poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-04-26 19:48 | Klawiatura na gwarancji | Marcin Hałat |
Witam! Właśnie dostałem klawiaturę do domu przez pocztę. Nie działają w niej dwa klawisze, to znaczy działają, ale bardzo mocno trzeba je przyciskać. Nie uśmiecha mi się to, skoro miała być taka jak w laptopie (według oferty na stronie www) Jest ona na gwarancji 12 miesięcznej. I w grę wchodzi wymiana sprzętu na taki sam. Tylko kto ma ponieść koszty przesyłki wadliwego towaru do Sprzedającego? Ja czy Sprzedawca? Pozdrawiam i proszę o odpowiedź, MH -- Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO -> http://usenet.pomocprawna.info |
2006-04-26 20:34 | Re: Klawiatura na gwarancji | kam |
Marcin Hałat napisał(a): > Tylko kto ma ponieść koszty przesyłki wadliwego towaru do Sprzedającego? Ja czy > Sprzedawca? a co mówi gwarancja? ewentualnie możesz skorzystać nie z gwarancji, a z odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową, a wtedy sprzedawca musi zwrócić koszty przesyłki - art.8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej więcej - www.federacja-konsumentow.org.pl KG |
||
2006-04-27 00:20 | Re: Klawiatura na gwarancji | Marcin Hałat |
Dziękuje za odpowiedź. No tak było w opisie na stronie Sprzedawcy: "ZASADY SPRZEDAŻY: Gwarancja * Termin gwarancji zawsze podany w opisie aukcji ( od dnia zakupu do końca gwarancji ) * dokument gwarancyjny : potwierdzenie odbioru przesyłki lub pisemna gwarancja, paragon, faktura Reklamacja * zgłoszenia reklamacyjne przejmowane wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu : mail lub telefonicznie * wadliwy towar ( który nie posiada uszkodzeń mechanicznych ) od dnia zakupu do 3 dni wymiana na nowy * zgłoszenia reklamacyjne realizowane do 21 dni roboczych ( ten opis nie dotyczę gwarancji producenta ) * Do paczki z reklamacją potrzeba dołączyć : dokładny opis usterki i zwrotny adres * Koszt przesyłki reklamacyjnej pokrywa nadawca " I jak to się ma do przepisów, co obowiązuje? Czy to co on sobie zapisał? Reklamacja czy gwarancja? Nie dostałem żadnego dokumentu gwarancyjnego... Sprzęt dzisiaj dostałem i dzisiaj wystosowałem maila do Sprzedawcy. Proszę o pomoc. MH -- Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO -> http://usenet.pomocprawna.info |
||
2006-04-27 07:26 | Re: Klawiatura na gwarancji | Lookasik |
to co napisales to postanowienia umowne, z ktorych mozesz skorzystac albo nie... zawsze pozostaje Ci niezgodnosc z umowa pozdrawiam Ł |
||
2006-04-27 07:41 | Re: Klawiatura na gwarancji | Marcin Hałat |
Aha.. Czyli ustawa przede wszystkim i lex specialis (hehe) - które są o wiele mniej korzystne dla mnie - tu nie ma nic do rzeczy, jeśli nie będę chciał --> nie skorzystam.... No to badzo dziękuję Wam wszystkim za pomoc, chyba moje wątpliwości zostały rozwiane:-) Miłego czwartku i pozdrawiam, MH, Kraków -- Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO -> http://usenet.pomocprawna.info |
||
2006-04-27 18:34 | Re: Klawiatura na gwarancji | Lookasik |
Użytkownik "Marcin Hałat" news:e2pliv$sgt$1@opal.futuro.pl... > Aha.. > > Czyli ustawa przede wszystkim i lex specialis (hehe) o jakich przepisach stanowiacych lex specialis mowisz ??? - które są o wiele mniej > korzystne dla mnie - tu nie ma nic do rzeczy, jeśli nie będę chciał --> > nie > skorzystam.... > chyba sie nie rozumiemy niezgodnosc z umowa jest ustawowa a gwarancja umowna . gwarancja nie stanowi lex specialis niezgodnosci... to sa odrebne unormowania o klauzulach derogacyjnych mowimy wtedy gdy jakis przepis normuje to samo zagadnienie ale w sposob odmienny pozdrawiam Ł |
||
2006-04-27 19:21 | Re: Klawiatura na gwarancji | Marcin Hałat |
> > o jakich przepisach stanowiacych lex specialis mowisz ??? > ..o tych na stronie Sprzedawcy, które sobie sam ustanowił.. > - które są o wiele mniej > > korzystne dla mnie - tu nie ma nic do rzeczy, jeśli nie będę chciał --> > > nie > > skorzystam.... > > > > chyba sie nie rozumiemy > niezgodnosc z umowa jest ustawowa a gwarancja umowna . gwarancja nie stanowi > lex specialis niezgodnosci... to sa odrebne unormowania > Aha, rozumiem już. Czyli wynika z tego, że zapisy Sprzedawcy nie mają znaczenia?? Ustawa gra tutaj pierwsze skrzypce, tak?:-) > o klauzulach derogacyjnych mowimy wtedy gdy jakis przepis normuje to samo > zagadnienie ale w sposob odmienny Hmm, to pewnie deroguje ale nie wtym wypadku (chociaż jest to samo zagadnienie:| ) To teraz mam mętlik lekki:-) Pozdrawiam, MH -- Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO -> http://usenet.pomocprawna.info |
||
2006-04-27 19:36 | Re: Klawiatura na gwarancji | castrol |
Marcin Hałat napisał(a): > I w grę wchodzi wymiana sprzętu na taki sam. > > Tylko kto ma ponieść koszty przesyłki wadliwego towaru do Sprzedającego? Ja czy > Sprzedawca? SKoro klawiatura dziala, kupowales ja przez Internet/poza siedziba firmy, to masz prawo do jej zwrotu w ciagu 10 dni, bez podania przyczyny. Koszty wysylki ponosisz Ty. -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-04-27 19:45 | Re: Klawiatura na gwarancji | kam |
Marcin Hałat napisał(a): > Aha, rozumiem już. Czyli wynika z tego, że zapisy Sprzedawcy nie mają znaczenia?? mają - co do gwarancji ale nie trzeba korzystać z gwarancji (umowy), tylko można z uregulowań ustawowych KG |
||
2006-04-27 20:36 | Re: Klawiatura na gwarancji | Marcin Hałat |
Witajcie! Sprzedawca odpisał, że mam wysłać klawiaturę do niego i podać opis wady: Tak ująłem to w liście do niego... "Chciałem złożyć reklamację zakupionej na jednej z aukcji klawiatury. Nazwa przedmiotu oraz numer aukcji: Klawiatura xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, nr aukcji: xxxxx). Po otrzymaniu przesyłki (dn. 26.04.2006) podłączyłem klawiaturę i zaczałem jej używać. Od razu jednak stwierdziłem, że klawiatura posiada wadę. Mianowicie dwa klawisze z klawiatury numerycznej działają nieprawidłowo. Są to umieszczone obok siebie klawisze: * oraz / By znaki te ukazały się na ekranie trzeba je bardzo mocno przyciskać, a nie tak jak zapewniał opis aukcji, że klawisze będą działać lekko i to jak w laptopie, czyli po delikatnym naciśnięciu. Pozostałe klawisze wydają się działać poprawnie i nie trzeba używać siły, by z nich korzystać. Bardzo proszę o w miarę możliwości szybką wymianę klawiatury (piszę pracę magisterską) na nową, tego samego typu i modelu jaką otrzymałem wcześniej, ale także na taką, która będzie spełniała moje oczekiwania związane z opisem aukcji, a więc której wszystkie klawisze będą działać lekko i wszystko będzie w porządku." ------------- Ciekaw jestem ile trwać będzie wymiana towaru i czy nastąpi zwrot kosztów poniesionych na wysyłkę towaru niezgodnego z umową do Sprzedawcy.. Pozdrawiam,MH -- Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO -> http://usenet.pomocprawna.info |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
uznanie gwarancji |
Daniel Jakubowski | 2005-11-04 12:28 |
Odmowa Gwarancji... |
Apvv | 2005-12-31 09:11 |
sprzedaz bez gwarancji ?? |
brasko | 2006-01-12 23:22 |
Termin rozpatrywania gwarancji. |
Mi-5 | 2006-03-29 15:41 |
problemy z autem na gwarancji |
wishya | 2006-04-01 17:25 |
Termin rozpatrywania gwarancji. |
Mi-5 | 2006-03-29 15:41 |
problemy z autem na gwarancji |
wishya | 2006-04-01 17:25 |
Czas trwania gwarancji |
Sonix | 2006-05-10 09:02 |
Monitor na gwarancji |
Wojtek | 2006-06-21 19:14 |
Przedluzenie gwarancji!!! |
Kris | 2007-01-27 20:06 |