poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo.podatki |
2006-10-29 23:17 | Opłata za rejestrację VAT w koszty? jak? | PiotrB. |
Cześć, Chce wrzucić w koszty opłatę za rejestrację VAT. Mam dowód wpłaty z kasy urzędu miasta na te 152zł. Czy muszę wystawiać jakiś dowód wewnętrzny i dopiero to wpisać do KPiR, czy wystarczy, że wpiszę "Opłata za rejestrację VAT" i nr dowodu wpłaty, Urząd Miasta i Gminy...? Piotr |
2006-10-30 07:59 | Re: Opłata za rejestrację VAT w koszty? jak? | XYZ |
Użytkownik "PiotrB." news:op.th7ev7g4u22f71@bu-8b31d8846187... > Cześć, > > Chce wrzucić w koszty opłatę za rejestrację VAT. > Mam dowód wpłaty z kasy urzędu miasta na te 152zł. > Czy muszę wystawiać jakiś dowód wewnętrzny i dopiero to > wpisać do KPiR, czy wystarczy, że wpiszę "Opłata za rejestrację VAT" > i nr dowodu wpłaty, Urząd Miasta i Gminy...? Moim zdaniem takie potwierdzenie jest jednoznacznym dowodem więc żadnych dowdów wewnętrznych nie potrzeba. Ja tak księguję również bilety, pokwitowania za listy polecone - wszystko to ma swój indywidualny nr, więc jest się do czego odwołać i nie można pomylić dowodów. SIM |
||
2006-10-30 08:56 | Re: Opłata za rejestrację VAT w koszty? jak? | Gotfryd Smolik news |
On Sun, 29 Oct 2006, PiotrB. wrote: > Chce wrzucić w koszty opłatę za rejestrację VAT. > Mam dowód wpłaty z kasy urzędu miasta na te 152zł. > Czy muszę wystawiać jakiś dowód wewnętrzny i dopiero to > wpisać do KPiR, czy wystarczy, że wpiszę "Opłata za rejestrację VAT" > i nr dowodu wpłaty, Urząd Miasta i Gminy...? Łapiemy za rozp. o KPiR, może być tu: http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1#spis1 (rejestracja darmowa, a w odróżnieniu od isip.sejm.gov.pl jest w HTMLu znacznie "lżejszym" i łatwiejszym do przeszukiwania od PDFów) i czytamy: +++ § 12. 1. Zapisy w księdze dokonywane sš w języku polskim i w walucie polskiej w sposób staranny, czytelny i trwały, na podstawie prawidłowych i rzetelnych dowodów. [...] 3. Podstawš zapisów w księdze sš dowody księgowe, którymi sš: [...] 2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzajšce fakt dokonania operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i zawierajšce co najmniej: a) wiarygodne okrelenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę i adresy) uczestniczšcych w operacji gospodarczej, której dowód dotyczy, b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji gospodarczej, której dowód dotyczy, z tym że jeżeli data dokonania operacji gospodarczej odpowiada dacie wystawienia dowodu, wystarcza podanie jednej daty, c) przedmiot operacji gospodarczej i jego wartoć oraz ilociowe okrelenie, jeżeli przedmiot operacji jest wymierny w jednostkach naturalnych, d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji gospodarczych - oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiajšcy powišzanie dowodu z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie. [...] § 13. Za dowody księgowe uważa się również: [...] 5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie ksišżeczek opłat, oraz dokumenty zawierajšce dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2. --- No to łapiesz swój kwitek i patrzysz po kolei do którego punktu pasuje... ;) Zauważ coś jeszcze: chcesz wystawić DW. OK, ale do DW na koszty są nałożone ograniczenia - można (w odróżnieniu od DW na przychody!) wystawiać je tylko w *niektórych* przypadkach, to nie jest tak że "jak nie mam kwitka to sobie DW wystawię"! No i pytam - w par. 14 masz listę przypadków kiedy WOLNO wystawić DW. Do którego przypadku mógłby pasować Twój kwit? JEŚLIBY mógł, to owszem - byłby wybór, można by księgować zarówno "wprost" jak i z DW :) Można dodać, że istnieje również odwrotna uwaga: mianowicie jeśli DW byłby nieprawidłowy, ale sam dokument pierwotny uprawniałby do zaksięgowania kosztu, to taki "zbędny" DW co prawda jest księgowany nieprawidłowo - ale nie nierzetelnie, i raczej jest to nieprawidłowość "o małej szkodliwości" (nieistotna). Czyli co najwyżej można oczekiwać że ew. kontrola zwróci uwagę, kary za to być nie powinno :) Z opisów na grupie wynikało że ludziska wystawiają DW do bardzo różnych przypadków - dajmy na to na... ratę amortyzacyjną :) (a przecież numer pozycji w EST jest dokumentem księgowym), i nic się nie dzieje. Osobiście jakby na mnie trafiło to nad DW rozważałbym tylko w jednym przypadku: jeśliby na kwicie nie było zapisu ZA CO on jest. Ale takie coś wydaje się nieprawdopodobne przy kwicie z UM/US :) pzdr, Gotfryd |
||
2006-10-30 09:22 | Re: Opłata za rejestrację VAT w koszty? jak? | PiotrB. |
Dnia 30-10-2006 o 08:56:28 Gotfryd Smolik news napisał: > Osobiście jakby na mnie trafiło to nad DW rozważałbym tylko w jednym > przypadku: jeśliby na kwicie nie było zapisu ZA CO on jest. > Ale takie coś wydaje się nieprawdopodobne przy kwicie z UM/US :) Dzięki za wyczerpującą odpowiedź Na razie mam niskie mniemanie o swoich możliwościach interpretacji prawa podatkowego dlatego wolę zapytać.:) Piotr |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Jak "wrzucic" w koszty rzecz kupiona w USA |
Aurigus | 2005-11-09 10:23 |
Koszty banku zagranicznego - jak księgować |
ajt | 2005-12-16 09:30 |
Jak wpisac ubezpieczenie w koszty |
H | 2006-01-25 20:30 |
Próg VAT, a koszty dostawy |
Tomek | 2006-04-19 14:51 |
VAT zw od uslug, a koszty |
Efreet | 2006-09-21 00:56 |
jak odliczac koszty ekspl.samochodu? |
siliana | 2006-10-14 16:49 |
vat i koszty - domyslna metoda rozliczania przy KPiR oraz VAT za internet |
Rafal... | 2006-10-20 01:11 |
AC,OC - jak wciagnac w koszty ? |
Fantom | 2006-12-04 18:33 |
Koszty uzyskania przychodu? Jak obliczyć? |
wojbien | 2007-02-22 15:10 |
jak rozliczac koszty? |
Michał Trych | 2007-06-12 23:41 |