poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-06-29 17:22 | Opakowanie towaru - adres producenta? | ATZ Rzeszow |
Witam Kupilem odziez, ktora wg mojej opinii okazala sie wybrakowana. Wg dostawcy towar jest pelnowartosciowy i dlatego odmowil reklamacji. Poniewaz wada jest dosc oczywista (nadruk pokruszyl sie po 1-szym praniu), chcialem napisac w tej sprawie do producenta. Niestety na opakowaniu brak adresu, telefonu, e-maila - nie ma nic. Z ciekawosci zapytam, czy jest to zgodne z prawem? I czy sprzedawca moze nie byc stroną - tzn. kazal mi poczekac kilka dni na opinie dostawcy? Przy zakupie oczywiscie otrzymalem paragon, a przy reklamacji nawet jakies uzasadnienie pisemne - niestety anonimowe. -- Pozdrawiam Z. |
2006-06-29 18:12 | Re: Opakowanie towaru - adres producenta? | Robert Tomasik |
ATZ Rzeszow [###atz_rzeszow_SPAMIK@PRECZ_gazeta.pl.###] napisał: Wpisz nazwę producenta z metki do Google. Przeważnie pomaga. |
||
2006-06-30 00:24 | Re: Opakowanie towaru - adres producenta? | Marcin Debowski |
Dnia 29.06.2006 ATZ Rzeszow > Kupilem odziez, ktora wg mojej opinii okazala sie wybrakowana. Wg dostawcy > towar jest pelnowartosciowy i dlatego odmowil reklamacji. Poniewaz wada jest > dosc oczywista (nadruk pokruszyl sie po 1-szym praniu), chcialem napisac w > tej sprawie do producenta. Niestety na opakowaniu brak adresu, telefonu, > e-maila - nie ma nic. Z ciekawosci zapytam, czy jest to zgodne z prawem? I > czy sprzedawca moze nie byc stroną - tzn. kazal mi poczekac kilka dni na > opinie dostawcy? Przy zakupie oczywiscie otrzymalem paragon, a przy > reklamacji nawet jakies uzasadnienie pisemne - niestety anonimowe. Zależy z tytułu czego reklamowałeś: jeśli z tyt. gwarancji, to sprzedawca nie jest stroną, jeśli z tyt. niezgodności z umową, jak najbardziej jest. Moim zdaniem więcej wskórasz kontaktując się z Federacją Konsumentów, niż prbując dotrzeć do producenta. -- Marcin |
||
2006-06-30 00:57 | Re: Opakowanie towaru - adres producenta? | Piotr |
> Kupilem odziez, ktora wg mojej opinii okazala sie wybrakowana. Wg dostawcy > towar jest pelnowartosciowy i dlatego odmowil reklamacji. Poniewaz wada jest > dosc oczywista (nadruk pokruszyl sie po 1-szym praniu), chcialem napisac w > tej sprawie do producenta. Niestety na opakowaniu brak adresu, telefonu, > e-maila - nie ma nic. Z ciekawosci zapytam, czy jest to zgodne z prawem? I > czy sprzedawca moze nie byc stroną - tzn. kazal mi poczekac kilka dni na > opinie dostawcy? Przy zakupie oczywiscie otrzymalem paragon, a przy > reklamacji nawet jakies uzasadnienie pisemne - niestety anonimowe. Stronami umowy jestescie ty i sklep. O ile nie zostala dolaczona karta gwarancyjna do produktu, producent nie ma wobec Ciebie zadnych zobowiazan (pomijajac moze jakies wyszukane kwestie typu produkt niebezpieczny, ale tu mam pojecie zerowe). Oczywiscie mozna zadzwonic do producenta i sprobowac wplynac mu na honor. Jednak niezgodnosc towaru z umowa powinienes zglaszac w sklepie (przy czym jest domniemanie, ze produkt powinien posiada wszystkie ceny, ktore posiadaja produkty z tej rodziny, np. nadruk nie jest umieszczany po to, by schodzil, ale by zdobil koszulke). Polecam poszukac przepisow o tzw. odpowiedzialnosci sprzedawcy (sklepu) - jesli mnie pamiec nie myli ustawa z 2002 roku (chyba czerwiec, albo lipiec) o szczegolnych warunkach (albo zasadach juz nie pamietam) sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (nazwe pisze z pamieci). Natomiast sprzedawca nie ma obowiazku rozpatrzyc reklamacji od razu, a jej uzasadnienie moze byc w zasadzie dowolne - moze to byc opinia samego sklepu, moze byc opinia rzeczoznawcy, moze byc opinia producenta (w dwoch ostatnich przypadkach oczywiscie sklep musi sie zgadzac z ta opinia). Jesli nie zgadzasz sie ze sposobem w jaki reklamacja zostala rozpatrzona (badz jest rozpatrywana) pozostaja nastepujace mozliwosci: - zwrocenie sie do Panstwowej Inspekcji Handlowej z prosba o porade prawna, kontrole lub mediacje, - zwrocenie sie do powiatowego rzecznika konsumentow (dziala przy kazdym urzedzie miejskim) z prosba o porade prawna lub ewentualnie mediacje, - zwrocenie sie do Federacji Konsumentow (jak wyzej), - pozew do sadu konsumenckiego (obie strony musza sie zgodzic, w praktyce czesto sklep odmawia), - pozew do sadu powszechnego. Mam nadzieje, ze nic nie pomerdalem, bo pora pozna. ;) --------------------------------------------------- http://www.pbase.c om/piotrstankiewicz |
||
2006-06-30 01:11 | Re: Opakowanie towaru - adres producenta? | Marcin Debowski |
Dnia 29.06.2006 Piotr > Natomiast sprzedawca nie ma obowiazku rozpatrzyc reklamacji od razu, a jej > uzasadnienie moze byc w zasadzie dowolne - moze to byc opinia samego sklepu, > moze byc opinia rzeczoznawcy, moze byc opinia producenta (w dwoch ostatnich > przypadkach oczywiscie sklep musi sie zgadzac z ta opinia). Jesli nie Niby dlaczego musi się z nią zgodzić? -- Marcin |
||
2006-06-30 14:39 | Re: Opakowanie towaru - adres producenta? | Piotr |
> > Natomiast sprzedawca nie ma obowiazku rozpatrzyc reklamacji od razu, a jej > > uzasadnienie moze byc w zasadzie dowolne - moze to byc opinia samego sklepu, > > moze byc opinia rzeczoznawcy, moze byc opinia producenta (w dwoch ostatnich > > przypadkach oczywiscie sklep musi sie zgadzac z ta opinia). Jesli nie > > Niby dlaczego musi się z nią zgodzić? Moze napisalem niezbyt jasno. Czesto sklep przedstawia klientowi opinie producenta mowiac, ze ten reklamacje odrzucil. Tak naprawde klienta nie interesuje opinia producenta, bo umowe zawarl ze sklepem (chyba, ze towar jest tez objety gwarancja, a klient korzysta nie z przepisow o odpowiedzialnosci sprzedawcy, tylko z tej gwarancji). Stad to sklep powinien poinformowac klienta o odrzuceniu reklamacji (a jako zalacznik moze dolaczyc opinie producenta, z ktora sie zgadza). Natomiast oczywiscie mozliwa jest sytuacja, gdy producent odrzuca reklamacje, a sklep mimo wszystko ja uznaje (biorac koszty na siebie). --------------------------------------------------- http://www.pba se.com/piotrstankiewicz |
||
2006-07-01 02:04 | Re: Opakowanie towaru - adres producenta? | Marcin Debowski |
Dnia 30.06.2006 Piotr >> > moze byc opinia rzeczoznawcy, moze byc opinia producenta (w dwoch > ostatnich >> > przypadkach oczywiscie sklep musi sie zgadzac z ta opinia). Jesli nie >> Niby dlaczego musi się z nią zgodzić? > Moze napisalem niezbyt jasno. Czesto sklep przedstawia klientowi opinie W sumie napisałeś jasno. Napisałeś "zgadzać" a ja z jakiegoś powodu przeczytałem "zgodzić" :) -- Marcin |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
gwarancja producenta |
Jeff.8 | 2005-10-26 17:09 |
Wpadka znanego producenta! |
konsument | 2005-11-08 08:18 |
Adres na pieczątce |
AS | 2006-05-11 23:13 |
Adres IP |
Men | 2006-07-10 02:04 |
Reklamacja a oryginalne opakowanie |
Paszczak | 2006-07-24 15:09 |
Adres do korespondencji |
Nilak | 2007-01-27 15:16 |
Materialy producenta a e-handel |
Maciek | 2007-02-20 10:35 |
Materiały ze strony producenta a e-handel |
mach | 2007-02-20 10:35 |
serwis pogwarancyjny producenta - gdzie szukac przepisow ?! |
news | 2007-05-30 14:29 |
Gwarancja producenta, a rękojmia |
JK | 2007-06-08 12:09 |