poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-10-29 11:01 | Odstąpienie od umowy zmienionej aneksem w Orange | Rzywwy |
Witam! Mam kłopot z siecią Orange. 2,5 roku temu podpisałem z nimi umowę o świadczenie usług telefonicznych w taryfie mix. Wszystko było ok i miałem w planie przedłużyć tą umowę biorąc sobie nowy aparat telefoniczny. W praktyce nie jestem użytkownikiem tego telefonu a jedynie stroną w umowie, czyli teoretycznie to ja jestem abonentem, to może mieć znaczenie ale wydaje mi się, że drugorzędne. Przysłano mi do domu kurierem aneks do umowy o świadczenie usług telefonicznych. Jako, że wiedziałem, że osoba, która korzysta z telefonu chciała ją przedłużyć biorąc nowy aparat, zadzwoniłem do niej i spytałem czy wie o co chodzi, i czy mam to podpisać, bo nie było wraz z umową aparatu. Powiedziała, że tak, więc nie wczytywałem się i podpisałem. Kurier pojechał, nie podpisując mi pokwitowania, tzn pokwitowanie z firmy kurierskiej mam i jest na nim numer seryjny umowy, którą podpisałem, ale nie ma podpisu samego kuriera. Kurier czekał na mnie w miejscu zamieszkania i ponaglał moją mamę, więc ona podpisała jeden z egzemplarzy umowy za mnie (ten, który został u mnie). Drugi został podpisany przeze mnie. Ok to tyle o sytuacji podpisania umowy. Okazało się, że aneks do umowy, który podpisałem nie zawiera ani słowa o aparacie. Było to po prostu przedłużenie na kolejne 12 miesięcy umowy na innych warunkach - nieco korzystniejsza taryfa. Wiem wszystko to na razie moje błędy ale pragnę przejść do sedna. W warunkach umowy określonych w regulaminie znalazłem taki oto punkt: "25. Abonent ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyn składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od dnia zawarcia umowy zgodnie z zasadami obowiązującymi dla ofert Twój Plan i Twój Mix, szczegółowo opisanymi w Ogólnych warunkach świadczenia usług telekomunikacyjnych w ramach oferty Twój Plan i Twój Mix. Na zasadzie art. 2 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów (Dz.U. nr 22 z 2000 r., poz. 271) Abonent jest uprawniony do odstąpienia jedynie od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia. W takim przypadku Abonent pozostaje stroną umowy sprzedaży aparatu telefonicznego i jest zobowiązany do zapłaty na rzecz PTK Centertel Sp.z o.o. kwoty stanowiącej różnicę między ceną telefonu nabytego przez Abonenta wynikającą z Cennika usług w ofercie Twój Plan i TwójMix (ceną niepromocyjną), a ceną, po jakiej Abonent nabył aparat telefoniczny (ceną promocyjną). Abonent, na zasadzie art. 2 ustawy zdnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów (Dz.U. nr 22 z 2000 r., poz. 271) jest uprawniony do odstąpienia odumowy sprzedaży telefonu zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia. Uprawnienia powyższe przysługują konsumentowi, tj. osobie fizycznej zawierającej umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową. Jeżeli Abonent odstępuje od umowy sprzedaży telefonu, lub zarówno od umowy sprzedaży telefonu, jak również od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, zwracany przez Abonenta telefon nie może nosić śladów używania. W przypadku, jeżeli zwrócony telefon będzie nosił ślady używania, odstąpienie będzie uznane za nieskuteczne, zaś Abonent będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz PTK Centertel różnicy między ceną telefonu nabytego przez Abonenta wynikającą z Cennika usług w ofercie Twój Plan i Twój Mix(ceną niepromocyjną), a ceną, po jakiej Abonent nabył aparat telefoniczny (ceną promocyjną). " Napisałem, więc pismo o treści "Niniejszym odstępuję od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zmienionej aneksem z dnia 17.10.2006", podpisałem i wysłałem z zachowaniem 10 dniowego terminu (w 5 czy w 6 dniu) listem poleconym na adres który widniał na aneksie, podając jednocześnie swoje dane adresowe, numer abonentai numer telefonu, którego sprawa dotyczy. W międzyczasie oczywiście dzwoniłem do biura obsługi abonenta mówiąc, że chciałbym anulować umowę, po sprawdzeniu wszystkich moich danych, konsutant mówił, że jest to anulowane (kilkakrotnie, różni konsultanci) Dzwoniła też do mnie osoba, która widnieje na umowie jako druga strona - przedstawiciel firmy (nie ma jej podpisu na moim egzemplarzu umowy, są 2 literki (ch) gdzieś z boku napisane długopisem. Przekonując mnie, najpierw, że nie opłaca mi się płacić kary za zerwanie umowy, później że anulowanie umowy jest niemożliwe bez płacenia kary. A na moją informację, o tym, że konsultant Orange poinformował mnie, że mogę odstąpić w ciągu 7 dni od umowy (nie mam pojęcia skąd te 7 dni, nigdzie w regulaminie ani w warunkach nic o 7 dniach nie znalazłem), no ale tak mi mówił konsultant w salonie i konsultantka z infolinii, zupełnie zmieniła ton mówiąc że skoro mi tak ktoś powiedział to ona to sprawdzi i zadzwoni do mnie. Rzeczywiście zadzwoniła wieczorem i powiedziała że nie powinna anulować tej umowy, ale skoro mi ktoś powiedział, że mogę to mi ją anuluje - wielka łaska ok bez komentarzy, oczywiście nie anulowała:) No więc wysłałem to pismo i po kilku dniach udałem się do salonu sprzedaży, chcąc zawrzeć nową umowę, biorąc jednocześnie ten aparat o który mi cały czas chodziło. Powiedziano mi to, co już kilkakrotnie próbując tą sprawę załatwić usłyszałem: Nie można odstąpić od samej umowy zawartej na okres 12 miesięczny, można jedynie odstąpić od umowy 24 miesięcznej, którą się zawiera wraz z otrzymaniem aparatu. Moje pytania: P.S. Jednocześnie usłyszałem od konsultantki w salonie, że odstąpienie od umowy 24 miesięcznej jest możliwe po wypełnieniu odpowiedniego formularza dostarczanego wraz z tą umową, ja takiego formularza nie otrzymałem. Być może był on wśród dokumentów których odbiór pokwitowałem kurierowi, ale nie mam go w domu. 1. Czy formułując pismo w sposób jaki to zrobiłem jestem uprawniony do powrotu do poprzedniej umowy, i czy w ogóle coś osiągam? 2. Czy mój podpis musi znajdować się na obu egzemplarzach umowy, (takie wytyczne były napisane na kopercie kuriera - "Kurierze pamiętaj (...) Abonent podpisuje oba egzemplarze umowy)? 3. Czy sieci komórkowe mają obowiązek archiwizowania rozmów telefonicznych przeprowadzanych z klientami przez konsultantów, i czy jakieś prawo do powołania się na te rozmowy mi przysługuje? 4. W jaki sposób następuje rozwiązanie umowy (jak długi czas ma sieć komórkowa na reakcję na moje pismo). |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
14 dni na odstąpienie od umowy? |
Joy | 2005-11-08 20:35 |
odstąpienie od umowy z OFE |
Grzesiex | 2006-03-14 08:38 |
odstąpienie od umowy z OFE |
Grzesiex | 2006-03-14 08:38 |
Odstąpienie od umowy ??? |
D.H. Oskar | 2006-07-17 09:55 |
Odstąpienie od umowy - again??? |
D.H. Oskar | 2006-07-20 11:11 |
Wypowiedzenie umowy w Orange |
mgora | 2006-09-06 15:50 |
Jakie szanse na odstąpienie od OC z poprzedniej umowy |
===Tomy=== | 2006-10-16 16:35 |
Odstąpienie od umowy (kurs prawa jazdy) |
Opel | 2006-11-28 18:15 |
odstąpienie od umowy |
mtm1 | 2007-02-10 09:04 |
wypowiedzenie umowy ORANGE |
Rafał | 2007-04-28 10:41 |