poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-01-24 12:10 | niepowazna firma Manta i ich "gwarancja" | vonski |
Witam szanownych grupowiczow. Mam pytanie odnosnie bezprawnej moim zdaniem polityki firmy Manta wobec klientow. Dla nie zorientowanych: firma Manta (polska) produkuje roznego rodzaju sprzet rtv raczej low-endowej jakosci. M.in. slynne juz odtwarzacze dvd Emperor, ktore odczytuja rowniez format divx z polskimi napisami. Odtwarzacze ida jak cieple bulki, bo za ta cene nie mozna kupic nic lepszego (200-300zl w zaleznosci od modelu). Problemem jest za to oprogramowanie do w/w odtwarzaczy. Firma manta regularnie (za co jej zreszta chwała) wypuszcza uaktualnienia oprogramowania do swoich odtwarzaczy. Sa ta male pliki bin, ktore nagywa sie na cd, wklada do odtwarzacza, i po kilku minutach mamy uaktualniony firmware w odtwarzaczu. Aktualizacje najczesciej wprowadzaja poprawy wykrytych błedów, obsługe nowych kodekow, obsluge napisow itd. Firmware jest udostepniany _przez_ firme Manta, jako _oficjalne_ oprogramowanie (nie mowie o wersjach beta, na ktore porywa sie wielu niecierpliwych). Natomiast firma Manta, w swoich gwarancjach zastrzega sobie, ze gwarancja _nie obejmuje_ awari odtwarzacza podczas upgrade'u oprogramowania. No i moje pytanie: czy maja do tego prawo ??? Ich odtwarzacz, ich oprogramowanie, najczesciej rowniez ich plyta, wykonuje upgrade, odtwarzacz "pada", i naprawic moze go tylko autoryzowany servis, za cene, bagatela, ok 100zl, czyli ponad 1/3 calosci sprzetu. Zeby bylo ciekawiej: ostatni model tej firmy - Emperor III, w swojej sklepowej wersji nie oferuje nawet wszystkich funkcji, ktore sa wypisane wielka czcionka na pudelku !! Sa one dostepne dopiero po wgraniu nowego oprogramowania. Czy moza cos z nimi zrobic ?? Czy warto z tym isc do sadu konsumentow, czy sa jakies szanse ?? W sumie koszt jest smieszny (70-100zl), ale nawet na forum Manty mozna wyczytac, ze takich ludzi jest mnostwo, i Emperor III czeciej nie dziala niz dziala. Z gory dziekuje za pomoc. -- Pzdr. vonski "What is love? Love is to play every game, as if it's your last" |
2006-01-24 12:19 | Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja" | rezist.com |
> Dla nie zorientowanych: firma Manta (polska) produkuje roznego rodzaju > sprzet rtv raczej low-endowej jakosci. Manta niczego nie produkuje. To tylko taka mala uwaga. -- tomek nowak http://rezist.com http://anvilstrike.com |
||
2006-01-24 12:32 | Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja" | Artur M. Piwko |
In the darkest hour on Tue, 24 Jan 2006 12:10:03 +0100, vonski > Firmware jest udostepniany _przez_ firme Manta, jako _oficjalne_ > oprogramowanie (nie mowie o wersjach beta, na ktore porywa sie wielu > niecierpliwych). Natomiast firma Manta, w swoich gwarancjach zastrzega > sobie, ze gwarancja _nie obejmuje_ awari odtwarzacza podczas upgrade'u > oprogramowania. Popatrz popatrz - równie niepoważna firma NEC, produkująca np. nagrywarki DVD, swój firmware udostępniany _przez_ firmę NEC, jako _oficjalne_ oprogramowanie (nie mówię o wersjach beta, na które porywa się wielu niecierpliwych) również tak samo czyni. > No i moje pytanie: czy maja do tego prawo ??? Ma ... Dlaczego ma odpowiadać za zmianę (nieumiejętną) firmware przez lewych użytkowników? -- [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ] [ 12:29:44 user up 10866 days, 0:24, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ] I don't want to be young again, I just don't want to get any older. |
||
2006-01-24 12:46 | Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja" | Tomasz Pyra |
Artur M. Piwko napisał(a): >>No i moje pytanie: czy maja do tego prawo ??? > > > Ma ... Dlaczego ma odpowiadać za zmianę (nieumiejętną) firmware przez lewych > użytkowników? Tu pewnie nie chodzi o lewych uzytkownikow, a o to, ze w polowie "prawej" zmiany nagrywarka sie nagle zawiesi i juz nigdy nie wstanie. Nie mowiac o przypadkach losowych, kiedy ktos bedzie mial przerwe w zasilaniu podczas upgradu firmware-u. Zasadniczo sprzet elektroniczny nalezy projektowac tak, zeby po wylaczeniu zasilania nie trzeba bylo go kazdorazowo za 100zl przywracac do zycia. A przynajmniej nalezaloby wyraznie napisac (najlepiej na opakowaniu), ze urzadzenia nie wolno podlaczac do miejskiej sieci energetycznej bez zasilacza awaryjnego. |
||
2006-01-24 13:08 | Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja" | Artur M. Piwko |
In the darkest hour on Tue, 24 Jan 2006 12:46:35 +0100, Tomasz Pyra > Nie mowiac o przypadkach losowych, kiedy ktos bedzie mial przerwe w > zasilaniu podczas upgradu firmware-u. > Zasadniczo sprzet elektroniczny nalezy projektowac tak, zeby po > wylaczeniu zasilania nie trzeba bylo go kazdorazowo za 100zl przywracac > do zycia. A przynajmniej nalezaloby wyraznie napisac (najlepiej na > opakowaniu), ze urzadzenia nie wolno podlaczac do miejskiej sieci > energetycznej bez zasilacza awaryjnego. > Upgrade urządzeń Manty jest trochę nieporęczny - po przeflashowaniu urządzenie powinno się np. samo wyłączyć - w przypadku urządzenia, które ja mam następuje reset i ponowne odczytanie płyty z danymi. Jeśli się wyłączy za wcześnie/późno jest problem. I podejrzewam że przed tym chcą się zabezpieczyć. -- [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ] [ 13:07:23 user up 10866 days, 1:02, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ] A bird in the hand is safer than one overhead. |
||
2006-01-24 13:24 | Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja" | badzio |
Patrze, patrze a tu vonski porozsypywal nastepujace haczki: > Mam pytanie odnosnie bezprawnej moim zdaniem polityki firmy Manta wobec > klientow. > (...) > Firmware jest udostepniany _przez_ firme Manta, jako _oficjalne_ > oprogramowanie (nie mowie o wersjach beta, na ktore porywa sie wielu > niecierpliwych). Natomiast firma Manta, w swoich gwarancjach zastrzega > sobie, ze gwarancja _nie obejmuje_ awari odtwarzacza podczas upgrade'u > oprogramowania. No i moje pytanie: czy maja do tego prawo ??? IHMO tak... gwarancja to dobra wola producenta, wiec to on decyduje o tym jakie sa warunki gwarancji > Zeby bylo ciekawiej: ostatni model tej firmy - Emperor III, w swojej > sklepowej wersji nie oferuje nawet wszystkich funkcji, ktore sa wypisane > wielka czcionka na pudelku !! Sa one dostepne dopiero po wgraniu nowego > oprogramowania. Hmmm... kupowalem ostatnio EmperoraIII dla szwagra, nie wiem jakie oryginalny soft ma mozliwosci - od razu wgralem update:) > Czy moza cos z nimi zrobic ?? Czy warto z tym isc do sadu konsumentow, > czy sa jakies szanse ?? IHMO tylko jesli faktycznie jest tak ze sprzet z oryginalnym softem nie udostepnia funkcji wymienionych na opakowaniu (aczkolwiek wtedy mozna reklamowac ze towar jest niezgodny z umowa) Natomaist jesli chodzi o wylaczenie z gwarancji updatu firmware'u - tak samo jest (bylo) w przypadku biosow i plyt glownych czy firmware'ow do napedow cd/dvd -- Michal "badzio" Kijewski JID: badzio(at)chrome(dot)pl GG: 296884, ICQ: 76259763 Skype: badzio |
||
2006-01-24 17:08 | Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja" | Renata Gołębiowska |
In article Piwko wrote: > Upgrade urządzeń Manty jest trochę nieporęczny - po przeflashowaniu > urządzenie powinno się np. samo wyłączyć - w przypadku urządzenia, które > ja mam następuje reset i ponowne odczytanie płyty z danymi. Jeśli się > wyłączy za wcześnie/późno jest problem. I podejrzewam że przed tym > chcą się zabezpieczyć. To nie tylko Manta, innych, powiedzmy, że bardziej brandowych urządzeń, też takie zastrzeżenie dotyczy. Renata |
||
2006-01-24 20:35 | Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja" | Artur Ch. |
Dnia 24 sty o godzinie 13:24, na pl.soc.prawo, badzio napisał(a): > Natomaist jesli chodzi o wylaczenie z gwarancji updatu firmware'u - tak > samo jest (bylo) w przypadku biosow i plyt glownych W której gwarancji jest taki zapis? Jakiej płyty głównej to dotyczyło? Jaki model? Jaki producent? Pytam z czystej ciekawości - bo jeszcze takiego zapisu nie spotkałem - a trochę "tego" już miałem ;) -- Pozdro... Artur Ch. GG: 997997 ICQ: 99380423 From: zaROTowany http://www.elektro-instal.com/naprawa_komputera.pdf |
||
2006-01-24 21:05 | Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja" | o`rety |
Użytkownik vonski napisał: > Witam szanownych grupowiczow. > Mam pytanie odnosnie bezprawnej moim zdaniem polityki firmy Manta wobec > klientow. ... Chyba nie doczytales dokladnie instrukcji. Chodzi o to, ze wylaczenie napiecia podczas upgradu powoduje uszkodzenie sprzetu, a ty jako uzyszkodnik masz zapewnic to napiecie, np za pomoca upsa. Producent nie bierze odpowiedzialnosci za uszkodzenia powstale na skutek przerwania dostaw napiecia podczas upgradu. To tyle. |
||
2006-01-24 21:06 | Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja" | badzio |
Artur Ch. napisał(a): > W której gwarancji jest taki zapis? Jakiej płyty głównej to dotyczyło? Jaki > model? Jaki producent? > Pytam z czystej ciekawości - bo jeszcze takiego zapisu nie spotkałem - a > trochę "tego" już miałem ;) Kiedys kupujac czesci w hurtowni/sklepie, dostawalem gwarancje sprzedawcy (producent nie dawal swoich gwarancji, fakt ze tyczylo sie to raczej plyt klasy ECS niz Asus) - w tejze gwarancji byl punkt ze gwarancja traci waznosc w przypadku update'u biosu/firmware'u. Tego typu uwagi widzialem na gwarancjach z roznych sklepow jak znajomi kupowali. -- Michal "badzio" Kijewski JID: badzio(at)chrome(dot)pl GG: 296884, ICQ 76259763 Skype: badzio |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
systemy alarmowe - ich spam :/ |
Gabriel | 2005-12-23 20:07 |
zasady wystawiani faktur i ich korekt |
Paulina | 2006-01-23 19:51 |
Komisje spisowe a ich wynagrodzenie |
Tomasz Gębala | 2006-02-21 22:07 |
Czy ktos korzystał z ich pomocy ?? |
jarek | 2006-06-09 18:50 |
kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki? |
Marx | 2006-09-08 16:29 |
Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą |
Iluminat | 2006-11-07 13:52 |
Emerytura, dokumenty i ich brak |
john | 2006-11-24 14:00 |
gwarancja 12 miesiecy bo firma?? |
Michał Trych | 2007-01-19 21:24 |
ile wynosi ustawowy termin odpowiedzi na pismo firma <=> firma ? |
yeah!bunny | 2007-04-16 12:02 |
Nagrywanie rozmow i ich przekazywanie |
MMagda | 2007-05-26 23:46 |