poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo.podatki |
2006-03-14 10:03 | Samochody służbowe a przychody pracowników a koszty uzyskania przychodów firmy | Jackare |
Witam, Od pewnego czasu "konikiem" kontroli urzędów skarbowych jest temat samochodów firmowych. Czy ma ktoś materiały (np wewnętrzne regulaminy) które kreując warunki zgodne z przepisami prawa opisywałyby sposób przydziału samochodu służbowego pracownikowi tak aby nie stanowiło to przychodu pracownika i stanowiło w pełnym zakresie koszty uzyskania przychodu firmy. Celem firmy jest aby pracownicy mogli miec powierzone samochody i mogli korzystać z samochodów służbowych na trasie praca-dom-praca w taki sposób żeby nie zaistniały warunki pozwalające stwierdzic że takie uzytkowanie było przychodem pracownika ( należy wtedy ten przychód wyliczyć, ozusować, opodatkowac itd) Jednocześnie w takiej sytuacji ta "część" eksploatacji pojazdów nie stanowiłaby kosztu uzyskania przychodu firmy, a chcemy aby stanowiła w pełnym zakresie, głównie dlatego że pojazdy sa leasingowane i stworzenie mechanizmu pozwalającego wyliczyć podział kosztów na te które stanowią KUP i nie stanowią jest co najmniej problematyczny. Czytałem orzecznictwo na ten temat i żeby było ciekawiej, to przychód pracownika wynikający z uzywania samochodów w interpretacji UKS i izb skarbowych nie może być liczony wg kosztów "kilometrówki" ale należy go określać w cenach rynkowych, np tak jakby dysponował autem wynajętym z wypożyczalni, czyli przychód pracownika i koszty podatkowe i zusowskie z tego tytułu byłyby bardzo wysokie. Analizowałem także mechanizm umowy użyczenia (np codziennie od 16 do 7 rano), ale tu nam wchodzi znowu temat podziału czasu i kosztów eksloatacji na kwalifikowane do KUP i niekwalifikowane. Najprościej byłoby w ogóle zaknąć temat poierzania samochodów ale ucierpi na tym bardzo sprawność operacyjna firmy oraz stan samych samochodów które nie będą miały wyznaczonegi i odpowiedzialnego "opiekuna" . Odpowiedzialność jednej osoby za cały park nie whcodzi w grę- poprostu nie sprawdza się w naszej rzeczywistości. Jezeli ktoś ma jakieś doświadczenia i materiały - będę wdzięczny. -- Jackare |
2006-03-14 10:03 | Samochody służbowe a przychody pracowników a koszty uzyskania przychodów firmy | Jackare |
Witam, Od pewnego czasu "konikiem" kontroli urzędów skarbowych jest temat samochodów firmowych. Czy ma ktoś materiały (np wewnętrzne regulaminy) które kreując warunki zgodne z przepisami prawa opisywałyby sposób przydziału samochodu służbowego pracownikowi tak aby nie stanowiło to przychodu pracownika i stanowiło w pełnym zakresie koszty uzyskania przychodu firmy. Celem firmy jest aby pracownicy mogli miec powierzone samochody i mogli korzystać z samochodów służbowych na trasie praca-dom-praca w taki sposób żeby nie zaistniały warunki pozwalające stwierdzic że takie uzytkowanie było przychodem pracownika ( należy wtedy ten przychód wyliczyć, ozusować, opodatkowac itd) Jednocześnie w takiej sytuacji ta "część" eksploatacji pojazdów nie stanowiłaby kosztu uzyskania przychodu firmy, a chcemy aby stanowiła w pełnym zakresie, głównie dlatego że pojazdy sa leasingowane i stworzenie mechanizmu pozwalającego wyliczyć podział kosztów na te które stanowią KUP i nie stanowią jest co najmniej problematyczny. Czytałem orzecznictwo na ten temat i żeby było ciekawiej, to przychód pracownika wynikający z uzywania samochodów w interpretacji UKS i izb skarbowych nie może być liczony wg kosztów "kilometrówki" ale należy go określać w cenach rynkowych, np tak jakby dysponował autem wynajętym z wypożyczalni, czyli przychód pracownika i koszty podatkowe i zusowskie z tego tytułu byłyby bardzo wysokie. Analizowałem także mechanizm umowy użyczenia (np codziennie od 16 do 7 rano), ale tu nam wchodzi znowu temat podziału czasu i kosztów eksloatacji na kwalifikowane do KUP i niekwalifikowane. Najprościej byłoby w ogóle zaknąć temat poierzania samochodów ale ucierpi na tym bardzo sprawność operacyjna firmy oraz stan samych samochodów które nie będą miały wyznaczonegi i odpowiedzialnego "opiekuna" . Odpowiedzialność jednej osoby za cały park nie whcodzi w grę- poprostu nie sprawdza się w naszej rzeczywistości. Jezeli ktoś ma jakieś doświadczenia i materiały - będę wdzięczny. -- Jackare |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Jedoosobowa działalność gospodarcza i dwa samochody służbowe |
Marcin Narzynski | 2005-11-26 21:22 |
Jakie są koszty uzyskania?? |
Agnieszka | 2006-01-30 09:05 |
Samochody służbowe a przychody pracowników a koszty uzyskania przychodów firmy |
Jackare | 2006-03-14 10:03 |
Limit kosztów uzyskania przychodów - który mam wybrać ? |
jaQbek | 2006-04-01 23:19 |
Limit kosztów uzyskania przychodów - który mam wybrać ? |
jaQbek | 2006-04-01 23:19 |
koszty uzyskania przychodów - zmiana pracy |
Adam | 2006-04-22 14:48 |
koszt uzyskania przychodów - limit czy nie? |
asiaidarek | 2006-04-28 00:41 |
podwyższone koszty uzyskania dojazdu vs.faktyczne koszty dojazdu do pracy |
Michał | 2007-02-06 20:05 |
Umowa o dzielo, koszty uzyskania, wysokosc zaliczki na podatek? Czyje sa koszty przychodu? |
Andrzej Wróblewski | 2007-02-14 13:22 |
koszty uzyskania przychodu |
clio | 2007-03-26 10:28 |