poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-05-02 21:33 | patent motorowodny i prawo jazdy ? | Arek |
Pewien policjant wypowiadał się w TV (2.05.2007 ok 20:50 stacji nie pamiętam), że w przypadku zatrzymania osób pływających w stanie po spożyciu alkoholu będą "odwierane wszystkie uprawnienia i prawo jazdy". Pytanie więc o podstawę prawną: 1. Normy zawartości alkoholu u kierowców pojazdów są znane (u nas wyjątkowo rygorystyczne). W jakich przepisach są normy dot. sterników motorowodnych? 2. Jaki przepis pozwala na odebranie prawa jazdy w przypadku wykroczeń na wodzie? Pytanie dodatkowe czy odbierają też pataent żeglarski? A kartę pływacką? Może też licencję pilota? Arek |
2007-05-02 23:40 | Re: patent motorowodny i prawo jazdy ? | Maciej Bebenek |
Arek pisze: > Pewien policjant wypowiadał się w TV (2.05.2007 ok 20:50 stacji > nie pamiętam), że w przypadku zatrzymania osób pływających > w stanie po spożyciu alkoholu będą "odwierane wszystkie > uprawnienia i prawo jazdy". Pytanie więc o podstawę prawną: > > 1. Normy zawartości alkoholu u kierowców pojazdów są znane > (u nas wyjątkowo rygorystyczne). W jakich przepisach są normy > dot. sterników motorowodnych? > 2. Jaki przepis pozwala na odebranie prawa jazdy w przypadku > wykroczeń na wodzie? Pytanie dodatkowe czy odbierają też > pataent żeglarski? A kartę pływacką? Może też licencję pilota? > Art. 87 KW, bez różnicy, czy na lądzie, na wodzie czy w powietrzu :P M. |
||
2007-05-03 23:11 | Re: patent motorowodny i prawo jazdy ? | Jasko Bartnik |
Dnia 02-05-2007 o 21:33:41 Arek napisał(a): > 1. Normy zawartości alkoholu u kierowców pojazdów są znane > (u nas wyjątkowo rygorystyczne). Zalezy od punktu widzenia. Sa kraje, gdzie granica to 0.0 (slownie: zero koma null) mg alkoholu w wydychanym powietrzu. -- Pozdrawiam, Jasko Bartnik. Adres email: http://www.cerbermail.com/?XGffJlCqWO Nem minden szarka farka tarka, csak a tarka fajta szarka farka tarka. |
||
2007-05-04 22:16 | Re: patent motorowodny i prawo jazdy ? | Arek |
Jasko Bartnik napisał(a) w wiadomości: ... >Dnia 02-05-2007 o 21:33:41 Arek >napisał(a): > >> 1. Normy zawartości alkoholu u kierowców pojazdów są znane >> (u nas wyjątkowo rygorystyczne). > >Zalezy od punktu widzenia. Sa kraje, gdzie granica to 0.0 (slownie: >zero koma null) mg alkoholu w wydychanym powietrzu. Zgadza się: w Europie to są kraje postkomunistyczne (wyj. chyba Bułgaria 0.5, Mołdawia ?, Polska 0.2). Kraje, które socjalizmu nie przechodziły mają 0.5 0.6 lub 0.8 (wyj. Szwecja 0.2). Art. 87 par. 3. "W razie popełnienia wykroczenia określonego w par. 1 lub 2 orzeka się zakaz prowadzenia pojazdów." Których pojazdów? Chyba tych, których wykroczenie dotyczy: na drodze prawo jazdy (i tylko prawo jazdy), na wodzie patent motorowodny (ew. żeglarski) ale dlaczego niby prawo jazdy? Czy kierowcom już odbierają patenty żeglarskie? To chyba nadinterpretacja... Arek |
||
2007-05-04 22:21 | Re: patent motorowodny i prawo jazdy ? | Maciej Bebenek |
Arek pisze: > > "W razie popełnienia wykroczenia określonego w par. 1 lub 2 orzeka > się zakaz prowadzenia pojazdów." > > Których pojazdów? Chyba tych, których wykroczenie dotyczy: na > drodze prawo jazdy (i tylko prawo jazdy), na wodzie patent > motorowodny (ew. żeglarski) ale dlaczego niby prawo jazdy? > Czy kierowcom już odbierają patenty żeglarskie? > To chyba nadinterpretacja... Rozumiem, że uważasz, że trzeba dawać ludziom szansę? Jeżeli nie udało mu się zabić kogoś małym fiatem, to może uda mu sie motorówką kajakarza staranować? Albo wylądować szybowcem na ruchliwej ulicy w centrum miasta i spowodować zagrożenie dla kilkuset osób? W końcu kiedyś mu się uda... M. |
||
2007-05-05 16:41 | Re: patent motorowodny i prawo jazdy ? | Cezary Śpiewak-Dowbór |
Użytkownik "Arek" news:f1g4a7$fah$1@news.onet.pl > Art. 87 par. 3. > > "W razie popełnienia wykroczenia określonego w par. 1 lub 2 orzeka > się zakaz prowadzenia pojazdów." > > Których pojazdów? Chyba tych, których wykroczenie dotyczy: na > drodze prawo jazdy (i tylko prawo jazdy), na wodzie patent > motorowodny (ew. żeglarski) ale dlaczego niby prawo jazdy? > Czy kierowcom już odbierają patenty żeglarskie? > To chyba nadinterpretacja... Sąd orzeknie jakich pojazdów będzie dotyczył zakaz prowadzenia... -- Pozdrawiam, Cezary Śpiewak-Dowbór |
||
2007-05-06 04:05 | Re: patent motorowodny i prawo jazdy ? | Arek |
Maciej Bebenek napisał(a) w wiadomości: ... >Arek pisze: >>[...] >> Których pojazdów? Chyba tych, których wykroczenie dotyczy: na >> drodze prawo jazdy (i tylko prawo jazdy), na wodzie patent >> motorowodny (ew. żeglarski) ale dlaczego niby prawo jazdy? >> Czy kierowcom już odbierają patenty żeglarskie? >> To chyba nadinterpretacja... > >Rozumiem, że uważasz, że trzeba dawać ludziom szansę? Jeżeli nie udało >mu się zabić kogoś małym fiatem, to może uda mu sie motorówką kajakarza >staranować? Albo wylądować szybowcem na ruchliwej ulicy w centrum miasta >i spowodować zagrożenie dla kilkuset osób? > >W końcu kiedyś mu się uda... Oczywiście od razu "zabić". Mowa o wykroczeniach i o ludziach którzy nikogo nie skrzywdzili. Nie wiem na jakiej podstawie uważasz, że jeżeli ktoś dopuścił się wykroczenia na wodzie to na pewno dopuści się również w ruchu drogowym. I odwrotnie. Nie zgadzam się z tą zasadą. Zwłaszcza, że jest tyle innych dziedzin i sytuacji w których człowiek zapewne mógłby komuś bardziej zaszkodzić. Czy odbiera się też inne uprawnienia np. zawodowe? A ograniczenie władzy rodzicielskiej? Wybrano akurat te. Wg mnie ruch na wodzie i na drodze to zupełnie różne sprawy. Tym artykuł można by doprecyzować. Wniosek: najlepiej nie mieć uprawnień (co nie znaczy umiejętności). Wtedy nie mogą zabrać nic nie związanego z wykroczeniem. Arek |
||
2007-05-07 10:14 | Re: patent motorowodny i prawo jazdy ? | Grzegorz Bednarczyk |
Dnia Fri, 4 May 2007 22:16:08 +0200, Arek napisał(a): > Jasko Bartnik napisał(a) w wiadomości: ... >>Dnia 02-05-2007 o 21:33:41 Arek >>napisał(a): >> >>> 1. Normy zawartości alkoholu u kierowców pojazdów są znane >>> (u nas wyjątkowo rygorystyczne). >> >>Zalezy od punktu widzenia. Sa kraje, gdzie granica to 0.0 (slownie: >zero koma null) > mg alkoholu w wydychanym powietrzu. > > Zgadza się: w Europie to są kraje postkomunistyczne (wyj. chyba > Bułgaria 0.5, Mołdawia ?, Polska 0.2). Kraje, które socjalizmu > nie przechodziły mają 0.5 0.6 lub 0.8 (wyj. Szwecja 0.2). > > Art. 87 par. 3. > > "W razie popełnienia wykroczenia określonego w par. 1 lub 2 orzeka > się zakaz prowadzenia pojazdów." > > Których pojazdów? Chyba tych, których wykroczenie dotyczy: na > drodze prawo jazdy (i tylko prawo jazdy), na wodzie patent > motorowodny (ew. żeglarski) ale dlaczego niby prawo jazdy? > Czy kierowcom już odbierają patenty żeglarskie? > To chyba nadinterpretacja... Skoro pojazdów, to pojazdów. Skąd intepretacja, że pojazdów, ale tylko niektórych? ;) Pozdrowienia -- Grzegorz Bednarczyk http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/ |
||
2007-05-07 10:58 | Re: patent motorowodny i prawo jazdy ? | Maciej Bebenek |
Arek napisał(a): > Oczywiście od razu "zabić". Mowa o wykroczeniach i o ludziach > którzy nikogo nie skrzywdzili. Jak skrzywdzą, będzie już za późno. > Nie wiem na jakiej podstawie uważasz, że jeżeli ktoś dopuścił > się wykroczenia na wodzie to na pewno dopuści się również > w ruchu drogowym. I odwrotnie. Na takiej, że jak ktoś jest idiotą i siada za kółkiem/za sterami po alkoholu, to nalezy takie osobniki eliminować z życia społeczniego. Ponieważ kara śmierci chwilowo nie wchodzi w rachubę, nalezy im uniemożliwić powtórzenie takiego wyczynu. > Nie zgadzam się z tą zasadą. Zwłaszcza, że jest tyle innych > dziedzin i sytuacji w których człowiek zapewne mógłby komuś > bardziej zaszkodzić. Czy odbiera się też inne uprawnienia np. > zawodowe? A ograniczenie władzy rodzicielskiej? Wybrano akurat > te. Wg mnie ruch na wodzie i na drodze to zupełnie różne sprawy. Według Ciebie może. Według mnie nie. Innym problemem jest kwestia poziomu zawartości alkoholu. Nie jestem pewien, czy wypicie jednego piwa powinno kwalifikować do zabierania uprawnień, ale zdecydowanie nie czuję się w tym zakresie specjalistą. > Tym artykuł można by doprecyzować. doprecyzować <> zmniejszyć zakres > Wniosek: najlepiej nie mieć uprawnień (co nie znaczy > umiejętności). Wtedy nie mogą zabrać nic nie związanego z > wykroczeniem. No comments. M. |
||
2007-05-07 11:43 | Re: patent motorowodny i prawo jazdy ? | Jasko Bartnik |
Dnia 07-05-2007 o 10:58:19 Maciej Bebenek napisał(a): > Innym problemem jest kwestia poziomu zawartości alkoholu. Nie jestem > pewien, czy wypicie jednego piwa powinno kwalifikować do zabierania > uprawnień, ale zdecydowanie nie czuję się w tym zakresie specjalistą. Zalezy jeszcze od tego po jakim czasie siadamy za kolkiem (kierownica czy sterowym). Z kalkulatorow na zawartosc wychodzi mi po jednym piwie 0.6 - 0.9 promila... zaleznie od kalkulatora i zaleznie od piwa. -- Pozdrawiam, Jasko Bartnik. Adres email: http://www.cerbermail.com/?XGffJlCqWO Nem minden szarka farka tarka, csak a tarka fajta szarka farka tarka. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Prawo jazdy |
Buxi | 2005-12-10 23:28 |
prawo jazdy |
abx | 2005-12-13 14:47 |
Nieważne prawo jazdy |
Michał Pabian | 2006-03-17 12:04 |
Prawo jazdy - wymiana |
Michal | 2006-06-14 15:51 |
Zwrot za prawo jazdy |
Gribik | 2006-06-14 20:12 |
prawo jazdy |
2006-07-21 14:08 | |
prawo jazdy |
2006-07-21 22:11 | |
prawo jazdy |
pysiek | 2006-11-14 13:49 |
Prawo jazdy UE |
Opel | 2006-11-15 10:34 |
Prawo jazdy. |
Robert | 2007-04-28 10:29 |