poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-03-09 19:19 | klient nie zaplacil za fakture | andy |
Witam Wykonalem dla jednego klienta stronę www. Klient bardzo nalegal na termin i szybko strona zostala zrobiona. Wyslalem do klienta fakture VAT za z platnoscia na przelew i niestety od tego czasu klient sie nie odzywa. Zachowlalem sie jak naiwniak! Nie dość że nie dostalem zaplaty za moją robote to jeszcze musialem doplacić (podatki). Teraz nie moge się do niego dodzwonic ani nie odpowiada na majle. Niestety nie posiadam podpisanej z nim umowy a wszystkie usalenia były przez telefon lub majla. :( Posiadam całą korespondencję majlową i jego hasła do domeny itd. Czy jest jakiś sposób aby odzyskać pieniądze za tą fakturę? Może sąd pomoże? Andy |
2006-03-09 19:40 | Re: klient nie zaplacil za fakture | Piotrek |
> Czy jest jakiś sposób aby odzyskać pieniądze za tą fakturę? Nie. Piotrek |
||
2006-03-09 19:45 | Re: klient nie zaplacil za fakture | o`rety |
Użytkownik andy napisał: > Witam > Wykonalem dla jednego klienta stronę www. > Klient bardzo nalegal na termin i szybko strona zostala zrobiona. Wyslalem > do klienta fakture VAT za z platnoscia na przelew i niestety od tego czasu > klient sie nie odzywa. Zachowlalem sie jak naiwniak! Nie dość że nie > dostalem zaplaty za moją robote to jeszcze musialem doplacić (podatki). > Teraz nie moge się do niego dodzwonic ani nie odpowiada na majle. > Niestety nie posiadam podpisanej z nim umowy a wszystkie usalenia były przez > telefon lub majla. :( > Posiadam całą korespondencję majlową i jego hasła do domeny itd. > > Czy jest jakiś sposób aby odzyskać pieniądze za tą fakturę? > Może sąd pomoże? > > Andy > > Jesli znasz haslo to nie mozesz zablokowac mu strony i umiescic tam krotka iformacje z opisem sytuacji? pozdrawiam |
||
2006-03-09 19:48 | Re: klient nie zaplacil za fakture | andy |
> Jesli znasz haslo to nie mozesz zablokowac mu strony i umiescic tam > krotka iformacje z opisem sytuacji? tez o tym myslalem ale ten gosc moze potem zmienic delegacje domeny na inny serwer i nie bedzie juz zadnego komunikatu. andy |
||
2006-03-09 20:00 | Re: klient nie zaplacil za fakture | KrzysiekPP |
> tez o tym myslalem ale ten gosc moze potem zmienic delegacje domeny na inny > serwer i nie bedzie juz zadnego komunikatu. Troche to czasu zabierze ... -- Krzysiek, Krakow |
||
2006-03-09 20:44 | Re: klient nie zaplacil za fakture | Staszek Alcatraz |
> tez o tym myslalem ale ten gosc moze potem zmienic delegacje domeny na > inny serwer i nie bedzie juz zadnego komunikatu. dlatego na przyszlosc wykupuj domene na siebie. jesli nie jestes wlascicielm domeny to pokazuj klientowi storne na swoim serwerze, a oddaj dopiero po zaplaceniu FVAT. co wiecej - ZAWSZE bierz zaliczke, klaniaja sie domorlosli biznesmeni ze stronami za 300 zl :-) jesli chcesz umieszczac komunikaty to pamietaj, umieszczenie hasla typu "prosze zaplacic za strone" albo "strona zablokowana z powodu niezaplacenia naleznosci" bardzo wkur.. klienta, ale jesli sie uprze to moze Ciebie pozniej scigac za znieslawienie. ja robie tak: - jestem wlascicielem wiekszosci domen dla moich klientow :-) - hostinguje wiekszosc stron przez siebie - zawsze biore zaliczke i nie przekazuje strony dopuki nie dostane calosci, zawsze klient musi byc winien cos Tobie a nie Ty jemu !!!!!! - jesli chcesz blokowac strony zamiesc tresc (mam to od studenta prawa - lepsze to nic niz): " strona zablokowana. prawdopodobny powod: - spam - awaria techniczna - brak platnosci prosze o kontakt z administratorem" |
||
2006-03-09 21:15 | Re: klient nie zaplacil za fakture | andy |
>> tez o tym myslalem ale ten gosc moze potem zmienic delegacje domeny na >> inny serwer i nie bedzie juz zadnego komunikatu. > > dlatego na przyszlosc wykupuj domene na siebie. jesli nie jestes > wlascicielm domeny to pokazuj klientowi storne na swoim serwerze, a oddaj > dopiero po zaplaceniu FVAT. co wiecej - ZAWSZE bierz zaliczke, klaniaja > sie domorlosli biznesmeni ze stronami za 300 zl :-) Nie kupilem domeny na siebie, domena jest jego, ale mam hasla do niej hasła. To nie była strona za 300 zł ale zdecydowanie więcej. Też mam zasade ze zawsze biore zaliczke, a fakturę wystawiam dopiero po wpłynięciu przelewu na konto mojej formy. To zlecenie to był wyjątek, mieliśmy wtedy strasznie dużo pracy, klient wzbudzil bardzo duże zaufanie itd.. > ja robie tak: > - jestem wlascicielem wiekszosci domen dla moich klientow :-) > - hostinguje wiekszosc stron przez siebie > - zawsze biore zaliczke i nie przekazuje strony dopuki nie dostane > calosci, zawsze klient musi byc winien cos Tobie a nie Ty jemu !!!!!! > - jesli chcesz blokowac strony zamiesc tresc (mam to od studenta prawa - > lepsze to nic niz): > " strona zablokowana. prawdopodobny powod: > - spam > - awaria techniczna > - brak platnosci > > prosze o kontakt z administratorem" Bardzo dobry pomysł jest z takim tekstem jak podałeś, bo wkurzony klient moze faktycznie narobić problemów. Klient nie dostał tej strony ani nie dostał haseł do ftp. On jej nie wziął ale najwyrażniej z niej zrezygnował. Strona jest zrobiona w php/mysql więc nawet teleportem jej całej nie sciagnał. Ta strona jest na moim serwerze i mogę ja w każdej chwili zablokować, co też chyba zrobię. Czy jest sens wysyłać nakaz zapłaty za poręczeniem odbioru do tego klienta? Zawsze może nie odebrać listu, a zwrot listu dostac moge nawet za miesiąc. Normalnie mógłbym tyle poczekać ale trafił się klient który jest zainteresowany zakupem tego serwisu razem z gotową grafiką. Czy w tej sytuacji jest sens wysyłać takie ponaglenie? andy |
||
2006-03-09 21:28 | Re: klient nie zaplacil za fakture | Staszek Alcatraz |
> Czy jest sens wysy?a? nakaz zap?aty za por?czeniem odbioru do tego > klienta? Zawsze mo?e nie odebra? listu, a zwrot listu dostac moge nawet > za miesi?c. Normalnie móg?bym tyle poczeka? ale trafi? si? klient który > jest > zainteresowany zakupem tego serwisu razem z gotow? grafik?. > Czy w tej sytuacji jest sens wysy?a? takie ponaglenie? coz ty masz za kodowanie ? a co do watku: masz problem. albo odpuszczasz i straciles troche czasu na prace, albo wystawiasz FVAT, placisz VAT do US (pewnie kilkaset zł) i martwisz sie czy Tobie klient zaplaci. jesli potrafisz dobrze udokumentowac (przed sądem) ze klient zawarl z Toba umowe (ustną - tzn mailową w tym wypadku) to wygrasz. ale od razu slij faxem pismo oficajlnie ze prosisz o akceptacje strony i pismem poleconym z potwierdzeniem odbiory (kopie zachowujesz) to samo, napisz, ze w przypadku nie odezwania sie klient akceptuje strone ostatecznie i po paru dniach wystawiasz FVAT zgodnie z ustaleniami mailowymi, z terminem platnosci pare dni i jak ten czas minie dopiero przedsądowe wezwanie do zaplaty. jestem webmasterem a nie prawnikiem wiec moze niech sie prawnik odezwie co dalej sie dzieje, ale z tego co wiem to facet nie musi nawet stawić się w sądzie, a sprawa bedzie u CIebie z rejonie, takze jesli klient jest z drugiego kocna polski to sam przyjazd bedzie dla niego wkurzajacy. i nauka na przyszlosc - zadnych wiecej wyjatkow co do platnosci! SA |
||
2006-03-09 21:59 | Re: klient nie zaplacil za fakture | andy |
> masz problem. albo odpuszczasz i straciles troche czasu na prace, albo > wystawiasz FVAT, placisz VAT do US (pewnie kilkaset zĹ) i martwisz sie czy > Tobie klient zaplaci. jesli potrafisz dobrze udokumentowac (przed sÄ dem) > ze klient zawarl z Toba umowe (ustnÄ - tzn mailowÄ w tym wypadku) to > wygrasz. ale od razu slij faxem pismo oficajlnie ze prosisz o akceptacje > strony i pismem poleconym z potwierdzeniem odbiory (kopie zachowujesz) to > samo, napisz, ze w przypadku nie odezwania sie klient akceptuje strone > ostatecznie i po paru dniach wystawiasz FVAT zgodnie z ustaleniami > mailowymi, z terminem platnosci pare dni i jak ten czas minie dopiero > przedsÄ dowe wezwanie do zaplaty. > jestem webmasterem a nie prawnikiem wiec moze niech sie prawnik odezwie co > dalej sie dzieje, ale z tego co wiem to facet nie musi nawet stawiÄ siÄ w > sÄ dzie, a sprawa bedzie u CIebie z rejonie, takze jesli klient jest z > drugiego kocna polski to sam przyjazd bedzie dla niego wkurzajacy. JuĹź ustawiĹem kodowanie na poprawne. FakturÄ juĹź wystawiĹem i jest miesiac po terminie zapĹaty. TeĹź myĹlÄ Ĺźe umowa ustna (telefon) i majlowa jest wiÄ ĹźÄ ca wiÄc teraz wyĹlÄ do niego ponaglenie do zapĹaty. ByÄ moĹźe zapĹaci.... MoĹźe nowy klient bÄdzie skĹonny poczekaÄ 3 tygodnie do wyjasnienia sprawy. A klient jest z Krakowa wiÄc przyjazd do GdaĹska nie byĹby dla niego uciÄ Ĺźliwy. MoĹźe jeszcze ktoĹ z wyksztaĹceniem prawniczym siÄ wypowie czy umowa ustna lub majlowa jest wiÄ ĹźÄ ca? > i nauka na przyszlosc - zadnych wiecej wyjatkow co do platnosci! DokĹadnie ĹťADNYCH wyjÄ tkĂłw juĹź nie bÄdzie. Andy |
||
2006-03-09 22:48 | Re: klient nie zaplacil za fakture | gasper |
UĹźytkownik "Staszek Alcatraz" news:op.s55xuhaqq5g2do@c41-22.icpnet.pl... > jestem webmasterem a nie prawnikiem wiec moze niech sie prawnik odezwie co > dalej sie dzieje, ale z tego co wiem to facet nie musi nawet stawiÄ siÄ w > sÄ dzie, a sprawa bedzie u CIebie z rejonie, takze jesli klient jest z > drugiego kocna polski to sam przyjazd bedzie dla niego wkurzajacy. > raczej rozprawa odbÄdzie sie w jego rejonie |
nowsze | 1 2 3 4 5 6 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Ktos kupil, nie zaplacil, nie odebral... |
Hikikomori San | 2006-01-05 14:45 |
klient nie zaplacil za fakture |
andy | 2006-03-09 19:19 |
Allegro - uciążliwy klient straszy sądem ! ! ! |
AleX | 2006-05-17 20:27 |
Klient nie dotrzymal warunkow umowy |
Remek | 2006-07-01 17:03 |
Zakupy na fakture w Polsce przez obcokrajowcow? |
Piotr | 2006-09-22 17:44 |
Zakupy w sklepie niemieckim na fakture |
mistrz | 2006-10-18 12:34 |
Jak wystawic fakture VAT EU? |
Bartosz | 2007-02-09 12:55 |
sprzedajacy mial doslac fakture - 2 misiace temu |
Michał Trych | 2007-03-21 20:09 |
Warsztat samochodowy i klient - jak postapic ? |
Blyskacz | 2007-05-09 15:28 |
zapyatnie o fakture |
Daniel Wilski | 2007-06-28 10:37 |