Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Opłata za rejestrację VAT w koszty? jak?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo.podatki
2006-10-29 23:17 Opłata za rejestrację VAT w koszty? jak? PiotrB.
Cześć,

Chce wrzucić w koszty opłatę za rejestrację VAT.
Mam dowód wpłaty z kasy urzędu miasta na te 152zł.
Czy muszę wystawiać jakiś dowód wewnętrzny i dopiero to
wpisać do KPiR, czy wystarczy, że wpiszę "Opłata za rejestrację VAT"
i nr dowodu wpłaty, Urząd Miasta i Gminy...?

Piotr
2006-10-30 07:59 Re: Opłata za rejestrację VAT w koszty? jak? XYZ
Użytkownik "PiotrB." napisał w wiadomości
news:op.th7ev7g4u22f71@bu-8b31d8846187...
> Cześć,
>
> Chce wrzucić w koszty opłatę za rejestrację VAT.
> Mam dowód wpłaty z kasy urzędu miasta na te 152zł.
> Czy muszę wystawiać jakiś dowód wewnętrzny i dopiero to
> wpisać do KPiR, czy wystarczy, że wpiszę "Opłata za rejestrację VAT"
> i nr dowodu wpłaty, Urząd Miasta i Gminy...?

Moim zdaniem takie potwierdzenie jest jednoznacznym dowodem więc żadnych
dowdów wewnętrznych nie potrzeba.
Ja tak księguję również bilety, pokwitowania za listy polecone - wszystko to
ma swój indywidualny nr, więc jest się do czego odwołać i nie można pomylić
dowodów.

SIM

2006-10-30 08:56 Re: Opłata za rejestrację VAT w koszty? jak? Gotfryd Smolik news
On Sun, 29 Oct 2006, PiotrB. wrote:

> Chce wrzucić w koszty opłatę za rejestrację VAT.
> Mam dowód wpłaty z kasy urzędu miasta na te 152zł.
> Czy muszę wystawiać jakiś dowód wewnętrzny i dopiero to
> wpisać do KPiR, czy wystarczy, że wpiszę "Opłata za rejestrację VAT"
> i nr dowodu wpłaty, Urząd Miasta i Gminy...?

Łapiemy za rozp. o KPiR, może być tu:
http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1#spis1
(rejestracja darmowa, a w odróżnieniu od isip.sejm.gov.pl jest
w HTMLu znacznie "lżejszym" i łatwiejszym do przeszukiwania
od PDFów) i czytamy:
+++
§ 12.
1. Zapisy w księdze dokonywane sš w języku polskim i w walucie
polskiej w sposób staranny, czytelny i trwały, na podstawie
prawidłowych i rzetelnych dowodów.
[...]
3. Podstawš zapisów w księdze sš dowody księgowe, którymi sš:
[...]
2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzajšce fakt dokonania
operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem
i zawierajšce co najmniej:
a) wiarygodne okreœlenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę
i adresy) uczestniczšcych w operacji gospodarczej, której dowód dotyczy,
b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji
gospodarczej, której dowód dotyczy, z tym że jeżeli data dokonania
operacji gospodarczej odpowiada dacie wystawienia dowodu, wystarcza
podanie jednej daty,
c) przedmiot operacji gospodarczej i jego wartoœć oraz iloœciowe
okreœlenie, jeżeli przedmiot operacji jest wymierny w jednostkach
naturalnych,
d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania
operacji gospodarczych
- oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiajšcy powišzanie dowodu
z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.
[...]
§ 13. Za dowody księgowe uważa się również:
[...]
5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie ksišżeczek opłat,
oraz dokumenty zawierajšce dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2.
---

No to łapiesz swój kwitek i patrzysz po kolei do którego punktu
pasuje... ;)

Zauważ coś jeszcze: chcesz wystawić DW.

OK, ale do DW na koszty są nałożone ograniczenia - można (w odróżnieniu
od DW na przychody!) wystawiać je tylko w *niektórych* przypadkach,
to nie jest tak że "jak nie mam kwitka to sobie DW wystawię"!
No i pytam - w par. 14 masz listę przypadków kiedy WOLNO wystawić
DW. Do którego przypadku mógłby pasować Twój kwit?

JEŚLIBY mógł, to owszem - byłby wybór, można by księgować zarówno
"wprost" jak i z DW :)

Można dodać, że istnieje również odwrotna uwaga: mianowicie jeśli
DW byłby nieprawidłowy, ale sam dokument pierwotny uprawniałby do
zaksięgowania kosztu, to taki "zbędny" DW co prawda jest księgowany
nieprawidłowo - ale nie nierzetelnie, i raczej jest to nieprawidłowość
"o małej szkodliwości" (nieistotna).
Czyli co najwyżej można oczekiwać że ew. kontrola zwróci uwagę,
kary za to być nie powinno :)
Z opisów na grupie wynikało że ludziska wystawiają DW do bardzo
różnych przypadków - dajmy na to na... ratę amortyzacyjną :) (a przecież
numer pozycji w EST jest dokumentem księgowym), i nic się nie dzieje.

Osobiście jakby na mnie trafiło to nad DW rozważałbym tylko w jednym
przypadku: jeśliby na kwicie nie było zapisu ZA CO on jest.
Ale takie coś wydaje się nieprawdopodobne przy kwicie z UM/US :)

pzdr, Gotfryd
2006-10-30 09:22 Re: Opłata za rejestrację VAT w koszty? jak? PiotrB.
Dnia 30-10-2006 o 08:56:28 Gotfryd Smolik news
napisał:

> Osobiście jakby na mnie trafiło to nad DW rozważałbym tylko w jednym
> przypadku: jeśliby na kwicie nie było zapisu ZA CO on jest.
> Ale takie coś wydaje się nieprawdopodobne przy kwicie z UM/US :)

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź
Na razie mam niskie mniemanie o swoich możliwościach
interpretacji prawa podatkowego dlatego wolę zapytać.:)

Piotr
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Jak "wrzucic" w koszty rzecz kupiona w USA

Aurigus 2005-11-09 10:23

Koszty banku zagranicznego - jak księgować

ajt 2005-12-16 09:30

Jak wpisac ubezpieczenie w koszty

H 2006-01-25 20:30

Próg VAT, a koszty dostawy

Tomek 2006-04-19 14:51

VAT zw od uslug, a koszty

Efreet 2006-09-21 00:56

jak odliczac koszty ekspl.samochodu?

siliana 2006-10-14 16:49

vat i koszty - domyslna metoda rozliczania przy KPiR oraz VAT za internet

Rafal... 2006-10-20 01:11

AC,OC - jak wciagnac w koszty ?

Fantom 2006-12-04 18:33

Koszty uzyskania przychodu? Jak obliczyć?

wojbien 2007-02-22 15:10

jak rozliczac koszty?

Michał Trych 2007-06-12 23:41