poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-05-29 20:49 | Wadliwy towar i jego wymiana na nowy | marcin.st |
Witam, Mam spory problem z 1 małym pikselem na matrycy laptopa. Sprzęt został kupiony dziś, a w gwarancji producenta widnieje, że matryca może mieć do 3 uszkodzonych pikseli (powyżej tego producent wymienia sprzęt). I teraz moje pytanie, czy mogę w jakiś sposób żądać od sklepu (zakup w lokalu) naprawy lub wymiany laptopa na nowy, wolny od wad? Oczywiście bez powoływania się na gwarancję, ale właśnie na wadę produktu. Laptop był częściowo sprawdzony podczas zakupu, bo nie miał systemu, więc nie można było w pełni podziwiać możliwości monitora. Podejrzewam nawet, że dopiero po kilku minutach od włączenia już w domu owy czerwony piksel się pojawił. Niestety jest to zakup na prezent, to sam może bym nawet się tym nie przejmował. Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić? Pozdrawiam, Marcin Stankiewicz |
2009-05-29 21:28 | Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy | scream |
Dnia Fri, 29 May 2009 11:49:07 -0700 (PDT), marcin.st@gmail.com napisał(a): > Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić? Niestety nic. -- best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
||
2009-05-29 21:29 | Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy | cef |
Użytkownik wrote: > Mam spory problem z 1 małym pikselem na matrycy laptopa. > Sprzęt został kupiony dziś, a w gwarancji producenta widnieje, że > matryca może mieć do 3 uszkodzonych pikseli (powyżej tego producent > wymienia sprzęt). > Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić? Wygenerować więcej uszkodzonych pikseli. |
||
2009-05-29 22:06 | Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy | Animka |
marcin.st@gmail.com pisze: > Witam, > > Mam spory problem z 1 małym pikselem na matrycy laptopa. > > Sprzęt został kupiony dziś, a w gwarancji producenta widnieje, że > matryca może mieć do 3 uszkodzonych pikseli (powyżej tego producent > wymienia sprzęt). > > I teraz moje pytanie, czy mogę w jakiś sposób żądać od sklepu (zakup w > lokalu) naprawy lub wymiany laptopa na nowy, wolny od wad? Oczywiście > bez powoływania się na gwarancję, ale właśnie na wadę produktu. Laptop > był częściowo sprawdzony podczas zakupu, bo nie miał systemu, więc nie > można było w pełni podziwiać możliwości monitora. Podejrzewam nawet, > że dopiero po kilku minutach od włączenia już w domu owy czerwony > piksel się pojawił. Niestety jest to zakup na prezent, to sam może bym > nawet się tym nie przejmował. > > Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić? Iść do sklepu i pogadać na ten temat z kierownikiem. -- animka |
||
2009-05-30 11:35 | Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy | marcin.st |
On 29 Maj, 22:06, Animka > marcin...@gmail.com pisze: > > > > > Witam, > > > Mam spory problem z 1 małym pikselem na matrycy laptopa. > > > Sprzęt został kupiony dziś, a w gwarancji producenta widnieje, że > > matryca może mieć do 3 uszkodzonych pikseli (powyżej tego producent > > wymienia sprzęt). > > > I teraz moje pytanie, czy mogę w jakiś sposób żądać od sklepu (zakup w > > lokalu) naprawy lub wymiany laptopa na nowy, wolny od wad? Oczywiście > > bez powoływania się na gwarancję, ale właśnie na wadę produktu. Laptop > > był częściowo sprawdzony podczas zakupu, bo nie miał systemu, więc nie > > można było w pełni podziwiać możliwości monitora. Podejrzewam nawet, > > że dopiero po kilku minutach od włączenia już w domu owy czerwony > > piksel się pojawił. Niestety jest to zakup na prezent, to sam może bym > > nawet się tym nie przejmował. > > > Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić? > > Iść do sklepu i pogadać na ten temat z kierownikiem. > > -- > animka Napisałem na gg do sklepu i mam odpowiedź, iż: "niestety w myśl gwarancji jeden subpixel na matrycy nie jest traktowany jako wada." Czytając jednak artykuły na necie (w miarę nowe, np http://umowy.wieszjak.pl/kupno-sprzedaz/74792,Jak-reklamowac-wadliwy-towar.html) nachodzi mnie wątpliwość związana z wymianą towaru na nowy/naprawą na podstawie wadliwego towaru realizowanego nie przez gwarancję producenta ale przez sprzedawcę. Kiedy to się stosuje? Marcin |
||
2009-05-30 12:40 | Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy | Marcin Debowski |
Dnia 30.05.2009 marcin.st@gmail.com > Czytając jednak artykuły na necie (w miarę nowe, np > http://umowy.wieszjak.pl/kupno-sprzedaz/74792,Jak-reklamowac-wadliwy-towar.html) > nachodzi mnie wątpliwość związana z wymianą towaru na nowy/naprawą na > podstawie wadliwego towaru realizowanego nie przez gwarancję > producenta ale przez sprzedawcę. Kiedy to się stosuje? Poszukaj po haśle "niezgodność z umową" ale problem tutaj nie w tytule reklamacji a w tym, że jest to niestety typowa cecha takich wyświetlaczy i jakim byś trybem nie szedł to MZ skończy się to porażką. Jedynie na co mógłbyś ewentualnie liczyć to niedotrzymanie przez sprzedawce terminu ustosunkowania się do reklamacji, ale to wszystko razem do kupy potrwa, a skoro prezent to pewnie czasu za dużo nie masz. -- Marcin |
||
2009-05-30 12:59 | Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy | marcin.st |
On 30 Maj, 12:40, Marcin Debowski > Dnia 30.05.2009 marcin...@gmail.com > > > Czytając jednak artykuły na necie (w miarę nowe, np > >http://umowy.wieszjak.pl/kupno-sprzedaz/74792,Jak-reklamowac-wadliwy-...) > > nachodzi mnie wątpliwość związana z wymianą towaru na nowy/naprawą na > > podstawie wadliwego towaru realizowanego nie przez gwarancję > > producenta ale przez sprzedawcę. Kiedy to się stosuje? > > Poszukaj po haśle "niezgodność z umową" ale problem tutaj nie w tytule > reklamacji a w tym, że jest to niestety typowa cecha takich wyświetlaczy i > jakim byś trybem nie szedł to MZ skończy się to porażką. Jedynie na co > mógłbyś ewentualnie liczyć to niedotrzymanie przez sprzedawce terminu > ustosunkowania się do reklamacji, ale to wszystko razem do kupy potrwa, a > skoro prezent to pewnie czasu za dużo nie masz. > > -- > Marcin cyt. Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie posiada właściwości w niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma znaczenia dla wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi niezgodności z umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest zwykłą właściwością danego towaru. Fakt, że matryce cechują się tym, że mogą mieć wady z pikselami. Cóż, pomimo powyższego cytatu chyba napiszę pismo i dostarczę je w poniedziałek powołując się na wadliwy towar oraz na brak pełnej prezentacji zakupionego sprzętu. - Sprzedawca uruchomił BIOS i to wszystko, bo system sam się instaluje po uruchomieniu komputera. W BIOSie piksela nie widać, a już na czarnym czy niebieskim tle tak... MS |
||
2009-05-30 13:08 | Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy | qwerty |
Użytkownik dyskusyjnych:5683523c-dac3-45e1-adf7-7386eb2d19f1@c36g2000yqn.googlegroups.com... > Fakt, że matryce cechują się tym, że mogą mieć wady z pikselami. Cóż, > pomimo powyższego cytatu chyba napiszę pismo i dostarczę je w > poniedziałek powołując się na wadliwy towar oraz na brak pełnej > prezentacji zakupionego sprzętu. - Sprzedawca uruchomił BIOS i to > wszystko, bo system sam się instaluje po uruchomieniu komputera. W > BIOSie piksela nie widać, a już na czarnym czy niebieskim tle tak... Toshiba z MM? Akurat u nich tylko takie są. :] |
||
2009-05-30 14:03 | Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy | Marcin Debowski |
Dnia 30.05.2009 marcin.st@gmail.com > cyt. > Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie posiada właściwości w > niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma znaczenia dla > wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi niezgodności z > umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest zwykłą > właściwością danego towaru. No ale nie masz w umowie wyraźnie powiedziane, że ma być 0 wadliwych pikseli. > Fakt, że matryce cechują się tym, że mogą mieć wady z pikselami. Cóż, > pomimo powyższego cytatu chyba napiszę pismo i dostarczę je w > poniedziałek powołując się na wadliwy towar oraz na brak pełnej Jak masz czas to próbuj. Nic w sumie nie tracisz, a może zyskasz. -- Marcin |
||
2009-05-30 19:11 | Re: Wadliwy towar i jego wymiana na nowy | marcin.st |
On 30 Maj, 14:03, Marcin Debowski > Dnia 30.05.2009 marcin...@gmail.com > > > cyt. > > Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie posiada właściwości w > > niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma znaczenia dla > > wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi niezgodności z > > umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest zwykłą > > właściwością danego towaru. > > No ale nie masz w umowie wyraźnie powiedziane, że ma być 0 wadliwych > pikseli. > > > Fakt, że matryce cechują się tym, że mogą mieć wady z pikselami. Cóż, > > pomimo powyższego cytatu chyba napiszę pismo i dostarczę je w > > poniedziałek powołując się na wadliwy towar oraz na brak pełnej > > Jak masz czas to próbuj. Nic w sumie nie tracisz, a może zyskasz. > > -- > Marcin No chyba tak zrobię, choć dla mnie piksel to wada, a kupuję towar bez wad |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Reklamacja i wymiana produktu na nowy. |
Mikołaj_\Miki\_Menke | 2005-12-16 17:07 |
Towar wadliwy |
Ryszard | 2006-03-29 22:05 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
KEN | 2006-04-05 11:06 |
Towar wadliwy |
Ryszard | 2006-03-29 22:05 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
Leszek | 2006-04-04 20:21 |
Towar Nowy - Uszkodzony Mechanicznie - Co robic?! |
KK | 2006-07-16 21:34 |
prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy |
Zygmunt M. Zarzecki | 2006-10-04 15:28 |
Gwarancyjna wymiana samochodu na nowy. |
m. | 2007-04-17 22:08 |
wadliwy towar - wymiana na nowy? |
Pawcio | 2007-11-30 10:39 |
Wymiana produktu na nowy i gwarancja |
ulong | 2008-03-26 18:31 |