poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-08-30 09:37 | Instrukcje w języku polskim | Beer |
Witam Z dwiema sprawami wpadam na grupkę i liczę na podpowiedzi ludzi zorientowanych... 1. Wyczytałem, że art. 15 ustawy o języku polskim nakłada obowiązek dołączania do towarów (moje pytanie dotyczy konkretnie podzespołów komputerowych, m.in. płyty głównej) sprzedawanych w Polsce instrukcji w języku polskim. I niespełnienie tego warunku może skutkować karą grzywny. Komu zgłasza się ów 'proceder'? Pytam 'profilaktycznie' - nie chcę pędzić od razu do właściwego 'organu' z donosem, lecz mieć swego rodzaju 'haka' na sprzedawcę w razie, gdyby utrudniał mi reklamację towaru. Pytanie to związane jest z nastepnym. 2. Czy istnieje jakis "żelazny" termin (ustawowy, rozporządzeniowy...) w okresie którego sprzedawca ma obowiązek przyjąć (albo klient ma prawo zwrócić) uszkodzony towar? Kupiłem ww. płytę niespełna 2-3 dni temu i okazała się uszkodzona. Dowiedziałem się, że w sklepie w którym kupiłem niezbyt chętnie załatwiane sa wszelaki reklamacje. Potrzebuję sprawnego komputera od zaraz - nie mogę sobie pozwolić na kilka(naście?) dni 'obsługi gwarancyjnej'. Czy mam podstawy do żądania wymiany towaru na inny, lub do sprawdzenia urządzenia "od ręki"? W ostateczności: do zwrotu pieniędzy i oddania produktu? Proszę o jakąś poradę. |
2007-08-30 09:57 | Re: Instrukcje w języku polskim | januszek |
Beer napisał(a): > 1. Wyczytałem, że art. 15 ustawy o języku polskim nakłada obowiązek > dołączania do towarów (moje pytanie dotyczy konkretnie podzespołów > komputerowych, m.in. płyty głównej) sprzedawanych w Polsce instrukcji w > języku polskim. I niespełnienie tego warunku może skutkować karą grzywny. > Komu zgłasza się ów 'proceder'? Art 7 o tym mówi. j. |
||
2007-08-30 10:51 | Re: Instrukcje w języku polskim | PlaMa |
Beer pisze: > 2. Czy istnieje jakis "żelazny" termin (ustawowy, rozporządzeniowy...) w > okresie którego sprzedawca ma obowiązek przyjąć (albo klient ma prawo > zwrócić) uszkodzony towar? Kupiłem ww. płytę niespełna 2-3 dni temu i > okazała się uszkodzona. Dowiedziałem się, że w sklepie w którym kupiłem > niezbyt chętnie załatwiane sa wszelaki reklamacje. Potrzebuję sprawnego > komputera od zaraz - nie mogę sobie pozwolić na kilka(naście?) dni > 'obsługi gwarancyjnej'. Czy mam podstawy do żądania wymiany towaru na > inny, lub do sprawdzenia urządzenia "od ręki"? W ostateczności: do > zwrotu pieniędzy i oddania produktu? > Proszę o jakąś poradę. Jeśli nie kupowałeś towaru POZA lokalem to nie. Jeśli chcesz szybkiego rozwiązania sprawy to zgłoś na podstawie niezgodności. Będą mieli dokładnie 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie Twojego zgłoszenia. pozdrawiam. PlaMa |
||
2007-08-30 23:30 | Re: Instrukcje w języku polskim | Robert Tomasik |
Użytkownik "PlaMa" news:fb60de$uf$1@inews.gazeta.pl... > Jeśli chcesz szybkiego rozwiązania sprawy to zgłoś na podstawie > niezgodności. Będą mieli dokładnie 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie > Twojego zgłoszenia. Czemu dokładnie? :-) Mogą w pierwszym dniu rozpatrzyć. |
||
2007-08-31 00:02 | Re: Instrukcje w języku polskim | Marcin Debowski |
Dnia 30.08.2007 Robert Tomasik > Użytkownik "PlaMa" > news:fb60de$uf$1@inews.gazeta.pl... > >> Jeśli chcesz szybkiego rozwiązania sprawy to zgłoś na podstawie >> niezgodności. Będą mieli dokładnie 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie >> Twojego zgłoszenia. > Czemu dokładnie? :-) Mogą w pierwszym dniu rozpatrzyć. Mogą mieć też więcej niż 14 :) -- Marcin |
||
2007-08-31 00:24 | Re: Instrukcje w języku polskim | PlaMa |
Marcin Debowski napisał(a): >>> Jeśli chcesz szybkiego rozwiązania sprawy to zgłoś na podstawie >>> niezgodności. Będą mieli dokładnie 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie >>> Twojego zgłoszenia. >> Czemu dokładnie? :-) Mogą w pierwszym dniu rozpatrzyć. oj :) > Mogą mieć też więcej niż 14 :) oki, 14 lub czasami 14 + 1 albo 2 pozdrawiam. PlaMa |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Precedens w prawie polskim? |
Agryppa | 2005-12-20 22:03 |
ustawa o j. polskim |
MarcinJM | 2006-01-24 09:58 |
instrukcja w języku polskim |
MICHAŁ | 2006-03-20 14:22 |
Kafka w polskim sądzie |
Renata Gołębiowska | 2006-03-21 09:50 |
instrukcja w języku polskim |
MICHAŁ | 2006-03-20 14:22 |
Kafka w polskim sądzie |
Renata Gołębiowska | 2006-03-21 09:50 |
Rasizm w polskim Usenecie |
Michal L. | 2006-08-06 06:28 |
instrukcje obslugi faktury po ludzku |
Ludek Vasta | 2006-09-26 12:01 |
zatrzymanie włoskiej karty w polskim bankomacie |
Adam | 2006-10-20 18:14 |
Ustawa o j. polskim |
ala_meller | 2007-04-02 09:54 |