poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-01-24 00:28 | Nieuczciwy klient | Papik |
W sumie podjalem juz decyzje o toku postepowania ale moze mi ktos podpowie inna droga. Odezwal sie do mnie klient z prosba o usluge. Wyslalem oferte a potem przez miesiac "trwaly negocjacje" na ktorych wyjasnialem klientowi na czym polegalaby moja praca i zakres uslug celem ulepszenia infrastruktury IT (maja koszmarny burdel w kabelkologii i brak zasad bezpieczenstwa - efektem jest olbrzymi syf w sieci powodujacy znikoma przeplywnosc, ktora jest kluczowym zagadnieniem przy obrobce AV). Jak doszlo do konkretow zorientowalem sie,ze klient wyciaga ode mnie kluczowe informacje i nie kwapi sie do podpisania wiazacej umowy (narzucajac w propozycjach umowy koszmarnie wysokie i nieakceptowalne kary umowne na wypadek wycieku waznych informacji - ktore przy zastanym stanie bezpieczenstwa ich sieci pewnie "same wyciekaja" bez ich wiedzy- o czym poinformowalem klienta po wstepnej wizji lokalnej). W tym momencie poprosilem o podpisanie protokolu z wizyty i zaklepalem na protokole 6h z wyszczegolnieniem co bylo wykonane. Po raz kolejny wyslalem szczegolowy kosztorys wraz z etapami rozwiazan jakie chcialbym zastosowac i.. ucichlo (Swieta i Nowy Rok). Odezwalem sie w pierwszym tygodniu stycznia do klienta i dostalem odpowiedz,ze: "oferta jest o 20% wyzsza niz konkurencji oraz,ze boja sie uzaleznienia ode mnie poprzez systemy *BSD/linux, ktore im zaproponowalem". Ostatnia wizyta jaka sie odbyla przed okresem swiatecznym wygladala tak,ze klient przekazal mi kompletna dokumentacje swojej sieci wlacznie z haslami administracyjnymi etc. Ustnie uzgodnilismy,ze jesli podpisanie umowy nie wypali rozliczymy sie po moich pierwotnych stawkach z liczby poswieconych godzin. Problem w tym,ze jak wyslalem im FV na 6h zaklepanych na protokole + 2h wynikajace z dodatkowych konsultacji projektowych - klient odmowil placenia tlumaczac,ze 2h z 8h wystawionych nie zostaly przez niego zamowione i kolejne 2h zostaly przez niego zakwestionowane w rozmowie telefonicznej ze mne, czyli proponuje zaplate za 4h. Problem w tym,ze wszystkie 8h zaakceptowal ustnie podczas rozmow. Kosztorys, ktory wyslalem klientowi przedstawia pewny zakres pracy i na podstawie tego zakresu malo kumaty informatyk jest w stanie na dzien dobry zbudowac sprawnie dzialajaca topologie sieci, ktora uzdrowi chory stan panujacy u nieuczciwego klienta. podejrzewam,ze 20% roznicy w cenie polega na tym,ze ja sie nagimnastykowalem i przygotowalem ow kosztorys a klient go przekazal dalej, co pozwolilo drugiej firmie na obnizenie kosztow wstepnej oferty. Moja procedura postepowania jest nastepujaca: - pomijajac wymiane maili i wyslana FV za potwierdzeniem odbioru do klienta, zamierzam po terminie zaplaty FV wystawic note odsetkowa, ktora bedzie jednoczesnie wezwaniem do zaplaty. Jesli w ciagu 7dni od otrzymania przez klienta noty, nadal bedzie cisza wystawie i wysle przedsadowe wezwanie do zaplaty i dam kolejne 7dni. Po tym terminie uznam,ze wszelkie polubowne proby rozwiazania sytuacji spelzly na niczym i skieruje sprawe do sadu chcac odzyskac swoja naleznosc wraz z poniesionymi kosztami sadowymi. Czekam na Wasze sugestie. -- * Foto freak: http://portfolio.pomorski.net, http://fotki.pomorski.net * PAPIK - Positronic Android Programmed for Infiltration and Killing GG: 70701 |
2009-01-24 13:52 | Re: Nieuczciwy klient | Robert Tomasik |
Uzytkownik "Papik" news:slrngnkkkf.gus.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl... Zakladasz zla wole kontrahenta, tym czasem ja podejrzewam, ze facet sie na tym nie zna i bezwiednie poniekad Cie oszukuje. Podejrzewam, ze po otrzymaniu od Ciebie tego kosztorysu poszedl do jednej lub kilku konkurencyjnych firm i zapytal sie, za ile by to zrobili, bo Ty chcesz tyle i pokazal Twój kosztorys, by wiedzieli, o co chodzi. Oni oczywiscie mu wyjasnili, ze jestes "oszustem", chcesz go oszukac, a oni to zrobia taniej. No i zdecydowal sie na taniej. Sam bys tak na jego miejscu zrobil przeciez. Na przyszlosc nie daje sie gosciowi szczególowych planów, przed podpisaniem umowy. Informujesz o cenie. kosztorys jest dla Ciebie, bys sobie to skalkulowal, a nie dla niego. Chyba, ze zamawia plan, ale wówczas za niego placi, a to, kto wykona czesc techniczna pozostaje do uzgodnienia pózniej. Na chwile obecna mozesz przyjac zaplate bezsporna i z pozostala kwota isc do sadu. Skoro nie porozumieliscie sie, to nalezy sie normalne wynagrodzenie - cokolwiek by to nie oznaczalo. Ale dla kilku stówek bym nie szedl, tylko potraktowal to jak lekcje na przyszlosc. Nie dosc, ze bedzie Ci bardzo ciezko udowodnic, ze masz racje, to jeszcze dodatkowo wyjdziesz na pieniacza. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Nieuczciwy pracodawca |
Tomek | 2005-10-21 10:51 |
nieuczciwy wspolnik... |
felc | 2005-12-03 22:53 |
Nieuczciwy dłużnik - procedura |
LM | 2006-04-06 00:08 |
nieuczciwy sprzedawca na allegro |
elais | 2006-07-13 16:54 |
Nieuczciwy wynajmujący |
Awak | 2006-09-24 10:49 |
Nieuczciwy pracodawca. |
Lantern | 2006-10-25 19:25 |
nieuczciwy sprzedawca ... co zrobic ? |
adam-rybnik | 2007-03-07 18:53 |
Nieuczciwy lokator |
Matrix | 2007-06-17 01:17 |
Nieuczciwy właściciel |
Paweł | 2007-07-07 23:17 |
nieuczciwy DotPay |
Gonzo | 2009-01-23 21:39 |