poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-05-12 14:47 | Problem z transportem mebla... | $$Szalony_Kapelusznik$$ |
Zakupiłem mebel dość pokaźnych rozmiarów i podczas wnoszenia mebla do mieszkania zostały poczynione przez osoby wnoszące istotne szkody. Mebel zakupiony był w salonie meblowym reprezentującym producenta. W "Warunkach Zamówienia" mam taki oto punkt: "Transport i wniesienie mebli pod blok/dom/mieszkanie w obrębie Warszawy odbywają się na koszt przyjmującego zamówienie. Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się ponadto, w miarę możliwości wynikających z charakterystyki bloku/domu/mieszkania Zamawiającego do wniesienia na swój koszt mebli pod warunkiem, że warunki tego bloku/domu/mieszkania umożliwiają wniesienie całości mebli" Warunki bloku/domu/mieszkania określone są w dodatkowej tabelce wymiarowej. I moje mieszkanie wszystkie te wymagania z naddatkiem spełnia. Tak więc podczas wnoszenia mebla zostały poczynione szkody - głównie porysowana boazeria. Jak również _prawdopodobnie_ uszkodzony został sam mebel (serwisant w protokole naprawczym wpisał, że uszkodzenia powstały w trakcie transportu). Już na protokole odbiorczym zaznaczyłem, że transport odbył się w sposób dalece niewłaściwy i opisałem powstałe uszkodzenia. Sprzedawca (salon producenta) poprosił o skierowanie pisma bezpośrednio do fabryki. Tak też uczyniłem w dniu 18 marca, i oto dziś mam odpowiedź. Ogólnie mają mnie w..., ale zacytuje: "W pierwszej kolejności zmuszony jestem oświadczyć, iż Spółka [...] nie jest pomiotem odpowiedzialnym ze ewentualną doznaną przez Pana szkodę i w konsekwencji nie może być obciążana kosztami jej naprawiania. Usługi dostarczania Klientom zakupionych w Spółce [...] mebli realizowane są za pomocą innych podmiotów zawodowo zajmujących się wykonywaniem tego typu usług. Podmioty te - przedsiębiorcy - w oparciu o zawarte ze spółką [...] umowy, wykonują usługi transportu wraz z wniesieniem i montażem (tj rozpakowaniem i ustawieniem) mebli w miejscu wskazanym przez Klienta. Postanowienia tych umów przesądzają jednoznacznie, iż od chwili pokwitowania przez danego przewoźnika odbioru mebla z magazynu bądź Salonu Meblowego Spółki [...], za wszelkie szkody powstałe w ramach transportu mebla do klienta odpowiada ten właśnie zawodowy przewoźnik." Tutaj następuje podanie szczegółowych danych przewoźnika i wskazówka, żeby tam kierować ewentualne roszczenia. I czytamy dalej: "Tym samym, na podstawie art. 429 kodeksu cywilnego, Spółka [...] nie ponosi winy w wyborze oraz jest zwolniona z odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wyrządzone przez pracowników tego przedsiębiorstwa lub przez osoby, którym się on posłużył do wykonania usługi." Moje pytania: (1) Mają rację? (2) Na jakiej podstawie mam wystąpić o odszkodowanie do przewoźnika, skoro nie ma z nim żadnej umowy i nie jest on dla mnie stroną? (3) Czy fakt, że na pismo z 18 marca odpowiedzieli 9 maja ma jakieś znaczenie? (4) Jakie można podjąć dalsze działania? Macie jakieś wskazówki, najchętnie z podstawą prawną poproszę. MAd Hat ter |
2006-05-12 14:57 | Re: Problem z transportem mebla... | kjvirtual |
Na przyszlosc: płacić kartą kredytowa i jak spiepszacos - zablokowac transakcje. Najlepiej miec karte, ktora jest ubezpieczona od kupna rzeczy wadliwych. -- |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
problem |
Przemek | 2005-11-28 16:05 |
Problem z mezem |
Marta Majcher | 2006-03-29 11:43 |
Problem z kupujacym |
F.T. | 2006-04-04 01:15 |
problem |
news\\\\ | 2006-09-18 21:05 |
problem |
marek | 2006-10-21 22:20 |
problem |
prawo | 2006-11-04 10:30 |
Problem ze spadkiem |
Albin.Boruc | 2006-11-05 10:05 |
Problem. |
John Dohn | 2006-12-21 14:06 |
OC- problem |
MKŁukasz | 2007-05-04 13:11 |
Problem |
UE | 2007-06-09 23:04 |