Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Zakup telefonu Nokia z Chin.

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-10-15 11:51 Zakup telefonu Nokia z Chin. krystyna4321
Witam.
Pilnie potrzebuje pomocy w kwestii:
" naruszenie praw ochronnych na znaki towarowe firmy NOKIA Corporation
oraz zasad uczciwej konkurencji na szkode tej firmy, podlegajace
sankcji cywilno-prawnej na podstawie przepisów ustawy z 30 czerwca
2000 r. Prawo wlasnosci przemyslowej (tekst jedn. Dz. U. 2003, Nr
119, poz. 1117 ze zm.), ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji (tekst jedn. Dz. U. 2003, Nr 153, poz. 1503 ze
zm.) oraz Rozporzadzenia Rady (WE) Nr 40/94 z dnia 14 stycznia 1994 r.
w sprawie wspólnotowego znaku towarowego."
Zkupilem w wyniku licytacji na Ebayu 2 telefony Nokia. Sprawdzilem
wiarygodnosc sprzedajacego setki komentarzy pozytywnych z calaego
swiata.. Sprzedawca zaproponowal mi zakup nastepnych bezposrednio w
jego firmie i platnosc przez Money Bookers. Cena byla nizsza przy
zakupie 5 sztuk. Oczywiscie po pierwszej udanej transakcji nie mialem
obaw, bo odpowiedzial, ze clo oplacone i telefony oryginalne.
Przesylke sledzilem w Internecie, gcy byla dlugo w Polsce
zadzwonilem do urzedu i tam powiedziano mi,ze zatrzymal je Urzad
Celny. W tym Urzedzie dowiedzialem sie, ze telefony zostaly
przeslane do Nokii w celu sprawdzenia oryginalnosci , bo opis
wartosci przesylki w Chnach 120$, dal podstawy, aby stwierdzic,iz
to podróbki. Zaplacilem Chinczykowi 1550 zl. Byla to okazja, ale
nie az taka, abym mógl podejrzewac oszustwo.
Nokia stwierdzila,ze aparaty nie sa oryginalne i chce ugody ze mna
za 3000 + oplata za zniszczenie.
NIe wiem co robic, nie mam tyle kasy, ale boje sie, ze spotka
mnie jeszcze cos gorszego niz ta oplata do nokii.
Bardzo prosze o POMOC, co zrobic czy podpiszc ugode, czy czekac na
dalszy ciag wydarzen. Nie wiem co sie w takich wypadkach dzieje. Czy
to,ze nie podejrzewalem oszustwa ma tu jakies znaczenie.
POMOCY termin ugody z Nokia uplywa jutro.
2006-10-15 12:21 Re: Zakup telefonu Nokia z Chin. rezist.com
> POMOCY termin ugody z Nokia uplywa jutro.

a kiedy otrzymalas propozycje? w piatek? poszukaj w archiwum
grupy (w googlu na przyklad), ktos sie kiedys nacial na bateriach.

tak btw,

- elektronika uzytkowa w Chinach nie ma okazyjnych cen w detalu.
(mam na mysli oryginaly)

- jesli sie chce sprowadzic cokolwiek markowego po OKAZYJNEJ cenie,
to dla wlasnego bezpieczenstwa nalezy zazadac nie wysylania
zadnych oryginalnych inaczej pudelek, manuali a z komorki
najlepiej usunac znaki towarowe czy loga. cos za cos.

--
tomek nowak
http://rezist.com
http://anvilstrike.com
http://icic.pl
2006-10-15 12:42 Re: Zakup telefonu Nokia z Chin. krystyna4321
Cena nie była aż tak okazyjna ok 100-150 zł taniej niż na allegro
przy jednorazowym zakupie 5 sztuk. Nie myślałam, że to mogą być
podróbki.
Teraz, chodzi mi o zaistniałą sytuację. Jak z tego wybrnąć.

rezist.com wrote:
> > POMOCY termin ugody z Nokia uplywa jutro.
>
> a kiedy otrzymalas propozycje? w piatek? poszukaj w archiwum
> grupy (w googlu na przyklad), ktos sie kiedys nacial na bateriach.
>
> tak btw,
>
> - elektronika uzytkowa w Chinach nie ma okazyjnych cen w detalu.
> (mam na mysli oryginaly)
>
> - jesli sie chce sprowadzic cokolwiek markowego po OKAZYJNEJ cenie,
> to dla wlasnego bezpieczenstwa nalezy zazadac nie wysylania
> zadnych oryginalnych inaczej pudelek, manuali a z komorki
> najlepiej usunac znaki towarowe czy loga. cos za cos.
>
> --
> tomek nowak
> http://rezist.com
> http://anvilstrike.com
> http://icic.pl
2006-10-15 13:30 Re: Zakup telefonu Nokia z Chin. rezist.com
> Cena nie była aż tak okazyjna ok 100-150 zł taniej niż na allegro
> przy jednorazowym zakupie 5 sztuk.

Napisz ze zartujesz, albo zjadlo Ci jedno zero.

> Teraz, chodzi mi o zaistniałą sytuację. Jak z tego wybrnąć.

Mamy niedziele, zaczalbym od napisania pisma z zaproponowaniem ugody
i przepadek mienia + dolaczeniem wszelkiej masci materialow na
temat przeprowadzonej transakcji. Jak beda mieli dobre serce
to moze zrezygnuja z oplaty. Zasadniczo to oni zadnej szkody
fizycznej i materialnej poprzez Twoje dzialanie nie odniesli,
pomijajac moze fakt ze nie skasowali Cie bezposrednio za te komorki.
Ale to juz tak odnosnie ew. procesu.

Ew, musialabys dowodzic ze sprowadzilas to na uzytek wlasny
w dobrej wierze a nie dla wprowadzenia podrobek do obrotu.
Ostatni hak, to czy napewno te komorki sa faktycznie podrobione,
powinny byc dowodem w sprawie, ale skoo trafily juz do raczek
specjalistow z Nokii to teraz pilka po ich stronie, jak beda chcieli
to podloza Ci piraty i tyle.

Zasadniczo to powinnas o tym myslec wczesniej, a nie na dzien przed.

--
tomek nowak
http://rezist.com
http://anvilstrike.com
http://icic.pl
2006-10-15 13:58 Re: Zakup telefonu Nokia z Chin. Robert Tomasik
Uzytkownik "krystyna4321" napisal w wiadomosci
news:1160905875.203712.197400@h48g2000cwc.googlegroups.com...

> Nokia stwierdzila,ze aparaty nie sa oryginalne i chce ugody ze mna
> za 3000 + oplata za zniszczenie.

Bylo juz tu kilka razy o tym pisane. NOKIA, to sobie ugode moze zawierac z
Chinczykiem, a nie z Toba, bo Ty tych telefonów w rece nie miales. Ty zlóz
zawiadomienie o oszustwie na Twoja szkode popelnionym przez Chinczyka, który
sprzedawal Ci oryginalne telefony, a wyslal podróbki.

Poza tym opinie o oryginalnosci lub nie telefonu ma wydac biegly, a nie NOKIA,
która jest w sprawie strona i co do której obiektywnosci mozna miec sporo
zastrzezen. Wszak nie trudno wykazac, ze jest zainteresowana zywotnie w
utrudnianiu takiego handlu telefonami, bowiem róznica w cenach jest znaczna.
Tylko zastrzez sobie, ze chcesz byc [przy badaniu przez bieglego i jesli sie
okaze, ze telefony nie sa procesowo zabezpieczone (czyli pomiedzy sporzadzeniem
protokolu przez Celników w chwili zatrzymania, a przystapieniem przez bieglego
do czynnosci otwierano opakowanie lub zgola nie opakowano tego), to niech biegly
to opisze w ekspertyzie.
2006-10-15 14:06 Re: Zakup telefonu Nokia z Chin. krystyna4321
Nie, nie zjadło mi jednego zera.Chodziło mi o to, że cena, która
zapłaciłam za jedną sztukę była o 100-150 zł mniejsza od ceny na
allegro. Za wszystkie pięć telefonów zapłaciłem ponad 1500 zł.
Zgodnie z tym co się dowiedziałem, to Nokia dostała tylko próbkę
tej paczki, czyli jedną sztukę.
Mam jeszcze pytanie odnośnie moich danych osobowych, czy Urząd Celny
może podać moje dane osobowe do wiedzy Nokii i czy Nokia może takie
dane wykorzystywać do kontaktu ze mną i czy może te dane podać dla
swojej kancelarii.
Problem jest w tym, że Pani z kancelarii dzwoniła do sklepu mojego
ojca a nie do mnie.
Nie mam pojęcia skąd mogła mieć ten numer. W tej sprawie nigdy nie
podawałem nikomu numeru mojego ojca, ani mojego.

rezist.com wrote:
> > Cena nie była aż tak okazyjna ok 100-150 zł taniej niż na allegro
> > przy jednorazowym zakupie 5 sztuk.
>
> Napisz ze zartujesz, albo zjadlo Ci jedno zero.
>
> > Teraz, chodzi mi o zaistniałą sytuację. Jak z tego wybrnąć.
>
> Mamy niedziele, zaczalbym od napisania pisma z zaproponowaniem ugody
> i przepadek mienia + dolaczeniem wszelkiej masci materialow na
> temat przeprowadzonej transakcji. Jak beda mieli dobre serce
> to moze zrezygnuja z oplaty. Zasadniczo to oni zadnej szkody
> fizycznej i materialnej poprzez Twoje dzialanie nie odniesli,
> pomijajac moze fakt ze nie skasowali Cie bezposrednio za te komorki.
> Ale to juz tak odnosnie ew. procesu.
>
> Ew, musialabys dowodzic ze sprowadzilas to na uzytek wlasny
> w dobrej wierze a nie dla wprowadzenia podrobek do obrotu.
> Ostatni hak, to czy napewno te komorki sa faktycznie podrobione,
> powinny byc dowodem w sprawie, ale skoo trafily juz do raczek
> specjalistow z Nokii to teraz pilka po ich stronie, jak beda chcieli
> to podloza Ci piraty i tyle.
>
> Zasadniczo to powinnas o tym myslec wczesniej, a nie na dzien przed.
>
> --
> tomek nowak
> http://rezist.com
> http://anvilstrike.com
> http://icic.pl
2006-10-15 15:16 Re: Zakup telefonu Nokia z Chin. wombi
krystyna4321 napisał(a):
> Nie, nie zjadło mi jednego zera.Chodziło mi o to, że cena, która
> zapłaciłam za jedną sztukę była o 100-150 zł mniejsza od ceny na
> allegro. Za wszystkie pięć telefonów zapłaciłem ponad 1500 zł.
> prowadzenia podrobek do obrotu.

Na grupach pisz pod cytatami a nie nad nimi.
Pozdrawiam
2006-10-15 15:53 Re: Zakup telefonu Nokia z Chin. rezist.com
> zawiadomienie o oszustwie na Twoja szkode popelnionym przez Chinczyka, który
> sprzedawal Ci oryginalne telefony, a wyslal podróbki.

Ok, ale...

"Organy celne są upoważnione do dokonania zatrzymania towarów w wypadku
podejrzenia, że towary naruszają prawa własności intelektualnej będące
przedmiotem ochrony na podstawie wydanych decyzji, a także z urzędu, w
sytuacji gdy uprawniony nie wystąpił z takim wnioskiem a istnieje
uzasadnione podejrzenie, że towary naruszają prawa własności
intelektualnej."

Ktos w UC podjal wiec decyzje. Natomiast czy Nokia ma sie prawo domagac
jakichkolwiek pieniedzy to juz inna kwestia. To oni musza udowodnic
w razie czego, poniesiona strate. A jesli towar nie byl:
- zakupiony na firme
- opisany jako commercial samples

to wg mnie maja szanse nikle. ale ja nie mam na nazwisko Żebro :>


--
tomek nowak
http://rezist.com
http://anvilstrike.com
http://icic.pl
2006-10-15 18:22 Re: Zakup telefonu Nokia z Chin. Robert Tomasik
Użytkownik "rezist.com" napisał w wiadomości
news:egteg2$nj6$1@sparrow.axelspringer.com.pl...

Ja nie twierzę, że celnicy źle zareagowali. Skoro mieli takie podejrzenia, to
towar zatrzymać mieli prawo, a nawet obowiązek. Ale co innego prawo do
zatrzymania, a co innego ściganie karne za wprowadzenie podróbki do obrotu. By
ścigać kogoś karnie trzeba mu dowieść winę. A jak tu dowieść wibę, skoro nasz
pytajacy nawet na oczy tych telefonów nie widział. Telepatycznie miał
stwierdzić, że to podróbka?
2006-10-15 23:22 Re: Zakup telefonu Nokia z Chin. Tiger
> Ew, musialabys dowodzic ze sprowadzilas to na uzytek wlasny
> w dobrej wierze a nie dla wprowadzenia podrobek do obrotu.

Bzdura. Zaklada sie dzialanie w dobrej wierze.

pozdrawiam,

Tiger

nowsze 1 2

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Zakup Telefonu

Darth Vader 2005-11-28 07:53

zakup telefonu.. i maly problem

sarbin 2006-01-30 07:33

Zastrzeżony nr telefonu

flagor 2006-02-17 09:57

legalność telefonu ??

Konrad Rokicki 2006-05-12 10:48

Nokia gwarancja

JarY 2006-06-01 12:02

Nokia gwarancja.Ile mozna czekac!?

JarY 2006-06-08 09:46

kradziez telefonu

bombardier 2006-07-12 20:19

długa naprawa gwarancyjna telefonu Nokia

Kuba-RPM 2006-07-23 18:59

Buty z Chin

losiek 2006-07-31 16:29

Reklamacja telefonu

BlastoZ 2006-12-20 19:33