poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-01-13 02:00 | problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica) | icek |
Witam, sprzedajemy dostęp do Internetu w jednej z miejscowości, dzisiaj podłączyłem kolejnego klienta i jego opowieść mnie zaciekawiła/zaniepokoiła.. klient robił rozeznanie, dzwonił do kablówki, innych lokalnych dostawców i do operatora, powiedzmy to duzego :) od duzego operatora pojawił sie handlowiec i powiedział, ze zaoferuje mu promocje niedostępną w innych miejscach, dlatego, że na tym osiedlu działa moja firma (zabraliśmy im naprawde sporo klientów) moje pytanie: czy można tak zrobić, tzn. zrobic oferte, promocje dla mieszkanców danego osiedla/dzielnicy tylko po to by walczyc z lokalną konkurencję? Oczywiscie nie jest to promocja zamieszczona na www czy innych zródłach informacji, a jest to duzy operator telekomunikacyjny. Czy moze tak sterować cenami na usługi powszechne? -- pozdros icek |
2006-01-13 08:36 | Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica) | Robert J. |
> od duzego operatora pojawił sie handlowiec i powiedział, ze zaoferuje mu > promocje niedostępną w innych miejscach, Znam ten ból :-). Ten duży to Multimedia czy UPC? Oba te twory spędzają sen z powiek lokalnym dostawcom... > czy można tak zrobić, tzn. zrobic oferte, promocje dla mieszkanców > danego osiedla/dzielnicy tylko po to by walczyc z lokalną konkurencję? Moim zdaniem (niekoniecznie słusznym) takie praktyki podchodzą pod nieuczciwą konkurencję. Ale mogę się mylić. Sam jestem ciekaw jak to wygląda z prawnego punktu widzenia. Przecież jeśli to jest legalne to "duży może więcej..." i wykończy każdego. > Oczywiscie nie jest to promocja zamieszczona na www czy innych zródłach > informacji, a jest to duzy operator telekomunikacyjny. I dlatego właśnie to jest moim zdaniem nieuczciwe. Dla nich przejąć wszystkich Twoich klientów i dać im net za darmo przez rok to betka. A Ty jesteś ugotowany... Pozdrawiam i sam czekam na odpowiedzi. RJ |
||
2006-01-13 09:44 | Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica) | icek |
Robert J. napisał(a): >> od duzego operatora pojawił sie handlowiec i powiedział, ze zaoferuje mu >> promocje niedostępną w innych miejscach, > > Znam ten ból :-). Ten duży to Multimedia czy UPC? Oba te twory spędzają sen > z powiek lokalnym dostawcom... > > nie.. operator stricte telekomunikacyjny duzy, ale nie nasz najwiekszy > > > czy można tak zrobić, tzn. zrobic oferte, promocje dla mieszkanców >> danego osiedla/dzielnicy tylko po to by walczyc z lokalną konkurencję? > > Moim zdaniem (niekoniecznie słusznym) takie praktyki podchodzą pod > nieuczciwą konkurencję. Ale mogę się mylić. Sam jestem ciekaw jak to wygląda > z prawnego punktu widzenia. Przecież jeśli to jest legalne to "duży może > więcej..." i wykończy każdego. > > >> Oczywiscie nie jest to promocja zamieszczona na www czy innych zródłach >> informacji, a jest to duzy operator telekomunikacyjny. > > I dlatego właśnie to jest moim zdaniem nieuczciwe. Dla nich przejąć > wszystkich Twoich klientów i dać im net za darmo przez rok to betka. A Ty > jesteś ugotowany... ja właśnie tez mysle, ze jest to akt nieuczciwej konkurencji tylko czekam na potwierdzenie od kogos kto zna się na tej materii -- pozdros icek |
||
2006-01-13 10:04 | Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica) | Maciej Bebenek |
icek napisał(a): > Witam, > > sprzedajemy dostęp do Internetu w jednej z miejscowości, dzisiaj > podłączyłem kolejnego klienta i jego opowieść mnie > zaciekawiła/zaniepokoiła.. > > klient robił rozeznanie, dzwonił do kablówki, innych lokalnych dostawców > i do operatora, powiedzmy to duzego :) > od duzego operatora pojawił sie handlowiec i powiedział, ze zaoferuje mu > promocje niedostępną w innych miejscach, dlatego, że na tym osiedlu > działa moja firma (zabraliśmy im naprawde sporo klientów) > moje pytanie: > czy można tak zrobić, tzn. zrobic oferte, promocje dla mieszkanców > danego osiedla/dzielnicy tylko po to by walczyc z lokalną konkurencję? > Oczywiscie nie jest to promocja zamieszczona na www czy innych zródłach > informacji, a jest to duzy operator telekomunikacyjny. Czy moze tak > sterować cenami na usługi powszechne? > 1. DOstęp do Internetu nie jest usługą powszechną (PT) 2. Ceny usług telekomunikacyjnych muszą być ustalane na podstawie przejrzystych, obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów (PT) 3. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie dostępu do rynku przez sprzedaż usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub ich świadczenia poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji innych przedsiębiorców (UoZNK) M. |
||
2006-01-13 10:20 | Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica) | icek |
Maciej Bebenek napisał(a): > icek napisał(a): >> Witam, >> >> sprzedajemy dostęp do Internetu w jednej z miejscowości, dzisiaj >> podłączyłem kolejnego klienta i jego opowieść mnie >> zaciekawiła/zaniepokoiła.. >> >> klient robił rozeznanie, dzwonił do kablówki, innych lokalnych >> dostawców i do operatora, powiedzmy to duzego :) >> od duzego operatora pojawił sie handlowiec i powiedział, ze zaoferuje >> mu promocje niedostępną w innych miejscach, dlatego, że na tym osiedlu >> działa moja firma (zabraliśmy im naprawde sporo klientów) >> moje pytanie: >> czy można tak zrobić, tzn. zrobic oferte, promocje dla mieszkanców >> danego osiedla/dzielnicy tylko po to by walczyc z lokalną konkurencję? >> Oczywiscie nie jest to promocja zamieszczona na www czy innych >> zródłach informacji, a jest to duzy operator telekomunikacyjny. Czy >> moze tak sterować cenami na usługi powszechne? >> > > 1. DOstęp do Internetu nie jest usługą powszechną (PT) to jaka to jest usługa, która jest oferowana w cenniku (w odroznieniu od dzierzawy kanalizacji, w cennikach w punktach sprzedazy jej nie ma) > 2. Ceny usług telekomunikacyjnych muszą być ustalane na podstawie > przejrzystych, obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów (PT) ok > 3. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie dostępu do rynku > przez sprzedaż usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub ich świadczenia > poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji innych przedsiębiorców (UoZNK) ale to jakos trudno.. moze taki telekom powiedziec ze sprzedaje po kosztach chodzi mi o przypadek operator działa w 15 starych województwach i oferuje promocje dla jednej dzielnicy, jednego miasta, czy to jest czyn nieuczciwej konkurencji? -- pozdros icek |
||
2006-01-13 10:24 | Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica) | Maciej Bebenek |
icek napisał(a): > ale to jakos trudno.. > moze taki telekom powiedziec ze sprzedaje po kosztach > chodzi mi o przypadek > operator działa w 15 starych województwach i oferuje promocje dla jednej > dzielnicy, jednego miasta, czy to jest czyn nieuczciwej konkurencji? Generalnie nie. Natomiast taka promocja może być czynem nieuczciwej konkurencji, jeżeli z kalkulacji ceny wynika to, co napisałem w punkcie 3. Jest jeszcze parę innych uwarunkowań, ale chyba w tej chwili nieistotnych. M. |
||
2006-01-13 12:21 | Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica) | Robert J. |
> 1. DOstęp do Internetu nie jest usługą powszechną (PT) Dlaczego tak uważasz? Rozumując w ten sposób dostęp do telefonu też nie jest usługą powszechną... > 2. Ceny usług telekomunikacyjnych muszą być ustalane na podstawie > przejrzystych, obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów (PT) Muszą, ale jak to zrobić? > 3. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie dostępu do rynku > przez sprzedaż usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub ich świadczenia > poniżej kosztów zakupu Powiedz tylko jak w przypadku dostępu do internetu określić koszt zakupu (wytworzenia) mając na uwadze tak dużą firmę? |
||
2006-01-13 13:00 | Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica) | icek |
Robert J. napisał(a): >> 1. DOstęp do Internetu nie jest usługą powszechną (PT) > > Dlaczego tak uważasz? Rozumując w ten sposób dostęp do telefonu też nie jest > usługą powszechną... > > ale z tego co pamiętam to w PT jest wyszczególnione co musi być spełnione aby była to usługa powszechna.. >> 2. Ceny usług telekomunikacyjnych muszą być ustalane na podstawie >> przejrzystych, obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów (PT) > > Muszą, ale jak to zrobić? :) > > >> 3. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie dostępu do rynku >> przez sprzedaż usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub ich świadczenia >> poniżej kosztów zakupu > > Powiedz tylko jak w przypadku dostępu do internetu określić koszt zakupu > (wytworzenia) mając na uwadze tak dużą firmę? to jest chyba najtrudniejsze mam jeszcze jedno pytanie, jak to jest, ze ktos (OT duży) oferuje dostęp dla biznesu (dokładnie 2Mbity za 1500zł netto) ale do dalszej odsprzedazy (dla innych ISP) oferuje cene, uwaga 5krotnie większą. Dodam, ze oferuje bardzo niskie ceny dla klientów detalicznych (ten OT) -- pozdros icek |
||
2006-01-13 13:32 | Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica) | Maciej Bebenek |
Użytkownik Robert J. napisał: >>1. DOstęp do Internetu nie jest usługą powszechną (PT) > > > Dlaczego tak uważasz? Rozumując w ten sposób dostęp do telefonu też nie jest > usługą powszechną... > Obawiam się, że po prostu wydaje Ci się, że Ci się wydaje. W nawiasach podałem literki (PT), czyli szukaj dalej w stosownej ustawie > > >>2. Ceny usług telekomunikacyjnych muszą być ustalane na podstawie >>przejrzystych, obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów (PT) > > > Muszą, ale jak to zrobić? > > Wymóg ustawowy plus dwaj regulatorzy. > > >>3. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie dostępu do rynku >>przez sprzedaż usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub ich świadczenia >>poniżej kosztów zakupu > > > Powiedz tylko jak w przypadku dostępu do internetu określić koszt zakupu > (wytworzenia) mając na uwadze tak dużą firmę? > > W przypadku dużej firmy jest to proste jak budowa cepa. Rozwiązanie nazywa sie rachunkowością reguilacyjną dla podmiotów o znaczącej pozycji rynkowej. W przypadku przedsiebiorców, na których nie nałożono takiego obowiązku pozostaje konieczność prowadzenia pełnej rachunkowości wynikający z art. 55 PT (obowiązek, który zresztą zaraz zostanie uchylony) lub z ustawy o rachunkowości. Ewwntualna kontrola z pewnością da sobie z tym radę. Zawsze zostają jeszcze benchmarki, zarówno krajowe, jak i na rynkach porównywalnych, których stosowanie jest dopuszczone (a nawet nie wiem czy przypadkiem nie są zalecane) przy postępowaniach z tego tytułu. M. |
||
2006-01-13 15:40 | Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica) | Maciej Bebenek |
icek napisał(a): > jak to jest, ze ktos (OT duży) oferuje dostęp dla biznesu (dokładnie > 2Mbity za 1500zł netto) ale do dalszej odsprzedazy (dla innych ISP) > oferuje cene, uwaga 5krotnie większą. > Dodam, ze oferuje bardzo niskie ceny dla klientów detalicznych (ten OT) 2Mbps nie jest równe 2 Mbps. Przede wszystkim to jest zupełnie inny produkt/usługa. Inne warunki techniczne, inny SLA, QoS i dowolne inne trzy literki ;-) Jeżeli jest to ten sam duży operator, o którym ja myślę, to prowadzi on rachunkowość regulacyjną, więc sprawa jest prosta. Poza tym usługa dostępu operatorskiego w mniejszym stopniu podlega regulacjom, chociażby z powodu większej dostępności. Co nie oznacza, że w sytuacjach ekstremalnych UoZNK nie ma zastosowania. M. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Ulica przez moją posesje!! |
Andrzej | 2005-10-21 22:45 |
problem |
Przemek | 2005-11-28 16:05 |
DU - o promocji zatrudnienia |
adam | 2005-12-29 11:48 |
[dlugie] Inwestycja "Okopowa" na rynku pierwotnym / Wawa - problemy w komunikacji z deweloperem, dziwne zagrywki - radzcie |
news.gazeta.pl - okopowa | 2006-07-22 01:35 |
informacje o rynku prawniczym |
slivia | 2006-08-14 16:51 |
Urzšd Patentowy a konkurencja na rynku |
Paweł | 2006-09-21 09:36 |
Problem. |
John Dohn | 2006-12-21 14:06 |
OC- problem |
MKŁukasz | 2007-05-04 13:11 |
Kupno mieszkania na rynku wtórnym - hipotek |
Marcin | 2007-05-17 07:16 |
Problem |
UE | 2007-06-09 23:04 |