poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo.podatki |
2007-06-10 00:00 | wydatki za lokal w koszty? | Anax WRC |
witam, mam taka sytuacje: Jestem wlascicielem 2 mieszkan : w jednym bedzie jednoosobowa DG a w drugim mieszkam(i jestem zameldowany). Czy to oznacza ze moge wrzucic w koszty wszystkie wydatki zwiazane z mieszkaniem w ktorym jest biuro? czy moze musze zadeklarowac ze biuro bedzie tylko w 1 pokoju i w zaleznosci od metrazu proporcjonalnie rozliczyc wydatki? Na wydatki za mieszkanie skladalyby sie: gaz czynsz, woda, internet, prąd. Czy zdaza sie, że US fizycznie sprawdza czy cale mieszkanie jest w rzeczywistosci przeznaczone na biuro? Musze zglosic do UM ze bedzie w tym mieszkaniu dzialanosc czy moze US robi to za mnie? bede wdzieczny za wszelkie info pzdr Anax |
2007-06-10 21:54 | Re: wydatki za lokal w koszty? | Jagna |
Sam sobie odpowiadasz na pytania :) > Jestem wlascicielem 2 mieszkan : w jednym bedzie jednoosobowa DG a w drugim > mieszkam(i jestem zameldowany). Czy to oznacza ze moge wrzucic w koszty > wszystkie wydatki zwiazane z mieszkaniem w ktorym jest biuro? czy moze musze > zadeklarowac ze biuro bedzie tylko w 1 pokoju i w zaleznosci od metrazu > proporcjonalnie rozliczyc wydatki? Dokładnie tak to trzeba zrobić. Jeśli nie całe mieszkanie przeznaczasz na działalność, to wszystkie wydatki rozliczasz zgodnie z metrażem przeznaczonym do jej wykonywania. I tu niestety, muszę Cię zmartwić - sam musisz się pofatygować i zgłosić w UM, bądź w spółdzielni (zależnie od tego, komu płacisz za mieszkanie), że na danym metrażu będzie prowadzona działalność. Czynsz automatycznie pójdzie do góry (to taki bonus ;p) > Czy zdaza sie, że US fizycznie sprawdza czy cale mieszkanie jest w > rzeczywistosci przeznaczone na biuro? Trochę się param podatkami i jeszcze nie spotkałam się by kwestionowali to, czy faktycznie działalność jest wykonywana na całej powierzchni, jeśli od niej płaci się podatek od nieruchomości, jak od lokali przeznaczonych na działalność, być może zależne to jest również od rodzaju prowadzonej działalności. Oczywiście trzeba to jeszcze zgłosić w wydziale ewidencji działalności gospodarczej i zaktualizować dane w US (NIP 1). To tyle :) pozdrawiam, Jagna |
||
2007-06-12 00:48 | Re: wydatki za lokal w koszty? | Anax WRC |
Użytkownik "Jagna" news:1181505294.745241.238260@c77g2000hse.googlegroups.com... >>Sam sobie odpowiadasz na pytania :) hehe ma sie tą podświadomą wiedze;P ;) >Dokładnie tak to trzeba zrobić. Jeśli nie całe mieszkanie przeznaczasz >na działalność, to wszystkie wydatki rozliczasz zgodnie z metrażem >przeznaczonym do jej wykonywania. Branza reklamowa, mala agencja. praktycznie wystarczy mi jeden pokoik, ale teoretycznie chcialbym wpisac wiecej, np zamiast 15 m2 to 40m2 z 65m2 calosci. >I tu niestety, muszę Cię zmartwić - sam musisz się pofatygować i >.zgłosić w UM, bądź w spółdzielni (zależnie od tego, komu płacisz za >mieszkanie), że na danym metrażu będzie prowadzona działalność. w moim przypadku UM >Czynsz automatycznie pójdzie do góry (to taki bonus ;p) a orientujesz jakie to sa kwoty? warto to w ogole robic wzgledem kosztów? bo moze sie okazac ze podatek (bo czynszu nie ma- mieszkanie wlasnosciowe- tylko podatek od powierzchni) bedzie wiekszy niz cale koszty:) >Trochę się param podatkami i jeszcze nie spotkałam się by >kwestionowali to, czy faktycznie działalność jest wykonywana na całej >powierzchni, jeśli od niej płaci się podatek od nieruchomości, no wlasnie a urzad skarbowy skad wie o podwyzszonym podatku?> komunikuje sie z UM? czy domyslnie zaklada ze jak odliczam koszty to zglosilem to do UM... >Oczywiście trzeba to jeszcze zgłosić w wydziale ewidencji działalności to zglosilem od razu zakladajac dzialalnosci tj podanie tego mieszkania gdzie nie mieszkam (z ktorego koszty chce odliczac) jako siedziby firmy > zaktualizować dane w US (NIP 1). tam jeszcze wogole nie dotarlem:))) >Jagna dziekuje za pomoc:) Anax |
||
2007-06-12 09:27 | Re: wydatki za lokal w koszty? | Jagna |
On 12 Cze, 00:48, "Anax WRC" > Użytkownik "Jagna" > hehe ma sie tą podświadomą wiedze;P ;) Proponuję zamiast agencji reklamową, usługi w zakresie przepowiadania przyszłości! ;p > Branza reklamowa, mala agencja. praktycznie wystarczy mi jeden pokoik, ale > teoretycznie chcialbym wpisac wiecej, np zamiast 15 m2 to 40m2 z 65m2 > calosci. W Twojej branży trzeba szukać kosztów, więc warto dołożyć trochę metrażu, automatycznie podniesie to proporcję kosztów. > a orientujesz jakie to sa kwoty? warto to w ogole robic wzgledem kosztów? bo > moze sie okazac ze podatek (bo czynszu nie ma- mieszkanie wlasnosciowe- > tylko podatek od powierzchni) bedzie wiekszy niz cale koszty:) To już można ustalić telefonicznie. Podatki od nieuchomości nie są takie same wszędzie (na szczęście) ;) > no wlasnie a urzad skarbowy skad wie o podwyzszonym podatku?> komunikuje > sie z UM? czy domyslnie zaklada ze jak odliczam koszty to zglosilem to do > UM... Urząd nie wie, ale może Cię zapytać podczas jakiejś kontroli. Do tego będzie potrzebował decyzję o podatku od nieruchomości z UM. > > zaktualizować dane w US (NIP 1). > tam jeszcze w ogole nie dotarlem:))) to pięknie, mogą za Tobą tęsknić ;p Gwoli informacji, masz 14 dni na powiadomienie ich o wszelkich zmianach w prowadzonej działalności. pozdrawiam cieplutko, Jagna |
||
2007-06-15 12:25 | Re: wydatki za lokal w koszty? | Anax WRC |
Użytkownik "Jagna" news:1181633255.151482.47060@r19g2000prf.googlegroups.com... On 12 Cze, 00:48, "Anax WRC" > Użytkownik "Jagna" > wiadomościnews:1181505294.745241.238260@c77g2000hse.googlegroups.com... >Proponuję zamiast agencji reklamową, usługi w zakresie przepowiadania >przyszłości! ;p taaa;) >W Twojej branży trzeba szukać kosztów, więc warto dołożyć trochę >metrażu, automatycznie podniesie to proporcję kosztów. dokladnie tak, z tym ze z tego co wyliczylem to przy podatku 18 zl/m2 rocznie, musze zaplacic do urzedu 1170 zl rocznie (65m2)am to w koszty i mam 19 % mniej czyli 947 zl do zaplacenia. utrzymanie mieszkania to srednio 400 zl/mc(czynsz, media) co daje 4800/rok. Moge sobie z tego odliczyc 19% czyli 912 zl. Finalnie wychodzi na to ze zaplace wiecej podatku niz mialbym kosztow:) chyba ze cos zle licze >to pięknie, mogą za Tobą tęsknić ;p >Gwoli informacji, masz 14 dni na powiadomienie ich o wszelkich >zmianach w prowadzonej działalności. ale ja nic nie zmienialem, zalozylem dzialalnosc i oficjalnie startuje od 1 lipca:) mam jeszcze chwilke na us i zus >pozdrawiam cieplutko, no w taka pogode to niewskazane wrecz;P >Jagna Anax:) |
||
2007-06-15 14:55 | Re: wydatki za lokal w koszty? | Jagna |
On 15 Cze, 12:25, "Anax WRC" > Użytkownik "Jagna" > On 12 Cze, 00:48, "Anax WRC" > > dokladnie tak, z tym ze z tego co wyliczylem to przy podatku 18 zl/m2 > rocznie, musze zaplacic do urzedu 1170 zl rocznie (65m2)am to w koszty i mam > 19 % mniej czyli 947 zl do zaplacenia. utrzymanie mieszkania to srednio 400 > zl/mc(czynsz, media) co daje 4800/rok. Moge sobie z tego odliczyc 19% czyli > 912 zl. Finalnie wychodzi na to ze zaplace wiecej podatku niz mialbym > kosztow:) > chyba ze cos zle licze Jesli te 18 zl/m2 to nadwyzka w podatku od nieruchomosci z tytulu dzialnosci gospodarczej ponad "zwykly" podatek, to tok rozumowania prawidlowy :) > >pozdrawiam cieplutko, > > no w taka pogode to niewskazane wrecz;P pozdrawiam więc - burzowo.... ;) Jagna |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
fundusz remontowy a wydatki eksploatacyjne |
dwaka | 2005-11-15 16:37 |
wydatki na internet od stycznia, czy od marca? |
mgma | 2005-12-26 18:04 |
Wydatki na domenę, hosting, licencje |
Darek | 2006-03-01 10:00 |
KPiR a wydatki w stylu okulary |
icek | 2006-03-20 18:32 |
pit-d i wydatki do odliczenia w nastepnych latach |
pieg | 2006-04-18 00:08 |
KPiR a wydatki w stylu okulary |
icek | 2006-03-20 18:32 |
pit-d i wydatki do odliczenia w nastepnych latach |
pieg | 2006-04-18 00:08 |
wydatki na reklame |
icek | 2006-11-26 23:17 |
wydatki reprezentacyjne-jak liczyc? |
siliana | 2006-12-10 10:35 |
wydatki na reklame |
icek | 2007-05-03 13:25 |