poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-07-03 20:09 | Re: Uporczywy administrator | Grandalf |
> Z tego co wiem to firma 'Joker' jest na jego żone, ale nie jestem tego > pewnien. Ale to raczej mało ważne i chyba nic nie wnosi do sprawy. |
2006-07-04 05:49 | Re: Uporczywy administrator | Artur Ch. |
Dnia 3 lip o godzinie 20:07, na pl.soc.prawo, Grandalf napisał(a): > Umowa: http://www.ukssiewierz.oz.pl/umowa.gif > > Regulamin, który dostałem w momencie podpisania umowy: > http://www.ukssiewierz.oz.pl/regulamin.txt Dziwne zapisy. Generalnie w umowie stoi że cena brutto wynosi 35zł, oraz że integralną częścią jest regulamin oraz cennik. W nich może być zawarta zupełnie inna cena. Ale nie ma wzmianki o tym że przy zmianie ceny, abonent ma możliwość nie zaakceptowania tej zmiany i rozwiązanie umowy bez żadnych wyimaginowanych kar. Nie wiem czy cena podana w umowie na charakter "nadrzędny" nad ceną z cennika. Bo i czemu miałaby mieć - regulamin, cennik ma charakter pomocniczy i regulujący drobne kwestie - a umowa jest jednak "dokumentem wyższej wagi" i skoro ona reguluje jakieś kwestie to IMO ma większe to znaczenie niż zapis z cenniku czy regulaminie. -- Pozdro... Artur Ch. GG: 997997 ICQ: 99380423 From: zaROTowany http://www.elektro-instal.com/smieszne/ |
||
2006-07-04 15:42 | Re: Uporczywy administrator | Maciej Bebenek |
Grandalf napisał(a): >> Więcej można powiedzieć dopiero po obejrzeniu stosownych kwitów - >> umowy, cennika, regulaminu itp. > > Umowa: http://www.ukssiewierz.oz.pl/umowa.gif > > Regulamin, który dostałem w momencie podpisania umowy: > http://www.ukssiewierz.oz.pl/regulamin.txt > Śmieszne kwity, ale - obowiązujące. Do kompletu operator powinien Cię powiadomić PISEMNIE o podwyżce w wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca (art. 61 ust. 5 PT). Żadna nowa umowa nie jest obowiązkowa, ale.. jeżeli by zawarto nową - z danymi nowego operatora, należałoby rozwiązać starą ;-), lub powiadomić o przejęciu sieci. M. |
||
2006-07-04 15:51 | Re: Uporczywy administrator | Maciej Bebenek |
Grandalf napisał(a): >> Po drugie - zmiana ceny nie wymaga zmiany umowy > > Nawet jeśli w umowie cena jest wymieniona wyraźnie i nie ma żadnych > wzmianek o możliwych zmianach w przyszłości? > Nawet. W przypadku usług telekomunikacyjnych (i nie tylko) zawsze jest możliwość zmiany ceny, ważne, aby obie strony się na to zgodziły ;-) W przypadku obniżki z reguły problemu nie ma, w przypadku podwyżki operator ma obowiązek o niej powiadomić, a w przypadku braku zgody klienta, umowa może ulec rozwiązaniu "z winy" operatora. >> Po trzecie - złą jakość usług należy niezwłocznie reklamować, >> najlepiej pisemnie > > Oczywiście za pewnym potwierdzeniem, chociażby odbioru? > Dokładnie. M. |
||
2006-07-05 10:13 | Re: Uporczywy administrator | Grandalf |
Maciej Bebenek napisał(a): > Śmieszne kwity, ale - obowiązujące. Do kompletu operator powinien Cię > powiadomić PISEMNIE o podwyżce w wyprzedzeniem co najmniej jednego > miesiąca (art. 61 ust. 5 PT). No właśnie, powinien powiadomić pisemnie. Jedynie powiadomienie było przez opis gg, którego wcale nie musiałem widzieć ;) A czy ma jakąś moc prawną gdy w przeglądarce wyskakuje z BOK informacja o podwyżce? Póki nie potwierdze przeczytania nie będe mógł korzystać z Internetu. A przecież nie musiał to potwierdzać ten z kim jest pospisana umowa tylko np. ktoś z domowników korzystajacych wtedy z komputera. > Żadna nowa umowa nie jest obowiązkowa, > ale.. jeżeli by zawarto nową - z danymi nowego operatora, należałoby > rozwiązać starą ;-), lub powiadomić o przejęciu sieci. Oczywiście, zmiana umowy nie jest konieczna. Wystarczy jakiś aneksik dodać. Tylko nowa umowa adminowa pasuje bardziej pod względem merytorycznym bo napisana jeszcze bardziej na jego korzyść. -- Zapraszam do odwiedzin: http://grandalf.blog.onet.pl/ Może znajdziesz atrakcyjną ofertę: http://www.swistak.pl |
||
2006-07-05 10:17 | Re: Uporczywy administrator | Grandalf |
Maciej Bebenek napisał(a): > (...) > przypadku obniżki z reguły problemu nie ma, w przypadku podwyżki > operator ma obowiązek o niej powiadomić, a w przypadku braku zgody > klienta, umowa może ulec rozwiązaniu "z winy" operatora. Ok, operator mnie powiadamia listem poleconym po czym ma mój podpis potwierdzający odbiór. Czy to ma już "moc" zmiany ceny podanej w umowie? Bo z drugiej strony taki list może zawierać cokolwiek, że nawet zgadzam się do 300zł/miesiąc bo i tak nie widze co jest w środku. -- Zapraszam do odwiedzin: http://grandalf.blog.onet.pl/ Może znajdziesz atrakcyjną ofertę: http://www.swistak.pl |
||
2006-07-05 10:25 | Re: Uporczywy administrator | mvoicem |
Grandalf napisał(a): > Maciej Bebenek napisał(a): > >> (...) >> przypadku obniżki z reguły problemu nie ma, w przypadku podwyżki >> operator ma obowiązek o niej powiadomić, a w przypadku braku zgody >> klienta, umowa może ulec rozwiązaniu "z winy" operatora. > > Ok, operator mnie powiadamia listem poleconym po czym ma mój podpis > potwierdzający odbiór. Czy to ma już "moc" zmiany ceny podanej w umowie? > Bo z drugiej strony taki list może zawierać cokolwiek, że nawet zgadzam > się do 300zł/miesiąc bo i tak nie widze co jest w środku. Przecież odbierasz ten list, to wiesz co jest w środku.... p. m. |
||
2006-07-05 10:35 | Re: Uporczywy administrator | Maciej Bebenek |
Grandalf napisał(a): > Maciej Bebenek napisał(a): > >> (...) >> przypadku obniżki z reguły problemu nie ma, w przypadku podwyżki >> operator ma obowiązek o niej powiadomić, a w przypadku braku zgody >> klienta, umowa może ulec rozwiązaniu "z winy" operatora. > > Ok, operator mnie powiadamia listem poleconym po czym ma mój podpis > potwierdzający odbiór. Czy to ma już "moc" zmiany ceny podanej w umowie? > Bo z drugiej strony taki list może zawierać cokolwiek, że nawet zgadzam > się do 300zł/miesiąc bo i tak nie widze co jest w środku. Masz dwie opcje: - nie robić nic - czyli zaakceptować zmianę ceny - nie zaakceptować i, z reguły, rozwiązać umowę. W drugim przypadku istotne jest, że w takim przypadku operatorowi nie należy się odszkodowanie, kara czy cokolwiek, za wyjątkiem przypadku opisanego w art. 56 ust.6 W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną abonentowi, roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu ustalonego w umowie nie może przekroczyć określonej w umowie równowartości ulgi przyznanej abonentowi. Istotne jest tu słowo "ulga". Nie żadna kara, odszkodowanie czy rekompensata tylko ulga, wyraźnie określona w umowie, co do rodzaju i wielkości. M. |
||
2006-07-05 22:13 | Re: Uporczywy administrator | Grandalf |
mvoicem napisał(a): > Grandalf napisał(a): >> Ok, operator mnie powiadamia listem poleconym po czym ma mój podpis >> potwierdzający odbiór. Czy to ma już "moc" zmiany ceny podanej w >> umowie? Bo z drugiej strony taki list może zawierać cokolwiek, że >> nawet zgadzam się do 300zł/miesiąc bo i tak nie widze co jest w środku. > > > Przecież odbierasz ten list, to wiesz co jest w środku.... Wybacz, ale nie mam takich zdolności przeczytania zawartości listy przed jego otwarciem. A moge go otwarzyć przed podpisaniem odbioru? Bo chyba nie bardzo... a może -- Zapraszam do odwiedzin: http://grandalf.blog.onet.pl/ Może znajdziesz atrakcyjną ofertę: http://www.swistak.pl |
||
2006-07-05 22:24 | Re: Uporczywy administrator | Grandalf |
Maciej Bebenek napisał(a): > Masz dwie opcje: > > - nie robić nic - czyli zaakceptować zmianę ceny > - nie zaakceptować i, z reguły, rozwiązać umowę. > > (...)w art. 56 ust.6 Czego? Jakiegoś Kodeksu czy, nie wiem... > W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w > tym o zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną > abonentowi, roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez > abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu > ustalonego w umowie nie może przekroczyć określonej w umowie > równowartości ulgi przyznanej abonentowi. > > Istotne jest tu słowo "ulga". Nie żadna kara, odszkodowanie czy > rekompensata tylko ulga, wyraźnie określona w umowie, co do rodzaju i > wielkości. Naj bardziej mi teraz chodzi o informacjach od admina o podwyżcze abonamentu. Czy mój podpis przy odbiorze listy jest równoznaczny z zaakceptowaniem podwyżki? -- Zapraszam do odwiedzin: http://grandalf.blog.onet.pl/ Może znajdziesz atrakcyjną ofertę: http://www.swistak.pl |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
uporczywy komorkowicz |
Carpiediem | 2006-03-05 15:10 |
Nieuczciwy (?) administrator wspolnoty [troche dlugie i bardzo nudne] |
ra9om1ak | 2006-03-16 22:57 |
uporczywy komorkowicz |
Carpiediem | 2006-03-05 15:10 |
Nieuczciwy (?) administrator wspolnoty [troche dlugie i bardzo nudne] |
ra9om1ak | 2006-03-16 22:57 |
Administrator budynku |
Koralewski | 2006-06-23 07:12 |
administrator budynku - mala wspolnota mieszkaniowa |
budo maupa interia.pl | 2007-01-12 22:25 |
Administrator wyłączył prad i z |
Marcin_Wójcik | 2007-04-19 08:59 |
Administrator mi przysyla notorycznie wezwania do zaplaty czynszu |
Robcio | 2007-06-27 10:22 |