poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo.podatki |
2007-02-08 12:49 | Klient nie odebrał towaru - co z paragonem? | Samotnik |
Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej, wróciła. Co zrobić, żeby nie płacić od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to się robi w praktyce? Ujmuje się ze znakiem minus po stronie przychodów w KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzedaży VAT? -- Samotnik |
2007-02-08 14:10 | Re: Klient nie odebrał towaru - co z paragonem? | Ero Walensdorf |
Użytkownik "Samotnik" news:slrnesm3na.q2s.samotnik@samotnia.zagle.org.pl... > Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej, wróciła. Co zrobić, żeby nie > płacić od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to > się robi w praktyce? Ujmuje się ze znakiem minus po stronie przychodów w > KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzedaży VAT? Myslę, że to Ci się przyda. http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=1924 EWa |
||
2007-02-08 14:37 | Re: Klient nie odebrał towaru - co z paragonem? | t |
Dnia 08-02-2007 o 12:49:57 Samotnik napisał(a): > Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej, wróciła. Co zrobić, żeby nie > płacić od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to > się robi w praktyce? Ujmuje się ze znakiem minus po stronie przychodów w > KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzedaży VAT? A zapłacił już? -- ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków. Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne 5-10-15% Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ MOJE PIENIĄDZE?? DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA! |
||
2007-02-08 15:11 | Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem? | Samotnik |
Dnia 08.02.2007 t > Dnia 08-02-2007 o 12:49:57 Samotnik > napisa?(a): > >> Klient nie odebra? przesy?ki pobraniowej, wróci?a. Co zrobi?, ?eby nie >> p?aci? od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to >> si? robi w praktyce? Ujmuje si? ze znakiem minus po stronie przychodów w >> KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzeda?y VAT? > > A zap?aci? ju?? Nie, to była przesyłka pobraniowa. Nie zapłacił i, co za tym idzie, nie odebrał. Wróciło to do mnie, jako bonus 5,50 kosztów zwrotu ;-) -- Samotnik |
||
2007-02-08 16:20 | Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem? | gasper |
Użytkownik "Samotnik" news:slrnesmc0d.246.samotnik@samotnia.zagle.org.pl... > Dnia 08.02.2007 t >> Dnia 08-02-2007 o 12:49:57 Samotnik >> napisa?(a): >> >>> Klient nie odebra? przesy?ki pobraniowej, wróci?a. Co zrobi?, ?eby nie >>> p?aci? od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to >>> si? robi w praktyce? Ujmuje si? ze znakiem minus po stronie przychodów w >>> KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzeda?y VAT? >> >> A zap?aci? ju?? > > Nie, to była przesyłka pobraniowa. Nie zapłacił i, co za tym idzie, nie > odebrał. Wróciło to do mnie, jako bonus 5,50 kosztów zwrotu ;-) robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak korekte faktury Pozdrawiam |
||
2007-02-08 20:21 | Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem? | Rafal... |
Użytkownik "gasper" news:eqff3q$rqk$1@inews.gazeta.pl... > > robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak > korekte faktury A jest taka funkcja w kasie fiskalnej, bo jakos nie kojarzę.... -- Rafał - Tarnów rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl |
||
2007-02-08 20:24 | Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem? | gasper |
Użytkownik "Rafal..." news:eqft8m$6h4$1@news.onet.pl... > Użytkownik "gasper" > news:eqff3q$rqk$1@inews.gazeta.pl... >> >> robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak korekte >> faktury > > A jest taka funkcja w kasie fiskalnej, bo jakos nie kojarzę.... bo nie ma - a gdzieś napisałem, że to sie robi na kasie ? :) robi sie tak samo jak z fakturą korygującą Pozdrawiam |
||
2007-02-09 10:56 | Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem? | Ero Walensdorf |
Użytkownik "gasper" >>> robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak >>> korekte faktury >> >> A jest taka funkcja w kasie fiskalnej, bo jakos nie kojarzę.... > > bo nie ma - a gdzieś napisałem, że to sie robi na kasie ? :) robi sie tak > samo jak z fakturą korygującą Moim zdaniem - nie. W linku, który podałem wyżej, wyraźnie napisano, że powinno się zaprowadzić osobny zeszyt zwrotów i każdorazowo opisać powody i okoliczności takiego zwrotu, tak by US nie miał powodów się czepiać. Czyli technicznie - koryguje się np. w KPiR i rejestrze VAT, ale taki zeszyt zwrotów jest niezbędny - dla własnego bezpieczeństwa na wypadek kontroli. W przeciwnym wypadku zbyt łatwo byłoby korygować paragony, np. takie, które klient zostawił w sklepie, bo zapomniał go zabrać lub mu się nie chciało takiego paragonu podnieść z lady. EWa |
||
2007-02-09 12:26 | Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem? | gasper |
Użytkownik "Ero Walensdorf" wiadomości news:45cc4567$1@news.home.net.pl... > W przeciwnym wypadku zbyt łatwo byłoby korygować paragony, np. takie, które > klient zostawił w sklepie, bo zapomniał go zabrać lub mu się nie chciało > takiego paragonu podnieść z lady. we Włoszech niezabranie paragonu przez klienta jest przestępstwem a u nas w przypadku wysyłek dołączam zwrotke z poczty lub od firmy kurierskiej o nieodebraniu towaru a księguje jak korekte faktury Pozdrawiam |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
korekta wartości towaru |
Monika Ramusiewicz | 2005-12-28 20:09 |
zwrot towaru, a f-ra korygujaca |
muzzy | 2006-02-09 18:07 |
Wysłanie towaru za granicę |
Samotnik | 2006-02-18 17:41 |
gdy klient za duzo wplaci |
wemif | 2006-02-21 12:06 |
nabycie towaru w UE |
A_ | 2006-03-26 18:36 |
nabycie towaru w UE |
A_ | 2006-03-26 18:36 |
kiedy klient nie chce podac danych do fv |
admin | 2006-05-25 08:12 |
Czas miedzy FV a paragonem |
Marble | 2007-01-03 21:17 |
klient niepotrzebnie wplacil pieniadze na konto - jak je oddac ? |
dfsfs | 2007-02-19 13:25 |
Przedsprzedaz towaru |
olga | 2007-03-25 21:53 |