poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2014-03-06 09:48 | Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie | Budzik |
Reklamowałem sprzet ładowany przez USB - GPS. Zakup ponad rok temu. Firma niestety zdecydowanie niższa półka rynkowa - na razie nie piszę, jaka. Reklamacja została odrzucona ze względu na uszkodzenie mechaniczne. Sprzet w bardzo dobrym stanie, żadnych rys, obluzowania gniazda. Po wymianie korespondencji okazało się, ze wyłamane są piny w gnieździe USB - takie ledwo widoczne w srodku. No to odpisuję, że skoro się wyłamały, to znacyz ze były złej jakości. Gniazdno USB nie ma możliwości nieumiejetnego obsługiwania, złego wkładania łądowarki etc - sa prowadnice, wkładasz i już. Ergo - typowy przykład wady produktu i proszę o naprawę w ramaach niezgodności z umową. A serwis zupełnie nie odnosząc się do wady ukrytej, jak mantrę powtarza, że uszkodzenia mechaniczne nie podlegają naprawie. Rozumiem, gdyby było wyrwane gniazdo, czy zbita szybka wyświetlacza... Co o tym sądzicie? Jak dalej postąpić? |
2014-03-06 10:02 | Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie | Tomasz Kaczanowski |
W dniu 2014-03-06 09:48, Budzik pisze: > Reklamowałem sprzet ładowany przez USB - GPS. > Zakup ponad rok temu. > Firma niestety zdecydowanie niższa półka rynkowa - na razie nie piszę, > jaka. > Reklamacja została odrzucona ze względu na uszkodzenie mechaniczne. > Sprzet w bardzo dobrym stanie, żadnych rys, obluzowania gniazda. > > Po wymianie korespondencji okazało się, ze wyłamane są piny w gnieździe USB > - takie ledwo widoczne w srodku. > > No to odpisuję, że skoro się wyłamały, to znacyz ze były złej jakości. > Gniazdno USB nie ma możliwości nieumiejetnego obsługiwania, złego wkładania > łądowarki etc - sa prowadnice, wkładasz i już. > Ergo - typowy przykład wady produktu i proszę o naprawę w ramaach > niezgodności z umową. > > A serwis zupełnie nie odnosząc się do wady ukrytej, jak mantrę powtarza, że > uszkodzenia mechaniczne nie podlegają naprawie. > > Rozumiem, gdyby było wyrwane gniazdo, czy zbita szybka wyświetlacza... > > Co o tym sądzicie? Jak dalej postąpić? Skoro nie potrafią naprawić, to może poprosić o zwrot pieniędzy, albo wymianę na działający? -- Kaczus http://kaczus.cba.pl |
||
2014-03-06 10:38 | Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie | jureq |
Dnia Thu, 06 Mar 2014 08:48:59 +0000, Budzik napisał(a): > Reklamowałem ...... Jaki tryb reklamacji: gwarancja, niezgodność z umową, rękojmia? |
||
2014-03-06 10:24 | Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie | Gotfryd Smolik news |
On Thu, 6 Mar 2014, Tomasz Kaczanowski wrote: > W dniu 2014-03-06 09:48, Budzik pisze: >> Reklamowałem sprzet ładowany przez USB - GPS. >> Zakup ponad rok temu. [...] >> Po wymianie korespondencji okazało się, ze wyłamane są piny w gnieździe >> USB - takie ledwo widoczne w srodku. >> >> No to odpisuję, że skoro się wyłamały, to znacyz ze były złej jakości. >> Gniazdno USB nie ma możliwości nieumiejetnego obsługiwania, Pewnie tylko mało widziałeś :> Od dziecka z śrubokrętem po metody sławnego "caffe holder". Jest dziura to można do niej wetknąć chorągiewkę albo przeciwnie, powiesić za tę dziurę na haku. Technicznie gniazdo da się uszkodzić, wystarczy trochę bezmyślności :) Ale to OT. >> A serwis zupełnie nie odnosząc się do wady ukrytej, jak mantrę powtarza, że >> uszkodzenia mechaniczne nie podlegają naprawie. [...] > > Skoro nie potrafią naprawić, to może poprosić o zwrot pieniędzy, albo wymianę > na działający? A jak oni nie przyjmują wersji "się zepsuło" lecz wersję "użyszkodnik zepsuł"? Wątkotwórca nie napisał z jakiej podstawy reklamował i to jest pół problemu, bo jak im również nie podał podstawy reklamacji, to w odróżnieniu od rękojmi oraz "konsumenckiej niezgodności z umową" gwarancja dotyczy tego co zapisano w gwarancji. Jeśli więc reklamację przyjęli "w trybie gwarancyjnym", to jest kłopot z tytułu zakresu gwarancji, jeśli gwarancja stanowi że uszkodzenia mechaniczne nie podlegają, to nie podlegają. Jeśliby to była reklamacja z "konsumenckiej niezgodności", sprawa ma się o tyle inaczej, że tylko przez pół roku to sprzedawca musiałby wykazać dlaczego uważa że "użyszkodnik zepsuł". Teraz już konsument powinien wykazać, dlaczego uważa, że to była wada istniejąca w momencie zakupu. Argumentacja sprzedawcy IMVHO wskazuje na trzymanie się wersji z gwarancją (czyli nawet nie to, że "użyszkodnik zepsuł", lecz że "nie obejmuje"). pzdr, Gotfryd |
||
2014-03-06 12:18 | Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie | J.F |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości >Po wymianie korespondencji okazało się, ze wyłamane są piny w >gnieździe USB >- takie ledwo widoczne w srodku. >No to odpisuję, że skoro się wyłamały, to znacyz ze były złej >jakości. >Gniazdno USB nie ma możliwości nieumiejetnego obsługiwania, złego >wkładania >łądowarki etc - sa prowadnice, wkładasz i już. >Ergo - typowy przykład wady produktu i proszę o naprawę w ramaach >niezgodności z umową. Prawde mowiac to ma, i trudno powiedziec - gniazdo zle, czy zbyt brutalny byles. J. |
||
2014-03-06 13:03 | Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie | ww |
Użytkownik "Budzik" wiadomości news:XnsA2E863BBD4354budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1... > Reklamowałem sprzet ładowany przez USB - GPS. > Zakup ponad rok temu. > Firma niestety zdecydowanie niższa półka rynkowa - na razie nie piszę, > jaka. > Reklamacja została odrzucona ze względu na uszkodzenie mechaniczne. > Sprzet w bardzo dobrym stanie, żadnych rys, obluzowania gniazda. > > Po wymianie korespondencji okazało się, ze wyłamane są piny w gnieździe > USB > - takie ledwo widoczne w srodku. > > No to odpisuję, że skoro się wyłamały, to znacyz ze były złej jakości. > Gniazdno USB nie ma możliwości nieumiejetnego obsługiwania, złego > wkładania > łądowarki etc - sa prowadnice, wkładasz i już. > Ergo - typowy przykład wady produktu i proszę o naprawę w ramaach > niezgodności z umową. > > A serwis zupełnie nie odnosząc się do wady ukrytej, jak mantrę powtarza, > że > uszkodzenia mechaniczne nie podlegają naprawie. > > Rozumiem, gdyby było wyrwane gniazdo, czy zbita szybka wyświetlacza... > > Co o tym sądzicie? Jak dalej postąpić? Dać sobie spokój. Ty możesz twierdzić co chcesz a oni mają 15 świadków, że "TO TAK JUŻ BYŁO". Chcesz szukać rzeczoznawców, przeprowadzać eksperymenty procesowe ? Jeśli minął już rok to teraz ty musisz udowodnić, że produkt miał wadę. Jeśli to oczywiście faktycznie była reklamacja z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. No a gniazdo oczywiście można uszkodzić. Nawet takie dobrej jakości. |
||
2014-03-06 17:30 | Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie | Budzik |
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ... > Jeśliby to była reklamacja z "konsumenckiej niezgodności", sprawa > ma się o tyle inaczej, że tylko przez pół roku to sprzedawca musiałby > wykazać dlaczego uważa że "użyszkodnik zepsuł". > Teraz już konsument powinien wykazać, dlaczego uważa, że to była > wada istniejąca w momencie zakupu. Reklamacja w trybie niezgodności. W jaki sposób mam wykazać? Piny sa z tego co widziałem na zdjęciach dośc głęboko. Urządzenie jest zadbane, nie nosi sladów wandalizmu :) Wiec podejrzewam, ze w podobnym stanie powinno być gniazdo (w sensie braku jakis rys, wylamac czy sladów majchrowania srubokretem) Jak udowodnic, ze nie jestem wielbłądem? |
||
2014-03-06 17:30 | Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie | Budzik |
Użytkownik jureq jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl ... >> Reklamowałem ...... > > Jaki tryb reklamacji: gwarancja, niezgodność z umową, rękojmia? Niezgodność. Serwis twierdzi: uszkodzenie mechaniczne nie może być wadą ukrytą. Juz chyba samo to jest absurdalne? |
||
2014-03-06 17:30 | Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie | Budzik |
Użytkownik ww ww@o2.pl ... > Dać sobie spokój. Ty możesz twierdzić co chcesz a oni mają 15 > świadków, że "TO TAK > JUŻ BYŁO". Chcesz szukać rzeczoznawców, przeprowadzać eksperymenty > procesowe ? Chce być uczciwy. Kupiłem urządzenie, zepsuło się, oczekuje naprawy, ktora pewnie kosztuje 50zł. Skoro firma robi ze mnie debila, to zanim opisze całą sytuacje na wszelkich portalach porównarkowych i opisujących sprzet to chce wykorzystac inne możliwości. Ale chciałem teżwiedzieć, czy mój zdrowy rozsadek słusznie mi podpowiada, ze jeżeli normalnie wkładam łądowarkę a pomimo tego piny sięwyłamują to pomimo tego ze to jest USZKODZENIE MECHANICzNE to jednak spowodowane wadą urządzenia ize to podlega pod ustawe. Bo obecnie sklep nie mówi: sam pan zespuł. Sklep mówi - uszkodzenie mechaniczne wiec nie podpada pod ustawe i nawet nie bedziemy sie nad tym zastanawiac. |
||
2014-03-06 18:19 | Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie | ww |
Użytkownik "Budzik" wiadomości news:XnsA2E8B166EBBFbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1... > Użytkownik jureq jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl ... > >>> Reklamowałem ...... >> >> Jaki tryb reklamacji: gwarancja, niezgodność z umową, rękojmia? > > Niezgodność. > Serwis twierdzi: uszkodzenie mechaniczne nie może być wadą ukrytą. > > Juz chyba samo to jest absurdalne? Ano jest. Tylko co z tego. |
nowsze | 1 2 3 4 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Odrzucenie spadku |
bleh | 2005-11-04 13:13 |
odrzucenie spadku!!! |
Julita | 2006-01-10 16:31 |
odrzucenie spadku |
cRska | 2006-01-10 18:13 |
odrzucenie zażalenia |
w kropce (?) | 2006-03-22 09:04 |
odrzucenie zażalenia |
w kropce (?) | 2006-03-22 09:04 |
odrzucenie spadku |
ALEX Lodzermensch | 2007-02-13 12:28 |
Odrzucenie spadku |
WitekB | 2007-08-08 19:34 |
Odrzucenie spadku |
ALEX Lodzermensch | 2007-10-21 22:12 |
odrzucenie reklamacji |
P_ablo | 2010-11-14 22:32 |
Odrzucenie spadku |
Marek | 2012-11-13 00:53 |