poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-06-07 00:05 | pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta | eg |
Jakie prawa ma podrozny, gdy z 5 godzinnej podrozy robi sie 8 godzinna i to jeszcze z przygodami typu obowiazkowy piknik na trawie we wcale nie tak cieply dzien? Jakie przepisy to reguluja? Czego mozna sie domagac i jaka bylaby podstawa prawna? |
2009-06-07 00:27 | Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta | u |
Użytkownik "eg" news:h0ep65$j56$1@news.wp.pl... > > Jakie prawa ma podrozny, gdy z 5 godzinnej podrozy robi sie 8 godzinna i > to jeszcze z przygodami typu obowiazkowy piknik na trawie we wcale nie tak > cieply dzien? Jakie przepisy to reguluja? Czego mozna sie domagac i jaka > bylaby podstawa prawna? Z choinki się urwałeś, nudzisz się ? Miałeś fajną przygodę z bankrutem. Jeśli Twoja strata jest wielka, to byłeś nieroztropny korzystając z PKP. Możesz żądać, tupać, walić łbem w mur. Nic nie dostaniesz od PKP. Skorzystaj ze swojego ubezpieczenia, na takie okazje. Nie zapłaciłeś? No to adieu... Możesz oczywiście wynająć prawnika. Swoją dolę weźmie. Ty stracisz więcej. |
||
2009-06-07 10:41 | Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta | Kapsel |
Sun, 7 Jun 2009 00:27:41 +0200, u napisał(a): >> Jakie prawa ma podrozny, gdy z 5 godzinnej podrozy robi sie 8 godzinna i >> to jeszcze z przygodami typu obowiazkowy piknik na trawie we wcale nie tak >> cieply dzien? Jakie przepisy to reguluja? Czego mozna sie domagac i jaka >> bylaby podstawa prawna? > > Z choinki się urwałeś, nudzisz się ? > Miałeś fajną przygodę z bankrutem. > Jeśli Twoja strata jest wielka, to byłeś nieroztropny korzystając z PKP. > Możesz żądać, tupać, walić łbem w mur. Nic nie dostaniesz od PKP. Masz jakieś doświadczenia w tym zakresie? Kolega wracał pośpiechem (czyli spółka IC), pociąg spóźnił się bodaj godzinę, nie miał czym wrócić do domu dalej (bo planował przesiadkę na drugi pociąg). Koniec końców musiał w nocy wracać taksówką, ~120 zł. Napisał pismo do PKP z opisem sytuacji i oczekiwaniem zwrotu kosztów taksówki. PKP po jakimś tygodniu odpisało mu, że generalnie to nie ma prawa niczego oczekiwać itd, ale w sumie to chcą mieć zadowolonych klentów (sic!) i koszty postanawiają mu zwrócić. Piszę o tym w momencie, gdy wpłaty jeszcze bodaj nie ma, więc trochę ryzykownie stawiać już wnioski, ale pismo jest, więc jest i jakaś nadzieja ;) -- Kapsel http://kapselek.net kapsel(malpka)op.pl |
||
2009-06-07 10:57 | Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta | wombi |
eg pisze: > Jakie prawa ma podrozny, gdy z 5 godzinnej podrozy robi sie 8 godzinna i to > jeszcze z przygodami typu obowiazkowy piknik na trawie we wcale nie tak > cieply dzien? Jakie przepisy to reguluja? Czego mozna sie domagac i jaka > bylaby podstawa prawna? > > Art.62 ustawy z 1984 r. - Prawo przewozowe stanowi, że przewoźnik (PKP) odpowiada za opóźniony przyjazd pociągu w przypadku gdy poniosłeś szkodę. Tak więc decydujące jest: a) powstanie szkody (np. w wyniku 3 godzinnego opóźnienia nie zdążyłeś na przesiadkę. W związku z tym, że pociąg do którego chciałeś wsiąść po przesiadce był ostatni w tym dniu, musiałeś spać w hotelu). Wtedy mógłbyś skutecznie żądać zwrotu pieniędzy za hotel. b) możliwość jej udowodnienia. |
||
2009-06-07 11:28 | Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta | wombi |
wombi pisze: > eg pisze: >> Jakie prawa ma podrozny, gdy z 5 godzinnej podrozy robi sie 8 godzinna >> i to jeszcze z przygodami typu obowiazkowy piknik na trawie we wcale >> nie tak cieply dzien? Jakie przepisy to reguluja? Czego mozna sie >> domagac i jaka bylaby podstawa prawna? >> Przeczytaj jeszcze Rozporządzenie (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, które wejdzie w życie 09 grudnia 2009 r. Chociaż na pewno PKP będzie wnioskowała o jak najdłuższe okresy przejściowe. |
||
2009-06-07 11:59 | Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta | u |
Użytkownik "Kapsel" news:11dzlxlu12d4t$.dlg@kapselek.net... > drugi pociąg). Koniec końców musiał w nocy wracać taksówką, ~120 zł. Miał wyliczalne straty. W omawianym wątku ich brak, bo straty moralne się nie liczą. > Piszę o tym w momencie, gdy wpłaty jeszcze bodaj nie ma, więc trochę > ryzykownie stawiać już wnioski, ale pismo jest, więc jest i jakaś nadzieja Pożyjemy, zobaczymy, czy cokolwiek zapłacą. |
||
2009-06-07 12:01 | Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta | spp |
wombi pisze: > Przeczytaj jeszcze Rozporządzenie (WE) nr 1371/2007 Parlamentu > Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i > obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, które wejdzie w życie 09 grudnia > 2009 r. Chociaż na pewno PKP będzie wnioskowała o jak najdłuższe okresy > przejściowe. Wejdzie. :) Dzisiaj trzeba udowodnić, że opóźnienie powstało wskutek rażącego niedbalstwa przewoźnika a to jest a wykonalne. :( -- spp |
||
2009-06-07 12:45 | Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta | wombi |
spp pisze: > wombi pisze: > >> Przeczytaj jeszcze Rozporządzenie (WE) nr 1371/2007 Parlamentu >> Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i >> obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, które wejdzie w życie 09 >> grudnia 2009 r. Chociaż na pewno PKP będzie wnioskowała o jak >> najdłuższe okresy przejściowe. > > > Wejdzie. :) > > Dzisiaj trzeba udowodnić, że opóźnienie powstało wskutek rażącego > niedbalstwa przewoźnika a to jest a wykonalne. :( > Nie trzeba. Zobacz wyrok TK z 02.12.208 r., sygn. akt K 37/07. Sentencja ogłoszona w dniu 11.12.2008 r. w Dz.U. nr 219, poz.1408. |
||
2009-06-07 13:41 | Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta | spp |
wombi pisze: > Nie trzeba. Zobacz wyrok TK z 02.12.208 r., sygn. akt K 37/07. Sentencja > ogłoszona w dniu 11.12.2008 r. w Dz.U. nr 219, poz.1408. Rzeczywiście - przeoczyłem ten wyrok. :) -- spp |
||
2009-06-07 14:14 | Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta | Zbynek Ltd. |
Witam wombi napisał(a) : > Nie trzeba. Zobacz wyrok TK z 02.12.208 r., sygn. akt K 37/07. Sentencja > ogłoszona w dniu 11.12.2008 r. w Dz.U. nr 219, poz.1408. Co i tak nic nie zmienia w sytuacji wątkotwórcy. Możemy sobie tylko poczytać jak przebiegła tamta sprawa. Niestety, precedensów w naszym kraju nie ma. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0x39E452FE |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Pomylka banku a prawa klienta |
KiF | 2005-10-19 11:28 |
Straż Miejska - jakie mają prawa |
Mirek | 2005-11-29 16:09 |
Prawa klienta |
MarBad | 2005-12-14 09:13 |
prawa sprzedawcy a prawa klienta |
bbl | 2006-10-27 08:16 |
Jakie prawa przysługują stronie poszkodow |
Iwona | 2006-12-19 23:34 |
Prawa klienta |
Maciek | 2007-01-26 11:56 |
Jakie prawa ma firma |
Omni | 2007-04-18 18:05 |
jakie prawa - znaczki |
d852 | 2008-09-19 02:24 |
prawa klienta |
gargamel | 2009-03-14 19:46 |
jakie ma prawa lokator |
Piotr | 2009-05-25 08:49 |