poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-07-29 11:28 | Prawa autorskie muzyki filmowej | art |
Witam, Zakladam nastepujaca sytuacje: kupuje z pewnego zrodla prawa do nagran muzyki filmowej z pewnego polskiego filmu. Muzyka byla nagrana kilkanascie/dziesiat lat temu na zamowienie studia filmowego (muzycy sesyjni, anonimowi, oplaceni). Kompozytor zyjacy. Chce wydac te nagrania na plycie CD - jako "Muzyka z filmu takiego i takiego". Komu sie naleza tantiemy w takim wypadku? 1, Kompozytor - to wydaje mi sie oczywiste; 2. Oplacam zakup licencji do publikacji nagran od prawowitego wlasciciela; 3. ZAIKS jesli material jest zaiks'owany. Komus jeszcze sie nalezy? Wykonawcze de facto nie istnieja, jesli orkiestra byla wynajeta przez producenta sesji wylacznie do pracy sesyjnej. Pozdrawiam Michal |
2007-07-29 15:39 | Re: Prawa autorskie muzyki filmowej | Olgierd |
Dnia Sun, 29 Jul 2007 09:28:33 +0000, art napisał(a): > Komu sie naleza tantiemy w takim wypadku? W pierwszym rzędzie temu, kto prawa do utworów posiada. Z utworami powstałymi na potrzeby wytwórni filmowych zawsze i od zawsze były problemy - vide casus "Bolka i Lolka". -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd http://olgierd.bblog.pl |
||
2007-07-30 00:21 | Re: Prawa autorskie muzyki filmowej | art |
Olgierd @inews.gazeta.pl: > Dnia Sun, 29 Jul 2007 09:28:33 +0000, art napisa?(a): > >> Komu sie naleza tantiemy w takim wypadku? > > W pierwszym rz?dzie temu, kto prawa do utworów posiada. Z utworami > powsta?ymi na potrzeby wytwórni filmowych zawsze i od zawsze by?y > problemy - vide casus "Bolka i Lolka". Wlasnie tego do konca nie moge pojac. Jesli film realizowalo w latach '70 studio filmowe (czy raczej - zgodnie z owczesna terminologia - zespol filmowy), z jego budzetu oplacano cala produkcje muzyki do filmu. Nagrania zazwyczaj trafialy do innego podmiotu - WFDiF. Teraz chcac kupic taka muzyke, musze licencje kupic od WFDiF. I wtedy mam dokument poswiadczajacy zakup nagran na wskazany uzytek od tej firmy. Czy w takim wypadku zespol filmowy moze sobie roscic prawa do oplacania licencji / tantiem? Pozdrawiam Michal |
||
2007-07-30 00:35 | Re: Prawa autorskie muzyki filmowej | Marcin Debowski |
Dnia 29.07.2007 art > Wlasnie tego do konca nie moge pojac. Jesli film realizowalo w latach '70 > studio filmowe (czy raczej - zgodnie z owczesna terminologia - zespol > filmowy), z jego budzetu oplacano cala produkcje muzyki do filmu. Nagrania > zazwyczaj trafialy do innego podmiotu - WFDiF. Teraz chcac kupic taka > muzyke, musze licencje kupic od WFDiF. I wtedy mam dokument poswiadczajacy > zakup nagran na wskazany uzytek od tej firmy. > Czy w takim wypadku zespol filmowy moze sobie roscic prawa do oplacania > licencji / tantiem? Problem zapewne w tym, że nie wiesz jak były konstruowane wtedy konkretne umowy. Nie sądzę aby można było bezpiecznie przyjąć, że wszystko to było wszędzie i zawsze w ramach stosunku pracy i prawa majątkowe należą się wytwórni. -- Marcin |
||
2007-07-30 09:10 | Re: Prawa autorskie muzyki filmowej | Gotfryd Smolik news |
On Mon, 30 Jul 2007, Marcin Debowski wrote: > Problem zapewne w tym, że nie wiesz jak były konstruowane wtedy konkretne > umowy. Nie sądzę aby można było bezpiecznie przyjąć, że wszystko to było > wszędzie i zawsze w ramach stosunku pracy i prawa majątkowe należą się > wytwórni. ...jeszcze jest jeden element: wtedy nie obowiązywało dzisiejsze prawo autorskie. Jak mniemam domniemanie że w ramach stosunku pracy przenoszą się prawa autorskie pochodzi z aktualnych przepisów? :) pzdr, Gotfryd |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Prawa autorskie |
siwa | 2005-12-06 15:17 |
prawa autorskie. |
Sebek | 2006-04-07 01:40 |
prawa autorskie |
Sebek | 2006-04-08 00:41 |
prawa autorskie |
LOLO | 2006-04-11 08:24 |
Prawa Autorskie |
LOLO | 2006-04-11 08:28 |
prawa autorskie |
LOLO | 2006-04-11 08:24 |
Prawa Autorskie |
LOLO | 2006-04-11 08:28 |
Prawa autorskie |
Jacek | 2006-06-21 12:57 |
Prawa Autorskie |
UE | 2007-03-28 07:36 |
Prawa autorskie |
kendy | 2007-05-19 01:33 |