Na skróty
Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

opóźnienie w naprawie gwarancyjnej

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2005-11-16 15:44 opóźnienie w naprawie gwarancyjnej Marek Wierzbicki
Kupiłem komputer, który od razu był zepsuty (czego niestety nie było widać,
tylko wyszło gdzieś po tygodniu). Oddałem do naprawy gwarancyjnej
(gwarantowane na ofercie zakupu 14 dni) i mija już trzeci tydzień od
przyjęcia do naprawy a serwis informuje mnie, że płyta którą dostali do
naprawy też jest zepsuta, więc mam czekać kolejne 14 dni. Czy poza skargą do
do rzecznika praw konsumenta i innych takich nic nie wnoszących pierdół mogę
coś zrobić?

Marek

2005-11-16 21:41 Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej Damian Jarosch
witam,

a co rzecznik na to?

w gwarancji masz określony termin naprawy.
napisz do nich pismo, że wzywasz ich do natychmiastowego usunięcia wad
jeśli nie to zrywasz z nimi umowe kupna.
Jeśli to mały sklepik powinno zadziałać.

Następnym razem oddawaj zepsuty sprzęt na podstawie "zgodności towaru z
umową"
bo to TY decydujesz oo sposobie załatwienia sprawy... i możesz chciec
wymiany na nowy.

pozdrawiam
Damian

2005-11-16 23:01 Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej Marcin Debowski
In article , Damian Jarosch wrote:
> w gwarancji masz określony termin naprawy.

Który rodzi jedynie takie konsekwencje, że można przed sądem domagać się
rekompensaty udokumentowanych strat (o ile wystąpiły) z powodu jego
niedotrzymania.

> napisz do nich pismo, że wzywasz ich do natychmiastowego usunięcia wad
> jeśli nie to zrywasz z nimi umowe kupna.
> Jeśli to mały sklepik powinno zadziałać.

Jeśli jest jak napisali to w najlepszym razie odstąpią od umowy w co
bardzo wątpię, bo dla małego sklepiku to większa strata.

> Następnym razem oddawaj zepsuty sprzęt na podstawie "zgodności towaru z
> umową"
> bo to TY decydujesz oo sposobie załatwienia sprawy... i możesz chciec
> wymiany na nowy.

Chcieć może i na tym się najpewniej skończy. Jedyne na co może tu liczyć
to, że sklep nie będzie znał obowiązujących przepisów i nie ustosunkuje
się do reklamacji w terminie 14 dni. Ale też może się znać i zrobic to
dnia 13tego a dalej naprawiać spokojnie kolejne 3 tygodnie bo ma na to
"czas odpowiedni". To będzie tak zgrubsza akurat na granicy przy której
sąd może uznać, że wystąpiła znaczna niedogodność dla konsumenta (o ile to
w ogóle jest konsument).
Akurat w kwestii terminów, to poza ww. "14" nie widzę jakiś specjalnych
korzyści przemawiających za niezgodnością - w innych przypadkach są, nie
przeczę.

--
Marcin
2005-11-16 23:37 Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej kam
Marcin Debowski napisał(a):
> Akurat w kwestii terminów, to poza ww. "14" nie widzę jakiś specjalnych
> korzyści przemawiających za niezgodnością

możliwość odstąpienia od umowy jeśli naprawa będzie się przedłużać...

KG
2005-11-17 10:50 Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej Marcin Debowski
In article , kam wrote:
> Marcin Debowski napisał(a):
>> Akurat w kwestii terminów, to poza ww. "14" nie widzę jakiś specjalnych
>> korzyści przemawiających za niezgodnością
> możliwość odstąpienia od umowy jeśli naprawa będzie się przedłużać...

A nie da rady na zasadach ogólnych KC?

--
Marcin
2005-11-17 15:33 Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej kam
Marcin Debowski napisał(a):
> A nie da rady na zasadach ogólnych KC?

w przypadku gwarancji? a od jakiej umowy chcesz odstąpić?

KG
2005-11-17 22:55 Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej Marcin Debowski
In article , kam wrote:
> Marcin Debowski napisał(a):
>> A nie da rady na zasadach ogólnych KC?
> w przypadku gwarancji? a od jakiej umowy chcesz odstąpić?

Docelowo k-s. Przecież gwarancja nie jest zawieszona w prawnej
próżni. Jeżeli gwarant np. trwale uszkodzi sprzęt i odmówi wypłaty
odszkodowania to odpowiedzialności podlega i wynika ona zapewne z KC.
Jak to tam było kiedyś z rękojmią/gwarancją i brakiem mozliwości
zmieniania trybu konkretnej reklamacji? Z jednej strony było to zakazane,
a z drugiej, bodajże prof. Łętowska twierdziła, że jeśli się całość za
mocno przeciąga to można. Z czego to wynikało?

--
Marcin
2005-11-20 21:05 Re: opóźnienie w naprawie gwarancyjnej kam
Marcin Debowski napisał(a):
> Docelowo k-s. Przecież gwarancja nie jest zawieszona w prawnej
> próżni. Jeżeli gwarant np. trwale uszkodzi sprzęt i odmówi wypłaty
> odszkodowania to odpowiedzialności podlega i wynika ona zapewne z KC.

ale gwarant, a nie sprzedawca
umowa sprzedaży została wykonana

> Jak to tam było kiedyś z rękojmią/gwarancją i brakiem mozliwości
> zmieniania trybu konkretnej reklamacji? Z jednej strony było to zakazane,
> a z drugiej, bodajże prof. Łętowska twierdziła, że jeśli się całość za
> mocno przeciąga to można. Z czego to wynikało?

nie pamiętam o co dokładnie chodziło, ale podejście do gwarancji
ostatnio się zmienia...

KG
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

opłata za opóźnienie

gregorw 2005-12-06 09:19

Przekroczenie terminu naprawy gwarancyjnej

Rysio29 2005-12-21 11:08

Pytanie o upowaznienie przy naprawie bezgotowkowej

Lech Wiktor Piotrowski 2005-12-22 23:16

Zwrot kaucji gwarancyjnej rozłożony na raty a U o terminach

grem1 2006-03-31 09:00

Termin naprawy gwarancyjnej.

Sławek \(onet\) 2006-08-23 14:21

Skuter w naprawie.....

Jarek S. 2006-10-26 15:18

Brak karty gwarancyjnej

zmechu 2007-01-13 15:09

Warsztat samoch. 2 miesiące po naprawie żąda dodatkowej kwoty, czy muszę mu zapłacić ?

slawek 2007-01-28 21:37

Rezygnacja z towaru po wymianie gwarancyjnej

Osadnik 2007-04-12 19:46

opóźnienie - odszkodowanie od developera

grygooor 2007-05-23 19:43