poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2010-02-03 14:55 | PopsutyTV o dużej wartości dwa miesiące po gwarancji! | DarkDaro |
Witam Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ). Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV. Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie wiedziałem w chwili zakupu. Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc -- PZDR DarkDaro __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4831 (20100203) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |
2010-02-03 15:22 | Re: PopsutyTV o dużej wartości dwa mies | Maciej Bebenek (news.onet |
On 2010-02-03 14:55, DarkDaro wrote: > Witam > Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ). > Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV. > Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na > kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie > wiedziałem w chwili zakupu. Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż > działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc > Spróbować z innym serwisem. Serwisant powinien móc odczytać, jaki był rzeczywisty czas działania telewizora, chociaż tak naprawdę to niczego nie zmienia. Parametr MTTF - średni czas do uszkodzenia, jak sama nazwa wskazuje, liczy się uśredniając czasy pracy zarówno tego egzmeplarza, który się zepsuł po pierwszej godzinie pracy, jak i teo, który przepracował 10 tys, godzin bezawaryjnie :-( A z prawnego punktu widzenia, 24 miesiące po dacie zakupu skończył się okres, gdy można by było zgłosić tego typu niezgodność z umową. |
||
2010-02-03 15:29 | Re: PopsutyTV o dużej wartości dwa mies | witek |
On 2/3/2010 7:55 AM, DarkDaro wrote: > Witam > Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ). tak to juz niestety jest z dzisiejsza elektronika. Bardzo mizernej jakosci. > Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV. sprawdz inny serwis. > Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na > kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie > wiedziałem w chwili zakupu. prawodopodobnie? to prawdopodobnie bedziesz musial to umiec udowodnic, inaczej przepadlo. Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż > działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc > nie kupowac sprzetu za niwiadomojakie pieniadze, bo nie jest tego warty. |
||
2010-02-03 15:27 | Re: PopsutyTV o du | krzysiek |
DarkDaro pisze: > Witam > Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ). > Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV. > Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na > kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie > wiedziałem w chwili zakupu. Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż > działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc > Trochę nie rozumiem kupowania telewizora na raty a już tym bardziej na raty dłuższe niż dwa lata. Jak to mówią, zastaw się a postaw się :) -- Krzysiek |
||
2010-02-03 17:18 | Re: PopsutyTV o dużejwartości dwa miesiące po gwarancji! | robertcb |
> Witam > Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ). > Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV. > Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na > kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie > wiedziałem w chwili zakupu. Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż > działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc > Być może producent potajemnie montuje jakigoś chipa z wewnętrznym zegarem, który ma za zadanie uszkodzić sprzęt po minięciu okresu gwarancyjnego? W końcu to dodatkowa kasa dla producenta, wielu ludzi zdecyduje się na naprawę. -- |
||
2010-02-03 17:21 | Re: PopsutyTV o dużej wartości dwa miesiące po gwara | Czabu |
Użytkownik "DarkDaro" news:hkbv8n$7je$1@inews.gazeta.pl... > Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ). Pech. Kupując telewizor myślałeś, że gwarancja jest dłuższa? > Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV. Poszukaj innego serwisu. Nie musi być autoryzowany. Poszukaj samego panelu, np. na forum elektroda.pl - tam pojawiają się ludzie, którzy sprzedają matryce nowe i używane. > Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na > kilka tysięcy godzin, "Żywotność" o której piszesz, to uśrednione wartości. Żaden producent nie traktuje tego parametru poważnie. prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie > wiedziałem w chwili zakupu. IMO w tej chwili to już niewiele zmienia. Trzeba było to sprawdzać przy zakupie. Udowodnienie tego teraz jest praktycznie niemożliwe. >Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż działał Dobrze napisałeś. Może. Nie musi. Producent zagwarantował, że dwa lata będzie działał i słowa dotrzymał. > a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc Trzeba było o tym myśleć, kiedy się zaciągało kredyt. Dobra nauka na przyszłość. Przy zakupie nie zastanawiałeś się, co będzie jak gwarancja minie, a sprzęt się popsuje? Ja kupuje elektronikę tylko taką, której nie będzie mi żal po okresie gwarancji wyrzucić. > __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur > wirusow 4831 (20100203) __________ > Wyłącz ten badziew. Pozdrawiam Czabu |
||
2010-02-03 17:34 | Re: PopsutyTV o dużejwartości dwa miesiące po gwara | Czabu |
Użytkownik news:6915.00000128.4b69a1b8@newsgate.onet.pl... > Być może producent potajemnie montuje jakigoś chipa z wewnętrznym zegarem, > który ma za zadanie uszkodzić sprzęt po minięciu okresu gwarancyjnego? > W końcu to dodatkowa kasa dla producenta, wielu ludzi zdecyduje się na > naprawę. Do tego chyba jeszcze nie dochodzi, zbyt łatwo byłoby to udowodnić. Chodzą jednak słuchy, że niektóre firmy mają specjalne działy, których głównym zadaniem jest przewidzieć ile sprzęt wytrzyma i kombinowanie jak na jego żywotność wpłynąć, żeby awaria nastąpiła dokładnie wtedy, kiedy chce producent. Brzmi jak bajka, jednak osoby zajmujące się serwisowaniem np. sprzętu AGD, potrafią podać dziesiątki przykładów, które uprawdopodniają taką teorię spiskową. Np. słabsze łożyska, silniki, jakieś plastikowe elementy w mechanizmach, które w całej partii sprzętu psują się w jednakowy sposób, po podobnym czasie pracy. Wykonanie takiego elementu w lepszej wersji, która wytrzymywałaby kilkukrotnie dłużej, byłoby znikomym kosztem, jednak producenci montują te gorsze elementy z jakiegoś powodu i raczej to nie wynika z troski o cenę finalną. Pozdrawiam Czabu |
||
2010-02-03 18:28 | Re: PopsutyTV o dużejwartości dwa miesiące po gwara | agent73 |
On Wed, 3 Feb 2010 17:34:27 +0100, "Czabu" >Do tego chyba jeszcze nie dochodzi, zbyt łatwo byłoby to udowodnić. Chodzą >jednak słuchy, że niektóre firmy mają specjalne działy, których głównym >zadaniem jest przewidzieć ile sprzęt wytrzyma i kombinowanie jak na jego >żywotność wpłynąć, żeby awaria nastąpiła dokładnie wtedy, kiedy chce >producent. Do celowego uszkadzania sprzętu to może jeszcze nie dochodzi, ale jak ocenić postępowanie niektórych producentów drukarek atramentowych, które współpracują z kardridżami jedynie do końca "terminu ważności", a potem odmawiają współpracy, pomimo tego że tusz jeszcze jest zdatny do użytku? Pazerność korporacji staje się na prawdę zatrważająca! -- A. |
||
2010-02-03 19:57 | Re: PopsutyTV o dużej | Budzik |
Osobnik posiadający mail witek7205@gazeta.pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: >> Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność >> sprzętu na kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest >> powystawowy o czym nie wiedziałem w chwili zakupu. > > prawodopodobnie? > to prawdopodobnie bedziesz musial to umiec udowodnic, inaczej > przepadlo. a jakby udowodnił to co? 2 lata po zakupie juz chyba nie obowiazuje przepisy na ktore moznaby sie powolac z sugerowana przez ciebie niezgodnoscia z umowa. Troche rzuca sie na mysl rada: nie kupowac TV na ktory kogos nie stac. 2 lata spłacac raty za TV? Bez jaj... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "TPSA - to ludzka rzecz okradać" |
||
2010-02-03 20:09 | Re: PopsutyTV o du | DarkDaro |
> Trochę nie rozumiem kupowania telewizora na raty a już tym bardziej na > raty dłuższe niż dwa lata. Jak to mówią, zastaw się a postaw się :) > A co tu jest do rozumienia? Darmowy kredyt to po co mam płacić 100% przy zakupie? -- PZDR DarkDaro __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4832 (20100203) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |
nowsze | 1 2 3 4 5 6 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Aukcja na Allegro - pytanie o egzekwowanie pieniędzy za przedmiot o niższej wartości |
Yusek | 2005-12-12 18:07 |
Darowanie dużej sumy pieniędzy w rodzinie - jak to załatwić z US? |
Młoda | 2006-03-03 17:48 |
Wycena majątku firmy - jaki rodzaj wartości? |
Boombastic | 2006-07-09 19:36 |
Komp. oddany do naprawy gwrancyjnej - 2 miesiące - |
wlo | 2006-12-07 15:39 |
Opłaty za wzrost wartości ziemi |
Czapla | 2007-01-10 23:26 |
Warsztat samoch. 2 miesiące po naprawie żąda dodatkowej kwoty, czy muszę mu zapłacić ? |
slawek | 2007-01-28 21:37 |
[KSH] podwyższenie wartości udziałów + wstąpienie nowego wspólnika do sp. z o.o. |
draculka | 2007-11-12 13:25 |
Kradzież wartości intelektualnej (z www) |
Rafał | 2008-12-30 15:28 |
Rozbieżność cen w dużej sieci sklepów |
Marek | 2009-12-30 17:58 |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV |
Ravenik | 2010-01-17 19:46 |