poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-05-05 13:51 | Usługa pomiędzy firmami - i le czasu odpowiedzialności? | Podatnik |
Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na przetłumaczeniu tekstu. W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje? -- |
2009-05-05 18:52 | Re: Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialnoci? | Cyb |
On Tue, 5 May 2009 11:51:13 +0000 (UTC), "Podatnik" > > Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na >przetłumaczeniu tekstu. > > W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje? w takim w jakim sie umowily... pozdarwiam, Cyb |
||
2009-05-06 09:12 | Re: Usługa pomiędzy firmami - ile czasu | jureq |
Dnia Tue, 05 May 2009 11:51:13 +0000, Podatnik napisał(a): > Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na > przetłumaczeniu tekstu. > > W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje? Czyli chyba klasyczna umowa o dzieło. Poczytaj fragmenty z kodeksu cywilnego Art. 638. Jeżeli z artykułów poprzedzających nie wynika nic innego, do rękojmi za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy sprzedaży. Art. 646. Roszczenia wynikające z umowy o dzieło przedawniają się z upływem lat dwóch od dnia oddania dzieła, a jeżeli dzieło nie zostało oddane - od dnia, w którym zgodnie z treścią umowy miało być oddane. Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności mógł ją wykryć. Minister Handlu Wewnętrznego może w drodze rozporządzenia ustalić krótsze terminy do zawiadomienia o wadach artykułów żywnościowych. § 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu. § 3. Do zachowania terminów zawiadomienia o wadach rzeczy sprzedanej wystarczy wysłanie przed upływem tych terminów listu poleconego. Art. 564. W wypadkach przewidzianych w artykule poprzedzającym utrata uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy nie następuje mimo niezachowania terminów do zbadania rzeczy przez kupującego i do zawiadomienia sprzedawcy o wadach, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił albo zapewnił kupującego, że wady nie istnieją. Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana. § 2. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił. § 3. Zarzut z tytułu rękojmi może być podniesiony także po upływie powyższych terminów, jeżeli przed ich upływem kupujący zawiadomił sprzedawcę o wadzie. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Zle wykonana usługa w ASO |
Krzysztof K | 2005-11-08 18:09 |
usługa |
log | 2006-02-09 11:55 |
porozumienie pomiędzy pracodawcą a pracownikiem |
KwiaTuszeK | 2006-05-31 10:01 |
allegro.pl - a usługa sprzedazy na rzecz os 3 |
lukeskyobi | 2006-11-22 13:58 |
rozliczenia między firmami |
jaro | 2007-01-27 21:50 |
usługa sprzątania klatki schodowej |
>mi | 2007-02-23 11:51 |
Problem odpowiedzialności prawnej za materiały na stronie |
Marko | 2007-12-20 17:37 |
Niechciana usługa. |
Jan Bartnik | 2008-12-02 20:59 |
Zakaz konkurencji, ale między firmami |
Ursus | 2009-03-02 23:31 |