poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2010-03-08 10:35 | Po co się zmienia marki? | Przemysław Adam Śmiejek |
Witam, właśnie widzę w TV reklamę, że znana od 100 lat marka Calgon teraz będzie się nazywała Finish. Rozumiem, że to oznacza finisz ich możliwości :D Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie. Np. ja kiedyś kupowałem nośniki Basf, a jak się przemarkowały, to przeszedłem na Verbatim, bo lubię stare i sprawdzone marki. Czy jest jakiś prawny powód albo prawny zysk takich ruchów? -- Przemysław Adam Śmiejek |
2010-03-08 10:50 | Re: Po co się zmienia marki? | BK |
On 8 Mar, 10:35, Przemysław Adam Śmiejek > Witam, > > właśnie widzę w TV reklamę, że znana od 100 lat marka Calgon teraz > będzie się nazywała Finish. Rozumiem, że to oznacza finisz ich możliwości :D > > Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki > kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie. Np. ja kiedyś kupowałem > nośniki Basf, a jak się przemarkowały, to przeszedłem na Verbatim, bo > lubię stare i sprawdzone marki. > > Czy jest jakiś prawny powód albo prawny zysk takich ruchów? > > -- > Przemysław Adam Śmiejek Najczesciej takie zmianyt wynikaja ze zmian wlascicielskich lub checi ujednolicenia marki na skale swiatowa. W przypadku "calgon" chodzi o to, ze wiele firm ma do niego prawa: he brands have their origin in Calgon, Inc. of Pittsburgh, Pennsylvania, which first put Calgon water softener on the market in 1933.[1] It was acquired by Merck in 1968 and later broken up and sold off. Calgon was broken into: * Calgon bath and beauty products are provided by Ilex Consumer Products Group ([1]). * Calgon water softener, sold to Reckitt Benckiser. Calgonit is the brand name of Reckitt Benckiser's dishwasher detergent sold in Continental Europe. * Calgon bath and beauty products, sold to Coty, Inc., and then acquired by Ascendia Brands on 9 February 2007 * Calgon Carbon Corporation, acquired by its management in a leveraged buyout in 1985 and taken public in 1987 * Calgon Water Management, sold to English China Clays in June 1993 for $307.5 million * Calgon Vestal Laboratories, sold to Bristol-Myers Squibb in November 1994 for $261.5 million[2] and then to the Steris Corporation in 1996 |
||
2010-03-08 10:54 | Re: Po co się zmienia marki? | Piotr [trzykoty] |
UĹźytkownik "PrzemysĹaw Adam Ĺmiejek" > Czy jest jakiĹ prawny powĂłd albo prawny zysk takich ruchĂłw? MarkÄ moĹźna zmieniaÄ ze wzglÄdu np. na potencjalne naruszenia czyichĹ praw, ujednolicenie marek na wielu terytoriach, zapobieganie kanibalizmowi wzajemnemu marek jednego przedsiÄbiorstwa etc. NajczÄĹciej jednak powĂłd nie jest prawny, a marketingowy. Marka jak i produkt ma swĂłj cykl Ĺźycia, w pewnym momencie promocja nowej marki moĹźe byÄ zyskowniejsza niĹź eksploatacja starej. |
||
2010-03-08 12:08 | Re: Po co się zmienia marki? | Herald |
Dnia Mon, 08 Mar 2010 10:35:13 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a): > Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki > kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie. Może menedżerowie "nabroili" i się teraz źle kojarzy dana marka? ;) Wiesz coś a`la kreatywna księgowość etc ;) BTW - czy nasz stary poczciwy "TP" był brzydki? jednak zmieniono na pomarańczowe ścierwo i odprowadzają do francji 0,5% obrotu, za korzystanie z trademarku :/ |
||
2010-03-08 12:32 | Re: Po co się zmienia marki? | Przemysław_Adam_Śmiejek |
W dniu 2010-03-08 12:08, Herald pisze: > BTW - czy nasz stary poczciwy "TP" był brzydki? jednak zmieniono na > pomarańczowe ścierwo i odprowadzają do francji 0,5% obrotu, za korzystanie > z trademarku :/ no ale tu jest sprawa jasna. Jedna duża firma kupiła małego wypierdka i chce go włączyć w swoje struktury, a do tego właśnie wyprowadzić maksimum kasy z poddańczego narodu, który wyprzedał za bezcen albo rozkradł cały majątek narodowy tylko dlatego, że kojarzył z PRL. -- Przemysław Adam Śmiejek |
||
2010-03-08 12:35 | Re: Po co się zmienia marki? | Arek |
Przemysław Adam Śmiejek pisze: [..] > narodu, który wyprzedał za bezcen albo rozkradł cały majątek > narodowy tylko dlatego, że kojarzył z PRL. "Hm... A tego się nie da leczyć?" Arek -- www.arnoldbuzdygan.com |
||
2010-03-08 12:39 | Re: Po co się zmienia marki? | Maddy |
W dniu 08-03-2010 12:08, Herald pisze: > Dnia Mon, 08 Mar 2010 10:35:13 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a): > >> Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki >> kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie. > > Może menedżerowie "nabroili" i się teraz źle kojarzy dana marka? ;) > Wiesz coś a`la kreatywna księgowość etc ;) > > BTW - czy nasz stary poczciwy "TP" był brzydki? jednak zmieniono na > pomarańczowe ścierwo i odprowadzają do francji 0,5% obrotu, za korzystanie > z trademarku :/ Mnie najbardziej ta pomarańcza wkurza. Taka była ładna Idea, łatwa w użyciu w reklamie, zrozumiała. To nie, będzie jak "na zachodzie". A że nikt nie wie jak to właściwie wymawiać? Że kupę kasy kosztowała ta zmiana dobrze rozpoznawanego znaku na kompletnie nieznany? A tam, ważne, że nowy właściciel może ssać kasę. Swoją drogą co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej. -- *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność *** Magdalena "Maddy" Wołoszyk JID maddy@esi.com.pl GG: 5303813 |
||
2010-03-08 12:39 | Re: Po co się zmienia marki? | Przemysław_Adam_Śmiejek |
W dniu 2010-03-08 12:35, Arek pisze: > Przemysław Adam Śmiejek pisze: > [..] >> narodu, który wyprzedał za bezcen albo rozkradł cały majątek >> narodowy tylko dlatego, że kojarzył z PRL. > "Hm... A tego się nie da leczyć?" A co, nieprawda? Kto rozwalił PGRy, Tepsę i inne wielkie majątki i przedsiębiorstwa? -- Przemysław Adam Śmiejek |
||
2010-03-08 12:57 | Re: Po co się zmienia marki? | Przemysław Adam Śmiejek |
W dniu 2010-03-08 12:39, Maddy pisze: > Mnie najbardziej ta pomarańcza wkurza. > Taka była ładna Idea, łatwa w użyciu w reklamie, zrozumiała. I znana z braku zasięgu. Nawet w filmie o Asteriksie z tego szydzili. > A że nikt nie wie jak to właściwie wymawiać? No albo Oranże z akcentem na e albo Orange z akcentem na n > że kupę kasy kosztowała ta > zmiana dobrze rozpoznawanego znaku na kompletnie nieznany? No akurat chyba nie ma nikogo, kto nie został zaatakowany ich wszechobecnością, więc o znajomość to bym się nie bał. > A tam, ważne, że nowy właściciel może ssać kasę. No takie jest założenie biznesu :D Gupie to było to, że w obrzydzeniu do PRL rozdupczono całość i sprzedano za bezcen dla wypływu kasy. > Swoją drogą co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego > skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej. Ano właśnie. -- Przemysław Adam Śmiejek |
||
2010-03-08 13:04 | Re: Po co się zmienia marki? | Herald |
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:39:28 +0100, Maddy napisał(a): >>> Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki >>> kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie. >> >> Może menedżerowie "nabroili" i się teraz źle kojarzy dana marka? ;) >> Wiesz coś a`la kreatywna księgowość etc ;) >> >> BTW - czy nasz stary poczciwy "TP" był brzydki? jednak zmieniono na >> pomarańczowe ścierwo i odprowadzają do francji 0,5% obrotu, za korzystanie >> z trademarku :/ > > Mnie najbardziej ta pomarańcza wkurza. > Taka była ładna Idea, łatwa w użyciu w reklamie, zrozumiała. > To nie, będzie jak "na zachodzie". > A że nikt nie wie jak to właściwie wymawiać? Że kupę kasy kosztowała ta > zmiana dobrze rozpoznawanego znaku na kompletnie nieznany? > > A tam, ważne, że nowy właściciel może ssać kasę. A toszkę wcześniej - poszła odpowiednia dawka na inne rachunki ;) > Swoją drogą co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego > skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej. Dlatego "prywatyzacja" sektora energetycznego - jest kpiną i wciskaniem kitu społeczeństwu. Vattenfall to szwedzka spółka skarbu państwa :)) I kasa z naszej kieszeni zamiast być tutaj inwestowana i "wydawana" wędruje do społeczeństwa szwedzkiego. |
nowsze | 1 2 3 4 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Polkomtel znow zmienia regulamin-co z rezygnacja? |
mk | 2005-11-25 12:00 |
Re: Polkomtel znow zmienia regulamin-co z rezygnacja? |
mk | 2005-11-25 12:38 |
anulowanie starych dlugow po zmianie marki idea -> orange |
Przemek R... | 2006-01-18 15:35 |
Co zmienia zdrada przy sprawie rozwodowej |
tees | 2006-05-10 16:02 |
Developer zmienia ceny ... czy moze??? |
... | 2006-07-18 22:24 |
Ten program tylko z komputerem marki DELL? |
Wrak Tristana | 2007-06-30 11:58 |
odkupienie marki od firmy |
OH | 2008-01-14 13:07 |
prawo do reklamowania się nazwą marki np. adidas ? |
lukeskyobi | 2008-03-31 14:51 |
Miasto zmienia nazwę ulicy. Kto za to |
marjan | 2009-08-27 16:31 |
Orange zmienia regulamin i... |
Lady_Heather | 2009-09-19 02:53 |