Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

PopsutyTV o dużej wartości dwa miesiące po gwarancji!

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2010-02-03 14:55 PopsutyTV o dużej wartości dwa miesiące po gwarancji! DarkDaro
Witam
Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ).
Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV.
Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na
kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie
wiedziałem w chwili zakupu. Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż
działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc

--
PZDR
DarkDaro



__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4831 (20100203) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com



2010-02-03 15:22 Re: PopsutyTV o dużej wartości dwa mies Maciej Bebenek (news.onet
On 2010-02-03 14:55, DarkDaro wrote:
> Witam
> Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ).
> Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV.
> Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na
> kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie
> wiedziałem w chwili zakupu. Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż
> działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc
>

Spróbować z innym serwisem. Serwisant powinien móc odczytać, jaki był
rzeczywisty czas działania telewizora, chociaż tak naprawdę to niczego
nie zmienia. Parametr MTTF - średni czas do uszkodzenia, jak sama nazwa
wskazuje, liczy się uśredniając czasy pracy zarówno tego egzmeplarza,
który się zepsuł po pierwszej godzinie pracy, jak i teo, który
przepracował 10 tys, godzin bezawaryjnie :-(
A z prawnego punktu widzenia, 24 miesiące po dacie zakupu skończył się
okres, gdy można by było zgłosić tego typu niezgodność z umową.
2010-02-03 15:29 Re: PopsutyTV o dużej wartości dwa mies witek
On 2/3/2010 7:55 AM, DarkDaro wrote:
> Witam
> Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ).

tak to juz niestety jest z dzisiejsza elektronika.
Bardzo mizernej jakosci.

> Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV.

sprawdz inny serwis.

> Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na
> kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie
> wiedziałem w chwili zakupu.


prawodopodobnie?
to prawdopodobnie bedziesz musial to umiec udowodnic, inaczej przepadlo.


Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż
> działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc
>

nie kupowac sprzetu za niwiadomojakie pieniadze, bo nie jest tego warty.
2010-02-03 15:27 Re: PopsutyTV o du krzysiek
DarkDaro pisze:
> Witam
> Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ).
> Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV.
> Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na
> kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie
> wiedziałem w chwili zakupu. Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż
> działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc
>

Trochę nie rozumiem kupowania telewizora na raty a już tym bardziej na
raty dłuższe niż dwa lata. Jak to mówią, zastaw się a postaw się :)

--
Krzysiek
2010-02-03 17:18 Re: PopsutyTV o dużejwartości dwa miesiące po gwarancji! robertcb
> Witam
> Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ).
> Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV.
> Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na
> kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie
> wiedziałem w chwili zakupu. Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż
> działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc
>

Być może producent potajemnie montuje jakigoś chipa z wewnętrznym zegarem,
który ma za zadanie uszkodzić sprzęt po minięciu okresu gwarancyjnego?
W końcu to dodatkowa kasa dla producenta, wielu ludzi zdecyduje się na naprawę.

--
2010-02-03 17:21 Re: PopsutyTV o dużej wartości dwa miesiące po gwara Czabu
Użytkownik "DarkDaro" napisał w wiadomości
news:hkbv8n$7je$1@inews.gazeta.pl...

> Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ).

Pech. Kupując telewizor myślałeś, że gwarancja jest dłuższa?

> Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV.

Poszukaj innego serwisu. Nie musi być autoryzowany. Poszukaj samego panelu,
np. na forum elektroda.pl - tam pojawiają się ludzie, którzy sprzedają
matryce nowe i używane.

> Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na
> kilka tysięcy godzin,

"Żywotność" o której piszesz, to uśrednione wartości. Żaden producent nie
traktuje tego parametru poważnie.

prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie
> wiedziałem w chwili zakupu.

IMO w tej chwili to już niewiele zmienia. Trzeba było to sprawdzać przy
zakupie. Udowodnienie tego teraz jest praktycznie niemożliwe.

>Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż działał

Dobrze napisałeś. Może. Nie musi. Producent zagwarantował, że dwa lata
będzie działał i słowa dotrzymał.

> a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc

Trzeba było o tym myśleć, kiedy się zaciągało kredyt. Dobra nauka na
przyszłość. Przy zakupie nie zastanawiałeś się, co będzie jak gwarancja
minie, a sprzęt się popsuje? Ja kupuje elektronikę tylko taką, której nie
będzie mi żal po okresie gwarancji wyrzucić.

> __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur
> wirusow 4831 (20100203) __________
>

Wyłącz ten badziew.

Pozdrawiam
Czabu
2010-02-03 17:34 Re: PopsutyTV o dużejwartości dwa miesiące po gwara Czabu

Użytkownik napisał w wiadomości
news:6915.00000128.4b69a1b8@newsgate.onet.pl...

> Być może producent potajemnie montuje jakigoś chipa z wewnętrznym zegarem,
> który ma za zadanie uszkodzić sprzęt po minięciu okresu gwarancyjnego?
> W końcu to dodatkowa kasa dla producenta, wielu ludzi zdecyduje się na
> naprawę.

Do tego chyba jeszcze nie dochodzi, zbyt łatwo byłoby to udowodnić. Chodzą
jednak słuchy, że niektóre firmy mają specjalne działy, których głównym
zadaniem jest przewidzieć ile sprzęt wytrzyma i kombinowanie jak na jego
żywotność wpłynąć, żeby awaria nastąpiła dokładnie wtedy, kiedy chce
producent. Brzmi jak bajka, jednak osoby zajmujące się serwisowaniem np.
sprzętu AGD, potrafią podać dziesiątki przykładów, które uprawdopodniają
taką teorię spiskową. Np. słabsze łożyska, silniki, jakieś plastikowe
elementy w mechanizmach, które w całej partii sprzętu psują się w jednakowy
sposób, po podobnym czasie pracy. Wykonanie takiego elementu w lepszej
wersji, która wytrzymywałaby kilkukrotnie dłużej, byłoby znikomym kosztem,
jednak producenci montują te gorsze elementy z jakiegoś powodu i raczej to
nie wynika z troski o cenę finalną.

Pozdrawiam
Czabu
2010-02-03 18:28 Re: PopsutyTV o dużejwartości dwa miesiące po gwara agent73
On Wed, 3 Feb 2010 17:34:27 +0100, "Czabu"
wrote:


>Do tego chyba jeszcze nie dochodzi, zbyt łatwo byłoby to udowodnić. Chodzą
>jednak słuchy, że niektóre firmy mają specjalne działy, których głównym
>zadaniem jest przewidzieć ile sprzęt wytrzyma i kombinowanie jak na jego
>żywotność wpłynąć, żeby awaria nastąpiła dokładnie wtedy, kiedy chce
>producent.

Do celowego uszkadzania sprzętu to może jeszcze nie dochodzi, ale jak
ocenić postępowanie niektórych producentów drukarek atramentowych,
które współpracują z kardridżami jedynie do końca "terminu ważności",
a potem odmawiają współpracy, pomimo tego że tusz jeszcze jest zdatny
do użytku? Pazerność korporacji staje się na prawdę zatrważająca!

--
A.
2010-02-03 19:57 Re: PopsutyTV o dużej Budzik
Osobnik posiadający mail witek7205@gazeta.pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

>> Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność
>> sprzętu na kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest
>> powystawowy o czym nie wiedziałem w chwili zakupu.
>
> prawodopodobnie?
> to prawdopodobnie bedziesz musial to umiec udowodnic, inaczej
> przepadlo.

a jakby udowodnił to co?
2 lata po zakupie juz chyba nie obowiazuje przepisy na ktore moznaby sie
powolac z sugerowana przez ciebie niezgodnoscia z umowa.

Troche rzuca sie na mysl rada: nie kupowac TV na ktory kogos nie stac.
2 lata spłacac raty za TV? Bez jaj...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"
2010-02-03 20:09 Re: PopsutyTV o du DarkDaro
> Trochę nie rozumiem kupowania telewizora na raty a już tym bardziej na
> raty dłuższe niż dwa lata. Jak to mówią, zastaw się a postaw się :)
>
A co tu jest do rozumienia? Darmowy kredyt to po co mam płacić 100% przy
zakupie?
--
PZDR
DarkDaro



__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4832 (20100203) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com



nowsze 1 2 3 4 5 6

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Aukcja na Allegro - pytanie o egzekwowanie pieniędzy za przedmiot o niższej wartości

Yusek 2005-12-12 18:07

Darowanie dużej sumy pieniędzy w rodzinie - jak to załatwić z US?

Młoda 2006-03-03 17:48

Wycena majątku firmy - jaki rodzaj wartości?

Boombastic 2006-07-09 19:36

Komp. oddany do naprawy gwrancyjnej - 2 miesiące -

wlo 2006-12-07 15:39

Opłaty za wzrost wartości ziemi

Czapla 2007-01-10 23:26

Warsztat samoch. 2 miesiące po naprawie żąda dodatkowej kwoty, czy muszę mu zapłacić ?

slawek 2007-01-28 21:37

[KSH] podwyższenie wartości udziałów + wstąpienie nowego wspólnika do sp. z o.o.

draculka 2007-11-12 13:25

Kradzież wartości intelektualnej (z www)

Rafał 2008-12-30 15:28

Rozbieżność cen w dużej sieci sklepów

Marek 2009-12-30 17:58

Problem z zakupem w dużej sieci RTV

Ravenik 2010-01-17 19:46