Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Nieuczciwa polityka Sony - czy mam szansę?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2014-10-03 16:27 Nieuczciwa polityka Sony - czy mam szansę? Marek
Witam,

Chciałbym się Was zapytać o poradę w dość zaskakującej sprawie. Uważam,
że wskutek błędu istniejącego na stronach Sony poniosłem stratę
finansową. Skomentujcie czy dobrze interpretuję fakty i czy mam szansę
uzyskać jakąkolwiek formę rekompensaty. Firma Sony przyjęła zdecydowane
stanowisko odmowne.

Historia ma się następująco:
- 2 lata temu kupiłem aparat fotograficzny Sony Alfa 77VQ z obiektywem
SAL1650. To dość drogi sprzęt.
- W międzyczasie pojawił się w sprzedaży aparat Sony Alfa 99V.
- Zadecydowałem, że dozbieram kasę na zmianę sprzętu za jakiś czas.
- Pół roku temu kupiłem obiektyw SAL80F18. Przed zakupem zweryfikowałem
czy jest w pełni zgodny z Sony A99V w tym miejscu:

http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-comp/SLT-A99V/list?f=acc-lens

Zrobiłem screenshota tej strony parę dni temu aby utrwalić istotne
elementy gdyż firma zapowiedziała poprawienie błędu:

https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7aWVtenlFNWtsX28/edit?usp=shari ng

- Oba obiektywy są w pełni zgodne z tym aparatem

- 2 tygodnie temu sprzedałem model A77 i zatrzymałem sobie nabyty z nim
obiektyw z uwagi na jego dobre właściwości optyczne i pełną zgodność z
A99. Obniżyłem znacząco cenę sprzedanego aparatu z tego względu.

- Kupiłem A99.

- Obiektywy okazały się "zgodne z ograniczeniami" - słownictwo
zaczerpnięte ze strony WWW.

- Napisałem reklamację w tej sprawie żądając jakiejś formy rekompensaty.
Zaproponowałem odkupienie obiektywów, wymianę na inne ew. inne sugestie
ze strony firmy Sony.

- Dostałem następującą odpowiedź:

Szanowny Panie,

w nawiązaniu do złożonej przez Pana reklamacji chciałbym przeprosić za
zaistniałe problemy, które Pana spotkały w związku z błędem na stronie.
Zapewniam, że błąd zostanie wkrótce poprawiony. Informuję również z
przykrością, że nie ma możliwości zwrotu pieniędzy za zakupione przez
Pana obiektywy, ani też wymiany na inny model.

Z wyrazami szacunku,
Kazimierz Lis
SONY SUPPORT TEAM

Co Wy na to? W dalszej korespondencji padło uzasadnienie, że używałem
obu tych obiektywów i byłem z nich zadowolony. Sęk w tym, że przedmiotem
reklamacji nie jest sprzęt, czy jego jakość lecz fałszywa informacja na
stronie WWW, która spowodowała faktyczne straty finansowe. Nie wspomnę,
że stoję z robotą.

Producent na swojej stronie zamieścił regulamin, w którym odcina się od
jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje klientów podjęte wskutek
uzyskania informacji na tej stronie. Czy to zamyka jakąkolwiek drogę
osiągnięcia rekompensaty?

--
Pozdrawiam,
Marek
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Nieuczciwa ksiegowa

Rob 2005-11-14 02:12

Sony bedzie pozwane w poniedzialek za szpiclowanie konsumentow!

rembrandt 2005-11-19 16:44

Sony BMG pozwane za szpiclowanie

solo 2005-11-24 00:53

nieuczciwa firma

michal 2006-07-10 09:41

Czy mam szansę w sądzie? - bardzo proszę o poradę

kaśka 2006-07-25 11:02

Sklep dla idiotów - czy nieuczciwa konkurencja?

Czapla 2007-01-04 21:23

Nieuczciwa konkurencja, proszę o pomoc

scream 2008-02-09 22:56

nieuczciwa konkurencja, oszustwo

Troll 2008-08-13 11:25

czy prawnik ma szansę nie pójść do piekła?

profesor_kinbote 2009-10-16 14:00

Nieuczciwa firma remontowa

p p 2009-10-24 23:11