poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-10-06 23:38 | Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna] | Maciej Bebenek |
Olgierd napisał(a): >> Przyjętym w prawodawstwie, zarówno polskim, jak i międzynarodowym >> sposobem komunikacji miedzy stronami jest forma pisemna. Forma pisemna >> oznacza papier, na którym naniesiono tekst i (ewentualnie) podpis. > > Tylko jeśli wymogiem jest zachowanie formy pisemnej, w normalnych > warunkach takie oświadczenie woli może być skutecznie dokonane w każdy > sposób, także drogą elektroniczną (art. 61 par. 2 kc). > Do tego - wracając do zachowania formy pisemnej - trzeba pamiętać o > art. 78 par. 2 kc, aczkolwiek czy takowa jest niezbędna zależeć będzie > raczej od regulaminu świadczenia usług, który przedsiębiorca > świadczący usługi drogą elektroniczną powinien przygotować i > przestrzegać. Ale pytającemu chodzi o dokładnie odwrotny przypadek - wykluczenia formy pisemnej jako nieakceptowanej przez przedsiębiorcę. M. |
2006-10-07 00:06 | Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna] | Paweł Sakowski |
Mateusz Rutkowski napisał: > Wdrazam sklep internetowy. Zastanawialem sie nad ksztaltem regulaminu. > Czy mam prawo do nieodpowiadania klientowi na pisma dostarczone poczta > agrumentujac, ze prowadzimy tylko elektroniczna obsluge klienta > (poprzez e-mail, faxem, poprzez system wiadomosci dostarczanych via > www)? Masz, ale nie do końca. Co do zasady, nie masz w ogóle obowiązku odpowiadania na jakąkolwiek korespondencję, więc możesz narzucić samemu sobie reżim, że np. odpowiadasz jedynie na listy napisane trzynastozgłoskowcem, albo wysłane przez Skype, albo na żadne -- i poinformować o tym klientów. Z pewnymi zastrzeżeniami: - jeśli klient wyśle do Ciebie pisemnie oświadczenie woli (np. wypowiedzenie umowy), to jest ono skuteczne, niezależnie od tego co sądzisz o formie - jeśli prawo zobowiązuje Cię do robienia pewnych rzeczy na żądanie (np. wystawienie faktury), to nielubiana forma żądania nie zwalnia cię z takiego obowiązku - jeśli prawo w konkretnym przypadku przewiduje konsekwencje nieudzielenia odpowiedzi (np. automatyczne uznanie reklamacji po 14 dniach), to nielubiana forma korespondencji Cię przed tymi konsekwencjami nie chroni - urzęd, sądy itp. z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością nie zechcą wysyłać Ci wiadomości przez Twoje WWW - jesteś absolutnie pewien, że chcesz zapisać w regulaminie "moja firma jest niewiarygodna"? -- +----------------------------------------------------------------------+ | Paweł Sakowski | who can count up to 1023 on his fingers. | +----------------------------------------------------------------------+ |
||
2006-10-07 02:21 | Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna] | Marcin Debowski |
Dnia 06.10.2006 Mateusz Rutkowski > Chodzi mi o inny aspekt prawny. Prowadze firme ktora bedzie zajmowac > sie serwisem www. Poniewaz prowadze dzialanosc gospodarcza w funkcj > czasu klienci beda np. zadac wyjasnienia jakiejs tam sprawy, prosic np. > o kopie faktur, rozliczen, kierowac zazalenia. > > Czy np. jesli klient skieruje zadanie wyjasnienia okreslonej sprawy > powiedzmy, mam prawo (jako firma) nie odpowiadac na takowa > korespondencje tlumaczac, ze obsluge klienta prowadze tylko droga > elektroniczna (np. poprzez e-mail)? Chyba umyka Ci pewien niuans który wszyscy próbują Ci zaciekle wytłumaczyć, więc ja spróbuję nieprawidłowo za to mam nadzieje skutecznie :) Nie możesz. I tak normalna korespondecja będzie się liczyć, a Twój brak odpowiedzi pociągnie (lub może pociągnąć) za sobą określone konsekwencje prawne. Zastrzeżenie w regulaminie niczego tu nie zmieni. Ktoś Ci przyśle przykładowo poleconym żądanie wystawienia faktury, Ty to zignorujesz, on powiadomi o tym US i masz kłopot. -- Marcin |
||
2006-10-07 09:25 | Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna] | Olgierd |
Osoba przedstawiająca się jako *Maciej Bebenek* stuknęła w klawisze i oto co powstało: > Ale pytającemu chodzi o dokładnie odwrotny przypadek - wykluczenia formy > pisemnej jako nieakceptowanej przez przedsiębiorcę. Podówczas wystarczy pamiętać o konsekwencjach art. 61 par. 2 kc. Nie można udawać, że "mejl nie dotarł". -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd || JID:olgierd@jabber.org || http://olgierd.wordpress.com || |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
droga konieczna |
interesant | 2005-12-28 20:05 |
droga konieczna - egzekucja |
sk | 2006-03-31 09:45 |
Radny i droga |
Waldek | 2006-05-04 12:53 |
Droga i sąsiad |
J.Jackowski | 2006-05-14 19:47 |
droga dojazdowa i wspoludzial |
slon | 2006-08-25 11:24 |
droga do dzialki |
basia | 2006-10-18 12:36 |
Czy "faktura elektroniczna" UPC/Chello jest faktura? |
WS | 2007-01-19 16:49 |
droga |
kother | 2007-02-04 14:44 |
Co to jest droga publiczna? |
Sanctum Officium | 2007-03-23 23:46 |
Odpowiedzialnosc prawna a obsluga firm. |
Papik | 2007-03-26 07:05 |