaśnienia.
Zapewne jest tak jak piszesz, celowo nikt nie chciał wprowadzić nas w błąd,
ale ktoś olał wyjaśnienie tematu, i przypomniał sobie o nim dopiero pod
koniec roku gdy została nie zapłacona faktura,
a że hurtownia była już po inwentaryzacji, wykonanie korekty do tej dostawy
wiązałoby się z powstaniem braku na magazynie,
więc jedyną opcją aby nie ponieść konsekwencji, było ponowne wezwanie do
zapłaty.

Dostawca to duża hurtownia "sieciowa", posiadająca kilka oddziałów w polsce
i zintegrowany system komputerowy,
więc na pewno po inwentaryzacji są tworzone w systemie protokoły nadwyżek i
niedoborów,
zastanawiam się tylko, czy w przypadku sprawy sądowej, sąd ma możliwość
zarządania od hurtowni dokumentów związanych
z inwentaryzacją.

Obawiam się, że na oświadczenie kierowcy o tym, że nie przewoził takiej
ilości towaru nie mam co liczyc,
wiadomo czego mógłby sie później spowiedziwać ze strony swojego pracodawcy.

"Nieoficjalnie" wszyscy pamiętają sytuację, wiedzą o problemie, i
odpowiedzialność zrzucają na kierownika hurtowni
który był odpowiedzialny za wyjaśnienie tematu, a kierownik zamiast wyjaśnić
problem, przekazał magazynierowi informację
że "wszystko jest załatwione". Na chwilę obecną jedyne tłumaczenie
kierownika hurtowni to "WZ podpisana = towar dostarczony".

Michał




2011-01-28 08:36 Re: hurtownia nie wydała towaru Andrzej_Ława
W dniu 27.01.2011 17:48, Michał pisze:

> Zadzwoniłem do hurtowni, i poinformowałem ich o zaistniałej pomyłce,
> jak się okazało błąd popełniła osoba przyjmująca zamówienie, wypisując 100
> zamiast 10 szt.
> Kolejny błąd popełnił magazynier wydający towar kierowcy,
> najprawdopodobniej z przyzwyczajenia wydał on jedno opakowanie zbiorcze,
> czyli 10szt. towaru, zamiast 100 które zostały wypisane na dokumencie WZ.
> Zostałem zapewniony telefonicznie, że błąd zostanie poprawiony.

A nagranie masz?
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

reklamacja towaru gdy juz nie ma sklepu

Ferne Oleane 2006-02-20 10:57

Sklep internetowy nie wyslal towaru[dlugie]

Bialy 2006-03-07 11:02

towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow

>>Galeon 2006-04-14 19:13

Sklep internetowy nie wyslal towaru[dlugie]

Bialy 2006-03-07 11:02

towaru nie wymieniamy i nie przyjmujemy zwrotow

>>Galeon 2006-04-14 19:13

Mikser nie miksuje - niezgodnosc towaru z umowa?

polspol 2006-09-15 23:51

Hurtownia a sprzedaz detaliczna

Marcin 2006-10-25 11:15

Kupilem przez internet i nie mam towaru

Fantom 2007-10-21 10:57

firma nie wydała pita

zzz 2008-05-04 16:16

Szukam podstawy prawnej - (Gmina wydała pozwolen

Miecio 2010-03-23 15:21