poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2010-10-29 13:19 | Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru | januszek |
Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w ciągu 10 dni. Robię więc tak: 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500 zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł. lub, 2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako bonus za zakup sprzętu u mnie. Czy takie podejścia do sprawy są ok? j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!" |
2010-10-29 13:25 | Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru | witek |
On 10/29/2010 6:19 AM, januszek wrote: > Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru > kupionego np w sklepie Internetowym? nie mozna > Nie jestem sprzedawcą ale od tej > strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w > sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie > zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w > ciągu 10 dni. wiec nie sprzedawaj. > > Czy takie podejścia do sprawy są ok? > nie sa. |
||
2010-10-29 13:42 | Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru | Olgierd |
Dnia Fri, 29 Oct 2010 13:19:55 +0200, januszek napisał(a): > 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500 > zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient > zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i > co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł. Ale koszt dostawy też podlega zwrotowi. > 2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję > promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako > bonus za zakup sprzętu u mnie. W jaki sposób miałoby to przeszkadzać w zwrocie towaru? ;-) -- :-) Olgierd http://olgierd.rudak.org |
||
2010-10-29 13:43 | Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru | Maddy |
W dniu 29-10-2010 13:19, januszek pisze: > Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru > kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej > strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w > sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie > zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w > ciągu 10 dni. > Robię więc tak: Jak czegoś nie potrafisz robić, to może zajmij się czymś innym? > > 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500 > zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient > zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i > co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł. > > lub, > > 2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję > promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako > bonus za zakup sprzętu u mnie. > > Czy takie podejścia do sprawy są ok? I właśnie dla ochrony przed takimi spryciarzami mamy przepisy o sprzedaży konsumenckiej. Myślisz, że jesteś z takim pomysłem pierwszy? -- *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność *** Magdalena "Maddy" Wołoszyk JID maddy@esi.com.pl GG: 5303813 |
||
2010-10-29 13:47 | Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru | januszek |
Olgierd napisa?(a): >> 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500 >> zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient >> zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i >> co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł. > Ale koszt dostawy też podlega zwrotowi. IMO zwraca sie tylko za towar. >> 2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję >> promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako >> bonus za zakup sprzętu u mnie. > W jaki sposób miałoby to przeszkadzać w zwrocie towaru? ;-) Faktycznie, przekombinowalem ;) j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!" |
||
2010-10-29 13:48 | Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru | januszek |
Maddy napisa?(a): [...] > Myślisz, że jesteś z takim pomysłem pierwszy? Nie wiem bo jak napisalem *nie-jestem-sprzedawca*. Pytam. j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!" |
||
2010-10-29 14:01 | Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru | Andrzej Lawa |
W dniu 29.10.2010 13:47, januszek pisze: > Olgierd napisa?(a): > >>> 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500 >>> zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient >>> zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i >>> co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł. > >> Ale koszt dostawy też podlega zwrotowi. > > IMO zwraca sie tylko za towar. Nie. Dochodzi do "odstąpienia umowy" - czyli doprowadzenia do sytuacji, jakby tej umowy w ogóle nie było. |
||
2010-10-29 14:02 | Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru | Andrzej Lawa |
W dniu 29.10.2010 13:19, januszek pisze: > Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru > kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej Nie sprzedawać w sklepie internetowym, tylko we własnej siedzibie. |
||
2010-10-29 14:14 | Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru | SDD |
Użytkownik "Andrzej Lawa" wiadomości news:4ccab7f1$1@news.home.net.pl... > Nie sprzedawać w sklepie internetowym, tylko we własnej siedzibie. Albo wraz z zakupem Klient sklada oswiadczenie, ze zakupuje towar na cele zwiazane z prowadzona (chocby i neizarejestrowana) dzialalnoscia gospodarcza i dostaje w zwiazku z tym stosowna fakture/rachunek. Pozdrawiam SDD |
||
2010-10-29 14:15 | Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru | SDD |
Użytkownik "januszek" news:slrnicld6g.2t3i.januszek@gimli.mierzwiak.com... > Nie wiem bo jak napisalem *nie-jestem-sprzedawca*. Pytam. A pomysl przeczytales gdzies na jakiejs stronie i go tu wkleiles? Pozdrawiam SDD |
nowsze | 1 2 3 4 5 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Zwrot towaru w ciągu 10 dni ? |
Marek | 2006-08-05 23:09 |
zwrot towaru - ile dni? |
Paulina | 2006-11-08 22:20 |
10 dni na zwrot zakupionego towaru... ale... |
dentist | 2007-08-09 20:11 |
zwrot towaru po zakupie - ile mam dni? |
-= marcin =- | 2007-10-05 16:27 |
10 dni na zwrot towaru po licytacji - podstawa prawna |
suskind | 2008-03-28 19:52 |
zwrot towaru do 10 dni |
BETON | 2008-04-07 12:07 |
Zwrot towaru - 10 dni od daty otrzymania |
argothiel | 2008-08-13 17:06 |
Zwrot zakupionego towaru - 10 dni |
Cut | 2008-09-10 11:21 |
Zwrot towaru w ciagu 10 dni |
scream | 2008-12-02 13:39 |
10 dni na zwrot towaru |
FlashT | 2009-04-02 11:52 |