poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-08-05 14:07 | Kamera | PPB |
Witam serdecznie Jakiś czas temu złozyłem reklamację kamery w ramach warunków niezgodności towaru z umową. Dwudiestego szóstego dnia po oddaniu przeze mnie kamery u sprzedawcy wysłano do mnie z centrali firmy sprzedającej pismo, w którym informują mnie, że autoryzowany serwis producenta stwierdził, iż przyczyną awarii kamery jest uszkodzenie mechaniczne i w związku z tym firma sprzedająca odrzuca niezgodność towaru z umową. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w art. 8 pkt 3 mówi, że 'Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został przekroczony, można zażądać od sprzedawcy zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4), czy też nie ma szans w ewentualnej rozprawie przed sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w rozumieniu art. 8 pkt 1? Jesli jest sens zakładać sprawę w sądzie, to czy właściwy będzie sąd wg miejsca zakupu kamery, czy wg siedziby sprzedawcy (bo to ok. 400 km)? |
2006-08-05 15:07 | Re: Kamera | wishya |
> Witam serdecznie > > Jakiś czas temu złozyłem reklamację kamery w ramach warunków niezgodności > towaru z umową. Dwudiestego szóstego dnia > po oddaniu przeze mnie kamery u sprzedawcy wysłano do mnie z centrali firmy > sprzedającej pismo, w którym informują mnie, że > autoryzowany serwis producenta stwierdził, iż przyczyną awarii kamery jest > uszkodzenie mechaniczne i w związku z tym > firma sprzedająca odrzuca niezgodność towaru z umową. imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po uplywie 14 dni. ale chyba nic straconego. > Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w art. 8 pkt 3 mówi, > że 'Jeżeli sprzedawca, który otrzymał > od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego > żądania w terminie 14 dni, uważa się, że > uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został > przekroczony, można zażądać od sprzedawcy > zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4), jak najbardziej. Dostales kwitek z data o dostarczeniu kamery do serwisu? > czy też nie ma > szans w ewentualnej rozprawie przed > sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w > rozumieniu art. 8 pkt 1? nie bardzo rozumiem. sprzedawca wykaze, ze co? > Jesli jest sens zakładać sprawę w sądzie, to czy właściwy będzie sąd wg > miejsca zakupu kamery, czy wg siedziby > sprzedawcy (bo to ok. 400 km)? wg wlasciwosci ogolnej - sądem właściwym do rozpoznania sprawy jest sąd miejsca zamieszkania lub siedziby pozwanego. pozdrawiam d. -- |
||
2006-08-05 15:19 | Re: Kamera | Marcin Debowski |
Dnia 05.08.2006 wishya@poczta.onet.pl >> Jakiś czas temu złozyłem reklamację kamery w ramach warunków niezgodności >> towaru z umową. Dwudiestego szóstego dnia >> po oddaniu przeze mnie kamery u sprzedawcy wysłano do mnie z centrali firmy >> sprzedającej pismo, w którym informują mnie, że >> autoryzowany serwis producenta stwierdził, iż przyczyną awarii kamery jest >> uszkodzenie mechaniczne i w związku z tym >> firma sprzedająca odrzuca niezgodność towaru z umową. > > imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po uplywie > 14 dni. ale chyba nic straconego. Jakie zdanie? -- Marcin |
||
2006-08-05 21:21 | Re: Kamera | PPB |
>> Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w art. 8 pkt 3 >> mówi, >> że 'Jeżeli sprzedawca, który otrzymał >> od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego >> żądania w terminie 14 dni, uważa się, że >> uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został >> przekroczony, można zażądać od sprzedawcy >> zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4), > jak najbardziej. Dostales kwitek z data o dostarczeniu kamery do serwisu? Niestety - jedyna data, jaką ma, to data złożenia reklamacji (tzn. mam potwierdzenie przyjęcia przez jeden z punktów sprzedawcy w moim mieście - ten, w którym kupiłem kamerę). Czy przepływ dokumentów po tym czasie ma jakiś wpływ, czy też jest to wewnętrzna sprawa sprzedawcy? >> czy też nie ma >> szans w ewentualnej rozprawie przed >> sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w >> rozumieniu art. 8 pkt 1? > nie bardzo rozumiem. sprzedawca wykaze, ze co? Że sprzęt jest zgodny z umową. >> Jesli jest sens zakładać sprawę w sądzie, to czy właściwy będzie sąd wg >> miejsca zakupu kamery, czy wg siedziby >> sprzedawcy (bo to ok. 400 km)? > wg wlasciwosci ogolnej - sądem właściwym do rozpoznania sprawy jest sąd > miejsca > zamieszkania lub siedziby pozwanego. > > pozdrawiam > d. Również pozdrawiam Piotr Paweł |
||
2006-08-05 21:22 | Re: Kamera | PPB |
Marcin Debowski napisał: >> imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po >> uplywie >> 14 dni. ale chyba nic straconego. > Jakie zdanie? Nie zdanie, a zadanie, czyli żądanie. |
||
2006-08-06 02:05 | Re: Kamera | Marcin Debowski |
Dnia 05.08.2006 PPB >>> od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego >>> żądania w terminie 14 dni, uważa się, że >>> uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został >>> przekroczony, można zażądać od sprzedawcy >>> zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4), >> jak najbardziej. Dostales kwitek z data o dostarczeniu kamery do serwisu? Składając reklamację z tyt. niezgodności z umową może się domagać: [..]doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Takie żądanie mogłeś postawić sprzedawcy (czyli naprawy bądź wymiany) i w przypadku przekroczenia 14dniowego terminu tylko tego możesz się domagać. Czego żądałeś w piśmie reklamacyjnym? > Niestety - jedyna data, jaką ma, to data złożenia reklamacji (tzn. mam > potwierdzenie przyjęcia przez jeden z punktów sprzedawcy w moim mieście - > ten, w którym kupiłem kamerę). Czy przepływ dokumentów po tym czasie ma > jakiś wpływ, czy też jest to wewnętrzna sprawa sprzedawcy? O ile reklamowałeś z tyt. niezgodności o jest to wyłącznie sprawa sprzedawcy. >>> czy też nie ma >>> szans w ewentualnej rozprawie przed >>> sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w >>> rozumieniu art. 8 pkt 1? >> nie bardzo rozumiem. sprzedawca wykaze, ze co? > Że sprzęt jest zgodny z umową. Nie ma znaczenia. Przedmiotem sporu będzie tu przekroczenie terminu owych 14dni. Ustawodawca nie stawia żadnych dodatkowych warunków, czyli w skrajnym przypadku mogłeś reklamować sprzęt sprawny a sprzedawca i tak powinien go wymienić jeśli przekroczył ww. termin. Zanim zaczniesz pozywać poślij jeszcze pismo (do sprzedawcy) że na podstawie tej a tej uznał Twoje żądania zawarte w piśmie reklamacyjnym takim a takim - o ile żądałeś wymiany lub naprawy. Ostąpienia od umowy nie mogłeś MZ żądać. PS. Zakłądam, że jesteś konsumentem? /czyli czy kupiłeś od firmy na użytek prywatny. -- Marcin |
||
2006-08-06 02:19 | Re: Kamera | Marcin Debowski |
Dnia 05.08.2006 PPB > Marcin Debowski napisał: >>> imo powinines swoje zadanie na podstawie ustawy doreczyc sprzedawcy po >>> uplywie >>> 14 dni. ale chyba nic straconego. >> Jakie zdanie? > Nie zdanie, a zadanie, czyli żądanie. Niewiele tu zmienia. Swoje żądanie powinieneś sprecyzować w pismie reklamacyjnym a nie po 14 dnia. Do czego miałby się sprzedawca do 14 dni ustosunkować jeśli niczego byś się nie domagał? -- Marcin |
||
2006-08-07 19:06 | Re: Kamera | kam |
PPB napisał(a): > Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w art. 8 pkt 3 mówi, > że 'Jeżeli sprzedawca, który otrzymał > od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego > żądania w terminie 14 dni, uważa się, że > uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został > przekroczony, można zażądać od sprzedawcy > zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4), czy też nie ma > szans w ewentualnej rozprawie przed > sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w > rozumieniu art. 8 pkt 1? a jakie żądanie zgłosiłeś? KG |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
kamera w toalecie |
Dareck | 2005-11-29 06:59 |
ukryta kamera - odszkodowanie |
kazow | 2006-03-07 13:21 |
ukryta kamera - odszkodowanie |
kazow | 2006-03-07 13:21 |
Kamera w przebieralni |
soap | 2006-09-19 21:37 |
kamera |
piotrp | 2007-01-12 13:45 |
kamera internetowa a prawo |
Kszych | 2007-04-05 16:41 |