poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-08-09 07:56 | problem z gwarancją | Marek |
Witam, prosze o pomoc. Kupiłem laptopa Belinea 3 miesiące temu. Po miesiącu padła bateria (trzyma 7 minut). Wysłałem do naprawy do serwisu. W serwisie trzymali latpopa 1 miesiąc i ... nic - maxdata jest w stanie upadłości nie ma z nimi kontaktu, nie wysyłają części. Serwisant powiedział mi że moge oddać sprzęt do sklepu gdzie kupiłem. W sklepie mają 14 dni na naprawe lub zwrot sprzętu. Po rozmowie w sklpeie delikatnie mówiąc "wyśmiali mnie". Dzwoniłem do rzecznika ochrony konsumenta a ten.. jest na urlopie w Gdynia przez 3 tygodnie,. W Gdańsku pani powiedziała mi że może owszem napisac pisemko ale za 3 tygodnie.. bo nie ma czasu. Co mam zrobić żeby otrzymać naprawiony sprzęt, nowy, bądz zwrot gotówki. pozdr |
2008-08-11 10:46 | Re: problem z gwarancją | Liwiusz |
Marek pisze: > Witam, > > prosze o pomoc. > > Kupiłem laptopa Belinea 3 miesiące temu. Po miesiącu padła bateria > (trzyma 7 minut). Wysłałem do naprawy do serwisu. W serwisie trzymali > latpopa 1 miesiąc i ... nic - maxdata jest w stanie upadłości nie ma z > nimi kontaktu, nie wysyłają części. > > Serwisant powiedział mi że moge oddać sprzęt do sklepu gdzie kupiłem. W > sklepie mają 14 dni na naprawe lub zwrot sprzętu. Po rozmowie w sklpeie > delikatnie mówiąc "wyśmiali mnie". Dzwoniłem do rzecznika ochrony > konsumenta a ten.. jest na urlopie w Gdynia przez 3 tygodnie,. W Gdańsku > pani powiedziała mi że może owszem napisac pisemko ale za 3 tygodnie.. > bo nie ma czasu. Serwisant miał rację. Wygooglaj co to jest niezgodność produktu z umową (działa tylko jeśli kupiłeś jako konsument). Możesz reklamować u sprzedawcy. Jeśli boisz się ośmieszenia, wyślij laptopa im pocztą, w przypadku uznania reklamacji mają zwrócić też koszty wysyłki. Co ważne, brak odpowiedzi na taką reklamację w ciągu 14 dni oznacza jej uznanie, to bardzo ważne, niejeden sprzedawca, co najpierw się z tego śmiał, sam się na to naciął. -- Pozdrawiam! Liwiusz |
||
2008-08-11 12:24 | Re: problem z gwarancją | Gotfryd Smolik news |
On Mon, 11 Aug 2008, Liwiusz wrote: > Marek pisze: >> Witam, >> >> prosze o pomoc. >> >> Kupiłem laptopa Belinea 3 miesiące temu. Po miesiącu padła bateria (trzyma >> 7 minut). Wysłałem do naprawy do serwisu. W serwisie trzymali latpopa 1 >> miesiąc i ... nic - maxdata jest w stanie upadłości nie ma z nimi kontaktu, >> nie wysyłają części. >> >> Serwisant powiedział mi że moge oddać sprzęt do sklepu gdzie kupiłem. W >> sklepie mają 14 dni na naprawe lub zwrot sprzętu. Po rozmowie w sklpeie >> delikatnie mówiąc "wyśmiali mnie". Dzwoniłem do rzecznika ochrony >> konsumenta [...] > Serwisant miał rację. Wygooglaj co to jest niezgodność produktu z umową > (działa tylko jeśli kupiłeś jako konsument). Za to jak nie kupił jako konsument, działa rękojmia, o czym mamy na sąsiedniej grupie .podatki (przypadkiem) :) pzdr, Gotfryd |
||
2008-08-11 12:57 | Re: problem z gwarancją | leszcz.nurek |
On 9 Sie, 07:56, "Marek" > Witam, > > prosze o pomoc. > > Kupiłem laptopa Belinea 3 miesiące temu. Po miesiącu padła bateria (trzyma 7 > minut). Wysłałem do naprawy do serwisu. W serwisie trzymali latpopa 1 > miesiąc i ... nic - maxdata jest w stanie upadłości nie ma z nimi kontaktu, > nie wysyłają części. > > Serwisant powiedział mi że moge oddać sprzęt do sklepu gdzie kupiłem. W > sklepie mają 14 dni na naprawe lub zwrot sprzętu. Po rozmowie w sklpeie > delikatnie mówiąc "wyśmiali mnie". Dzwoniłem do rzecznika ochrony konsumenta > a ten.. jest na urlopie w Gdynia przez 3 tygodnie,. W Gdańsku pani > powiedziała mi że może owszem napisac pisemko ale za 3 tygodnie.. bo nie ma > czasu. > > Co mam zrobić żeby otrzymać naprawiony sprzęt, nowy, bądz zwrot gotówki. > > pozdr Chodzi Ci zapewne o przepis który nakazuje ustosunkowanie się do reklamacji w ciągu 14 dni. Ustosunkowanie, czyli uznanie lub nie. Jeżeli sklep nie udzieli odpowiedzi w tym terminie automatycznie oznacza to, że uznał reklamację. Nie oznacza to jednak, że musi dokonać naprawy lub wymiany w ciągu 14 dni. Aby skorzystać z tych uprawnień musisz być konsumentem i reklamować towar z powodu niezgodności z umową. Kupowałeś na firmę, czy jako osoba prywatna? Co ich rozbawiło w sklepie? Nie są zainteresowani naprawą czy twierdzą, że sprzęt jest sprawny? |
||
2008-08-11 15:27 | Re: problem z gwarancją | vV. |
> > Co mam zrobić żeby otrzymać naprawiony sprzęt, nowy, bądz zwrot gotówki. > > pozdr O tu: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/stories.php?topic=10 sobie poczytaj... Pozdrawiam, vVojtek www.frozentime.prv.pl |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
problem |
Przemek | 2005-11-28 16:05 |
Jak jest z gwarancją? |
Janeko | 2006-06-28 10:03 |
problem |
news\\\\ | 2006-09-18 21:05 |
problem |
prawo | 2006-11-04 10:30 |
Problem. |
John Dohn | 2006-12-21 14:06 |
OC- problem |
MKŁukasz | 2007-05-04 13:11 |
Problem |
UE | 2007-06-09 23:04 |
problem z ... OC |
Kasia | 2007-08-20 19:43 |
problem |
Mariusz J. | 2007-10-27 19:50 |
problem z OC |
WaldekEg | 2008-07-25 18:26 |