poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-01-01 18:37 | wadliwy komputer i DG jednoosobowa | akala |
Mój znajomy prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Niezbędny mu jest "laptop" który zakupił 3 miesiące temu no i niestety dzisiaj już mu padł ,a jutro ma spotkanie z klientem. Wybiera się jutro rano do sklepu w którym kupił tego "laptopa" ,na rozmowę .Jak sądzicie od czego zacząć "dyskusję " w sklepie by problem załatwili szybko i skutecznie. Nadmieniam ,że brak komputera może mieć znaczący ujemny wpływ na zarobki mojego znajomego .Zaznaczam ,że "laptop" jest zakupiony na "firmę" akala |
2007-01-01 19:15 | Re: wadliwy komputer i DG jednoosobowa | Przemyslaw Osmanski |
akala napisał(a): > Mój znajomy prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Niezbędny mu > jest "laptop" który zakupił 3 miesiące temu no i niestety dzisiaj już mu > padł ,a jutro ma spotkanie z klientem. Wybiera się jutro rano do sklepu w > którym kupił tego "laptopa" ,na rozmowę .Jak sądzicie od czego zacząć > "dyskusję " w sklepie by problem załatwili szybko i skutecznie. Nadmieniam A co chce osiągnąć Twój znajomy, bo to nie wynika bezpośrednio z posta. Ogolnie laptop padł (tyle wiemy), z drugiej strony sklep nie moze wiedziec czy ow znajomy nie pomogl w tym padnieciu. Dlatego zapewne beda sprawdzac laptopa. W koncu chyba ma on gwarancje nie? Od czego zaczac dyskusje? Od przestawienia problemu i nie stawaniu okoniem. Jesli sie dobrze trafi, to czasami (zalezy od usterki) mozna naprawic to od reki. Jakiekolwiek powolywanie sie na prawa (sluszne czy nie) raczej przeciagnie sprawe, a nie o to chyba chodzi. > ,że brak komputera może mieć znaczący ujemny wpływ na zarobki mojego > znajomego .Zaznaczam ,że "laptop" jest zakupiony na "firmę" Sugerujesz żadanie odszkodowania? pozdrawiam, Przemek O. |
||
2007-01-01 19:52 | Re: wadliwy komputer i DG jednoosobowa | akala |
Dnia Mon, 01 Jan 2007 19:15:02 +0100, Przemyslaw Osmanski napisał(a): > > A co chce osiągnąć Twój znajomy, jak najszybciej otrzymać sprawne narzędzie pracy za które zapłacił sporo. > Ogolnie laptop padł (tyle wiemy), z drugiej strony sklep nie moze > wiedziec czy ow znajomy nie pomogl w tym padnieciu. Dlatego zapewne beda > sprawdzac laptopa. W koncu chyba ma on gwarancje nie? Nie pomógł ponieważ objawy uszkodzenie przed jego całkowitym "zamilknięciem" są dla mnie rozpoznawalne i stawiam na 90 % ,ze padła karta graficzna i gdyby to był sprzęt po gwarancji byłby naprawiony w ciągu 2- 3 dni. > Sugerujesz żadanie odszkodowania? Niczego na razie nie sugeruję a stwierdzam to co wiem, że jeżeli w ciągu 2 tygodni nie będzie miał nowego sprzętu to będzie musiał pilnie kupić nowy /a, aktualnie z tego co wiem to tylko go ratuje pożyczka/, a w następnym miesiącu ,jeżeli nie będzie miał sprzętu będzie musiał pożyczać na jedzenie - po prostu jest "na rozruchu" i całe oszczędności właśnie zainwestował w ten sprzęt. akala |
||
2007-01-01 20:25 | Re: wadliwy komputer i DG jednoosobowa | qwerty |
Użytkownik "akala" news:147wnp7i3lr55$.16uw3nzbnm20$.dlg@40tude.net... > Mój znajomy prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Niezbędny mu > jest "laptop" który zakupił 3 miesiące temu no i niestety dzisiaj już mu > padł ,a jutro ma spotkanie z klientem. Wybiera się jutro rano do sklepu w > którym kupił tego "laptopa" ,na rozmowę .Jak sądzicie od czego zacząć > "dyskusję " w sklepie by problem załatwili szybko i skutecznie. Nadmieniam > ,że brak komputera może mieć znaczący ujemny wpływ na zarobki mojego > znajomego .Zaznaczam ,że "laptop" jest zakupiony na "firmę" A jakiej firmy jest ten laptop ? Może gdzieś obok ma serwis i mógłby się tam dogadać. |
||
2007-01-01 20:28 | Re: wadliwy komputer i DG jednoosobowa | Krzysztof |
> Niczego na razie nie sugeruję a stwierdzam to co wiem, że jeżeli w ciągu 2 > tygodni nie będzie miał nowego sprzętu to będzie musiał pilnie kupić nowy > /a, aktualnie z tego co wiem to tylko go ratuje pożyczka/, a w następnym > miesiącu ,jeżeli nie będzie miał sprzętu będzie musiał pożyczać na > jedzenie - po prostu jest "na rozruchu" i całe oszczędności właśnie > zainwestował w ten sprzęt. Moze warto zapytac w sklepie - moze udostepniaja odplatnie jakis sprzet zastepczy? K. |
||
2007-01-01 21:51 | Re: wadliwy komputer i DG jednoosobowa | Przemyslaw Osmanski |
akala napisał(a): > jak najszybciej otrzymać sprawne narzędzie pracy za które zapłacił sporo. Wiec trzeba delikatnie, tak, zeby sprzedawce po swojej stronie, a nie jako wroga. > Nie pomógł ponieważ objawy uszkodzenie przed jego całkowitym Teraz dopiero to napisales :) > "zamilknięciem" są dla mnie rozpoznawalne i stawiam na 90 % ,ze padła karta > graficzna i gdyby to był sprzęt po gwarancji byłby naprawiony w ciągu 2- 3 > dni. Jesli tak jak piszesz, jest to notebook z wyzszej polki, to naprawa karty grafiki (zakladajac ze to faktycznie to) polega na jej wymianie. Co zajmuje doslownie kilkanascie (dziesiat - zalezy od modelu) minut. Problem z gwarancja, polega na tym, ze najczesciej naprawy dokonuje autoryzowany serwis lub producent i najczesciej naprawa przedluza sie o czas wysylek i czekania na swoja kolej... Pogwarancyjne to naprawi pierwszy lepszy serwis zamawiajac czesc u producenta - co zajmuje duzo mniej czasu... Niestety... > Niczego na razie nie sugeruję a stwierdzam to co wiem, że jeżeli w ciągu 2 > tygodni nie będzie miał nowego sprzętu to będzie musiał pilnie kupić nowy > /a, aktualnie z tego co wiem to tylko go ratuje pożyczka/, a w następnym Proponuje wypożyczenie sprzetu lub dogadanie sie ze sklepem (jesli on jest gwarantem) lub serwisem, moze dadza sprzet zastepczy. Ale to juz zalezy tylko od podejscia Twojego znajomego do problemu. > miesiącu ,jeżeli nie będzie miał sprzętu będzie musiał pożyczać na > jedzenie - po prostu jest "na rozruchu" i całe oszczędności właśnie > zainwestował w ten sprzęt. No coz, kazdy ma jakies problemy... Ogolnie powtarzam: nie przyjmowac postawy roszczeniowej, to znaczaco utrudnia kontakty z ludzmi, a moze spowodowac 'przedluzenie' serwisu... Pracownik sklepu /serwisu to tylko czlowiek, jak ktos na niego naskoczy, to moze stanac okoniem... A to chyba nie jest celem? pozdrawiam, Przemek O. |
||
2007-01-01 22:46 | Re: wadliwy komputer i DG jednoosobowa | R.A.D.U.S |
Skoro ma dzialnosc DG i jest mu niezbedny to chyba wykupil serwis "express" i mu go naprawiaja w ciagu 3 dni. Chyba pomyslal o tym przed zakupem prawda ? |
||
2007-01-01 23:15 | Re: wadliwy komputer i DG jednoosobowa | donwito |
Dnia Mon, 1 Jan 2007 18:37:33 +0100 akala > Mój znajomy prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Niezbędny > mu jest "laptop" który zakupił 3 miesiące temu no i niestety dzisiaj > już mu padł ,a jutro ma spotkanie z klientem. Wybiera się jutro rano > do sklepu w którym kupił tego "laptopa" ,na rozmowę .Jak sądzicie od > czego zacząć "dyskusję " w sklepie by problem załatwili szybko i > skutecznie. Nadmieniam ,że brak komputera może mieć znaczący ujemny > wpływ na zarobki mojego znajomego .Zaznaczam ,że "laptop" jest > zakupiony na "firmę" Aristo, Acer, Asus, Apple, Fujitsu-Siemens, HP, Lenovo, LG i Toshiba mają na 100% gwarancję producenta i na 101% załatwienie sprawy przez producenta potrwa krócej niż przez sklep, a ponadto, jeśli laptop był z wyższej półki, to obejdzie się bez wychodzenia z domu (gwarancja door to door). Jeśli był naprawdę z wyższej półki, czyli także od dobrego producenta, to naprawa nie potrwa dłużej niż 5 dni z dostawą w obie strony włącznie. Nie wiem, jakiego producenta laptopa musiałby kupić Twój znajomy, żeby bardziej opłacało mu się dyskutować o przepisach ze sprzedawcą niż po prostu skorzystać z gwarancji producenta. pozdr, w. -- Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :) |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Szpiclujaca drukarka jako wadliwy produkt |
tuni | 2005-11-19 02:15 |
wadliwy tv lcd thomson |
dzynek | 2005-12-21 12:57 |
reprezentacja jednoosobowa w spoldzielni |
newdem | 2006-02-26 10:26 |
wadliwy produkt |
kiroga | 2006-03-22 22:17 |
Towar wadliwy |
Ryszard | 2006-03-29 22:05 |
wadliwy produkt |
kiroga | 2006-03-22 22:17 |
Towar wadliwy |
Ryszard | 2006-03-29 22:05 |
Jednoosobowa działalność gosp. a pracownik |
Konrad | 2006-10-05 18:42 |
jednoosobowa spółka? |
cyklista | 2007-01-12 10:17 |
Wadliwy sprzęt + koszty zwrotu? |
Paweł Kulesza | 2007-06-20 10:43 |