poprzedni wątek | następny wątek | pl.biznes |
2007-04-30 13:33 | Odliczanie od podatku - jak to jest? | Ciastko |
Witam Was, wybaczcie jesli pytanie jest smieszne, ale ja jestem narazie zielona w tych sprawach dlatego bardzo prosze o wyjasnienie. Prowadze DG i nie jestem platnikiem VAT, mamy takie trzy sytuacje: 1) Zarobilam 2000zl i nie mam kosztow. W takiej sytuacji place podatek dochodowy 19% od tych 2000zl i jest ok, zgadza sie? 2) Zarobilam 2000zl i mam koszty 500zl. Wtedy rozumiem, ze place podatek od 1500zl tak? 3) Zarobilam 2000zl i mam koszty 3000zl (remont biura). I tutaj nie wiem jak to sie dzieje - czy nie place zadnego podatku bo jestem na minusie? A jesli tak, to czy nie lepiej byloby rozbic ta kwote 3000zl na 2 faktury w kolejnych miesiacach? Tak to sobie kalkuluje: a) jesli zarobek mam 2000zl i odlicze 3000zl to w pierwszym miesiacu nie place podatku zadnego, a w nastepnym "standardowy" b) jesli zarobek mam 2000zl i odlicze w jednym miesiacy 1500zl i w drugim miesiacu 1500zl, to jakby wykorzystalam koszty w pelni tak? Nie potrafie tego dokladniej wytlumaczyc, przepraszam jesli namieszalam. Mam nadzieje ze ktos zrozumie i mi to wyjasni czy lepiej brac jedna fakture na duza kwote, czy lepiej podzielic sobie wydatek na 2-3 faktury. Dziekuje slicznie za pomoc. K. |
2007-04-30 13:57 | Re: Odliczanie od podatku - jak to jest? | Grzegorz W. Fedorynski |
On Mon, 30 Apr 2007, Ciastko wrote: > Nie potrafie tego dokladniej wytlumaczyc, przepraszam jesli namieszalam. Mam > nadzieje ze ktos zrozumie i mi to wyjasni czy lepiej brac jedna fakture na > duza kwote, czy lepiej podzielic sobie wydatek na 2-3 faktury. Dziekuje > slicznie za pomoc. Zysk/strata jest rozliczany w skali roku, więc nie ma sensu takie rozbijanie faktury (a do tego stratę z lat poprzednich można chyba odliczyć w latach następnych, ale tu szczegóły musiałby podać ktoś inny). Jeśli koszty przekraczają w danym miesiącu przychody, to w następnym zapłacisz mniejszą zaliczkę na podatek dochodowy. Pozdrawiam, Grzegorz |
||
2007-04-30 15:41 | Re: Odliczanie od podatku - jak to jest? | sg |
Ciastko wrote: > Witam Was, wybaczcie jesli pytanie jest smieszne, ale ja jestem narazie > zielona w tych sprawach dlatego bardzo prosze o wyjasnienie. Prowadze DG i > nie jestem platnikiem VAT, mamy takie trzy sytuacje: > > 1) Zarobilam 2000zl i nie mam kosztow. W takiej sytuacji place podatek > dochodowy 19% od tych 2000zl i jest ok, zgadza sie? tak, przeważnie > 2) Zarobilam 2000zl i mam koszty 500zl. Wtedy rozumiem, ze place podatek od > 1500zl tak? tak > 3) Zarobilam 2000zl i mam koszty 3000zl (remont biura). I tutaj nie wiem jak > to sie dzieje - czy nie place zadnego podatku bo jestem na minusie? A jesli > tak, to czy nie lepiej byloby rozbic ta kwote 3000zl na 2 faktury w > kolejnych miesiacach? Tak to sobie kalkuluje: > a) jesli zarobek mam 2000zl i odlicze 3000zl to w pierwszym miesiacu nie > place podatku zadnego, a w nastepnym "standardowy" > b) jesli zarobek mam 2000zl i odlicze w jednym miesiacy 1500zl i w drugim > miesiacu 1500zl, to jakby wykorzystalam koszty w pelni tak? > > Nie potrafie tego dokladniej wytlumaczyc, przepraszam jesli namieszalam. Mam > nadzieje ze ktos zrozumie i mi to wyjasni czy lepiej brac jedna fakture na > duza kwote, czy lepiej podzielic sobie wydatek na 2-3 faktury. Dziekuje > slicznie za pomoc. > > K. > > > a każdym miesiącu robisz tak: liczysz zarobki z całego roku, koszty z całego roku i obliczasz należny podatek, po czym odejmujesz już wpłacone zaliczki, przykład: miesiąc 1 zarobek: 2000 koszt: 500 do opodatkowania: 2000 - 500 = 1500 podatek = 285 miesiąc 2 zarobek: 2000 koszty : 3000 do opodatkowania: (2000+2000) - (500+3000) = 4000 - 3500 = 500 należny podatek: 95zl odejmujemy wszystkie wczesniejsze zaliczki: 95 - 285 = -190 czyli nic nie trzeba doplacac miesiąc 3 zarobek: 2000 koszt: 200 do opodatkowania: (2000+2000+2000) - (500+3000+200) = 6000 - 3700 = 2300 podatek: 2300 * 19% = 437zl odejmujemy zaliczki: 437 - 285 = 152... i tyle trzeba dopłacić a przynajmniej tak to rozumiem, jak źle to czekam na uwagi |
||
2007-04-30 17:13 | Re: Odliczanie od podatku - jak to jest? | Sender Bell |
sg pisze: > miesiąc 1 > zarobek: 2000 > koszt: 500 > do opodatkowania: 2000 - 500 = 1500 > podatek = 285 > > miesiąc 2 > zarobek: 2000 > koszty : 3000 > do opodatkowania: (2000+2000) - (500+3000) = 4000 - 3500 = 500 > należny podatek: 95zl > odejmujemy wszystkie wczesniejsze zaliczki: 95 - 285 = -190 czyli nic > nie trzeba doplacac > > miesiąc 3 > zarobek: 2000 > koszt: 200 > do opodatkowania: (2000+2000+2000) - (500+3000+200) = 6000 - 3700 = 2300 > podatek: 2300 * 19% = 437zl > odejmujemy zaliczki: 437 - 285 = 152... i tyle trzeba dopłacić Ja bym odradzał takie liczenie podatków. dochodzi jeszcze kwota wolna od podatku, którą należy uwzględnić i składki na zus - odliczone w prawidłowej wysokości. Jeśli już sama decydujesz się prowadzić księgowość, to zdecydowanie zalecałbym używanie do tego jakiegoś programu, który sam zadba o to aby podatek był właściwie naliczony. -- Pozdrawiam |
||
2007-04-30 19:13 | Re: Odliczanie od podatku - jak to jest? | sg |
Sender Bell wrote: > sg pisze: > > >> miesiąc 1 >> zarobek: 2000 >> koszt: 500 >> do opodatkowania: 2000 - 500 = 1500 >> podatek = 285 >> >> miesiąc 2 >> zarobek: 2000 >> koszty : 3000 >> do opodatkowania: (2000+2000) - (500+3000) = 4000 - 3500 = 500 >> należny podatek: 95zl >> odejmujemy wszystkie wczesniejsze zaliczki: 95 - 285 = -190 czyli nic >> nie trzeba doplacac >> >> miesiąc 3 >> zarobek: 2000 >> koszt: 200 >> do opodatkowania: (2000+2000+2000) - (500+3000+200) = 6000 - 3700 = 2300 >> podatek: 2300 * 19% = 437zl >> odejmujemy zaliczki: 437 - 285 = 152... i tyle trzeba dopłacić > > > Ja bym odradzał takie liczenie podatków. > dochodzi jeszcze kwota wolna od podatku, którą należy uwzględnić i > składki na zus - odliczone w prawidłowej wysokości. > no tak, racja, zasugerowałem się tym co było w pierwszym poście, tam była mowa tylko o dochodzie i kosztach :) |
||
2007-05-01 10:42 | Re: Odliczanie od podatku - jak to jest? | Asmodeusz |
Ciastko wrote: > 3) Zarobilam 2000zl i mam koszty 3000zl (remont biura). I tutaj nie wiem jak > to sie dzieje - czy nie place zadnego podatku bo jestem na minusie? A jesli > tak, to czy nie lepiej byloby rozbic ta kwote 3000zl na 2 faktury w > kolejnych miesiacach? Tak to sobie kalkuluje: Przecież liczysz od początku roku. Niezależnie od tego czy masz jedną fakturę na 3tyś czy dwie po 1,5tyś wyjdzie ci to samo. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Jak to jest z reklamacjami i paragonami .... |
Jacek_Wąsowski | 2006-02-08 08:43 |
Jak to z tym Maybachem w końcu jest??? |
Piotr | 2006-03-05 11:44 |
staz - jak to jest? |
MooNTER | 2006-03-28 15:52 |
staz - jak to jest? |
MooNTER | 2006-03-28 15:52 |
Jak to jest z wrzucaniem w koszty |
S.M | 2006-07-18 12:52 |
Aukcje na Allegro - jak to jest? |
Pytajnik | 2006-08-08 10:35 |
Aukcje na Allegro - jak to jest? |
Pytajnik | 2006-08-08 10:47 |
Jak to jest z reklamami na Usenecie |
betterworld | 2006-10-31 13:51 |
mikroprzedsiebiorstwo i praca jak to jest? |
Łukasz Sikorski | 2007-01-14 13:42 |
odliczanie VAT |
Darek | 2007-01-22 15:19 |