poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2013-01-29 14:14 | odkupilem telefon - zawila sprawa | news |
kupilem telefon od osoby fizycznej (pani X), osoba ta przekazala mi wraz z telefonem oryginalny dokument zakupu (fakture VAT z Polkomtela), gwarancję, słowem mówiąc cały komplet. telefon sie zepsul i nie ma mozliwosci jego naprawy, autoryzowany serwis wydal ekspertyze ze nie da sie go naprawic i ze mam sie zwrocic do dystrybutora lub sprzedawcy w celu wymiany na nowy. poszedlem do salonu plusa gdzie nic nie wskoralem bo odeslali mnie na infolinie swojego e-sklepu bo tym kanalem telefon byl kupiony przez panią X (czyli przez e-sklep zostala zawarta umowa, dokonano platnosci i e-sklep drogą kurierska wyslal tej pani telefon). zadzwonilem wiec do e-sklepu, przedstawilem sytuacje na co mi odpowiedzieli ze nie wymienia mi tego telefonu bo tylko osoba ktora dokonala zakupu u nich tego telefonu (czyli pani X) na prawo dokonywac zwiazanych z tym formalnosci a nie ja, mimo ze jestem teraz jego wlascicielem (a zgodnie z warunkami gwarancji powinienem tylko dysponowac ekspertyza oraz oryginalnym dokumentem sprzedazy) powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ? zawsze wydawalo mi sie ze gwarancja jest na okaziciela i dotyczy przedmiotu a nie osoby ktora go zakupila. czy takie klody pod nogi jak powyzej mi rzuca polkomtel sa zgodne z prawem ? napisalem tez do Sony Poland (to ich telefon) ale przerzucaja odpowiedzialnosc zalatwienia tej sprawy na sprzedawce/dystrybutora (bo probowali naprawic i sie nie udalo, wydali wiec ekspertyze), i kolko sie zamyka. co zrobic ? |
2013-01-29 14:16 | Re: odkupilem telefon - zawila sprawa | Liwiusz |
W dniu 2013-01-29 14:14, news pisze: > co zrobic ? Zażądać od gwaranta realizacji warunków gwarancji. -- Liwiusz |
||
2013-01-29 14:44 | Re: odkupilem telefon - zawila sprawa | Gotfryd Smolik news |
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote: > kupilem telefon od osoby fizycznej (pani X), osoba ta przekazala mi wraz z > telefonem oryginalny dokument zakupu (fakture VAT z Polkomtela), gwarancję, > słowem mówiąc cały komplet. > > telefon sie zepsul i nie ma mozliwosci jego naprawy, autoryzowany serwis > wydal ekspertyze ze nie da sie go naprawic i ze mam sie zwrocic do > dystrybutora lub sprzedawcy w celu wymiany na nowy. Moment. A ta reklamacja była w ogóle składana na podstawie gwarancji? > poszedlem do salonu plusa Podejrzewam, że Plus gwarancji nie dał. Żebyśmy się rozumieli: SWOJEJ gwarancji. To ze wydał gwarancję producenta nie powoduje, że sam coś gwarantuje. A do "konsumenckiej niezgodności" ma rację, to pani X może przyjść. > powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ? Upewnić się, jakie są warunki gwarancji. Bo to wcale nie jest oczywiste - od czasu wprowadzenia "konsumenckiej niezgodności z umową", w takich umowach kodeksowe warunki gwarancji NIE obowiązują, więc bierzesz tekst gwarancji, czytasz, i według tego co tam zapisali, przysługuje Ci roszczenie o wymianę albo... nie. My tego nie wiemy. > zawsze > wydawalo mi sie ze gwarancja jest na okaziciela i dotyczy przedmiotu Nie tak, zwyczajowo gwarancja producenta jest tak wydawana. Istnieją podejrzenia, że Twoja gwarancja też do takich należy. Ale pewności nie ma. Nie ma zakazu wydania gwarancji dla pani X (tylko dla niej), bo tak się umówiła. Albo w ogóle gwarancji tylko dla kupujących danego kanału dystrubucyjnego. Taka gwarancja "przechodnia" nie będzie. > a nie > osoby ktora go zakupila. czy takie klody pod nogi jak powyzej mi rzuca > polkomtel sa zgodne z prawem ? > napisalem tez do Sony Poland (to ich telefon) ale przerzucaja > odpowiedzialnosc zalatwienia tej sprawy na sprzedawce/dystrybutora No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji? Potem będzie kolejne pytanie, czy w tej gwarancji obiecał wymianę sprzętu, jeśli nie da się naprawić. I kolejne, KOMU jej udziela. > co zrobic ? Zajrzeć do gwarancji :) pzdr, Gotfryd |
||
2013-01-29 14:51 | Re: odkupilem telefon - zawila sprawa | news |
W dniu 2013-01-29 14:16, Liwiusz pisze: > W dniu 2013-01-29 14:14, news pisze: > >> co zrobic ? > > Zażądać od gwaranta realizacji warunków gwarancji. > Czyli od kogo, od Sony Poland ? Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób: "W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu." W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu. Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie... |
||
2013-01-29 14:58 | Re: odkupilem telefon - zawila sprawa | news |
W dniu 2013-01-29 14:44, Gotfryd Smolik news pisze: > No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji? > Potem będzie kolejne pytanie, czy w tej gwarancji obiecał wymianę > sprzętu, jeśli nie da się naprawić. > I kolejne, KOMU jej udziela. cytuję: Zakres obowiązków gwarancyjnych: "Jeżeli z powodu wad projektowych, materiałowych lub wad wykonawstwa w okresie gwarancyjnym Produkt nie będzie prawidłowo działać w ramach normalnego użytkowania i obsługi, firma SONY ERICSSON lub jej partnerzy serwisowi mają do wyboru naprawę albo WYMIANĘ Produktu, zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszej gwarancji". dalej: Niniejsza Ograniczona gwarancja jest ważna tylko pod warunkiem dołaczenia do dostarczonego celem wymiany badz naprawy produktu oryginalnego dowodu zakupu danego produktu, wystawionego przez autoryzowanego sprzedawce sony ericsson i zawierajacego date zakupu oraz numer seryjny" nigdzie nie ma wzmianki na temat tego ze to sprzedawca dokonuje wymiany produktu, ale odpisali mi jak odpisali i co mam teraz zrobic ? |
||
2013-01-29 14:59 | Re: odkupilem telefon - zawila sprawa | Liwiusz |
W dniu 2013-01-29 14:51, news pisze: > W dniu 2013-01-29 14:16, Liwiusz pisze: >> W dniu 2013-01-29 14:14, news pisze: >> >>> co zrobic ? >> >> Zażądać od gwaranta realizacji warunków gwarancji. >> > > Czyli od kogo, od Sony Poland ? Nie wiem, kto jest gwarantem, przeczytaj. > Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób: > > "W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że > firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze > zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie > wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan > skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na > ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu." > > W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy > serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu. > > Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie... Zażądać od Sony wymiany lub naprawy. -- Liwiusz |
||
2013-01-29 15:06 | Re: odkupilem telefon - zawila sprawa | news |
W dniu 2013-01-29 14:59, Liwiusz pisze: >> Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób: >> >> "W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że >> firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze >> zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie >> wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan >> skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na >> ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu." >> >> W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy >> serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu. >> >> Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie... > > Zażądać od Sony wymiany lub naprawy. > Tak, Sony jest gwarantem, zażądałem, olali mnie jak widać powyżej... Zazadalem naprawy, to mi odpisali ze nie jest mozliwa. mam tam isc i zrobic im awanture ? |
||
2013-01-29 15:11 | Re: odkupilem telefon - zawila sprawa | Liwiusz |
W dniu 2013-01-29 15:06, news pisze: > W dniu 2013-01-29 14:59, Liwiusz pisze: > >>> Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób: >>> >>> "W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że >>> firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze >>> zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie >>> wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan >>> skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na >>> ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu." >>> >>> W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy >>> serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu. >>> >>> Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie... >> >> Zażądać od Sony wymiany lub naprawy. >> > Tak, Sony jest gwarantem, zażądałem, olali mnie jak widać powyżej... > Zazadalem naprawy, to mi odpisali ze nie jest mozliwa. > > mam tam isc i zrobic im awanture ? Cywilizowanym sposobem jest droga sądowa. -- Liwiusz |
||
2013-01-29 15:13 | Re: odkupilem telefon - zawila sprawa | news |
W dniu 2013-01-29 15:11, Liwiusz pisze: > W dniu 2013-01-29 15:06, news pisze: >> W dniu 2013-01-29 14:59, Liwiusz pisze: >> >>>> Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób: >>>> >>>> "W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że >>>> firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze >>>> zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie >>>> wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan >>>> skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na >>>> ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu." >>>> >>>> W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy >>>> serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu. >>>> >>>> Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie... >>> >>> Zażądać od Sony wymiany lub naprawy. >>> >> Tak, Sony jest gwarantem, zażądałem, olali mnie jak widać powyżej... >> Zazadalem naprawy, to mi odpisali ze nie jest mozliwa. >> >> mam tam isc i zrobic im awanture ? > > Cywilizowanym sposobem jest droga sądowa. > czy bawic sie w federacje konsumentow ? |
||
2013-01-29 16:49 | Re: odkupilem telefon - zawila sprawa | Liwiusz |
W dniu 2013-01-29 15:13, news pisze: > W dniu 2013-01-29 15:11, Liwiusz pisze: >> W dniu 2013-01-29 15:06, news pisze: >>> W dniu 2013-01-29 14:59, Liwiusz pisze: >>> >>>>> Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób: >>>>> >>>>> "W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że >>>>> firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze >>>>> zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie >>>>> wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan >>>>> skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na >>>>> ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu." >>>>> >>>>> W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy >>>>> serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu. >>>>> >>>>> Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie... >>>> >>>> Zażądać od Sony wymiany lub naprawy. >>>> >>> Tak, Sony jest gwarantem, zażądałem, olali mnie jak widać powyżej... >>> Zazadalem naprawy, to mi odpisali ze nie jest mozliwa. >>> >>> mam tam isc i zrobic im awanture ? >> >> Cywilizowanym sposobem jest droga sądowa. >> > > czy bawic sie w federacje konsumentow ? Gotfryd dziś cytował "bzdury" generowane przez takie federacje, więc ja bym uważał :) -- Liwiusz |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Sprawa, sprawa i po sprawie. |
Szczepan | 2005-11-21 18:03 |
Urlop na telefon |
Flashi | 2006-05-22 17:18 |
Kradziony telefon |
Adam G | 2006-06-01 20:08 |
sprawa karna a potem sprawa cywilna ? |
dropsec | 2007-08-07 11:26 |
telefon z allegro |
smerf | 2007-12-18 22:25 |
Kradziony telefon |
PYTON | 2008-01-27 19:00 |
mandat za telefon:) |
donleser | 2008-05-24 14:32 |
Telefon sluzbowy |
Jaro | 2008-09-27 19:10 |
Gwarancja na telefon |
news-gazeta | 2010-04-28 00:05 |
Umowa na telefon |
qazqaz | 2011-08-29 22:49 |