poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2014-05-29 01:10 | Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji us | Max |
Dzień dobry, dobry wieczór. Droga grupo, czy ktoś z Was tu obecnych orientuje się dobrze w temacie praw i obowiązków pracownika zatrudnionego na stanowisku sprzedawcy przy dywersyfikacji sprzedawanych usług i towarów? Mam na myśli szczególny przypadek. Sprzedawca zatrudnia się na stanowisko pracy, na którym w jego obowiązkach jest sprzedaż towaru ze sklepu satelitarnego oraz sprzedaż usługi dostępu do telewizyjnego kontentu. Po paru miesiącach od rozpoczęcia pracy w firmie dochodzi kolejna usługa, Internet, w tym sprzedaż sprzętu (tablet, laptop, modem, antena GSM). Następnie telefonia komórkowa i sprzedaż telefonów. Wkrótce pojawia się bankowość, ubezpieczenia, energia elektryczna :) To już brzmi śmiesznie, ale to jest spotykane w każdej większej korporacji. Jak to się ma do umowy o pracę na stanowisku sprzedawcy? Obejmuje Waszym zdaniem takie ogólne stanowisko obowiązki na taką potężną dywersyfikacje? Czy to uczciwe? Przykład z dnia codziennego: sprzedawca paliw - kasjer, sprzątaczka, kucharz (hot-dogi na stacjach). Orlen, Biedronka, Cyfrowy Polsat, Plus, Orange, Rossmann? Pozdrawiam serdecznie. |
2014-05-29 07:12 | Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru. | Robert Tomasik |
Użytkownik "Max" news:b6a57022-d2a5-411f-a395-5e7873bc878e@googlegroups.com... Ale sprzedawca, jeśli nie chce pracować, to chyba może złożyć wypowiedzenie umowy. W czym leży problem, który mamy rozwiązać? |
||
2014-05-29 17:38 | Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywe | Gotfryd Smolik news |
On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote: > Użytkownik "Max" > > Ale sprzedawca, jeśli nie chce pracować, to chyba może złożyć wypowiedzenie > umowy. W czym leży problem, który mamy rozwiązać? Pytającemu chodzi chyba o to, że w związku ze zmianą zakresu obowiązków, faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca. Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wypełnienie polecenia pracodawcy", a o stan permanentny, wykraczający poza pierwotną umowę (o ile dobrze zrozumiałem). Jakby miało dojść do rozwiązania umowy, liczyłby pewnie na bonus związany z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede). pzdr, Gotfryd |
||
2014-05-29 19:38 | Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dyw | Max |
> On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote: > >> Użytkownik "Max" >> Ale sprzedawca, jeśli nie chce pracować, to chyba może złożyć >> wypowiedzenie >> umowy. W czym leży problem, który mamy rozwiązać? Sprzedawca chce pracować w jednej firmie, a nie w trzech. Już rozumiesz? > W dniu 2014-05-29 17:38, Gotfryd Smolik news pisze: > Pytającemu chodzi chyba o to, że w związku ze zmianą zakresu obowiązków, > faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca. > Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wypełnienie polecenia pracodawcy", > a o stan permanentny, wykraczający poza pierwotną umowę (o ile dobrze > zrozumiałem). > Jakby miało dojść do rozwiązania umowy, liczyłby pewnie na bonus związany > z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede). Brawo. Dokładnie to miałem na myśli. Czy umowa o pracę musi regulować każdorazowo czynności, które leżą w jego obowiązku? Samo przez nazwę mało to komu mówi w dzisiejszych czasach jakich czynności mają się imać sprzedawcy- pomijając KP. Dziękuję za pomoc Panowie. Pozdrawiam. |
||
2014-05-29 23:10 | Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dywersyfikacji usług i towaru. | Robert Tomasik |
Użytkownik "Max" news:lm7ra0$ovl$1@node1.news.atman.pl... > Brawo. Dokładnie to miałem na myśli. Czy umowa o pracę musi regulować > każdorazowo czynności, które leżą w jego obowiązku? Samo przez nazwę mało > to komu mówi w dzisiejszych czasach jakich czynności mają się imać > sprzedawcy- pomijając KP. Wiesz, ale sprowadzając trochę sprawę do absurdu pracodawca w sklepie warzywnym musiałby na nowo podpisywać umowę po dostawie owoców. Moim zdaniem da sie w sporym zakresie tak unormować zagadnienie w umowie o pracę, że nie będzie konieczności zmieniania jej przy zmianie sprzedawanego towaru. |
||
2014-05-30 01:22 | Re: Prawa i obowi?zki sprzedawcy przy dywe | Max |
W dniu 2014-05-29 23:10, Robert Tomasik pisze: > Wiesz, ale sprowadzając trochę sprawę do absurdu pracodawca w sklepie > warzywnym musiałby na nowo podpisywać umowę po dostawie owoców. Moim > zdaniem da sie w sporym zakresie tak unormować zagadnienie w umowie o > pracę, że nie będzie konieczności zmieniania jej przy zmianie > sprzedawanego towaru. Zagłębiając się w szczegóły już takiego absurdu nie doświadczymy, co najwyżej od strony pracownika. Mam tu na myśli przypadek, w którym sprzedawca zajmuje się mniej sprzedażą usług, a bardziej w dalszym jej etapie obsługą posprzedażową - przyjęcie na serwis sprzedanego sprzętu, udostępnianie informacji dot. płatności i pomoc w dokonywaniu zobowiązań, a także przyjmowaniem pisemnych rezygnacji. Do czego dążę - można w sklepie sprzedać kurze jaja, spod lady wyciągnąć patelnię i kartusz z palnikiem, po czym zrobić klientowi jajecznicę, omawiając dokładnie co i jak. Można także wykorzystać wolną przestrzeń na głowie pracownika, aby coś jeszcze postawić :) Absurd tak samo. Niektóre z firm sobie dobrze z tym radzą - mają osobno zatrudnionych sprzedawców sprzętu i ubezpieczeń. Sprzedawca w piekarni może być piekarzem, przyniesie to z pewnością wiele oszczędności kosztem dość sporego wytężenia zawodowego. Zna może ktoś z Was jakieś przykłady rozpraw sądowych w takich sytuacjach? Ciekawy jestem orzeczenia sądów w tych sprawach. Pozdrawiam! |
||
2014-05-30 18:44 | Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dyw | Maciej Bebenek |
W dniu 2014-05-29 01:10, Max pisze: > Następnie telefonia komórkowa i sprzedaż telefonów. Wkrótce pojawia się bankowość, ubezpieczenia, energia elektryczna :) To już brzmi śmiesznie, ale to jest spotykane w każdej większej korporacji. Jak to się ma do umowy o pracę na stanowisku sprzedawcy? Obejmuje Waszym zdaniem takie ogólne stanowisko obowiązki na taką potężną dywersyfikacje? Czy to uczciwe? Z opisu wygląda mi na Cyfrowy Polsat ;-) Jak dla mnie, praca przy sprzedaży abonamentu satelitarnego niczym się nie różni od pracy przy sprzedaży abonamentu telefonicznego. Jedno i drugie podlga pod Kodeks cywilny i prawo telekomunikacyjne. Z bankiem to już troszkę inna sprawa (prawo bankowe), chociaż papierologia mniej więcej taka sama. |
||
2014-05-30 20:42 | Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dyw | Max |
W dniu 2014-05-30 18:44, Maciej Bebenek pisze: > Z opisu wygląda mi na Cyfrowy Polsat ;-) Czemu się uśmiechasz? :) > Jak dla mnie, praca przy sprzedaży abonamentu satelitarnego niczym się > nie różni od pracy przy sprzedaży abonamentu telefonicznego. Niczym to dość spore nadużycie :) Praca dla CP i Plus bowiem opiera się na 4 systemach. Poza aspektami prawnymi jest do ogarnięcia ogromna wiedza, którą trzeba rozumieć, znać wykluczenia i potrafić przekazać niezbyt rozgarniętym klientom. Nie jest łatwo wszystko na bieżąco ogarnąć, kiedy oferta zmienia się nierzadko. Temat nadaje się w tej chwili bardziej pod pręgierz. A szkoda, problemowe kwestie myślałem wykorzystać w tematyce grupy. Pozdrawiam. |
||
2014-05-30 22:02 | Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dyw | Maciej Bebenek |
W dniu 2014-05-30 20:42, Max pisze: >> Jak dla mnie, praca przy sprzedaży abonamentu satelitarnego niczym się >> nie różni od pracy przy sprzedaży abonamentu telefonicznego. > > Niczym to dość spore nadużycie :) Praca dla CP i Plus bowiem opiera się > na 4 systemach. Poza aspektami prawnymi jest do ogarnięcia ogromna > wiedza, którą trzeba rozumieć, znać wykluczenia i potrafić przekazać > niezbyt rozgarniętym klientom. Nie jest łatwo wszystko na bieżąco > ogarnąć, kiedy oferta zmienia się nierzadko. Z tego co można wyczytać między wierszami, nająłeś się do pracy, jak CP zajmował się wyłacznie TVSat - pewnie ponad 5 lat temu. Pięć lat temu np. w sklepach RTV nikt nie wiedział o Blurayach, HD TV, Smart TV, 3D, DVB-T i tak dalej, i tak dalej. Uczyć trzeba się w każdej branży - takie czasy. Gdyby CP zajmował się tylko TVSat, to pewnie by zmniejszył sieć sprzedaży o kilkanaście-kilkadziesiąt procent. Zbyt duża konkurencja, zbyt małe marże. Tak jak w komórkach każdy operator miał ponad 1000 punktów sprzedaży, teraz dużo mniej. > > Temat nadaje się w tej chwili bardziej pod pręgierz. A szkoda, > problemowe kwestie myślałem wykorzystać w tematyce grupy. > To nie jest inna praca, to jest nadal praca sprzedawcy. |
||
2014-05-30 21:08 | Re: Prawa i obowiązki sprzedawcy przy dyw | Gotfryd Smolik news |
On Thu, 29 May 2014, Max wrote: >> On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote: >> >>> Użytkownik "Max" >>> Ale sprzedawca, jeśli nie chce pracować, to chyba może złożyć >>> wypowiedzenie >>> umowy. W czym leży problem, który mamy rozwiązać? > > Sprzedawca chce pracować w jednej firmie, a nie w trzech. Już rozumiesz? W sprawie formalnej, z mojego p. widzenia takie postawienie sprawy mogłoby wręcz ... pogrążyć pracownika. Na 99% z umowy nie wynika, że sprzedawca nie może świadczyć pracy o którą się umówił *na rzecz* swojego pracodawcy, ale *na potrzeby* innego podmiotu. Inaczej mówięc, spodziewałbym się, że jeśli przy tej samej ladzie zostałbyś zmuszony żeby sprzedawać zarówno sprzęt ART swojego pracodawcy jak i sprzęt RTV "firmy trzeciej" z którą ów pracodawca zawarł umowę (że w jego sklepie będzie sprzedawany taki towar), to nie podskoczysz. IMO to właśnie w poprzednim poście lepiej wyłożyłeś możliwy punkt zaczepienia: jeśli mowa była o określonym asortymencie, do tego *towarów*, a potem są zupełnie inne *usługi*, to IMO zmiana zakresu obowiązków jak najbardziej wchodzi w rachubę. [...] >> Pytającemu chodzi chyba o to, że w związku ze zmianą zakresu obowiązków, >> faktycznego wypowiedzenia warunków umowy dokonuje pracodawca. >> Nie chodzi bowiem o jednorazowe "wypełnienie polecenia pracodawcy", >> a o stan permanentny, wykraczający poza pierwotną umowę (o ile dobrze >> zrozumiałem). >> Jakby miało dojść do rozwiązania umowy, liczyłby pewnie na bonus związany >> z "przyczynami po stronie pracodawcy" (odprawy itede). > > > Brawo. Dokładnie to miałem na myśli. Czy umowa o pracę musi regulować > każdorazowo czynności, które leżą w jego obowiązku? No nie bardzi "każdorazowo". Właśnie ramowo - np. sprzedaż sprzętu komputerowego i AGD. Ale jak umowa obejmuje "sprzedaż wszelkich towarów i usług świadczonych przez sklep", to raczej trudno będzie ją ugryźć. pzdr, Gotfryd |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Prawa i obowiązki hurtownika /podatki ? |
Krzysztof Winnicki | 2006-02-09 17:26 |
obowiązki? |
Miłosz | 2006-04-13 08:21 |
obowiązki? |
Miłosz | 2006-04-13 08:21 |
prawa sprzedawcy a prawa klienta |
bbl | 2006-10-27 08:16 |
Prawa przy zakupie towaru do prowadzenia DG |
Ernst | 2007-03-10 20:04 |
Podatek przy sprzedaży spółdzielczego prawa (...) |
Rajmund Wrotek | 2007-08-14 11:29 |
brak prawa jazdy przy sobie |
Cyb | 2008-03-25 00:19 |
samochód służbowy - prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika |
bullet | 2008-05-19 09:09 |
Obowiązki administratora |
Miki | 2008-09-22 08:28 |
Obowiązki policji |
Wojciech Malinowski | 2012-02-05 19:08 |