Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-02-20 02:32 czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto S&B
Zakupiony kompresor w sklepie netto (dwa dni temu) okazał się być
niesprawny. Podczas zakupu sprzęt nie sprawdzany. Dowód zakupu - paragon.
Jak postąpić? Zażądać wymiany? Ewentualnie jeśli juz nie mają takiego na
stanie, zażądać zwrotu gotówki? Czy jeśli odmówią opcji jak wyżej, muszę
zgodzić się na naprawę i czekać? Zaznaczam że sprzęt okazał się być wadliwy
fabrycznie.

pozdrawiam Arek

2007-02-20 02:49 Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto Marcin Debowski
Dnia 20.02.2007 S&B napisał/a:
> Zakupiony kompresor w sklepie netto (dwa dni temu) okazał się być
> niesprawny. Podczas zakupu sprzęt nie sprawdzany. Dowód zakupu - paragon.
> Jak postąpić? Zażądać wymiany? Ewentualnie jeśli juz nie mają takiego na
> stanie, zażądać zwrotu gotówki? Czy jeśli odmówią opcji jak wyżej, muszę
> zgodzić się na naprawę i czekać? Zaznaczam że sprzęt okazał się być wadliwy
> fabrycznie.

A kupione prywatnie czy do firmy?

--
Marcin
2007-02-20 03:19 Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto S&B


>
> A kupione prywatnie czy do firmy?

Jak najbardziej prywatnie, dowód zakupu to tylko i wyłącznie paragon. Żadnej
wypisanej gwarancji.

Arek

2007-02-20 03:39 Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto Marcin Debowski
Dnia 20.02.2007 S&B napisał/a:
>> A kupione prywatnie czy do firmy?
> Jak najbardziej prywatnie, dowód zakupu to tylko i wyłącznie paragon. Żadnej
> wypisanej gwarancji.

Możesz reklamować z tyt. niezgodności z umową. Możesz domagać się wymiany
ale sprzedawca może powołać się na nadmierność kosztów takiej operacji i
zaproponować naprawę. Procedura z grubsza wygląda tak, ze składasz pismo
reklamacyjne z żądaniem naprawy bądź wymiany i sprzedawca ma 14 dni aby
udzielić na to pismo odpowiedzi. Jeśli nie odpowie, to uznał reklamację i
to żądanie za zasadne. Wymiana od ręki czy zwrot pieniędzy, to tylko dobra
wola sprzedawcy. Koszty transportu i (de)montaży pokrywa sprzedawca.

--
Marcin
2007-02-20 09:27 Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto gasper
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości
news:9j3qa4-9al.ln1@ziutka.router...
> Koszty transportu i (de)montaży pokrywa sprzedawca.

jakie koszty? jak facet jest z Poznania a kupił coś w Warszawie osobiście ?
domniemam, że kompresor jest niewielkich rozmiarów i wagi


Pozdrawiam
2007-02-20 10:02 Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto Marcin Debowski
Dnia 20.02.2007 gasper napisał/a:
> Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości
> news:9j3qa4-9al.ln1@ziutka.router...
>> Koszty transportu i (de)montaży pokrywa sprzedawca.
>
> jakie koszty? jak facet jest z Poznania a kupił coś w Warszawie osobiście ?
> domniemam, że kompresor jest niewielkich rozmiarów i wagi

Art. 8. u.2. Waga nie ma znaczenia - w końcu trzeba to dostarczyć.
Co do przypadków Poznań-Wawa to też się zastanawiałem i wychodzi mi, że
jednak pokryć powinien. Oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Zwróć
uwagę, że towar zakupiony na odległość jak najbardziej podpada pod Ustawę
z dnia 27 lipca.

--
Marcin
2007-02-20 11:42 Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto gasper
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości
news:h1qqa4-o0n.ln1@ziutka.router...
> Art. 8. u.2. Waga nie ma znaczenia - w końcu trzeba to dostarczyć.
> Co do przypadków Poznań-Wawa to też się zastanawiałem i wychodzi mi, że
> jednak pokryć powinien.

a jak kupujący mieszka dalej ? np w Australii? łatwo puścić sklep z torbami
albo mieszka 30km ale sprzęt dowozi taksówką?

Pozdrawiam
2007-02-20 12:01 Re: czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto Marcin Debowski
Dnia 20.02.2007 gasper napisał/a:
> Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości
> news:h1qqa4-o0n.ln1@ziutka.router...
>> Art. 8. u.2. Waga nie ma znaczenia - w końcu trzeba to dostarczyć.
>> Co do przypadków Poznań-Wawa to też się zastanawiałem i wychodzi mi, że
>> jednak pokryć powinien.
>
> a jak kupujący mieszka dalej ? np w Australii? łatwo puścić sklep z torbami
> albo mieszka 30km ale sprzęt dowozi taksówką?

Zapewne klucz tkwi we stwierdzeniu "zdrowy rozsądek" choć trudno mi
powiedzieć jak to sąd będzie interpretował. Nie zdziwiłbym się gdyby
zaaprobował dowóz taksówką. Prawdę mówiąc nie rozumiem Twojego
przebijającego oburzenia - w końcu kupując towar umawiałem się ze
sprzedawcą że będzie on sprawny, więc dlaczego niby ja (konsument) mam
ponosić skutki jego niedziałania? Mój czas i moje dojazdy niby nie
kosztują?

--
Marcin
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Zwrot towaru...

Poziomka 2005-11-12 14:48

Sklep internetowy nie wyslal towaru[dlugie]

Bialy 2006-03-07 11:02

Sklep i stłuczenie towaru

Aska 2006-03-29 22:21

Sklep internetowy nie wyslal towaru[dlugie]

Bialy 2006-03-07 11:02

wymiana wadliwego towaru

m.zygmunt 2006-03-20 21:35

Sklep i stłuczenie towaru

Aska 2006-03-29 22:21

Zwrot wadliwego towaru - pilne

TanSid 2006-09-05 14:55

Zwrot towaru

Maciekkk 2007-01-25 10:28

Zwrot towaru

Qba 2007-02-01 13:29

zwrot towaru

Maaciek 2007-04-26 09:20