Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

odstąpienie od umowy KS

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2010-11-02 14:05 odstąpienie od umowy KS R.Madejski
Kupiłem przedmiot na aukcji allegro. Sprzedawca oferował w niej jeden
sposób dystrybucji. Po zakończeniu aukcji zapytałem, czy istnieje
możliwość skorzystania z innej formy spedycji. Sprzedawca zgodził się je
spełnić i zaoferował znacznie wyższe jej koszty niż wynikające z cennika
spedytora i wszelkich innych zwyczajowych kosztów "towarzyszących".

Czy ustalenia ze sprzedawcą po zakupie na allegro wchodzą w skład naszej
umowy kupna-sprzedaży z allegro?

Czy na podstawie tego, że nie mogę się porozumieć w tej sprawie mogę
odstąpić od umowy kupna-sprzedaży?

Rozpatrywałem dwie odpowiedzi sprzedawcy na moją propozycję:
1) nie zgadzam się na inną formę, tylko to co zaoferowałem na allegro:
wtedy OK, nie ma sprawy.
2) zgadzam się, ale będzie to kosztować tyle i tyle: otwiera pole do
ustalenia warunków, które mi już nie odpowiadają.

Czy w tym wypadku może mieć zastosowanie klauzula /rebus sic stantibus/?
* nastąpiła nadzwyczajna zmiana stosunków,
* zmiana ta powoduje nadmierne trudności w spełnieniu świadczenia albo
grozi jednej ze stron rażącą stratą,
* strony nie przewidywały wpływu nadzwyczajnej zmiany stosunków na
zobowiązanie, przy czym istotny jest brak przewidzenia nie tyle samej
zmiany stosunków, co jej wpływu na zobowiązanie.

RM
2010-11-02 14:24 Re: odstąpienie od umowy KS Olo
On 2010-11-02 14:05, R.Madejski wrote:
> Kupiłem przedmiot na aukcji allegro. Sprzedawca oferował w niej jeden
> sposób dystrybucji. Po zakończeniu aukcji zapytałem, czy istnieje
> możliwość skorzystania z innej formy spedycji. Sprzedawca zgodził się je
> spełnić i zaoferował znacznie wyższe jej koszty niż wynikające z cennika
> spedytora i wszelkich innych zwyczajowych kosztów "towarzyszących".
>
> Czy ustalenia ze sprzedawcą po zakupie na allegro wchodzą w skład naszej
> umowy kupna-sprzedaży z allegro?
>
> Czy na podstawie tego, że nie mogę się porozumieć w tej sprawie mogę
> odstąpić od umowy kupna-sprzedaży?
>
> Rozpatrywałem dwie odpowiedzi sprzedawcy na moją propozycję:
> 1) nie zgadzam się na inną formę, tylko to co zaoferowałem na allegro:
> wtedy OK, nie ma sprawy.
> 2) zgadzam się, ale będzie to kosztować tyle i tyle: otwiera pole do
> ustalenia warunków, które mi już nie odpowiadają.
>
> Czy w tym wypadku może mieć zastosowanie klauzula /rebus sic stantibus/?
> * nastąpiła nadzwyczajna zmiana stosunków,
> * zmiana ta powoduje nadmierne trudności w spełnieniu świadczenia albo
> grozi jednej ze stron rażącą stratą,
> * strony nie przewidywały wpływu nadzwyczajnej zmiany stosunków na
> zobowiązanie, przy czym istotny jest brak przewidzenia nie tyle samej
> zmiany stosunków, co jej wpływu na zobowiązanie.
>
> RM

wciskając "kupuję" na danej aukcji wyrażasz zgodę na to co w niej
zawarte, a więc także sposób i koszty wysyłki.. Teraz po zakupie
próbujesz wnosić zmiany, a sprzedawca idzie Ci na rękę, bo się na to
zgadza. Tobie za to nie pasują już nowe warunki bo są za wysokie koszty
wysyłki. Zatem proste pytanie - dlaczego nie spytałeś o inne sposoby
wysyłki i koszty przed zakupem i teraz próbujesz kombinować?
Zrezygnować z zakupu możesz zawsze (stoisz po tej lepszej stronie),
tylko spowoduje to że otrzymasz komentarz negatywny od sprzedawcy, jak i
doliczą Ci 1/3 punktów, gdzie przy 3/3 blokują konto.

Imho jesteś UK :)
2010-11-02 14:32 Re: odstąpienie od umowy KS R.Madejski
Olo wrote:
> wciskając "kupuję" na danej aukcji wyrażasz zgodę na to co w niej
> zawarte, a więc także sposób i koszty wysyłki..

Zgodziłem się, nie mam do tego pytań.

> Teraz po zakupie próbujesz wnosić zmiany,

Nie wnoszę. Spytałem tylko i zrozumiałbym gdyby odmówił i trzymał się
aukcji. Ale nie odmówił.

> a sprzedawca idzie Ci na rękę, bo się na to zgadza.

Zgadza się, ale nie idzie mi na rękę.

> Tobie za to nie pasują już nowe warunki bo są za wysokie koszty
> wysyłki.

Tak, nie pasują. Są niewspółmiernie wysokie. Czy to podpada pod wyłudzenie?

> Zatem proste pytanie - dlaczego nie spytałeś o inne sposoby
> wysyłki i koszty przed zakupem i teraz próbujesz kombinować?

Nie kombinuję. Aukcję zobaczyłem dość krótko przed jej końcem i nie było
czasu. Druga sprawa to doświadczenie.

> Zrezygnować z zakupu możesz zawsze (stoisz po tej lepszej stronie)

Na jakiej podstawie tak sądzisz? Mi się wydaje, że właśnie jest
przeciwnie. Czy ustalenia poza aukcyjne wchodzą w skład umowy między mną
i sprzedającym?

> tylko spowoduje to że otrzymasz komentarz negatywny od sprzedawcy, jak i
> doliczą Ci 1/3 punktów, gdzie przy 3/3 blokują konto.

Trudno. Ponoszę wszelkie konsekwencje, ale interesują mnie bardziej te
prawne.

RM
2010-11-02 14:45 Re: odstąpienie od umowy KS Olo
On 2010-11-02 14:32, R.Madejski wrote:

> Zgodziłem się, nie mam do tego pytań.

No właśnie i to zdanie powinno wyjaśniać całą sprawę :)

> Nie wnoszę. Spytałem tylko i zrozumiałbym gdyby odmówił i trzymał się
> aukcji. Ale nie odmówił.

tylko się cieszyć

>
>> a sprzedawca idzie Ci na rękę, bo się na to zgadza.
>
> Zgadza się, ale nie idzie mi na rękę.

oczywiście , że idzie. Wcale nie miał zamiaru tego wysyłać firmą XXX i
dlatego doliczył sobie koszty dojazdu/straconego czasu/pakowania.

> Tak, nie pasują. Są niewspółmiernie wysokie. Czy to podpada pod wyłudzenie?

niekoniecznie. Ile wynoszą te kosty? Tak jak napisałem wyżej, może
zwyczajne doliczył sobie dodatkową opłatę za Twoją chęć zmiany spedytora.

> Nie kombinuję. Aukcję zobaczyłem dość krótko przed jej końcem i nie było
> czasu. Druga sprawa to doświadczenie.

To że kupiłeś krótko przed czasem to tylko obliguje Cię do
przestrzegania warunków aukcji i wysyłki towaru. Teraz wbiłeś się przed
końcem aukcji i próbujesz stawiać swoje warunki - troche nie fair. O
jakim doświadczeniu piszesz?

> Na jakiej podstawie tak sądzisz? Mi się wydaje, że właśnie jest
> przeciwnie. Czy ustalenia poza aukcyjne wchodzą w skład umowy między mną
> i sprzedającym?

Przeciwnie, czyli Twoim zdaniem musisz kupić bo inaczej... no włąśnie
co? Jako kupujący możesz powiedzieć, ze się rozmyśliłeś i tyle.
Odwrotnie już jest gorzej - pamiętasz jak młody gość miał sprawę o fakt,
że sprzedawał jakąś furę, której nie miał w garażu? :)

> Trudno. Ponoszę wszelkie konsekwencje, ale interesują mnie bardziej te
> prawne.

no to wyluzuj... jako doświadczony allegrowicz odstąpiłem już nie raz od
zakupu czegoś i straciłem 1 konto allegrowe :)

Dalej nie rozumiem dlaczego nie kupisz zwyczajnie na warunkach
sprzedawcy i dasz sobie spokój z kombinowaniem?

>
> RM
>
2010-11-02 14:55 Re: odstąpienie od umowy KS R.Madejski
Olo wrote:
>>> a sprzedawca idzie Ci na rękę, bo się na to zgadza.
>>
>> Zgadza się, ale nie idzie mi na rękę.
>
> oczywiście, że idzie. Wcale nie miał zamiaru tego wysyłać firmą XXX i
> dlatego doliczył sobie koszty dojazdu/straconego czasu/pakowania.

Jest to inna forma spedycji. Nie wymaga zmiany spedytora ani sposobu
pakowania. Usługa się zmienia.

> niekoniecznie. Ile wynoszą te kosty? Tak jak napisałem wyżej, może
> zwyczajne doliczył sobie dodatkową opłatę za Twoją chęć zmiany spedytora.

j.w.

>> Nie kombinuję. Aukcję zobaczyłem dość krótko przed jej końcem i nie było
>> czasu. Druga sprawa to doświadczenie.
>
> To że kupiłeś krótko przed czasem to tylko obliguje Cię do
> przestrzegania warunków aukcji i wysyłki towaru. Teraz wbiłeś się przed
> końcem aukcji i próbujesz stawiać swoje warunki - troche nie fair.

Masz rację, zgadzam się z pierwszym zdaniem. Ale nie stawiam swoich
warunków. Czy w tym kraju nie można spytać bez posądzenia o stawianie
warunków? Napisałem, że gdyby się nie zgodził to nie ma sprawy. Powtórzę
pytanie: czy poza aukcyjne ustalenia są częścią umowy? Jeśli nie są to
czym są?

> Przeciwnie, czyli Twoim zdaniem musisz kupić bo inaczej... no włąśnie
> co?

Ponieważ umowy należy realizować. Czy ustalenia poza aukcyjne wchodzą w
skład umowy? Zgodziłbym się gdyby odmówił (podkreślam to). Ale nie
odmówił. Czy tym samym umowa nie ma ostatecznego kształtu?

> Jako kupujący możesz powiedzieć, ze się rozmyśliłeś i tyle.

Czy aby na pewno? Druga sprawa to fakt, że się nie rozmyśliłem tylko
uważam, że umowa nie ma ostatecznej formy. Czy tak jest, czy też się mylę?

RM
2010-11-02 14:55 Re: odstąpienie od umowy KS Zbynek Ltd.
Witam

Olo napisał(a) :
> Zrezygnować z zakupu możesz zawsze (stoisz po tej lepszej stronie),
> tylko spowoduje to że otrzymasz komentarz negatywny od sprzedawcy, jak i
> doliczą Ci 1/3 punktów, gdzie przy 3/3 blokują konto.

Ale zaraz, zaraz...
Kupujący ("Kup teraz") poza lokalem ma 10 dni na odstąpienie od
umowy po otrzymaniu towaru. Nie można sprawy uprościć i oszczędzić
obu stronom fatygi i odstąpić przed wysłaniem i wręcz przed zapłatą?
Oczywiście bez tych dziwnych punktów. Te punkty to jakaś nowość?

--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]
2010-11-02 15:11 Re: odstąpienie od umowy KS niusy.pl

Użytkownik "R.Madejski"

>> Tobie za to nie pasują już nowe warunki bo są za wysokie koszty wysyłki.
>
> Tak, nie pasują. Są niewspółmiernie wysokie. Czy to podpada pod
> wyłudzenie?

Tak, przez Ciebie :-)
2010-11-02 15:13 Re: odstąpienie od umowy KS R.Madejski
niusy.pl wrote:
>> Tak, nie pasują. Są niewspółmiernie wysokie. Czy to podpada pod
>> wyłudzenie?
>
> Tak, przez Ciebie :-)

Zadałem pytanie, aby się czegoś konkretnie dowiedzieć, nauczyć lub
zmienić zdanie co do własnych sądów. Jeśli już piszesz to proszę uzasadnij.

RM
2010-11-02 15:22 Re: odstąpienie od umowy KS Olo
On 2010-11-02 14:55, Zbynek Ltd. wrote:
> Witam
>
> Olo napisał(a) :
>> Zrezygnować z zakupu możesz zawsze (stoisz po tej lepszej stronie),
>> tylko spowoduje to że otrzymasz komentarz negatywny od sprzedawcy, jak i
>> doliczą Ci 1/3 punktów, gdzie przy 3/3 blokują konto.
>
> Ale zaraz, zaraz...
> Kupujący ("Kup teraz") poza lokalem ma 10 dni na odstąpienie od
> umowy po otrzymaniu towaru. Nie można sprawy uprościć i oszczędzić
> obu stronom fatygi i odstąpić przed wysłaniem i wręcz przed zapłatą?
> Oczywiście bez tych dziwnych punktów. Te punkty to jakaś nowość?
>


Można ale już kupił, pomimo że odstąpi od umowy to zakończy się to j.w.,
punkty napisałem domyślnie, po prostu 3 krotne zrezygnowanie z zakupu
(czyli 3 wnioski zwrotu prowizji od sprzedawcy) = blokada konta. Nic
nowego...
2010-11-02 15:53 Re: odstąpienie od umowy KS niusy.pl

Użytkownik "R.Madejski"

>>> Tak, nie pasują. Są niewspółmiernie wysokie. Czy to podpada pod
>>> wyłudzenie?
>>
>> Tak, przez Ciebie :-)
>
> Zadałem pytanie, aby się czegoś konkretnie dowiedzieć, nauczyć lub zmienić
> zdanie co do własnych sądów. Jeśli już piszesz to proszę uzasadnij.

Nie uzgodniłeś umowy do której odwołujesz się
nowsze 1 2

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

14 dni na odstąpienie od umowy?

Joy 2005-11-08 20:35

odstąpienie od umowy z OFE

Grzesiex 2006-03-14 08:38

Odstąpienie od umowy ???

D.H. Oskar 2006-07-17 09:55

Odstąpienie od umowy - again???

D.H. Oskar 2006-07-20 11:11

odstąpienie od umowy

mtm1 2007-02-10 09:04

10 dni na odstąpienie od umowy

Wojtek 2007-08-08 14:54

odstąpienie od umowy o pracę...

grzegorz 2007-09-05 14:16

Reklamacja/odstąpienie od umowy

a.i. 2007-10-10 04:11

odstąpienie od umowy

pit 2008-11-12 22:18

Odstąpienie od umowy

Tomek 2008-11-21 20:39