Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2010-10-29 13:19 Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru januszek
Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej
strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w
sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie
zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w
ciągu 10 dni. Robię więc tak:

1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.

lub,

2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję
promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako
bonus za zakup sprzętu u mnie.

Czy takie podejścia do sprawy są ok?

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"
2010-10-29 13:25 Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru witek
On 10/29/2010 6:19 AM, januszek wrote:
> Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
> kupionego np w sklepie Internetowym?
nie mozna


> Nie jestem sprzedawcą ale od tej
> strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w
> sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie
> zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w
> ciągu 10 dni.

wiec nie sprzedawaj.

>
> Czy takie podejścia do sprawy są ok?
>
nie sa.
2010-10-29 13:42 Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru Olgierd
Dnia Fri, 29 Oct 2010 13:19:55 +0200, januszek napisał(a):

> 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
> zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
> zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
> co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.

Ale koszt dostawy też podlega zwrotowi.

> 2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję
> promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako
> bonus za zakup sprzętu u mnie.

W jaki sposób miałoby to przeszkadzać w zwrocie towaru? ;-)

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org
2010-10-29 13:43 Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru Maddy
W dniu 29-10-2010 13:19, januszek pisze:
> Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
> kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej
> strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w
> sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie
> zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w
> ciągu 10 dni.
> Robię więc tak:

Jak czegoś nie potrafisz robić, to może zajmij się czymś innym?

>
> 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
> zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
> zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
> co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.
>
> lub,
>
> 2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję
> promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako
> bonus za zakup sprzętu u mnie.
>
> Czy takie podejścia do sprawy są ok?

I właśnie dla ochrony przed takimi spryciarzami mamy przepisy o
sprzedaży konsumenckiej.

Myślisz, że jesteś z takim pomysłem pierwszy?


--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813
2010-10-29 13:47 Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru januszek
Olgierd napisa?(a):

>> 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
>> zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
>> zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
>> co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.

> Ale koszt dostawy też podlega zwrotowi.

IMO zwraca sie tylko za towar.

>> 2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję
>> promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako
>> bonus za zakup sprzętu u mnie.

> W jaki sposób miałoby to przeszkadzać w zwrocie towaru? ;-)

Faktycznie, przekombinowalem ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"
2010-10-29 13:48 Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru januszek
Maddy napisa?(a):

[...]

> Myślisz, że jesteś z takim pomysłem pierwszy?

Nie wiem bo jak napisalem *nie-jestem-sprzedawca*. Pytam.

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"
2010-10-29 14:01 Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru Andrzej Lawa
W dniu 29.10.2010 13:47, januszek pisze:
> Olgierd napisa?(a):
>
>>> 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
>>> zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
>>> zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
>>> co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.
>
>> Ale koszt dostawy też podlega zwrotowi.
>
> IMO zwraca sie tylko za towar.

Nie. Dochodzi do "odstąpienia umowy" - czyli doprowadzenia do sytuacji,
jakby tej umowy w ogóle nie było.
2010-10-29 14:02 Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru Andrzej Lawa
W dniu 29.10.2010 13:19, januszek pisze:
> Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
> kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej

Nie sprzedawać w sklepie internetowym, tylko we własnej siedzibie.
2010-10-29 14:14 Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru SDD

Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w
wiadomości news:4ccab7f1$1@news.home.net.pl...

> Nie sprzedawać w sklepie internetowym, tylko we własnej siedzibie.

Albo wraz z zakupem Klient sklada oswiadczenie, ze zakupuje towar na cele
zwiazane z prowadzona (chocby i neizarejestrowana) dzialalnoscia gospodarcza
i dostaje w zwiazku z tym stosowna fakture/rachunek.

Pozdrawiam
SDD

2010-10-29 14:15 Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru SDD

Użytkownik "januszek" napisał w wiadomości
news:slrnicld6g.2t3i.januszek@gimli.mierzwiak.com...

> Nie wiem bo jak napisalem *nie-jestem-sprzedawca*. Pytam.

A pomysl przeczytales gdzies na jakiejs stronie i go tu wkleiles?

Pozdrawiam
SDD

nowsze 1 2 3 4 5

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Zwrot towaru w ciągu 10 dni ?

Marek 2006-08-05 23:09

zwrot towaru - ile dni?

Paulina 2006-11-08 22:20

10 dni na zwrot zakupionego towaru... ale...

dentist 2007-08-09 20:11

zwrot towaru po zakupie - ile mam dni?

-= marcin =- 2007-10-05 16:27

10 dni na zwrot towaru po licytacji - podstawa prawna

suskind 2008-03-28 19:52

zwrot towaru do 10 dni

BETON 2008-04-07 12:07

Zwrot towaru - 10 dni od daty otrzymania

argothiel 2008-08-13 17:06

Zwrot zakupionego towaru - 10 dni

Cut 2008-09-10 11:21

Zwrot towaru w ciagu 10 dni

scream 2008-12-02 13:39

10 dni na zwrot towaru

FlashT 2009-04-02 11:52