Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Po co się zmienia marki?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2010-03-08 10:35 Po co się zmienia marki? Przemysław Adam Śmiejek
Witam,

właśnie widzę w TV reklamę, że znana od 100 lat marka Calgon teraz
będzie się nazywała Finish. Rozumiem, że to oznacza finisz ich możliwości :D

Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki
kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie. Np. ja kiedyś kupowałem
nośniki Basf, a jak się przemarkowały, to przeszedłem na Verbatim, bo
lubię stare i sprawdzone marki.

Czy jest jakiś prawny powód albo prawny zysk takich ruchów?


--
Przemysław Adam Śmiejek
2010-03-08 10:50 Re: Po co się zmienia marki? BK
On 8 Mar, 10:35, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> Witam,
>
> właśnie widzę w TV reklamę, że znana od 100 lat marka Calgon teraz
> będzie się nazywała Finish. Rozumiem, że to oznacza finisz ich możliwości :D
>
> Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki
> kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie. Np. ja kiedyś kupowałem
> nośniki Basf, a jak się przemarkowały, to przeszedłem na Verbatim, bo
> lubię stare i sprawdzone marki.
>
> Czy jest jakiś prawny powód albo prawny zysk takich ruchów?
>
> --
> Przemysław Adam Śmiejek

Najczesciej takie zmianyt wynikaja ze zmian wlascicielskich lub checi
ujednolicenia marki na skale swiatowa.

W przypadku "calgon" chodzi o to, ze wiele firm ma do niego prawa:
he brands have their origin in Calgon, Inc. of Pittsburgh,
Pennsylvania, which first put Calgon water softener on the market in
1933.[1] It was acquired by Merck in 1968 and later broken up and
sold off. Calgon was broken into:

* Calgon bath and beauty products are provided by Ilex Consumer
Products Group ([1]).
* Calgon water softener, sold to Reckitt Benckiser. Calgonit is
the brand name of Reckitt Benckiser's dishwasher detergent sold in
Continental Europe.
* Calgon bath and beauty products, sold to Coty, Inc., and then
acquired by Ascendia Brands on 9 February 2007
* Calgon Carbon Corporation, acquired by its management in a
leveraged buyout in 1985 and taken public in 1987
* Calgon Water Management, sold to English China Clays in June
1993 for $307.5 million
* Calgon Vestal Laboratories, sold to Bristol-Myers Squibb in
November 1994 for $261.5 million[2] and then to the Steris Corporation
in 1996
2010-03-08 10:54 Re: Po co się zmienia marki? Piotr [trzykoty]
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał
> Czy jest jakiś prawny powód albo prawny zysk takich ruchów?

Markę można zmieniać ze względu np. na potencjalne naruszenia czyichś praw,
ujednolicenie marek na wielu terytoriach, zapobieganie kanibalizmowi
wzajemnemu marek jednego przedsiębiorstwa etc. Najczęściej jednak powód nie
jest prawny, a marketingowy. Marka jak i produkt ma swĂłj cykl Ĺźycia, w
pewnym momencie promocja nowej marki może być zyskowniejsza niż eksploatacja
starej.
2010-03-08 12:08 Re: Po co się zmienia marki? Herald
Dnia Mon, 08 Mar 2010 10:35:13 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki
> kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie.

Może menedżerowie "nabroili" i się teraz źle kojarzy dana marka? ;)
Wiesz coś a`la kreatywna księgowość etc ;)

BTW - czy nasz stary poczciwy "TP" był brzydki? jednak zmieniono na
pomarańczowe ścierwo i odprowadzają do francji 0,5% obrotu, za korzystanie
z trademarku :/
2010-03-08 12:32 Re: Po co się zmienia marki? Przemysław_Adam_Śmiejek


W dniu 2010-03-08 12:08, Herald pisze:
> BTW - czy nasz stary poczciwy "TP" był brzydki? jednak zmieniono na
> pomarańczowe ścierwo i odprowadzają do francji 0,5% obrotu, za korzystanie
> z trademarku :/


no ale tu jest sprawa jasna. Jedna duża firma kupiła małego wypierdka i
chce go włączyć w swoje struktury, a do tego właśnie wyprowadzić
maksimum kasy z poddańczego narodu, który wyprzedał za bezcen albo
rozkradł cały majątek narodowy tylko dlatego, że kojarzył z PRL.


--
Przemysław Adam Śmiejek
2010-03-08 12:35 Re: Po co się zmienia marki? Arek
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[..]
> narodu, który wyprzedał za bezcen albo rozkradł cały majątek
> narodowy tylko dlatego, że kojarzył z PRL.

"Hm... A tego się nie da leczyć?"

Arek


--
www.arnoldbuzdygan.com
2010-03-08 12:39 Re: Po co się zmienia marki? Maddy
W dniu 08-03-2010 12:08, Herald pisze:
> Dnia Mon, 08 Mar 2010 10:35:13 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
>
>> Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki
>> kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie.
>
> Może menedżerowie "nabroili" i się teraz źle kojarzy dana marka? ;)
> Wiesz coś a`la kreatywna księgowość etc ;)
>
> BTW - czy nasz stary poczciwy "TP" był brzydki? jednak zmieniono na
> pomarańczowe ścierwo i odprowadzają do francji 0,5% obrotu, za korzystanie
> z trademarku :/

Mnie najbardziej ta pomarańcza wkurza.
Taka była ładna Idea, łatwa w użyciu w reklamie, zrozumiała.
To nie, będzie jak "na zachodzie".
A że nikt nie wie jak to właściwie wymawiać? Że kupę kasy kosztowała ta
zmiana dobrze rozpoznawanego znaku na kompletnie nieznany?

A tam, ważne, że nowy właściciel może ssać kasę.

Swoją drogą co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego
skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej.


--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813
2010-03-08 12:39 Re: Po co się zmienia marki? Przemysław_Adam_Śmiejek
W dniu 2010-03-08 12:35, Arek pisze:
> Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> [..]
>> narodu, który wyprzedał za bezcen albo rozkradł cały majątek
>> narodowy tylko dlatego, że kojarzył z PRL.
> "Hm... A tego się nie da leczyć?"


A co, nieprawda? Kto rozwalił PGRy, Tepsę i inne wielkie majątki i
przedsiębiorstwa?

--
Przemysław Adam Śmiejek
2010-03-08 12:57 Re: Po co się zmienia marki? Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-03-08 12:39, Maddy pisze:
> Mnie najbardziej ta pomarańcza wkurza.
> Taka była ładna Idea, łatwa w użyciu w reklamie, zrozumiała.

I znana z braku zasięgu. Nawet w filmie o Asteriksie z tego szydzili.

> A że nikt nie wie jak to właściwie wymawiać?


No albo Oranże z akcentem na e albo Orange z akcentem na n

> że kupę kasy kosztowała ta
> zmiana dobrze rozpoznawanego znaku na kompletnie nieznany?

No akurat chyba nie ma nikogo, kto nie został zaatakowany ich
wszechobecnością, więc o znajomość to bym się nie bał.

> A tam, ważne, że nowy właściciel może ssać kasę.

No takie jest założenie biznesu :D
Gupie to było to, że w obrzydzeniu do PRL rozdupczono całość i sprzedano
za bezcen dla wypływu kasy.

> Swoją drogą co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego
> skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej.

Ano właśnie.


--
Przemysław Adam Śmiejek
2010-03-08 13:04 Re: Po co się zmienia marki? Herald
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:39:28 +0100, Maddy napisał(a):


>>> Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki
>>> kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie.
>>
>> Może menedżerowie "nabroili" i się teraz źle kojarzy dana marka? ;)
>> Wiesz coś a`la kreatywna księgowość etc ;)
>>
>> BTW - czy nasz stary poczciwy "TP" był brzydki? jednak zmieniono na
>> pomarańczowe ścierwo i odprowadzają do francji 0,5% obrotu, za korzystanie
>> z trademarku :/
>
> Mnie najbardziej ta pomarańcza wkurza.
> Taka była ładna Idea, łatwa w użyciu w reklamie, zrozumiała.
> To nie, będzie jak "na zachodzie".
> A że nikt nie wie jak to właściwie wymawiać? Że kupę kasy kosztowała ta
> zmiana dobrze rozpoznawanego znaku na kompletnie nieznany?
>
> A tam, ważne, że nowy właściciel może ssać kasę.

A toszkę wcześniej - poszła odpowiednia dawka na inne rachunki ;)

> Swoją drogą co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego
> skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej.

Dlatego "prywatyzacja" sektora energetycznego - jest kpiną i wciskaniem
kitu społeczeństwu. Vattenfall to szwedzka spółka skarbu państwa :))
I kasa z naszej kieszeni zamiast być tutaj inwestowana i "wydawana" wędruje
do społeczeństwa szwedzkiego.
nowsze 1 2 3 4

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Polkomtel znow zmienia regulamin-co z rezygnacja?

mk 2005-11-25 12:00

Re: Polkomtel znow zmienia regulamin-co z rezygnacja?

mk 2005-11-25 12:38

anulowanie starych dlugow po zmianie marki idea -> orange

Przemek R... 2006-01-18 15:35

Co zmienia zdrada przy sprawie rozwodowej

tees 2006-05-10 16:02

Developer zmienia ceny ... czy moze???

... 2006-07-18 22:24

Ten program tylko z komputerem marki DELL?

Wrak Tristana 2007-06-30 11:58

odkupienie marki od firmy

OH 2008-01-14 13:07

prawo do reklamowania się nazwą marki np. adidas ?

lukeskyobi 2008-03-31 14:51

Miasto zmienia nazwę ulicy. Kto za to

marjan 2009-08-27 16:31

Orange zmienia regulamin i...

Lady_Heather 2009-09-19 02:53