Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

odkupilem telefon - zawila sprawa

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2013-01-29 14:14 odkupilem telefon - zawila sprawa news
kupilem telefon od osoby fizycznej (pani X), osoba ta przekazala mi wraz
z telefonem oryginalny dokument zakupu (fakture VAT z Polkomtela),
gwarancję, słowem mówiąc cały komplet.

telefon sie zepsul i nie ma mozliwosci jego naprawy, autoryzowany serwis
wydal ekspertyze ze nie da sie go naprawic i ze mam sie zwrocic do
dystrybutora lub sprzedawcy w celu wymiany na nowy.
poszedlem do salonu plusa gdzie nic nie wskoralem bo odeslali mnie na
infolinie swojego e-sklepu bo tym kanalem telefon byl kupiony przez
panią X (czyli przez e-sklep zostala zawarta umowa, dokonano platnosci i
e-sklep drogą kurierska wyslal tej pani telefon). zadzwonilem wiec do
e-sklepu, przedstawilem sytuacje na co mi odpowiedzieli ze nie wymienia
mi tego telefonu bo tylko osoba ktora dokonala zakupu u nich tego
telefonu (czyli pani X) na prawo dokonywac zwiazanych z tym formalnosci
a nie ja, mimo ze jestem teraz jego wlascicielem (a zgodnie z warunkami
gwarancji powinienem tylko dysponowac ekspertyza oraz oryginalnym
dokumentem sprzedazy)

powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ?
zawsze wydawalo mi sie ze gwarancja jest na okaziciela i dotyczy
przedmiotu a nie osoby ktora go zakupila. czy takie klody pod nogi jak
powyzej mi rzuca polkomtel sa zgodne z prawem ?
napisalem tez do Sony Poland (to ich telefon) ale przerzucaja
odpowiedzialnosc zalatwienia tej sprawy na sprzedawce/dystrybutora (bo
probowali naprawic i sie nie udalo, wydali wiec ekspertyze), i kolko sie
zamyka.

co zrobic ?
2013-01-29 14:16 Re: odkupilem telefon - zawila sprawa Liwiusz
W dniu 2013-01-29 14:14, news pisze:

> co zrobic ?

Zażądać od gwaranta realizacji warunków gwarancji.

--
Liwiusz
2013-01-29 14:44 Re: odkupilem telefon - zawila sprawa Gotfryd Smolik news
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

> kupilem telefon od osoby fizycznej (pani X), osoba ta przekazala mi wraz z
> telefonem oryginalny dokument zakupu (fakture VAT z Polkomtela), gwarancję,
> słowem mówiąc cały komplet.
>
> telefon sie zepsul i nie ma mozliwosci jego naprawy, autoryzowany serwis
> wydal ekspertyze ze nie da sie go naprawic i ze mam sie zwrocic do
> dystrybutora lub sprzedawcy w celu wymiany na nowy.

Moment.
A ta reklamacja była w ogóle składana na podstawie gwarancji?

> poszedlem do salonu plusa

Podejrzewam, że Plus gwarancji nie dał.
Żebyśmy się rozumieli: SWOJEJ gwarancji.
To ze wydał gwarancję producenta nie powoduje, że sam coś gwarantuje.
A do "konsumenckiej niezgodności" ma rację, to pani X może przyjść.

> powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ?

Upewnić się, jakie są warunki gwarancji.
Bo to wcale nie jest oczywiste - od czasu wprowadzenia "konsumenckiej
niezgodności z umową", w takich umowach kodeksowe warunki gwarancji
NIE obowiązują, więc bierzesz tekst gwarancji, czytasz, i według
tego co tam zapisali, przysługuje Ci roszczenie o wymianę albo... nie.
My tego nie wiemy.

> zawsze
> wydawalo mi sie ze gwarancja jest na okaziciela i dotyczy przedmiotu

Nie tak, zwyczajowo gwarancja producenta jest tak wydawana.
Istnieją podejrzenia, że Twoja gwarancja też do takich należy.
Ale pewności nie ma.
Nie ma zakazu wydania gwarancji dla pani X (tylko dla niej),
bo tak się umówiła.
Albo w ogóle gwarancji tylko dla kupujących danego kanału
dystrubucyjnego.
Taka gwarancja "przechodnia" nie będzie.

> a nie
> osoby ktora go zakupila. czy takie klody pod nogi jak powyzej mi rzuca
> polkomtel sa zgodne z prawem ?
> napisalem tez do Sony Poland (to ich telefon) ale przerzucaja
> odpowiedzialnosc zalatwienia tej sprawy na sprzedawce/dystrybutora

No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji?
Potem będzie kolejne pytanie, czy w tej gwarancji obiecał wymianę
sprzętu, jeśli nie da się naprawić.
I kolejne, KOMU jej udziela.

> co zrobic ?

Zajrzeć do gwarancji :)

pzdr, Gotfryd
2013-01-29 14:51 Re: odkupilem telefon - zawila sprawa news
W dniu 2013-01-29 14:16, Liwiusz pisze:
> W dniu 2013-01-29 14:14, news pisze:
>
>> co zrobic ?
>
> Zażądać od gwaranta realizacji warunków gwarancji.
>

Czyli od kogo, od Sony Poland ?

Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób:

"W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że
firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze
zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie
wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan
skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na
ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu."

W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy
serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu.

Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie...
2013-01-29 14:58 Re: odkupilem telefon - zawila sprawa news
W dniu 2013-01-29 14:44, Gotfryd Smolik news pisze:
> No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji?
> Potem będzie kolejne pytanie, czy w tej gwarancji obiecał wymianę
> sprzętu, jeśli nie da się naprawić.
> I kolejne, KOMU jej udziela.

cytuję: Zakres obowiązków gwarancyjnych:
"Jeżeli z powodu wad projektowych, materiałowych lub wad wykonawstwa w
okresie gwarancyjnym Produkt nie będzie prawidłowo działać w ramach
normalnego użytkowania i obsługi, firma SONY ERICSSON lub jej partnerzy
serwisowi mają do wyboru naprawę albo WYMIANĘ Produktu, zgodnie z
warunkami zawartymi w niniejszej gwarancji".

dalej:
Niniejsza Ograniczona gwarancja jest ważna tylko pod warunkiem
dołaczenia do dostarczonego celem wymiany badz naprawy produktu
oryginalnego dowodu zakupu danego produktu, wystawionego przez
autoryzowanego sprzedawce sony ericsson i zawierajacego date zakupu oraz
numer seryjny"

nigdzie nie ma wzmianki na temat tego ze to sprzedawca dokonuje wymiany
produktu, ale odpisali mi jak odpisali i co mam teraz zrobic ?

2013-01-29 14:59 Re: odkupilem telefon - zawila sprawa Liwiusz
W dniu 2013-01-29 14:51, news pisze:
> W dniu 2013-01-29 14:16, Liwiusz pisze:
>> W dniu 2013-01-29 14:14, news pisze:
>>
>>> co zrobic ?
>>
>> Zażądać od gwaranta realizacji warunków gwarancji.
>>
>
> Czyli od kogo, od Sony Poland ?

Nie wiem, kto jest gwarantem, przeczytaj.


> Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób:
>
> "W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że
> firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze
> zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie
> wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan
> skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na
> ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu."
>
> W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy
> serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu.
>
> Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie...

Zażądać od Sony wymiany lub naprawy.

--
Liwiusz
2013-01-29 15:06 Re: odkupilem telefon - zawila sprawa news
W dniu 2013-01-29 14:59, Liwiusz pisze:

>> Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób:
>>
>> "W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że
>> firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze
>> zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie
>> wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan
>> skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na
>> ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu."
>>
>> W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy
>> serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu.
>>
>> Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie...
>
> Zażądać od Sony wymiany lub naprawy.
>
Tak, Sony jest gwarantem, zażądałem, olali mnie jak widać powyżej...
Zazadalem naprawy, to mi odpisali ze nie jest mozliwa.

mam tam isc i zrobic im awanture ?
2013-01-29 15:11 Re: odkupilem telefon - zawila sprawa Liwiusz
W dniu 2013-01-29 15:06, news pisze:
> W dniu 2013-01-29 14:59, Liwiusz pisze:
>
>>> Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób:
>>>
>>> "W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że
>>> firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze
>>> zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie
>>> wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan
>>> skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na
>>> ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu."
>>>
>>> W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy
>>> serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu.
>>>
>>> Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie...
>>
>> Zażądać od Sony wymiany lub naprawy.
>>
> Tak, Sony jest gwarantem, zażądałem, olali mnie jak widać powyżej...
> Zazadalem naprawy, to mi odpisali ze nie jest mozliwa.
>
> mam tam isc i zrobic im awanture ?

Cywilizowanym sposobem jest droga sądowa.

--
Liwiusz
2013-01-29 15:13 Re: odkupilem telefon - zawila sprawa news
W dniu 2013-01-29 15:11, Liwiusz pisze:
> W dniu 2013-01-29 15:06, news pisze:
>> W dniu 2013-01-29 14:59, Liwiusz pisze:
>>
>>>> Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób:
>>>>
>>>> "W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że
>>>> firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze
>>>> zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie
>>>> wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan
>>>> skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na
>>>> ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu."
>>>>
>>>> W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy
>>>> serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu.
>>>>
>>>> Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie...
>>>
>>> Zażądać od Sony wymiany lub naprawy.
>>>
>> Tak, Sony jest gwarantem, zażądałem, olali mnie jak widać powyżej...
>> Zazadalem naprawy, to mi odpisali ze nie jest mozliwa.
>>
>> mam tam isc i zrobic im awanture ?
>
> Cywilizowanym sposobem jest droga sądowa.
>

czy bawic sie w federacje konsumentow ?
2013-01-29 16:49 Re: odkupilem telefon - zawila sprawa Liwiusz
W dniu 2013-01-29 15:13, news pisze:
> W dniu 2013-01-29 15:11, Liwiusz pisze:
>> W dniu 2013-01-29 15:06, news pisze:
>>> W dniu 2013-01-29 14:59, Liwiusz pisze:
>>>
>>>>> Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób:
>>>>>
>>>>> "W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że
>>>>> firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze
>>>>> zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie
>>>>> wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan
>>>>> skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na
>>>>> ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu."
>>>>>
>>>>> W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy
>>>>> serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu.
>>>>>
>>>>> Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie...
>>>>
>>>> Zażądać od Sony wymiany lub naprawy.
>>>>
>>> Tak, Sony jest gwarantem, zażądałem, olali mnie jak widać powyżej...
>>> Zazadalem naprawy, to mi odpisali ze nie jest mozliwa.
>>>
>>> mam tam isc i zrobic im awanture ?
>>
>> Cywilizowanym sposobem jest droga sądowa.
>>
>
> czy bawic sie w federacje konsumentow ?


Gotfryd dziś cytował "bzdury" generowane przez takie federacje, więc ja
bym uważał :)

--
Liwiusz
nowsze 1 2

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Sprawa, sprawa i po sprawie.

Szczepan 2005-11-21 18:03

Urlop na telefon

Flashi 2006-05-22 17:18

Kradziony telefon

Adam G 2006-06-01 20:08

sprawa karna a potem sprawa cywilna ?

dropsec 2007-08-07 11:26

telefon z allegro

smerf 2007-12-18 22:25

Kradziony telefon

PYTON 2008-01-27 19:00

mandat za telefon:)

donleser 2008-05-24 14:32

Telefon sluzbowy

Jaro 2008-09-27 19:10

Gwarancja na telefon

news-gazeta 2010-04-28 00:05

Umowa na telefon

qazqaz 2011-08-29 22:49