poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-10-29 20:29 | paragon fiskalny | m |
witam, czy do reklamacji potrzebuje materialnej kartki paragonu fiskalnego, czy wystarcza mi dane z tego paragonu, jak data, nr transakcji, itd. Bo niestety zostawilem paragon w innym miescie i bede go mial dopiero za pare dni, a moge telefonicznie dostac wszystkie informacje jakie na nim sa. pozdrawiam M |
2007-10-29 20:49 | Re: paragon fiskalny | Slawek |
m pisze: > witam, > czy do reklamacji potrzebuje materialnej kartki > paragonu fiskalnego, czy wystarcza mi dane z tego > paragonu, jak data, nr transakcji, itd. > Bo niestety zostawilem paragon w innym miescie > i bede go mial dopiero za pare dni, a moge telefonicznie > dostac wszystkie informacje jakie na nim sa. > pozdrawiam > M To zależy co rozumiesz pod określeniem "reklamacja". Jeśli chodzi o zwrot towaru to paragon jest potrzebny, bo sprzedający musi go otrzymać razem ze zwracanym towarem, aby mógł daną kwotę uwzględnić przy ręcznym odliczeniu od kwoty bazowej do opodatkowania. Brak dowodu sprzedaży (paragonu) fizycznie, może skutkować tym iż sprzedawca odmówi przyjęcia towaru do zwrotu. Jeśli chodzi o reklamację traktowaną jako naprawę gwarancyjną lub wymianę, to już sprawa jest bardziej do potraktowania na zdrowy rozsądek i wszystko zależy od waszych wzajemnych uzgodnień. Możesz przedstawić paragon przy odbieraniu przedmiotu z naprawy. Ewentualnie jeśli sprzedawca ma dany przedmiot w swojej własnej ewidencji i fakt że pochodzi od niego nie budzi jego wątpliwości,to może w ogóle nie wymagać paragonu do uwzględnienia reklamacji. Najlepiej zapytaj u źródeł, czyli samego sprzedawcy. |
||
2007-10-29 21:09 | Re: paragon fiskalny | m |
On Mon, 29 Oct 2007 20:49:41 +0100 Slawek wrote: > Jeśli chodzi o reklamację traktowaną jako naprawę gwarancyjną lub > wymianę, to już sprawa jest bardziej do potraktowania na zdrowy > rozsądek i wszystko zależy od waszych wzajemnych uzgodnień. Możesz > przedstawić paragon przy odbieraniu przedmiotu z naprawy. Ewentualnie > jeśli sprzedawca ma dany przedmiot w swojej własnej ewidencji i fakt > że pochodzi od niego nie budzi jego wątpliwości,to może w ogóle nie > wymagać paragonu do uwzględnienia reklamacji. > > Najlepiej zapytaj u źródeł, czyli samego sprzedawcy. chodzi o wymiane, zadzwonie jutro i sie dowiem dzieki za pomoc M |
||
2007-10-29 21:39 | Re: paragon fiskalny | Slawek |
m pisze: > On Mon, 29 Oct 2007 20:49:41 +0100 > Slawek wrote: >> Jeśli chodzi o reklamację traktowaną jako naprawę gwarancyjną lub >> wymianę, to już sprawa jest bardziej do potraktowania na zdrowy >> rozsądek i wszystko zależy od waszych wzajemnych uzgodnień. Możesz >> przedstawić paragon przy odbieraniu przedmiotu z naprawy. Ewentualnie >> jeśli sprzedawca ma dany przedmiot w swojej własnej ewidencji i fakt >> że pochodzi od niego nie budzi jego wątpliwości,to może w ogóle nie >> wymagać paragonu do uwzględnienia reklamacji. >> >> Najlepiej zapytaj u źródeł, czyli samego sprzedawcy. > > chodzi o wymiane, zadzwonie jutro i sie dowiem > dzieki za pomoc > M Sądzę, że jeśli nie będzie wątpliwości co do pochodzenia towaru, to znaczy czy aby w danym miejscu kupiony. I będą dodatkowe przesłanki w postaci karty gwarancyjnej, czy też danych paragonu, to nie powinno być problemów w przypadku wymiany na inny egzemplarz. No chyba, że dla samej zasady sprzedawca będzie "w poprzek" do klienta, ale nie przypuszczam to już nie te czasy :). Rynek sam eliminuje takie podejście do klienta. Najważniejsza w takim przypadku jest rozsądna rozmowa i przedstawienie sytuacji. |
||
2007-10-30 07:15 | Re: paragon fiskalny | gosmo |
Slawek pisze: > m pisze: >> witam, >> czy do reklamacji potrzebuje materialnej kartki >> paragonu fiskalnego, czy wystarcza mi dane z tego >> paragonu, jak data, nr transakcji, itd. >> Bo niestety zostawilem paragon w innym miescie >> i bede go mial dopiero za pare dni, a moge telefonicznie >> dostac wszystkie informacje jakie na nim sa. >> pozdrawiam >> M > > To zależy co rozumiesz pod określeniem "reklamacja". > Jeśli chodzi o zwrot towaru to paragon jest potrzebny, bo sprzedający > musi go otrzymać razem ze zwracanym towarem, aby mógł daną kwotę > uwzględnić przy ręcznym odliczeniu od kwoty bazowej do opodatkowania. > Brak dowodu sprzedaży (paragonu) fizycznie, może skutkować tym iż > sprzedawca odmówi przyjęcia towaru do zwrotu. Ale przecież kasa/drukarka fiskalna zawsze drukuje dwie kopie. Jedna dla klienta druga do sejfu. Jeśli sprzedawca będzie uprzejmy to odnajdzie odpowiedni paragon i uwzględni w odpowiednim protokole kwotę opodatkowania. > Najlepiej zapytaj u źródeł, czyli samego sprzedawcy. Zgadzam się w 100%, bo technicznie wystarczy numer i data paragonu, ale wszystko zależy i tak od sprzedawcy. |
||
2007-10-30 07:56 | Re: paragon fiskalny | Stolat |
> > Ale przecież kasa/drukarka fiskalna zawsze drukuje dwie kopie. Jedna dla > klienta druga do sejfu. Jeśli sprzedawca będzie uprzejmy to odnajdzie > odpowiedni paragon i uwzględni w odpowiednim protokole kwotę > opodatkowania. > Drukarka drukuje oryginał i kopię. Oryginał jest dla klienta a kopia dla urzędu skarbowego. Kopie sprzedawca musi przechowywać przez 5 lat. I odnalazenie konkretnego paragonu jest b. trudne. Dodattkowo sprzedawca nie może soebi np odciać paragonu od kopiii bo to nie jest oryginał tylko kopia, itd itp. > > Zgadzam się w 100%, bo technicznie wystarczy numer i data paragonu, ale > wszystko zależy i tak od sprzedawcy. :) no to wyobraź sobie że w dużych hipermarketach mają kilkadziesiąt drukarek i z każdej dziennie może być kilka rolek kopii, później wrzucają to wszytko do jednego kartonu i do magazynu wywożą. Sądzisz że będzie się im chciało szukać tego paragonu? Pozdr. Michał |
||
2007-10-30 08:08 | Re: paragon fiskalny | Alek |
UĹźytkownik "gosmo" > > Ale przecieĹź kasa/drukarka fiskalna zawsze drukuje dwie kopie. Jedna dla > klienta druga do sejfu. JeĹli sprzedawca bÄdzie uprzejmy to odnajdzie > odpowiedni paragon i uwzglÄdni w odpowiednim protokole kwotÄ opodatkowania. Na tej zasadzie klient mĂłgĹby w sklepie reklamowaÄ rzecz kupionÄ gdzie indziej, choÄby na bazarze. Ponadto do rozliczenia ewentualnej korekty sprzedaĹźy potrzebny jest oryginalny paragon a nie kopia z rolki kontrolnej. Poza tym zwykle serwis gwaranta wymaga dostarczenia paragonu wraz z kartÄ gwarancyjnÄ . |
||
2007-10-30 08:51 | Re: paragon fiskalny | Slawek |
gosmo pisze: > Slawek pisze: >> m pisze: >>> witam, >>> czy do reklamacji potrzebuje materialnej kartki >>> paragonu fiskalnego, czy wystarcza mi dane z tego >>> paragonu, jak data, nr transakcji, itd. >>> Bo niestety zostawilem paragon w innym miescie >>> i bede go mial dopiero za pare dni, a moge telefonicznie >>> dostac wszystkie informacje jakie na nim sa. >>> pozdrawiam >>> M >> >> To zależy co rozumiesz pod określeniem "reklamacja". >> Jeśli chodzi o zwrot towaru to paragon jest potrzebny, bo sprzedający >> musi go otrzymać razem ze zwracanym towarem, aby mógł daną kwotę >> uwzględnić przy ręcznym odliczeniu od kwoty bazowej do opodatkowania. >> Brak dowodu sprzedaży (paragonu) fizycznie, może skutkować tym iż >> sprzedawca odmówi przyjęcia towaru do zwrotu. > > Ale przecież kasa/drukarka fiskalna zawsze drukuje dwie kopie. Jedna dla > klienta druga do sejfu. Jeśli sprzedawca będzie uprzejmy to odnajdzie > odpowiedni paragon i uwzględni w odpowiednim protokole kwotę opodatkowania. > Jeśli chodzi o zwrot do paragonu, to przepisu fiskalne wyraźnie określają tę procedurę. Aby wykonać zwrot do paragonu, konieczne jest zwrócenie, wraz z towarem, oryginału paragonu do protokołu zwrotu. Uprzejmość sprzedawcy nie ma tu nic do rzeczy. No chyba, że sam sobie chce ukręcić sznur na swoją szyję, że użyję obrazowego określenia :). |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
paragon ze sklepu jako dowód ....(alibi) |
Cinek | 2005-11-24 18:28 |
Paragon korygujący, brak zaplaty |
Tomek | 2005-12-17 14:44 |
allegro a paragon |
JAPO | 2006-04-05 17:07 |
nagrywarka -gwarancja, paragon, termin realizacji |
janusz | 2006-03-13 21:04 |
allegro a paragon |
JAPO | 2006-04-05 17:07 |
Paragon! |
> Prezes Damian | 2006-09-10 14:55 |
Paragon - reklamacja |
Grzegorz W. | 2006-09-27 22:49 |
sklep internetowy a paragon/faktura |
Papkin | 2007-03-27 15:35 |
Reklamacja towaru a dowod zakupu/paragon |
Daniel Chlodzinski | 2007-06-14 11:42 |
Paragon bez gwarancji |
Brigindt | 2007-08-08 14:30 |