poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-10-16 08:57 | Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar? | dropsec |
Witam, Mam taka sytuacje, sprzedaje przez allegro telefony (jako firma). Jednak ja nabywam je rowniez od osob fizycznych lub czasem od firm (ale nie zwiazanych z ta branza) np. po przedluzeniu abonamentu. Sprzedalem jeden z telefonow wartosci okolo 1000 zl klientowi, ktory na drugi dzien dal mi znac ze cos nie tak jest z telefonem, zaniosl go do salonu plusa i naprawili mu (za darmo w ramach gwarnacji), po czym stwierdzil ze znowu jest cos nie tak, zaniosl drugi raz do naprawy. Naprawili i oddali - jednak klient twierdzi ze dalej jest nie naprawiony. TEraz glowne pytanie, kto powinien mu wymienic telefon JA czy tez FIRMA NOKIA (EWEN. SALON PLUSA) ? Na mojej aukcji bylo napisane "gwarancja producenta" Gdyby to byla moja gwarancja to owszem, ale ja nawet nie mam skad tego telefonu wziasc zeby mu wymienic, a druga sprawa nie mam serwisu wlasnego. Co wy na to? Dzieki Radek -- TELEFONY KOMÓRKOWE - SKUP - SPRZEDAŻ - DOŁADOWANIA ON-LINE - www.getfon.pl |
2006-10-16 09:12 | Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar? | Marcin Debowski |
Dnia 16.10.2006 dropsec > Sprzedalem jeden z telefonow wartosci okolo 1000 zl klientowi, ktory na > drugi dzien dal mi znac ze cos nie tak jest z telefonem, zaniosl go do > salonu plusa i naprawili mu (za darmo w ramach gwarnacji), po czym > stwierdzil ze znowu jest cos nie tak, zaniosl drugi raz do naprawy. > Naprawili i oddali - jednak klient twierdzi ze dalej jest nie naprawiony. > TEraz glowne pytanie, kto powinien mu wymienic telefon JA czy tez FIRMA Wymienic nie ma obowiazku nikt, chyba ze reklamuje z tyt. gwarancji i ze tak stoi w dokumencie gwarancyjnym. Jesli 2xtak, to gwarant. > NOKIA (EWEN. SALON PLUSA) ? Na mojej aukcji bylo napisane "gwarancja > producenta" Gdyby to byla moja gwarancja to owszem, ale ja nawet nie mam > skad tego telefonu wziasc zeby mu wymienic, a druga sprawa nie mam serwisu > wlasnego. Obawiam sie, ze jesli klient jest konsumentem i wpadnie na pomysl reklamacji z tyt. niezgodnosci z umowa to bedziesz musial albo naprawic albo wymienic albo odstapic od umowy (czyli zwrocic pieniadze). Jesli reklamuje z tyt. gwarancji, to jw. czyli dokument gwarancyjny i gwarant. -- Marcin |
||
2006-10-16 09:31 | Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar? | dropsec |
Użytkownik "Marcin Debowski" news:rvnb04-iju.ln1@ziutka.router... > Dnia 16.10.2006 dropsec > > Sprzedalem jeden z telefonow wartosci okolo 1000 zl klientowi, ktory na > > drugi dzien dal mi znac ze cos nie tak jest z telefonem, zaniosl go do > > salonu plusa i naprawili mu (za darmo w ramach gwarnacji), po czym > > stwierdzil ze znowu jest cos nie tak, zaniosl drugi raz do naprawy. > > Naprawili i oddali - jednak klient twierdzi ze dalej jest nie naprawiony. > > TEraz glowne pytanie, kto powinien mu wymienic telefon JA czy tez FIRMA > > Wymienic nie ma obowiazku nikt, chyba ze reklamuje z tyt. gwarancji i ze > tak stoi w dokumencie gwarancyjnym. Jesli 2xtak, to gwarant. Tzn. ja gwarancji zadnej nie udzielam, nie mam takiego zapisu w aukcji, (co chyba jest jakby umową ?). > > NOKIA (EWEN. SALON PLUSA) ? Na mojej aukcji bylo napisane "gwarancja > > producenta" Gdyby to byla moja gwarancja to owszem, ale ja nawet nie mam > > skad tego telefonu wziasc zeby mu wymienic, a druga sprawa nie mam serwisu > > wlasnego. > > Obawiam sie, ze jesli klient jest konsumentem i wpadnie na pomysl > reklamacji z tyt. niezgodnosci z umowa to bedziesz musial albo naprawic > albo wymienic albo odstapic od umowy (czyli zwrocic pieniadze). Jesli > reklamuje z tyt. gwarancji, to jw. czyli dokument gwarancyjny i gwarant. Tzn. z tyt. niezgodnosci z umowa - moze zglosic sie do mnie? Jedyna umowa to paragon ktory mu wydalem, acha i nawet teraz przypomina mi sie ze to nie bylo przez allegro, tam tylko widzial moja oferte. Natomiast towar reklamowal 2 razy na karte gwarancyjna z noki (tam sa wpisy). TEraz straszy mnie ze byl u rzecznika praw konsumenta i sadem. |
||
2006-10-16 09:49 | Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar? | SOTB |
>> reklamacji z tyt. niezgodnosci z umowa to bedziesz musial albo naprawic >> albo wymienic albo odstapic od umowy (czyli zwrocic pieniadze). Jesli >> reklamuje z tyt. gwarancji, to jw. czyli dokument gwarancyjny i gwarant. > > Tzn. z tyt. niezgodnosci z umowa - moze zglosic sie do mnie? Jedyna umowa > to Obawiam się, że tak. > paragon ktory mu wydalem, acha i nawet teraz przypomina mi sie ze to nie > bylo przez allegro, tam tylko widzial moja oferte. A to coś zmienia? > Natomiast towar reklamowal 2 razy na karte gwarancyjna z noki (tam sa > wpisy). Hmm, teraz nie wiem czy jak ktoś zdecydował się na skorzystanie z gwarancji, to może później domagać się naprawy z tyt. niezgodności z umową. SOTB |
||
2006-10-16 10:02 | Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar? | Marcin Debowski |
Dnia 16.10.2006 dropsec > Użytkownik "Marcin Debowski" >> Wymienic nie ma obowiazku nikt, chyba ze reklamuje z tyt. gwarancji i ze >> tak stoi w dokumencie gwarancyjnym. Jesli 2xtak, to gwarant. > Tzn. ja gwarancji zadnej nie udzielam, nie mam takiego zapisu w aukcji, (co > chyba jest jakby umową ?). No ale jakis gwarant jak rozumiem jest skoro zareklamowal nie u Ciebie? Watpie aby plus czy co to tam bylo przyjal w tej sytuacji z tyt. niezgodnosci :) >> Obawiam sie, ze jesli klient jest konsumentem i wpadnie na pomysl >> reklamacji z tyt. niezgodnosci z umowa to bedziesz musial albo naprawic >> albo wymienic albo odstapic od umowy (czyli zwrocic pieniadze). Jesli >> reklamuje z tyt. gwarancji, to jw. czyli dokument gwarancyjny i gwarant. > Tzn. z tyt. niezgodnosci z umowa - moze zglosic sie do mnie? Jedyna umowa to Jak najbardziej moze. > paragon ktory mu wydalem, acha i nawet teraz przypomina mi sie ze to nie > bylo przez allegro, tam tylko widzial moja oferte. > Natomiast towar reklamowal 2 razy na karte gwarancyjna z noki (tam sa > wpisy). Umowa sprzedazy. Reguluje ja Kodeks Cywilny i dalsze przepisy szczegolne (dla sprzedazy konsumenckiej) > TEraz straszy mnie ze byl u rzecznika praw konsumenta i sadem. Obawiam sie, ze moze. Twoim obowiazkiem jako sprzedawcy jest doprowadzic towar do stanu zgodnego z umowa (pogooglaj troche bo jest duzo ntt a mi sie nie chce wyjasniac rzeczy podstawowych, zacznij od stron Federacji Konsumentow) co mozesz zrobic na 2 wymienione wczesniej sposoby a jesli sie nie da to zwrot pieniedzy. Przy pierwszym podejsciu reklamacyjnym z tyt. niezgodnosci, mozesz pod pewnymi warunkami nie zgodzic sie na wymiane i zaproponowac naprawe, co Cie i tak jak rozumiem nie urzadza wiec jestes MZ troche w kropce. Ile minelo czasu od zakupu? -- Marcin |
||
2006-10-16 11:50 | Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar? | dropsec |
A ja mam pomysl taki ze nie zgadzam sie na zwrot kasy, moge mu to naprawic i zrobie tak ze zaniose sam to do serwisu nokii (bo i tak gwarancja jest wazna nadal od NOKI) i oddam mu naprawiona, tylko czy moze tak byc w kolko jesli okaze sie ze nie naprawili jej dobrze ? W sumie klient odbieral to osobiscie i sprawdzal telefon przy mnie. minelo 2 m-ce. -- TELEFONY KOMÓRKOWE - SKUP - SPRZEDAŻ - DOŁADOWANIA ON-LINE - www.getfon.pl Użytkownik "Marcin Debowski" news:huqb04-oqu.ln1@ziutka.router... > Dnia 16.10.2006 dropsec > > Użytkownik "Marcin Debowski" wiadomości > >> Wymienic nie ma obowiazku nikt, chyba ze reklamuje z tyt. gwarancji i ze > >> tak stoi w dokumencie gwarancyjnym. Jesli 2xtak, to gwarant. > > Tzn. ja gwarancji zadnej nie udzielam, nie mam takiego zapisu w aukcji, (co > > chyba jest jakby umową ?). > > No ale jakis gwarant jak rozumiem jest skoro zareklamowal nie u Ciebie? > Watpie aby plus czy co to tam bylo przyjal w tej sytuacji z tyt. > niezgodnosci :) > > >> Obawiam sie, ze jesli klient jest konsumentem i wpadnie na pomysl > >> reklamacji z tyt. niezgodnosci z umowa to bedziesz musial albo naprawic > >> albo wymienic albo odstapic od umowy (czyli zwrocic pieniadze). Jesli > >> reklamuje z tyt. gwarancji, to jw. czyli dokument gwarancyjny i gwarant. > > Tzn. z tyt. niezgodnosci z umowa - moze zglosic sie do mnie? Jedyna umowa to > > Jak najbardziej moze. > > > paragon ktory mu wydalem, acha i nawet teraz przypomina mi sie ze to nie > > bylo przez allegro, tam tylko widzial moja oferte. > > Natomiast towar reklamowal 2 razy na karte gwarancyjna z noki (tam sa > > wpisy). > > Umowa sprzedazy. Reguluje ja Kodeks Cywilny i dalsze przepisy szczegolne > (dla sprzedazy konsumenckiej) > > > TEraz straszy mnie ze byl u rzecznika praw konsumenta i sadem. > > Obawiam sie, ze moze. Twoim obowiazkiem jako sprzedawcy jest doprowadzic > towar do stanu zgodnego z umowa (pogooglaj troche bo jest duzo ntt a mi > sie nie chce wyjasniac rzeczy podstawowych, zacznij od stron Federacji > Konsumentow) co mozesz zrobic na 2 wymienione wczesniej sposoby a jesli > sie nie da to zwrot pieniedzy. Przy pierwszym podejsciu reklamacyjnym z > tyt. niezgodnosci, mozesz pod pewnymi warunkami nie zgodzic sie na wymiane > i zaproponowac naprawe, co Cie i tak jak rozumiem nie urzadza wiec jestes > MZ troche w kropce. Ile minelo czasu od zakupu? > > -- > Marcin |
||
2006-10-16 12:00 | Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar? | scream |
Dnia Mon, 16 Oct 2006 11:50:58 +0200, dropsec napisał(a): > W sumie klient odbieral to osobiscie i sprawdzal telefon przy mnie. minelo 2 > m-ce. Klient musiałby jakoś udowodnić że wada istniała już w momencie wydania mu towaru, o czym nikt tutaj nie pisze... -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
||
2006-10-16 12:19 | Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar? | Angie |
Użytkownik "scream" news:17afmtvalqm0w.6rma3l6lloye.dlg@40tude.net... > Klient musiałby jakoś udowodnić że wada istniała już w momencie wydania mu > towaru, o czym nikt tutaj nie pisze... Bo udowodnic musi po 6 mcach. Angie |
||
2006-10-16 12:36 | Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar? | Marcin Debowski |
Dnia 16.10.2006 dropsec > A ja mam pomysl taki ze nie zgadzam sie na zwrot kasy, moge mu to naprawic i > zrobie tak ze zaniose sam to do serwisu nokii (bo i tak gwarancja jest wazna Tak, pomysł dobry. A teraz opowiedz, jak zmusisz klienta do wydania Tobie dokumentu gwarancyjnego i dowodu zakupu, jeśli z jakiś powodów będzie wymagany. > nadal od NOKI) i oddam mu naprawiona, tylko czy moze tak byc w kolko jesli > okaze sie ze nie naprawili jej dobrze ? Może być tak w kółko i co gorsza, masz tu mniejsze pole do popisu niż konsument. > W sumie klient odbieral to osobiscie i sprawdzal telefon przy mnie. minelo 2 > m-ce. Nie istotne. PS. Odpowiadaj POD cytatem, bo Cię wszyscy znielubią. -- Marcin |
||
2006-10-16 15:24 | Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar? | SOTB |
Użytkownik "Marcin Debowski" news:1u3c04-2iv.ln1@ziutka.router... > Dnia 16.10.2006 dropsec >> A ja mam pomysl taki ze nie zgadzam sie na zwrot kasy, moge mu to >> naprawic i >> zrobie tak ze zaniose sam to do serwisu nokii (bo i tak gwarancja jest >> wazna > > Tak, pomysł dobry. A teraz opowiedz, jak zmusisz klienta do wydania Tobie > dokumentu gwarancyjnego i dowodu zakupu, jeśli z jakiś powodów będzie > wymagany. Przecież klient musi dostarczyć kartę gwarancyjną razem z telefonem. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Do ilu dni mam prawo oddać towar? |
Leszek.Pawlisz | 2005-12-19 11:39 |
prawo konsumenckie |
MP | 2006-03-24 21:33 |
angielskie prawo jazdy wymienic na polskie? |
rodzynaWYTNIJTO | 2006-04-07 14:48 |
prawo konsumenckie |
MP | 2006-03-24 21:33 |
angielskie prawo jazdy wymienic na polskie? |
rodzynaWYTNIJTO | 2006-04-07 14:48 |
prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu |
rosak | 2006-05-17 10:34 |
prawo konsumenckie - niewykonanie uslugi |
Bucz | 2006-07-01 16:39 |
czy moge wymienic towar po rozkapkowaniu? |
bbl | 2006-10-23 17:19 |
Prawo spadkowe- kto i w jakich częściach dz |
wombi | 2007-01-15 11:45 |
prawo konsumenckie |
Bibeck | 2007-02-03 23:12 |