Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Usługa pomiędzy firmami - i le czasu odpowiedzialności?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2009-05-05 13:51 Usługa pomiędzy firmami - i le czasu odpowiedzialności? Podatnik

Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na
przetłumaczeniu tekstu.

W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje?



--
2009-05-05 18:52 Re: Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialnoœci? Cyb
On Tue, 5 May 2009 11:51:13 +0000 (UTC), "Podatnik"
wrote:

>
> Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na
>przetłumaczeniu tekstu.
>
> W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje?

w takim w jakim sie umowily...

pozdarwiam,
Cyb
2009-05-06 09:12 Re: Usługa pomiędzy firmami - ile czasu jureq
Dnia Tue, 05 May 2009 11:51:13 +0000, Podatnik napisał(a):

> Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na
> przetłumaczeniu tekstu.
>
> W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje?


Czyli chyba klasyczna umowa o dzieło. Poczytaj fragmenty z kodeksu
cywilnego

Art. 638. Jeżeli z artykułów poprzedzających nie wynika nic innego, do
rękojmi za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy
sprzedaży.

Art. 646. Roszczenia wynikające z umowy o dzieło przedawniają się z
upływem lat dwóch od dnia oddania dzieła, a jeżeli dzieło nie zostało
oddane - od dnia, w którym zgodnie z treścią umowy miało być oddane.

Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady
fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu
miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych
stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu
miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności
mógł ją wykryć. Minister Handlu Wewnętrznego może w drodze rozporządzenia
ustalić krótsze terminy do zawiadomienia o wadach artykułów żywnościowych.

§ 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność
gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący
nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju
i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w
wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił
sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu.

§ 3. Do zachowania terminów zawiadomienia o wadach rzeczy sprzedanej
wystarczy wysłanie przed upływem tych terminów listu poleconego.

Art. 564. W wypadkach przewidzianych w artykule poprzedzającym utrata
uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy nie następuje mimo
niezachowania terminów do zbadania rzeczy przez kupującego i do
zawiadomienia sprzedawcy o wadach, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie
zataił albo zapewnił kupującego, że wady nie istnieją.

Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po
upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc
od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

§ 2. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu
rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił.

§ 3. Zarzut z tytułu rękojmi może być podniesiony także po upływie
powyższych terminów, jeżeli przed ich upływem kupujący zawiadomił
sprzedawcę o wadzie.
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Zle wykonana usługa w ASO

Krzysztof K 2005-11-08 18:09

usługa

log 2006-02-09 11:55

porozumienie pomiędzy pracodawcą a pracownikiem

KwiaTuszeK 2006-05-31 10:01

allegro.pl - a usługa sprzedazy na rzecz os 3

lukeskyobi 2006-11-22 13:58

rozliczenia między firmami

jaro 2007-01-27 21:50

usługa sprzątania klatki schodowej

>mi 2007-02-23 11:51

Problem odpowiedzialności prawnej za materiały na stronie

Marko 2007-12-20 17:37

Niechciana usługa.

Jan Bartnik 2008-12-02 20:59

Zakaz konkurencji, ale między firmami

Ursus 2009-03-02 23:31