poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-03-31 11:19 | Trudne do ocenienia. | Doker |
Otorz kupilem Acera i pierwszego dnia zauwazylem, ze jeden klawisz wypada(mial odlamany jeden "zawias") ale nie o tym. Ostatnio zrobily sie dziwne przebarwienia na wyswietlaczu ( http://kolos.math.uni.lodz.pl/~doker/DSC01990.JPG http://kolos.math.uni.lodz.pl/~doker/DSC01989.JPG ) i w zwiazku z tym laptop idzie do serwisu (jak tylko w weekend sklonuje dysk). Lecz nie to jest problemem. Chodzi o to, ze juz 2 razy znalazlem na ziemi srubke, az wreszcie zrozumialem ze pochodza z laptopa, oraz o to, ze ostatnio podczas otwierania *zlamal mi sie* przy zawiasie (sic!) ( http://kolos.math.uni.lodz.pl/~doker/DSC01995.JPG ) Zdaje sobie sprawe z tego, ze w serwisach pracuja ludzie nieuczciwi, nastawieni na "NIE" i przez to az boje sie do nich wyslac ten sprzet. Druga sprawa, ze to co zobaczylem (oprocz wymienianych to np pstrykajaca klawiatura - jakby czesc plyty z klawaitura wisiala w powitrzu i odskakiwala z opoznieniem po puszczeniu klawisza i wiele innych uciazliwosci) jestem bardzo rozczarowany Acerem 5200 - zwlaszcza za takie pieniadze jakie zaplacilem (5200zl) powinienem byl dostac cos porzadnego. Nie chce juz acera i nigdy go w zyciu nie kupie. Czy mam prawa prosic o moje pieniadze, ihmo za feler? Jestem tez zainteresowany wszytkimi zrodlami innymi niz same ustawy - interpretacja, wyciagi, tlumaczenia dla przecietnego konsumenta. |
2006-03-31 12:25 | Re: Trudne do ocenienia. | Zbynek Ltd. |
Witam Doker napisał(a) : > Zdaje sobie sprawe z tego, ze w serwisach pracuja ludzie nieuczciwi, > nastawieni na "NIE" i przez to az boje sie do nich wyslac ten sprzet. Wysłać? Pocztą czy kurierem? Strach się bać. > Nie chce juz acera i nigdy go w zyciu nie kupie. He, he... ja mam inną "ulubioną" markę. Laptopy też robią. > Czy mam > prawa prosic o moje pieniadze, ihmo za feler? Prawo masz. Zakładając, że jesteś konsumentem, bo z poniższego tak wynika. > Jestem tez zainteresowany wszytkimi zrodlami innymi niz same ustawy - > interpretacja, wyciagi, tlumaczenia dla przecietnego konsumenta. Masz prawo nie tylko prosić, ale żądać zwrotu gotówki. W tym wypadku nie powołuj się na warunki gwarancji tylko na niezgodność towaru z umową na podstawie ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=140 O ile gwarancja może być na rok, to odpowiedzialność z tytułu niezgodności z umową 2 lata. Roszczenia dochodzisz od sprzedawcy, nie serwisu czy producenta. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0xBA6D33B6 Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości Internetu z Twojego komputera i vice-versa. |
||
2006-03-31 17:00 | Re: Trudne do ocenienia. | Krzysztof |
> Masz prawo nie tylko prosić, ale żądać zwrotu gotówki. > W tym wypadku nie powołuj się na warunki gwarancji tylko na niezgodność > towaru z umową na podstawie ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych > warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego: > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=140 > O ile gwarancja może być na rok, to odpowiedzialność z tytułu niezgodności > z umową 2 lata. > Roszczenia dochodzisz od sprzedawcy, nie serwisu czy producenta. Jakby bylo tak latwo i radosnie jak piszesz to byloby super .... zobacz na pl.misc.konsumenci K. |
||
2006-03-31 17:09 | Re: Trudne do ocenienia. | Zbynek Ltd. |
Witam Krzysztof napisał(a) : > Jakby bylo tak latwo i radosnie jak piszesz to byloby super .... > zobacz na pl.misc.konsumenci Taaaa... byłem tam kiedyś. W każdej dziedzinie prawa nie jest łatwo. Albo się ktoś poddaje, albo walczy, jeśli jest przekonany, że wszystko jest po jego stronie. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0xBA6D33B6 Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości Internetu z Twojego komputera i vice-versa. |
||
2006-03-31 22:44 | Re: Trudne do ocenienia. | Doker |
W koncu nie rozumiem. Zwrotu moge zadac tylko w przypadku uciazliwosci. Lecz kiedy wystepuje uciazliwosc? Czy to ze potrzebuje laptopa w szkole jest uciazliwoscia? |
||
2006-03-31 23:01 | Re: Trudne do ocenienia. | Zbynek Ltd. |
Witam Doker napisał(a) : > W koncu nie rozumiem. > Zwrotu moge zadac tylko w przypadku uciazliwosci. Lecz kiedy wystepuje > uciazliwosc? Czy to ze potrzebuje laptopa w szkole jest uciazliwoscia? Chyba dla dzieci jest to uciążliwością :-P Nie wiem. Ja tu tylko sprzątam. Prawo to nie fizyka. Nie ma ścisłych reguł, definicji. Wszystko zależy od wielu czynników, oceny sędziego w spornych kwestiach, itp. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0xBA6D33B6 Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości Internetu z Twojego komputera i vice-versa. |
||
2006-03-31 11:19 | Trudne do ocenienia. | Doker |
Otorz kupilem Acera i pierwszego dnia zauwazylem, ze jeden klawisz wypada(mial odlamany jeden "zawias") ale nie o tym. Ostatnio zrobily sie dziwne przebarwienia na wyswietlaczu ( http://kolos.math.uni.lodz.pl/~doker/DSC01990.JPG http://kolos.math.uni.lodz.pl/~doker/DSC01989.JPG ) i w zwiazku z tym laptop idzie do serwisu (jak tylko w weekend sklonuje dysk). Lecz nie to jest problemem. Chodzi o to, ze juz 2 razy znalazlem na ziemi srubke, az wreszcie zrozumialem ze pochodza z laptopa, oraz o to, ze ostatnio podczas otwierania *zlamal mi sie* przy zawiasie (sic!) ( http://kolos.math.uni.lodz.pl/~doker/DSC01995.JPG ) Zdaje sobie sprawe z tego, ze w serwisach pracuja ludzie nieuczciwi, nastawieni na "NIE" i przez to az boje sie do nich wyslac ten sprzet. Druga sprawa, ze to co zobaczylem (oprocz wymienianych to np pstrykajaca klawiatura - jakby czesc plyty z klawaitura wisiala w powitrzu i odskakiwala z opoznieniem po puszczeniu klawisza i wiele innych uciazliwosci) jestem bardzo rozczarowany Acerem 5200 - zwlaszcza za takie pieniadze jakie zaplacilem (5200zl) powinienem byl dostac cos porzadnego. Nie chce juz acera i nigdy go w zyciu nie kupie. Czy mam prawa prosic o moje pieniadze, ihmo za feler? Jestem tez zainteresowany wszytkimi zrodlami innymi niz same ustawy - interpretacja, wyciagi, tlumaczenia dla przecietnego konsumenta. |
||
2006-03-31 12:25 | Re: Trudne do ocenienia. | Zbynek Ltd. |
Witam Doker napisał(a) : > Zdaje sobie sprawe z tego, ze w serwisach pracuja ludzie nieuczciwi, > nastawieni na "NIE" i przez to az boje sie do nich wyslac ten sprzet. Wysłać? Pocztą czy kurierem? Strach się bać. > Nie chce juz acera i nigdy go w zyciu nie kupie. He, he... ja mam inną "ulubioną" markę. Laptopy też robią. > Czy mam > prawa prosic o moje pieniadze, ihmo za feler? Prawo masz. Zakładając, że jesteś konsumentem, bo z poniższego tak wynika. > Jestem tez zainteresowany wszytkimi zrodlami innymi niz same ustawy - > interpretacja, wyciagi, tlumaczenia dla przecietnego konsumenta. Masz prawo nie tylko prosić, ale żądać zwrotu gotówki. W tym wypadku nie powołuj się na warunki gwarancji tylko na niezgodność towaru z umową na podstawie ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=140 O ile gwarancja może być na rok, to odpowiedzialność z tytułu niezgodności z umową 2 lata. Roszczenia dochodzisz od sprzedawcy, nie serwisu czy producenta. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0xBA6D33B6 Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości Internetu z Twojego komputera i vice-versa. |
||
2006-03-31 17:00 | Re: Trudne do ocenienia. | Krzysztof |
> Masz prawo nie tylko prosić, ale żądać zwrotu gotówki. > W tym wypadku nie powołuj się na warunki gwarancji tylko na niezgodność > towaru z umową na podstawie ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych > warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego: > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=140 > O ile gwarancja może być na rok, to odpowiedzialność z tytułu niezgodności > z umową 2 lata. > Roszczenia dochodzisz od sprzedawcy, nie serwisu czy producenta. Jakby bylo tak latwo i radosnie jak piszesz to byloby super .... zobacz na pl.misc.konsumenci K. |
||
2006-03-31 17:09 | Re: Trudne do ocenienia. | Zbynek Ltd. |
Witam Krzysztof napisał(a) : > Jakby bylo tak latwo i radosnie jak piszesz to byloby super .... > zobacz na pl.misc.konsumenci Taaaa... byłem tam kiedyś. W każdej dziedzinie prawa nie jest łatwo. Albo się ktoś poddaje, albo walczy, jeśli jest przekonany, że wszystko jest po jego stronie. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0xBA6D33B6 Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości Internetu z Twojego komputera i vice-versa. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Trudne do ocenienia. |
Doker | 2006-03-31 11:19 |
Trudne poczatki ... |
Zi3lu | 2006-11-07 19:50 |
KPA doręczenie za granicę - TRUDNE |
ksli | 2006-12-27 14:46 |