poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-12-24 09:05 | Kiosk - wymiana towaru | Akulka |
Witam, Proszę o pomoc w zrozumieniu tematu... Mama kupiła zegarek w kiosku niewygodny w noszeniu tego zegarka nie chcę i nie potrzebuję do noszenia. Chciałam zwrócić go do kiosku lub wymienić na inny towar, ale pan upiera się, że mogę co najwyżej wymienić na inny zegarek, bo nabił już na kasę. Jak to jest? Przecież kasy fiskalne ma większość sklepików i przedsiębiorców, klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni? Proszę pomóżcie, bo nie wiem czy kiosk to ewenement w prawie handlowym, czy co? -- |
2007-12-24 09:10 | Re: Kiosk - wymiana towaru | Johnson |
Akulka pisze: > Jak to jest? Przecież kasy fiskalne ma większość sklepików i przedsiębiorców, > klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni? Klient w sklepach (kiosku) nie ma prawa oddać towaru który kupił, a który mu się nie podoba. Tak było za PRL, albo i też nie. Nie pamiętam. W tej sytuacji nawet wymiana zegarka nie jest obowiązkowa i jest tylko wyrazem dobrej woli sprzedawcy. -- @2007 Johnson "Mądrość jest córką doświadczenia" |
||
2007-12-24 10:25 | Re: Kiosk - wymiana towaru | januszek |
Akulka napisał(a): [...] > klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni? Owszem, jeżeli jest konsumentem i kupił u Przedsiębiorcy przez Internet. W innych przypadkach nie ma takiego prawa co defacto oznacza, że obowiązuje zasada "widziały gały co brały". j. |
||
2007-12-24 12:10 | Re: Kiosk - wymiana towaru | |
>> klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni? > Owszem, jeżeli jest konsumentem i kupił u Przedsiębiorcy > przez Internet. I też nie zawsze - o tym warto pamietać! |
||
2007-12-24 21:19 | Re: Kiosk - wymiana towaru | Andrzej Lawa |
Akulka pisze: > Witam, > > Proszę o pomoc w zrozumieniu tematu... > Mama kupiła zegarek w kiosku > niewygodny w noszeniu > tego zegarka nie chcę i nie potrzebuję do noszenia. Twój problem. > Chciałam zwrócić go do kiosku lub wymienić na inny towar, ale pan upiera się, > że mogę co najwyżej wymienić na inny zegarek, bo nabił już na kasę. > Jak to jest? Przecież kasy fiskalne ma większość sklepików i przedsiębiorców, > klient wg prawa ma prawo oddać towar w ciągu 10 dni? Brednie. > Proszę pomóżcie, bo nie wiem czy kiosk to ewenement w prawie handlowym, czy co? Ty to ewenement. Sprzedający nie ma obowiązku przyjmować żadnych zwrotów na widzimisię klienta. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
wymiana towaru na podstawie faktury |
bombardier | 2006-02-16 16:17 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
KEN | 2006-04-05 11:06 |
wymiana wadliwego towaru |
m.zygmunt | 2006-03-20 21:35 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
KEN | 2006-04-05 11:06 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
Leszek | 2006-04-04 20:21 |
Wymiana towaru/naprawa |
Zibi | 2006-06-25 20:37 |
gwarancja między frimami a wymiana towaru na gwarancji |
maximus | 2006-10-09 11:49 |
Uznanie reklamacji i wymiana towaru |
M. | 2007-01-24 16:11 |
Wymiana towaru na podstawie zapisów w gwarancji |
Stolat | 2007-04-16 16:18 |
wymiana zakupionego niesprawnego towaru. |
twilight | 2007-11-19 14:15 |