poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-02-03 00:19 | Re: płatne wezwanie do zapłaty | Gotfryd Smolik news |
On Thu, 1 Feb 2007, Bungo wrote: >> Aby takie "ponaglenie" było skuteczne, trzeba wysłać je listem >> poleconym, podpisane przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu [...] > LUDZIE!! > > czy Was pogielo? :) > Przepraszam za pytanie, ale juz nie moge... > Umowa z dostawca netu zawarta zostala na swiadczenie uslug > telekomunikacyjnych Skąd wiesz, co było w umowie? Jeśli w umowie JEST również dostarczanie kanapek, wysyłanie ponagleń czy inny element - to jest. I tak się składa, że już gdzieś taki zapis widziałem, zdaje się że właśnie w umowach telekomunikacyjnych. > - wysylanie dowolnych "ponaglen" taka usluga nie jest. O ile pamiętam, gdzieś w KC jest zapis iż "gospodarcza" strona sporu powinna informować o istnieniu długu - mylę się? Jeśli nie, to sprawa jest prosta: dłużnik odpowiada za szkody (a więc i koszty) spowodowane własnym niedbalstwem (Kodeks Cywilny, art.471, 477) > Tego rodzaju koszty sa normalnymi kosztami funkcjonowania firmy Ależ nie są. To są koszty nadzwyczajne, tak samo jak straty spowodowane np. przez włamywacza. Ktoś (umyślnie lub nieumyślnie) narusza interes firmy a ona się broni zgodnie z prawem. Skoro prawo nakazuje "powiadomić" to powiadamia, a że to kosztuje... "Normalny" koszt to jest koszt posłania f-ry "normalnemu" klientowi który płaci w terminie :) BTW: tak źle postrzegana tepsa ma zwyczaj powiadamiania dłużnika telefonicznie, przed wysłaniem "wezwania". Przynajmniej mi się zdarzyło :> (zapomniałem, ale nie śmiałbym się awanturować z tego powodu że musieli mnie upominać). > Za chwile zaczna moze doliczac osobno za prad, ktory zuzywa serwer To akurat jest "zwyczajny koszt" :) > pozdrawiam:-) Wzajemnie :) - Gotfryd |
2007-02-04 20:25 | Re: płatne wezwanie do zapłaty | Cynio |
On 3 Lut, 00:19, Gotfryd Smolik news > I tak się składa, że już gdzieś taki zapis widziałem, zdaje się że > właśnie w umowach telekomunikacyjnych. zgadza się, przypominam sobie, ze polkomtel miał taką usługę "Monitorowanie stanu rozliczeń" i brali 5 brutto (4,10 netto). Generalnie polegało to na tym, że na drugiej stronie faktury jeśli miałeś zaległosci pokazywali Ci saldo i za to brali wspomnianą opłatę. Jakiś gość podał ich do sadu i wygrał sprawę, no i na chwilę obecną polkomtel wycofał w/w usługę. Jeszcze chyba rzecznik konsumentów się tym interesował bo chodziło o świadczenie usługi niezamówionej. Na razie nie mam się o co martwić gdyż nigdy nie zalegałem mojemu dostawcy usług, ale jakoś trochę zdziwiło mnie, że chcą 20 PLN-ów za wysłanie wezwania. -- Pozdr. Cynio |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
wezwanie do zapłaty |
Kamil | 2005-10-17 21:45 |
Wezwanie do zapłaty |
Alicja | 2005-11-17 22:40 |
nakaz zapłaty |
Betka | 2006-03-14 10:38 |
lekarz i płatne badania |
frutis | 2006-04-20 08:57 |
Wezwanie do zapłaty - PKP Przewozy Regionalne |
Yusek | 2006-05-23 12:03 |
Wezwanie do zapłaty. |
Nex | 2006-08-11 19:17 |
płatne parkowanie-Szczecin, wezwanie do zapłaty |
paweł37 | 2006-10-01 21:35 |
Wezwanie do zapłaty, nieprawidłowe dane |
Mikołaj_Menke | 2006-12-04 22:56 |
ZUS-wezwanie do zapłaty zaległości po 6 latach |
kenowyt# | 2007-04-23 21:19 |
Wezwanie do zapłaty |
Intercom | 2007-04-29 23:24 |